Hastigheds begrænsning på privat vej
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 24-11-11 15:39

på offentlig vej er der jo altid en hastigheds begrænsning - men på
f.eks en en privat vej hvor der ikke køre andre f.eks fra en vej til en
gård , der kan man vel køre lige så tosset som man vil eller ?

--
Mv. Bo M Mogensen

The Genius Of The Crowd
http://alturl.com/nbj6g Charles Bukowski
+
http://www.youtube.com/watch?v=fHntZsJiOWk

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-11-11 15:47

On Thu, 24 Nov 2011 15:38:33 +0100, Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com>
wrote:

>på offentlig vej er der jo altid en hastigheds begrænsning - men på
>f.eks en en privat vej hvor der ikke køre andre f.eks fra en vej til en
>gård , der kan man vel køre lige så tosset som man vil eller ?
Kort svar er "Nej".

/Hans

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 24-11-11 19:51

Den 24-11-2011 15:47, Hans Kjaergaard skrev:

> Kort svar er "Nej".

jeg taler hypotetisk

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 25-11-11 00:20

On Thu, 24 Nov 2011 19:50:55 +0100, Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com>
wrote:

>jeg taler hypotetisk
Det er jeg fuldt ud klar over, det gør du jo altid.

/Hans

Fra : Leif Neland

Dato : 25-11-11 00:29

Den 24-11-2011 15:47, Hans Kjaergaard skrev:

> Kort svar er "Nej".

Hvis ikke der er bom for, så der ikke *kan* komme andre, så gælder
færdselsloven.

Leif

Fra : Henning

Dato : 24-11-11 16:09

wrote:

>på offentlig vej er der jo altid en hastigheds begrænsning - men på
>f.eks en en privat vej hvor der ikke køre andre f.eks fra en vej til en
>gård , der kan man vel køre lige så tosset som man vil eller ?

Kommer postbudet på vejen? I så fald er vejen offentlig, og
færdselsloven er gældende. Kun hvis vejen er spærret med låge, kæde
el.lign, er der tale om en lukket vej.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 24-11-11 19:52

Den 24-11-2011 16:09, Henning skrev:

> Kun hvis vejen er spærret med låge, kæde
> el.lign, er der tale om en lukket vej.

jamen hvis vi nu siger den er det - eller man er den lykkelige ejer af
en grusgrav osv ...

Fra : Per

Dato : 24-11-11 22:58

Bo M Mogensen wrote:

> jamen hvis vi nu siger den er det - eller man er den lykkelige ejer af
> en grusgrav osv ...

Hvis der er tale om et lukket område, hvor FÆL ikke gælder - ja så er der
ingen hastighedsregler udover Straffeloven. Det kunne fx. være § 252 (Bringe
andres liv i fare)

Du må også køre rundt i et uindregistret køretøj, køre på Mc ude kørekort
osv osv i en grusgrav, hvis FÆL ikke gælder.

Mvh. Per

Fra : Jet

Dato : 24-11-11 15:58

On 24 Nov., 23:57, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Du må også køre rundt i et uindregistret køretøj, køre på Mc ude kørekort
> osv osv i en grusgrav, hvis FÆL ikke gælder.

Der er flere danske "små" øer uden politi, hvor det er normalt at
bilerne er uindregistret uden nr.plader og hvor afgiftsfri benzin/
diesel
leveres over i tromler. Der kan du køre så tosset du vil.

/jet

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 25-11-11 02:55

On Thu, 24 Nov 2011 14:58:15 -0800 (PST), Jet <jetrotte@gmail.com>
wrote:

>Der er flere danske "små" øer uden politi, hvor det er normalt at
>bilerne er uindregistret uden nr.plader og hvor afgiftsfri benzin/
>diesel leveres over i tromler. Der kan du køre så tosset du vil.

Nej, FL gælder stadig under samme betingelser som på "fastlandet"
selvom bilerne ikke er indreg. og det også selv om du hælder
afgiftsfri brændstof på.

Noget andet er hvis du ejer en ø og der ikke er adgang for andre (ej
hellere lystsejlere) så kan man måske argumenterer for at FL ikke
gælder, men tvivler.

FL § 1. Loven gælder, hvor andet ikke er bestemt, for færdsel på vej,
som benyttes til almindelig færdsel af en eller flere færdselsarter.

/Hans