Win Xp og Win ME
Fra : Erwin Sørensen

Dato : 13-08-01 18:30

XP kører rigtig godt men jeg kan ikke se de andre pcér på netværket, de
kører over en switch og har samme gruppenavn ????

Erwin

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-08-01 18:47

"Erwin Sørensen" <erwin@tdcadsl.dk> wrote in message
> XP kører rigtig godt men jeg kan ikke se de andre pcér på netværket, de
> kører over en switch og har samme gruppenavn ????

Slå firewall´en fra

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-08-01 18:51

> "Erwin Sørensen" <erwin@tdcadsl.dk> wrote in message
>

> Slå firewall´en fra

Jeg var lidt hurtig,,, undskyld mig..

Kan du få netværks forbindelse til de andre maskiner, fra XP, og omvendt?

Man kan normalt ikke tilgå XP maskinen, hvis den indbyggede firewall som
standart er slået til...

Control Panel => Network and Internet Connections => Networl Connections =>
Local Area Connection + Vælg Properties => advanced => Slå så firewall´en
fra her,,,

Fra : Erwin Sørensen

Dato : 13-08-01 19:09

Hej igen
Jeg har slået firewall fra og oprettet brugerkonto for de computere nøjagtig
som på min win 2000 , måske er det protokollerne eller et eller andet smart
jeg ikke kender

På forhånd tak

Erwin

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-08-01 19:13

> [...]
nøjagtig
> som på min win 2000 , måske er det protokollerne eller et eller andet

Prøv at køre netværks setup´en... Lav så en netværks diskette,, og prop den
så i de andre maskiner... Husk så lige at slå firewall´en fra igen. Virker
det så?`

Jeg har været til netværk med 4 XP´er og 1 Windows 2000, der var lidt
problemer med W2k ja,, men kan sku ik lige huske hvordan vi fik det til at
funge...

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 13-08-01 20:36

"Erwin Sørensen" <erwin@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3b780e9a$0$301$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> XP kører rigtig godt men jeg kan ikke se de andre pcér på netværket, de
> kører over en switch og har samme gruppenavn ????

Her kører det uden problemer begge veje (WinXPRC1 og Win98SE).
Før jeg gjorde noget kunne jeg accesse filer fra XP på 98SE.
Efter jeg kørte "Network Setup" fik jeg lov til at lave et share på XP
og så virkede det også den anden vej, access fra 98SE til filer på XP.
Jeg afsluttede NetwokSetup uden at lave diskette eller andet.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 13-08-01 20:54

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev i en meddelelse news:S_Vd7.1701$q4.126162@news010.worldonline.dk...
> Jeg afsluttede NetwokSetup uden at lave diskette eller andet.

("Just finish the Wizard")

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk