|
| Kompetent Audi-mand m/k søges Fra : lindstroem |
Dato : 13-11-11 04:45 |
|
Cirka 12.000 kroner fattigere og et fortsat uløst problem har jeg
desperat brug for en dygtig mekaniker. Jeg bor i Københavnsområdet,
men kører gerne et stykke vej for at få styr på det her.
Hidtil har det været det autoriserede Audi-værksted, der har haft
muligheden for to gange at ordne udsætterproblemet på min Audi 1,8t
20v. Problemet er imidlertid helt uløst. Og nu er det blevet rigtig
træls.
Problem: Især under acceleration, men på det seneste også under jævn
hastighed, sætter bilen ud (periodisk fejl) og mister al kraft. Senest
i så udstrakt grad, at jeg to gange på vej til Jylland måtte i
nødsporet. Slukke og starte igen for at få den normaliseret. Den ene
gang opstod problemet under overhaling af en lastbil med en hale af
biler bagefter som ikke var glade for at jeg måtte opgive overhaling,
bremse hele ”halen” ned og trække ind i nødsporet.
Bilen er fra år 2000 og har kørt 80.000 kilometer, fuld servicebog,
har kun kørt langture idet jeg cykler på hverdage og bilen er
garagevogn.
Hvor finder man en mekaniker, der kender sådan en 1,8t 20v motor?
Åbenbart ikke hos Audi som jeg har brugt til al service og nu også til
forsøg på fejlfinding. Så nu har jeg mod på at bilen for første gang
skal på et ikke autoriseret værksted. Spørgsmålet er bare hvor? Nogen
der kender en kompetent mekaniker m/k?
Bedste hilsner
Lindstroem
| |
folmer@rasmussen.dk (13-11-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 13-11-11 13:30 |
|
On Sun, 13 Nov 2011 03:45:25 -0800 (PST), lindstroem
<lindstroem.ib@gmail.com> wrote:
>Cirka 12.000 kroner fattigere og et fortsat uløst problem har jeg
>desperat brug for en dygtig mekaniker. Jeg bor i Københavnsområdet,
>men kører gerne et stykke vej for at få styr på det her.
>Hidtil har det været det autoriserede Audi-værksted, der har haft
>muligheden for to gange at ordne udsætterproblemet på min Audi 1,8t
>20v. Problemet er imidlertid helt uløst. Og nu er det blevet rigtig
>træls.
>Problem: Især under acceleration, men på det seneste også under jævn
>hastighed, sætter bilen ud (periodisk fejl) og mister al kraft. Senest
>i så udstrakt grad, at jeg to gange på vej til Jylland måtte i
>nødsporet. Slukke og starte igen for at få den normaliseret. Den ene
>gang opstod problemet under overhaling af en lastbil med en hale af
>biler bagefter som ikke var glade for at jeg måtte opgive overhaling,
>bremse hele ”halen” ned og trække ind i nødsporet.
>Bilen er fra år 2000 og har kørt 80.000 kilometer, fuld servicebog,
>har kun kørt langture idet jeg cykler på hverdage og bilen er
>garagevogn.
>
>Hvor finder man en mekaniker, der kender sådan en 1,8t 20v motor?
>Åbenbart ikke hos Audi som jeg har brugt til al service og nu også til
>forsøg på fejlfinding. Så nu har jeg mod på at bilen for første gang
>skal på et ikke autoriseret værksted. Spørgsmålet er bare hvor? Nogen
>der kender en kompetent mekaniker m/k?
>--
Dem her - de finder fejlen:
http://www.kamdiesel.dk/
A garanterer.
Det er et firma jeg selv har brugt med stor succes indtil flere gange.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Klaus D. Mikkelsen (13-11-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 13-11-11 13:34 |
| | |
Klaus D. Mikkelsen (13-11-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 13-11-11 13:36 |
|
lindstroem skriver:
>
> Cirka 12.000 kroner fattigere og et fortsat uløst problem har jeg
> desperat brug for en dygtig mekaniker.
Har du været hos SMC?
> Problem: Især under acceleration, men på det seneste også under jævn
> hastighed, sætter bilen ud (periodisk fejl) og mister al kraft. Senest
> i så udstrakt grad, at jeg to gange på vej til Jylland måtte i
> nødsporet. Slukke og starte igen for at få den normaliseret.
Har du fået læst fejl ud af styringen?
vagforum, her finder du ret kompentente VAG folk - også henvisninger til
kompentente værksteder og helt almindelige "dødelige", der kan læse fejl
ud fra din motorstyring.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Min egen hjemmeside: http://www.moppe.dk
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk
| |
Benny (14-11-2011)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 14-11-11 03:00 |
|
On 13 Nov., 13:36, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> lindstroem skriver:
>
>
>
> > Cirka 12.000 kroner fattigere og et fortsat uløst problem har jeg
> > desperat brug for en dygtig mekaniker.
>
> Har du været hos SMC?
Ja prøv SMC i Aalborg. De har nok en brugt tænding der ligger, blandt
de andre brugte reservedele der anvendes.
Benny
| |
Mcwm (14-11-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 14-11-11 11:48 |
|
Den 14-11-2011 10:59, Benny skrev:
> Ja prøv SMC i Aalborg. De har nok en brugt tænding der ligger, blandt
> de andre brugte reservedele der anvendes.
Nu skrev OP "Jeg bor i Københavnsområdet, men kører gerne et stykke vej
for at få styr på det her".
Du har da ret, der er et stykke vej til Ålborg
Venligst
Mcwm
| |
Leo Jensen (13-11-2011)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 13-11-11 06:07 |
|
On 13 Nov., 12:45, lindstroem <lindstroem...@gmail.com> wrote:
> Cirka 12.000 kroner fattigere og et fortsat uløst problem har jeg
> desperat brug for en dygtig mekaniker. Jeg bor i Københavnsområdet,
> men kører gerne et stykke vej for at få styr på det her.
> Hidtil har det været det autoriserede Audi-værksted, der har haft
> muligheden for to gange at ordne udsætterproblemet på min Audi 1,8t
> 20v. Problemet er imidlertid helt uløst. Og nu er det blevet rigtig
> træls.
> Problem: Især under acceleration, men på det seneste også under jævn
> hastighed, sætter bilen ud (periodisk fejl) og mister al kraft. Senest
> i så udstrakt grad, at jeg to gange på vej til Jylland måtte i
> nødsporet. Slukke og starte igen for at få den normaliseret. Den ene
> gang opstod problemet under overhaling af en lastbil med en hale af
> biler bagefter som ikke var glade for at jeg måtte opgive overhaling,
> bremse hele ”halen” ned og trække ind i nødsporet.
> Bilen er fra år 2000 og har kørt 80.000 kilometer, fuld servicebog,
> har kun kørt langture idet jeg cykler på hverdage og bilen er
> garagevogn.
>
> Hvor finder man en mekaniker, der kender sådan en 1,8t 20v motor?
> Åbenbart ikke hos Audi som jeg har brugt til al service og nu også til
> forsøg på fejlfinding. Så nu har jeg mod på at bilen for første gang
> skal på et ikke autoriseret værksted. Spørgsmålet er bare hvor? Nogen
> der kender en kompetent mekaniker m/k?
>
> Bedste hilsner
> Lindstroem
Sådan helt uden at tænke Audi: Det lyder som svag tænding. Det er
sværere at trække en gnist nåtr trykket i cylinderen er højt, dvs når
du træder på speederen.
MVH Leo
| |
Martin (13-11-2011)
| Kommentar Fra : Martin |
Dato : 13-11-11 14:45 |
|
On 13 Nov., 12:45, lindstroem <lindstroem...@gmail.com> wrote:
> Cirka 12.000 kroner fattigere og et fortsat uløst problem har jeg
> desperat brug for en dygtig mekaniker. Jeg bor i Københavnsområdet,
> men kører gerne et stykke vej for at få styr på det her.
> Hidtil har det været det autoriserede Audi-værksted, der har haft
> muligheden for to gange at ordne udsætterproblemet på min Audi 1,8t
> 20v. Problemet er imidlertid helt uløst. Og nu er det blevet rigtig
> træls.
> Problem: Især under acceleration, men på det seneste også under jævn
> hastighed, sætter bilen ud (periodisk fejl) og mister al kraft. Senest
> i så udstrakt grad, at jeg to gange på vej til Jylland måtte i
> nødsporet. Slukke og starte igen for at få den normaliseret. Den ene
> gang opstod problemet under overhaling af en lastbil med en hale af
> biler bagefter som ikke var glade for at jeg måtte opgive overhaling,
> bremse hele ”halen” ned og trække ind i nødsporet.
> Bilen er fra år 2000 og har kørt 80.000 kilometer, fuld servicebog,
> har kun kørt langture idet jeg cykler på hverdage og bilen er
> garagevogn.
>
> Hvor finder man en mekaniker, der kender sådan en 1,8t 20v motor?
> Åbenbart ikke hos Audi som jeg har brugt til al service og nu også til
> forsøg på fejlfinding. Så nu har jeg mod på at bilen for første gang
> skal på et ikke autoriseret værksted. Spørgsmålet er bare hvor? Nogen
> der kender en kompetent mekaniker m/k?
>
> Bedste hilsner
> Lindstroem
1,8turbo er kendt for dårlige tændspoler, og en dårlig stelforbindelse til
sluttrinnet i tændspolerne. Stelforbindelsen sidder mellem spolerne til cyl1
og 2 i ventildækslet.
Utætte ladeluftrør kan også give udsættere, som bliver "bedre" af at motoren
stoppes og startes igen.
Få kontrolleret ladeluftrør, tændspoler og stelforbindelser.
Alternativt kan du kontakte HH Auto i Slagelse, han er VW/Audi guru.
Mvh
Martin
(autotekniker i jydeland)
| |
Uffe Ravn (13-11-2011)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 13-11-11 19:55 |
|
"Martin" <martinsolkaerSLETTES@gmail.com> skrev
> Alternativt kan du kontakte HH Auto i Slagelse, han er VW/Audi guru.
På de kanter, er http://vae.dk/ i Slagelse også ret skarpe.
Mvh. Uffe Ravn
| |
lindstroem (13-11-2011)
| Kommentar Fra : lindstroem |
Dato : 13-11-11 09:14 |
|
On 13 Nov., 14:44, "Martin" <martinsolkaerSLET...@gmail.com> wrote:
> On 13 Nov., 12:45, lindstroem <lindstroem...@gmail.com> wrote:
>
>
>
> > Cirka 12.000 kroner fattigere og et fortsat uløst problem har jeg
> > desperat brug for en dygtig mekaniker. Jeg bor i Københavnsområdet,
> > men kører gerne et stykke vej for at få styr på det her.
> > Hidtil har det været det autoriserede Audi-værksted, der har haft
> > muligheden for to gange at ordne udsætterproblemet på min Audi 1,8t
> > 20v. Problemet er imidlertid helt uløst. Og nu er det blevet rigtig
> > træls.
> > Problem: Især under acceleration, men på det seneste også under jævn
> > hastighed, sætter bilen ud (periodisk fejl) og mister al kraft. Senest
> > i så udstrakt grad, at jeg to gange på vej til Jylland måtte i
> > nødsporet. Slukke og starte igen for at få den normaliseret. Den ene
> > gang opstod problemet under overhaling af en lastbil med en hale af
> > biler bagefter som ikke var glade for at jeg måtte opgive overhaling,
> > bremse hele ”halen” ned og trække ind i nødsporet.
> > Bilen er fra år 2000 og har kørt 80.000 kilometer, fuld servicebog,
> > har kun kørt langture idet jeg cykler på hverdage og bilen er
> > garagevogn.
>
> > Hvor finder man en mekaniker, der kender sådan en 1,8t 20v motor?
> > Åbenbart ikke hos Audi som jeg har brugt til al service og nu også til
> > forsøg på fejlfinding. Så nu har jeg mod på at bilen for første gang
> > skal på et ikke autoriseret værksted. Spørgsmålet er bare hvor? Nogen
> > der kender en kompetent mekaniker m/k?
>
> > Bedste hilsner
> > Lindstroem
>
> 1,8turbo er kendt for dårlige tændspoler, og en dårlig stelforbindelse til
> sluttrinnet i tændspolerne. Stelforbindelsen sidder mellem spolerne til cyl1
> og 2 i ventildækslet.
> Utætte ladeluftrør kan også give udsættere, som bliver "bedre" af at motoren
> stoppes og startes igen.
> Få kontrolleret ladeluftrør, tændspoler og stelforbindelser.
> Alternativt kan du kontakte HH Auto i Slagelse, han er VW/Audi guru.
>
> Mvh
> Martin
> (autotekniker i jydeland)
Tusind tak til dig og de andre.
Tak for både mekaniker henvisning og forslag til hvor fejlen ligger.
Fejlen startede for et års tid siden, vel i september 2010 for første
gang, hvilket førte til første værkstedsbesøg. Efter derefter at have
drillet ved enkeltstående lejligheder, prøvede værkstedet igen i
foråret, men uden held. Periodiske fejl er formentlig heller ikke helt
lette at fixe.
Sådan efter hukommelsen: Der er skiftet noget, der hedder
luftmassemåler to gange.. Der er skiftet luftfilter to gange. Tændrør
er skiftet. Og så er der lavet en masse fejlsøgning/tests til en masse
penge, hvor jeg har fået papirer med div. koder, der viser at der ikke
er nogen fejl.
Desværre ved bilen ikke, at den ikke har nogen fejl og sætter mere ud
end nogensinde før
Nu tør konen ikke køre i den mere fordi hun finder det meget
ubehageligt med en bil, der sådan pludselig mister al kraft på de mest
ubelejlige tidspunkter. Så midt i al bøvlet har jeg i det mindste fået
bilen for mig selv
Bedste hilsner
Lindstroem
| |
alexbo (14-11-2011)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 14-11-11 12:27 |
|
"lindstroem" skrev
> Desværre ved bilen ikke, at den ikke har nogen fejl og sætter mere ud
> end nogensinde før
Men det gjorde den jo ikke da værkstedet havde den, efter at havde drillet
ved enkeltstående lejligheder skriver du.
Måske de bare skal have bilen et par dage så værkføreren kan køre frem og
tilbage på arbejde i den.
Men du kan prøve en del selv, hvis det hjælper at stoppe og slukke/tænde,
hjælper det så også bare at slukke/tænde når det sker, hjælper det bare at
dreje på nøglen, måske tændingslåsen er defekt, det er en typisk VAG fejl.
Går omdrejningstælleren i nul, lyser lamperne op, eller mister den bare
trækkraften,
går den helt ud eller er det bare turbotrykket der mistes.
Kan du nøjes med at slippe speederen og køre videre med lav hastighed eller
skal du stoppe helt og begynde forfra.
Holder du et par minutter før du kører videre.
Sætter ud er flere ting, for nogen betyder det at der kommer udsættere,
nogle hakker eller host så bilen ikke vil rigtigt fremad, men for mig lyder
som at motoren helt stopper med at trække og slet ikke vil køre længere.
Du kan gøre meget selv, først og fremmest registrere hvad der sker og hvad
der hjælper.
mvh
Alex Christensen
| |
Benny (14-11-2011)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 14-11-11 05:37 |
|
On 14 Nov., 11:47, Mcwm <m...@home.invalid> wrote:
> Den 14-11-2011 10:59, Benny skrev:> Ja prøv SMC i Aalborg. De har nok en brugt tænding der ligger, blandt
> > de andre brugte reservedele der anvendes.
>
> Nu skrev OP "Jeg bor i Københavnsområdet, men kører gerne et stykke vej
> for at få styr på det her".
>
> Du har da ret, der er et stykke vej til Ålborg
Til gengæld er måske billigere da de er berygtet/berømt for at bruge
brugte dele på VW/Audi
Benny
| |
Mcwm (14-11-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 14-11-11 20:13 |
|
Den 14-11-2011 13:37, Benny skrev:
> Til gengæld er måske billigere da de er berygtet/berømt for at bruge
> brugte dele på VW/Audi
Fri en hel dag+ til turen og broafgifter. Jeg tror nok det er muligt at
finde noget på øen der kan klare det til under den pris
Venligst
Mcwm
| |
jens (14-11-2011)
| Kommentar Fra : jens |
Dato : 14-11-11 15:42 |
|
"lindstroem" <lindstroem.ib@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:b367fe1d-f163-4baa-a85c-e1e37b6f719a@e3g2000vbs.googlegroups.com...
Cirka 12.000 kroner fattigere og et fortsat uløst problem har jeg
desperat brug for en dygtig mekaniker. Jeg bor i Københavnsområdet,
men kører gerne et stykke vej for at få styr på det her.
Hidtil har det været det autoriserede Audi-værksted, der har haft
muligheden for to gange at ordne udsætterproblemet på min Audi 1,8t
20v. Problemet er imidlertid helt uløst. Og nu er det blevet rigtig
træls.
Problem: Især under acceleration, men på det seneste også under jævn
hastighed, sætter bilen ud (periodisk fejl) og mister al kraft. Senest
i så udstrakt grad, at jeg to gange på vej til Jylland måtte i
nødsporet. Slukke og starte igen for at få den normaliseret. Den ene
gang opstod problemet under overhaling af en lastbil med en hale af
biler bagefter som ikke var glade for at jeg måtte opgive overhaling,
bremse hele ”halen” ned og trække ind i nødsporet.
Bilen er fra år 2000 og har kørt 80.000 kilometer, fuld servicebog,
har kun kørt langture idet jeg cykler på hverdage og bilen er
garagevogn.
Hvor finder man en mekaniker, der kender sådan en 1,8t 20v motor?
Åbenbart ikke hos Audi som jeg har brugt til al service og nu også til
forsøg på fejlfinding. Så nu har jeg mod på at bilen for første gang
skal på et ikke autoriseret værksted. Spørgsmålet er bare hvor? Nogen
der kender en kompetent mekaniker m/k?
Bedste hilsner
Lindstroem
Prøv at lave et indlæg på www.vagcars.dk der er en del rigtig kompetente
folk der nok skal kunne hjælpe dig, apropo kompetentente folk så er det ikke
dem der er flest af på SMCs værksteder.
I mine ører lyder det nu som om det er et problem med ladetrykket du har,
har de skiftet N75 ventil på din bil da den står for at styre det.
| |
lindstroem (14-11-2011)
| Kommentar Fra : lindstroem |
Dato : 14-11-11 12:57 |
|
On 14 Nov., 12:27, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> "lindstroem" skrev
>
> > Desværre ved bilen ikke, at den ikke har nogen fejl og sætter mere ud
> > end nogensinde før
>
> Men det gjorde den jo ikke da værkstedet havde den, efter at havde drillet
> ved enkeltstående lejligheder skriver du.
> Måske de bare skal have bilen et par dage så værkføreren kan køre frem og
> tilbage på arbejde i den.
>
> Men du kan prøve en del selv, hvis det hjælper at stoppe og slukke/tænde,
> hjælper det så også bare at slukke/tænde når det sker, hjælper det bare at
> dreje på nøglen, måske tændingslåsen er defekt, det er en typisk VAG fejl.
>
> Går omdrejningstælleren i nul, lyser lamperne op, eller mister den bare
> trækkraften,
> går den helt ud eller er det bare turbotrykket der mistes.
>
> Kan du nøjes med at slippe speederen og køre videre med lav hastighed eller
> skal du stoppe helt og begynde forfra.
> Holder du et par minutter før du kører videre.
> Sætter ud er flere ting, for nogen betyder det at der kommer udsættere,
> nogle hakker eller host så bilen ikke vil rigtigt fremad, men for mig lyder
> som at motoren helt stopper med at trække og slet ikke vil køre længere.
>
> Du kan gøre meget selv, først og fremmest registrere hvad der sker og hvad
> der hjælper.
>
> mvh
> Alex Christensen
Hej Alex
Nej den går ikke helt ud, men mister al kraft. Kan max køre 1200-1400
omdr. Den går først ud hvis jeg i den tilstand prøver at træde hårdt
på speederen og holder den nede.
I øvrigt er der en, der har skrevet direkte til mig og til netop mit
bilmærke anbefalet et værksted i Skovlunde, der kun ligger 15-20
kilometer fra min bopæl. Palm's Auto hedder det. Så nu prøver jeg der..
Tusind tak for de mange svar.
mvh
Lindstroem
| |
|
|