Stills
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 13-08-01 22:09

Forhåbenlig ikke *hélt* uden for gruppen:

Hvad er det nu for et program (eller flere) hvormed man kan
'grabbe' og gemme enkeltbilleder fra DVD-film?

--
Mvh.: Jørgen; tag den!
www.grandt-aarhus.dk

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 13-08-01 22:51

Cyberlink PowerDVD kan gøre det.

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 13-08-01 23:11

Johnny Jakobsen <btz@area42.dk> skrev:

> Cyberlink PowerDVD kan gøre det.

Jamen er det ikke en læser-/skriver-/brænderenhed eller -drev og
ikke et program?

--
Mvh.: Jørgen; tag den!
www.grandt-aarhus.dk

Fra : Tim Christensen

Dato : 13-08-01 23:26

> Jamen er det ikke en læser-/skriver-/brænderenhed eller -drev og
> ikke et program?

Nej, det er et program.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 13-08-01 23:49

Tim Christensen skrev:

> Nej, det er et program.

Okay. Tak. Så må jeg se hvor & hvordan jeg kan få grabberne sådan
et. Til en rimelig pris, hvis der er noget der hedder dét.

--
Ciao! Tjüs! Hej då! & Do svidanja!
http://www.grandt-aarhus.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-08-01 20:25

Jeg skrev bl.a.:

> Okay. Tak. (...)

Cyberlink PowerDVD som trial i mit E-drev (CD-ROM) fik jeg til at
virke upåklagelig. Underligt at det ikke var F-drevet (DVD-ROM)
den skulle bruge. Men kan jeg have ret i at den har en vis grad
af kedelig indflydelse på CD-ROM? Jeg synes det bøvler lidt når
jeg som sædvanlig vil bruge E-drevet til at afspille og/eller
dekode MP3'er. Nå, måske går det i sig selv igen.

Fra : Peter

Dato : 13-08-01 23:52

"Jørgen Grandt" skrev

> Jamen er det ikke en læser-/skriver-/brænderenhed eller -drev og
> ikke et program?

Se beskrivelsen af programmet, bl. a. på denne side:
http://www.gocyberlink.com/english/products/powerdvd/screen_capture.asp

De påstår at deres screen capture feature er enestående og ikke
findes i nogen anden DVD software decoder.

Er det virkelig rigtigt? Findes der ikke andre, billigere (gratis)
programmer, der kan det samme?

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 14-08-01 07:38

"Peter" <mail@nej.tak> wrote in message
> [...]
> findes i nogen anden DVD software decoder.
>
> Er det virkelig rigtigt? Findes der ikke andre, billigere (gratis)

Kan man ikke bruge PrintScrn?

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Peter

Dato : 14-08-01 11:28

"Mikkel Selsøe Sørensen" skrev

> "Peter" wrote

> Kan man ikke bruge PrintScrn?

Nej. Print Screen giver et fint skærmdump - men med et sort felt
dér, hvor der skulle have været en film.

Nogle har foreslået, at man skal slå harwareacceleration fra i de
avancerede indstillinger i skærm-kontrolpanelet. Det virker dog
heller ikke, for så nægter WinDVD at afspille filmen.

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 14-08-01 13:06

> [...]
> avancerede indstillinger i skærm-kontrolpanelet. Det virker dog
> heller ikke, for så nægter WinDVD at afspille filmen.

Jeg kunne også forestille mig at man også kunne bruge et program som
HyperSnap, den kan uhvertfald dumpe billeder fra Quicktime, som eller ikke
kan lade sig gøre med almindelig Print Screen.
Og så er HyberSnap gratis hvis man kan leve med en lille tekst oppe i
hjørnet på alle billeder.

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Peter

Dato : 14-08-01 14:01

"Johnny Jakobsen" skrev

> Jeg kunne også forestille mig at man også kunne bruge et program
> som HyperSnap, den kan uhvertfald dumpe billeder fra Quicktime,
> som eller ikke kan lade sig gøre med almindelig Print Screen.

Genialt - det virker perfekt med WinDVD. Tak!

> Og så er HyberSnap gratis hvis man kan leve med en lille tekst
> oppe i hjørnet på alle billeder.

Man kan tilsynelande også downloade en ældre version 3, og forny
den gratis licens hver uge. Gad vide hvor længe det tilbud holder?
http://www.hyperionics.com/hsdx/license.html

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 14-08-01 18:44

Hej

ang. prisen, så kostede den gamle version af PowerDVD ( dengang den stadig
var den nyeste ) 50 kr i bilka...... Det vil jeg da kalde en fornuftig
pris....

Og hvis man VIRKELIG er så nærig, kunne man downloade trial'en, og så tag ud
til bilka og skrive et serienummer ned..... Cd'erne stod i en kasse ved
front disken, og serienumrene stod sq på coverne :))

jeg fik nu min med mit grafikkort, så det blev ikke nødvendigt :)

Med venlig hilsen
Ulrik Jensen

Fra : Peter

Dato : 14-08-01 18:47

"Ulrik Jensen" skrev

> ang. prisen, så kostede den gamle version af PowerDVD ( dengang
> den stadig var den nyeste ) 50 kr i bilka...... Det vil jeg da kalde en
> fornuftig pris....

Ja, det lyder ikke slemt. Den aktuelle pris er dog 50 USD ifølge
deres hjemmeside.

Men når man åbenbart fint kan lave stillbilleder med WinDVD og
HyperSnap, har jeg ingen grund til at penge på PowerDVD, uanset
om prisen er 50 USD eller 50 DKK.