Persienner
Fra : Pia

Dato : 20-11-11 07:15

Hej,

Vi har velux vinduer i alle skråvægge på 1. salen og har for at skærme
privatlivet sat velux persienner i. Hvordan gør man lige dem rene? De
siddder nærmest fast i en skinne, slet ikke som de almindelige
persienner, vi har for vores lodrette vinduer. Dem kan vi ret nemt
tage af og gøre rene. Man kan selvfølgelig stå og gøre hver enkelt
lamel ren, men ud over at det vil tage mindst 10 timer pr. persienne,
vil resultatet heller ikke blive særligt godt. Vi har prøvet det én
gang. Man kan slet ikke komme til at gøre det ordentligt.

Nogen erfaringer/forslag?

Mvh
Pia

Fra : Grethe Hoff

Dato : 20-11-11 16:25

"Pia" <zipcodes@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Et rengøringsfirma?
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : Preben

Dato : 20-11-11 19:11

Den 20.11.2011 kl. 15:14 skrev Pia <zipcodes@stofanet.dk>:

> [...]
> vil resultatet heller ikke blive særligt godt. Vi har prøvet det én
> gang. Man kan slet ikke komme til at gøre det ordentligt.

Kan du ikke bare afmontere dem?
http://www.velux.dk/Private/Raad_og_beregnere/Montering/3D_montering/3D_PAL.aspx

--
mvh/Preben

Fra : Pia

Dato : 21-11-11 02:38

On 20 Nov., 19:11, Preben <pranSLETDE...@privat.dk> wrote:

> Kan du ikke bare afmontere dem?http://www.velux.dk/Private/Raad_og_beregnere/Montering/3D_montering/...
>
> --
> mvh/Preben

Det bliver vi jo nok nødt til. Faktisk tror jeg, at det er noget
lettere at montere persiennen første gang end at afmontere den og
montere igen. De fine plastdimser, som vises på filmen, er der jo ikke
længere til at holde sammen på lamellerne.

Mvh
Pia

Fra : Hanne

Dato : 21-11-11 19:15

Hvis det er nogen trøst, så er du ikke den eneste, der har bandet godt og
grundigt over de persienner til Velux vinduerne!
Da vi i sin tid bestilte dem og fik dem sat i, havde jeg ikke fantasi til at
forestille mig, at man kunne lave sådan noget møj.......
Det tager selvfølgelig ikke 10 timer pr stk (men laaang tid), og ens fingre
er helt ødelagte efter sådan en dag. Af samme grund får vi det ikke gjort
særlig ofte, men så er de også meget snavsede af både støv og flueklatter
mm.

Men jeg vil da også gerne høre om det, hvis nogen har gode ideer.......

mvh
Hanne

Fra : Preben

Dato : 21-11-11 12:15

Den 21.11.2011 kl. 10:37 skrev Pia <zipcodes@stofanet.dk>:

> [...]
> montere igen. De fine plastdimser, som vises på filmen, er der jo ikke
> længere til at holde sammen på lamellerne.

Det problem løser du jo nok med en snor eller en plaststrip, især hvis
alternativet er at købe et nyt hus

--
mvh/Preben

Fra : Preben

Dato : 21-11-11 12:15

Fra : Pia

Dato : 22-11-11 05:01

On 21 Nov., 19:14, "Hanne" <h...@duerikke.dk> wrote:
> [...]
> montere igen. De fine plastdimser, som vises på filmen, er der jo ikke
> længere til at holde sammen på lamellerne.

Du ved nok, at overdrivelse fremmer forståelsen.

Mvh
Pia