ADSL abonnement med router
Fra : Jens

Dato : 14-08-01 07:00

Hej,

Jeg ønsker en ADSL forbindelse der er router baseret.

Da jeg blot har brug for en 256/128 forbindelse er det så korrekt, at jeg så
enten skal vælge en en Cybercity forbindelse eller en NetExpress?

Jeg er lidt i tvivl om hvor vidt NetExpress er router baseret. De skriver
også noget om et ADSL modem sammen med routeren. Skal man altid bruge et
modem.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-08-01 07:52

"Jens" <xxx@xxx.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er lidt i tvivl om hvor vidt NetExpress er router baseret. De skriver
> også noget om et ADSL modem sammen med routeren. Skal man altid bruge et
> modem.

NE2 der sælges nu er routerbaseret.
BB|ADSL er ikke, men du kan sætte op til 6 computere direkte til modemet
Du skal altid bruge et modem, men det kan være indbygget i en samlet
modem/router kasse

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : A. Anonym

Dato : 14-08-01 10:50

> NE2 der sælges nu er routerbaseret.
> Du skal altid bruge et modem, men det kan være indbygget i en samlet
> modem/router kasse

Er modem ikke et forkert ord, der bare bruges i markedsføringen for at gøre
det lettere for forbrugeren, fordi man ved at et modem er "en kasse eller
indstikskort" der skal have en ledning ind i computeren og væggen?

Men en ISDN TA er heller ikke et modem, selvom selv producenterne omtaler
dem som sådan, vel?

Et modem er noget der omformer(MODulerer) akustiske signaler til digitale og
vice versa.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-08-01 12:08

On Tue, 14 Aug 2001 11:50:19 +0200, "A. Anonym"
<jxdkrthjsdhjksh@ksudhskdf.om> wrote:

>Er modem ikke et forkert ord, der bare bruges i markedsføringen for at gøre
>det lettere for forbrugeren, fordi man ved at et modem er "en kasse eller
>indstikskort" der skal have en ledning ind i computeren og væggen?

I ADSL-tilfældet er der faktisk som oftest tale om et modem.

>Men en ISDN TA er heller ikke et modem, selvom selv producenterne omtaler
>dem som sådan, vel?

Omvendt set er en ISDN-telefon også en ISDN-TA, så det er ikke
"præcist" at omtale et ISDN-"modem" som en ISDN-TA.

Det er kun lidt mere præcist end at sige: "Det er forkert at kalde det
for et modem; det hedder 'Et elektrisk apperat'."

>Et modem er noget der omformer(MODulerer) akustiske signaler til digitale og
>vice versa.

Den modulerer og demodulerer, ikke nærmere bestemt.

Uanset hvad, så er der forskel på tings praktiske betydning, og den
etymologiske forklaring. Det samme gør sig gældende i mange andre
tilfælde (eksempelvis "core" brugt i forbindelse med ram, fx "core
dump" - før chippen blev opfundet, blev RAM bygget af små metalringe,
kaldet "cores").

--
- Peter Brodersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-08-01 13:59

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse
> I ADSL-tilfældet er der faktisk som oftest tale om et modem.

Øhh, hvornår er der _ikke_ tale om et modem?

> Omvendt set er en ISDN-telefon også en ISDN-TA, så det er ikke
> "præcist" at omtale et ISDN-"modem" som en ISDN-TA.

Njaaa, jeg opfatter normalt en TA som noget der omdanne det digitale signal
til et andet digitalt signal der så bruges i en terminal. I "modemet"'s
tilfælde er computerne den endelige terminal
En ISDN-telefon derimod omdanner signalet til analogt _og_ terminerer
signalet hvorfor det udelukkende er en terminal og ikke en TA

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-08-01 08:59

On Tue, 14 Aug 2001 14:59:15 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@sletdetteiname.com> wrote:

>Øhh, hvornår er der _ikke_ tale om et modem?

Eh... fnord.

--
- Peter Brodersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-08-01 09:43

> Eh... fnord.

mener du en protokol eller noget i denne retning?
http://www.kbuxton.com/discordia/fnord.html

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-08-01 10:51

On Wed, 15 Aug 2001 10:43:28 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@sletdetteiname.com> wrote:

>mener du en protokol eller noget i denne retning?
>http://www.kbuxton.com/discordia/fnord.html

Jeg mener "fnord". Fnord er alting og ingenting.

--
- Peter Brodersen

Fra : Fredi Bauerfeld

Dato : 14-08-01 15:29

On Tue, 14 Aug 2001 08:51:30 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
> [...]

>NE2 der sælges nu er routerbaseret.
>Du skal altid bruge et modem, men det kan være indbygget i en samlet

?
Direkte til modemet,den forstod jeg ikke

skal der ikke en hub eller en Sw imellem ?

fb

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-08-01 15:45

"Fredi Bauerfeld" <fredibau@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Direkte til modemet,den forstod jeg ikke
> skal der ikke en hub eller en Sw imellem ?

Det er også direkte i min verden. Det er jo samme kollisionsdomæne...

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Martin Callsen

Dato : 17-08-01 14:33

Hej Jens

Har du fundet en løsning ellers skriv til mig på email

Mvh. Martin Callsen
uafhængig forhandler