Problem med Doro digital telefonsvarer
Fra : Poul E.

Dato : 11-08-01 14:19

Hej

Efter at jeg har skiftet min Diva TA ud til en ZyXEL Omninet Plus
virker telefonsvareren ikke. Efter de indstillede antal ringninger
lyder der et klik og forbindelsen bliver afbrudt. Telefonsvareren
virker på en almindelig telefonlinie.

Hvad skyldes fejlen?

Mvh. - Poul Erik

Fra : Kasper Lyngbye

Dato : 17-08-01 22:41

Poul E. <pa40@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:yS51O1JDGTm8kFOYR6LTepl5m33C@4ax.com...
> [...]
> virker telefonsvareren ikke. Efter de indstillede antal ringninger
> lyder der et klik og forbindelsen bliver afbrudt. Telefonsvareren

Nu kan det være at jeg siger noget som du har prøvet, men denne fejl kan
bl.a. opstå hvis
du har haft ledningen ude af telefonsvareren og derefter stoppet den i det
forkerte hul altså der hvor du kan tilslutte en telefon til svareren.
Det var jeg kommet til uden at opdage det, og jeg havde en fejl magen til
den du beskriver dog med et andet modem.

En anden ting kunne være ( men det er kun et gæt ) at du har for mange
telefoner m.m. på linien så modemet bliver overbelastet når din svarer går i
gang prøv evt et forsøg med kun at have din svarer på og ikke andet.

Venligst
Kasper Lyngbye

Fra : Poul E.

Dato : 18-08-01 08:24

> [...]
>telefoner m.m. på linien så modemet bliver overbelastet når din svarer går i
>gang prøv evt et forsøg med kun at have din svarer på og ikke andet.

Det er ikke den første mulighed .

Jeg har lige prøvet at frakoble alle telefoner, det løser ikke
problemet.

Det ser ud til at telefonsvareren gør et eller andet som generer ZyXEL
TA-en. Jeg må nok købe en Diva, den jeg havde før var lejet.

Mvh.- Poul Erik