|
| BMW-ejer med klip nok? Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 12-11-11 10:30 |
|
I går skulle jeg fra Vinderup og hjem til Hovedstaden for at holde
week-end.
Det er jo en nydelig tur i godt vejr, diagonalt ned gennem dele af
Jylland, og jeg nød det.
Men der var én ting der fik mig til at lure lidt.
Da jeg kom ud på rute 13 gik der ikke ret lang tid før jeg kom til at
køre bag en BMW 320i, som støt og roligt gik derudad med 83 km/t. -
helt nøjagtigt.
Så er det, at tankerne begynder at fare rundt i hovedet på én.
Har han ikke flere klip tilbage?
Er han lige så gammel som én selv, og véd godt at rute 13 er en af de
farligste veje i landet?
Eller tror han, at han er i gang med at irritere endnu en
lastbilchauffør?
Det er ikke nemt at sige noget begavet om, hvad årsagen kunne være,
men det er typisk at ens tanker går i den retning, bare p.gr.a.
bilmærket.
Vi nød hinandens selskab helt ned til rundkørslen ved Vejle.
Bilen var sølvgrå og XS-registreret, og dermed fra august 05, hvis det
skulle være en herinde fra. Tidspunktet var midt på formiddagen.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Ukendt (12-11-2011)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-11-11 10:39 |
|
Tænk sig hvad en fornuftig overholdelse af fartgrænserne kan føre med sig af
fordomme mm.
<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:kcesb7t3or20ql2jmkctn155415tlshh2v@4ax.com...
>
> I går skulle jeg fra Vinderup og hjem til Hovedstaden for at holde
> week-end.
>
> Det er jo en nydelig tur i godt vejr, diagonalt ned gennem dele af
> Jylland, og jeg nød det.
>
> Men der var én ting der fik mig til at lure lidt.
>
> Da jeg kom ud på rute 13 gik der ikke ret lang tid før jeg kom til at
> køre bag en BMW 320i, som støt og roligt gik derudad med 83 km/t. -
> helt nøjagtigt.
>
> Så er det, at tankerne begynder at fare rundt i hovedet på én.
>
> Har han ikke flere klip tilbage?
>
> Er han lige så gammel som én selv, og véd godt at rute 13 er en af de
> farligste veje i landet?
>
> Eller tror han, at han er i gang med at irritere endnu en
> lastbilchauffør?
>
> Det er ikke nemt at sige noget begavet om, hvad årsagen kunne være,
> men det er typisk at ens tanker går i den retning, bare p.gr.a.
> bilmærket.
>
> Vi nød hinandens selskab helt ned til rundkørslen ved Vejle.
>
> Bilen var sølvgrå og XS-registreret, og dermed fra august 05, hvis det
> skulle være en herinde fra. Tidspunktet var midt på formiddagen.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer
| |
folmer@rasmussen.dk (12-11-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 12-11-11 10:53 |
|
On Sat, 12 Nov 2011 10:38:45 +0100, ">> Eque <<" <n/a> wrote:
>Tænk sig hvad en fornuftig overholdelse af fartgrænserne kan føre med sig af
>fordomme mm.
>--
Hvor mange gange er det nødvendigt at forklare dig, og et par andre,
at det ikke er fordomme, men kolde facts? .o))
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Ukendt (12-11-2011)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-11-11 10:58 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:adgsb7936hu0rl78lhv4kf82bt45dt0t9a@4ax.com...
> On Sat, 12 Nov 2011 10:38:45 +0100, ">> Eque <<" <n/a> wrote:
>
>>Tænk sig hvad en fornuftig overholdelse af fartgrænserne kan føre med sig
>>af
>>fordomme mm.
>
>>--
>
> Hvor mange gange er det nødvendigt at forklare dig, og et par andre,
> at det ikke er fordomme, men kolde facts? .o))
Hvilke facts ?
Med den hastighed ku' det tyde på, han ikke var
en del af din statistik.
| |
Henning (12-11-2011)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 12-11-11 10:43 |
|
On Sat, 12 Nov 2011 10:29:32 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:
>
>I går skulle jeg fra Vinderup og hjem til Hovedstaden for at holde
>week-end.
>
>Det er jo en nydelig tur i godt vejr, diagonalt ned gennem dele af
>Jylland, og jeg nød det.
>
>Men der var én ting der fik mig til at lure lidt.
>
>Da jeg kom ud på rute 13 gik der ikke ret lang tid før jeg kom til at
>køre bag en BMW 320i, som støt og roligt gik derudad med 83 km/t. -
>helt nøjagtigt.
Cruise control - man kan ikke leve uden den
| |
folmer@rasmussen.dk (12-11-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 12-11-11 10:54 |
|
On Sat, 12 Nov 2011 10:42:59 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:
>On Sat, 12 Nov 2011 10:29:32 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:
>
>>
>>I går skulle jeg fra Vinderup og hjem til Hovedstaden for at holde
>>week-end.
>>
>>Det er jo en nydelig tur i godt vejr, diagonalt ned gennem dele af
>>Jylland, og jeg nød det.
>>
>>Men der var én ting der fik mig til at lure lidt.
>>
>>Da jeg kom ud på rute 13 gik der ikke ret lang tid før jeg kom til at
>>køre bag en BMW 320i, som støt og roligt gik derudad med 83 km/t. -
>>helt nøjagtigt.
>Cruise control - man kan ikke leve uden den
>--
Det er jeg helt enig i, men det løfter ikke sløret for, hvorfor lige
nøjagtigt 83 km/t. blev valgt, vel?
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Leif (12-11-2011)
| Kommentar Fra : Leif |
Dato : 12-11-11 12:51 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen news:pfgsb7dpabitsdi16t9mjbddn428idamik@4ax.com...
> On Sat, 12 Nov 2011 10:42:59 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
> wrote:
>
>>On Sat, 12 Nov 2011 10:29:32 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:
>>
>>>
>>>I går skulle jeg fra Vinderup og hjem til Hovedstaden for at holde
>>>week-end.
>>>
>>>Det er jo en nydelig tur i godt vejr, diagonalt ned gennem dele af
>>>Jylland, og jeg nød det.
>>>
>>>Men der var én ting der fik mig til at lure lidt.
>>>
>>>Da jeg kom ud på rute 13 gik der ikke ret lang tid før jeg kom til at
>>>køre bag en BMW 320i, som støt og roligt gik derudad med 83 km/t. -
>>>helt nøjagtigt.
>>Cruise control - man kan ikke leve uden den
>
>>--
>
> Det er jeg helt enig i, men det løfter ikke sløret for, hvorfor lige
> nøjagtigt 83 km/t. blev valgt, vel?
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer
Vel lidt i retning af at ens spedometer har en fejlvisning - måske
på +4-8km/t, så cruiseren sættes lige under 90 for at være
på den sikre side - sætter selv min på 140 på alm. motorveje,
du ved, dem, hvor deer er andre trafikanter tilstede:
Mvh, Leif
| |
Soeren Friberg (13-11-2011)
| Kommentar Fra : Soeren Friberg |
Dato : 13-11-11 21:36 |
| | |
Hans Paulin (6310) (12-11-2011)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 12-11-11 12:24 |
|
folmer@rasmussen.dk tastede følgende:
> Har han ikke flere klip tilbage?
Efter 2 x blitz kører jeg nu på samme måde! ;)
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Brian Sørup (12-11-2011)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 12-11-11 12:37 |
|
"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4ebe5754$0$287$14726298@news.sunsite.dk...
> folmer@rasmussen.dk tastede følgende:
>> Har han ikke flere klip tilbage?
>
> Efter 2 x blitz kører jeg nu på samme måde! ;)
>
Blitz = Klip ?
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.
1991 Chevrolet Caprice Classic
| |
folmer@rasmussen.dk (12-11-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 12-11-11 13:35 |
|
On Sat, 12 Nov 2011 12:36:39 +0100, Brian Sørup <brizzen@live.dk>
wrote:
>
>"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
>news:4ebe5754$0$287$14726298@news.sunsite.dk...
>> folmer@rasmussen.dk tastede følgende:
>>> Har han ikke flere klip tilbage?
>>
>> Efter 2 x blitz kører jeg nu på samme måde! ;)
>>
>Blitz = Klip ?
>
>--
Nej, nej, nej Brian!
Det er bare Hans' muldvarp der er usædvanligt ømskindet.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Hans Paulin (6310) (12-11-2011)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 12-11-11 13:40 |
|
folmer@rasmussen.dk forklarede:
> Det er bare Hans' muldvarp der er usædvanligt ømskindet.
Rart for en gangs skyld med lidt indfølingsevne fra din side; dét er vi
ikke ligefrem forvændt med!
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
folmer@rasmussen.dk (12-11-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 12-11-11 14:09 |
|
On Sat, 12 Nov 2011 13:40:26 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:
>folmer@rasmussen.dk forklarede:
>> Det er bare Hans' muldvarp der er usædvanligt ømskindet.
>
>Rart for en gangs skyld med lidt indfølingsevne fra din side; dét er vi
>ikke ligefrem forvændt med!
>--
Jeg synes at muldvarpe er helt all-righte dyr, bare de ikke bliver
brugt til valutaopbevaring.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Hans Paulin (6310) (12-11-2011)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 12-11-11 14:13 |
|
Den 12-11-2011, skrev folmer@rasmussen.dk:
> bare de ikke bliver
> brugt til valutaopbevaring.
Dét ville jeg ikke engang anbefale selv min værste ven i disse for vort
land så alvorlige tider :)
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Uffe Bærentsen (12-11-2011)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 12-11-11 23:22 |
|
Den 12-11-2011 14:12, Hans Paulin (6310) skrev:
> Den 12-11-2011, skrev folmer@rasmussen.dk:
>> bare de ikke bliver
>> brugt til valutaopbevaring.
>
> Dét ville jeg ikke engang anbefale selv min værste ven i disse for vort
> land så alvorlige tider :)
Opbevar valuta et sikkert sted, feks. Doggerbanken
--
Uffe Bærentsen
| |
Hans Paulin (6310) (13-11-2011)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 13-11-11 00:05 |
|
Uffe Bærentsen formulerede spørgsmålet:
> Opbevar valuta et sikkert sted, feks. Doggerbanken
Eller sæt pengene i sprit hvis man vil ha høje procenter! ;)
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Uffe Bærentsen (13-11-2011)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 13-11-11 00:15 |
|
Den 13-11-2011 00:05, Hans Paulin (6310) skrev:
> Uffe Bærentsen formulerede spørgsmålet:
>> Opbevar valuta et sikkert sted, feks. Doggerbanken
>
> Eller sæt pengene i sprit hvis man vil ha høje procenter! ;)
En underlig reduktion der finder sted med procenter der bliver til
promiller......
--
Uffe Bærentsen
| |
Hans Paulin (6310) (13-11-2011)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 13-11-11 00:18 |
|
Uffe Bærentsen har bragt dette til os:
> En underlig reduktion der finder sted med procenter der bliver til
> promiller......
Tjaeee...man kan osse få dårligt hjerte af for mange
hjertestyrkninger... :)
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Hans Paulin (6310) (12-11-2011)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 12-11-11 13:39 |
|
Brian Sørup kom med følgende:
> Blitz = Klip ?
>
2 blitz = en saftig bøde (1 oplyst til 65km/t i 50km/t-zone) samt et
billede for 3 mdr. siden som må være blevet for rystet; drejede hovedet
i samme øjeblik hvor blitzen lynede, og har endnu ikke fået min straf
;)
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
folmer@rasmussen.dk (12-11-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 12-11-11 14:11 |
|
On Sat, 12 Nov 2011 13:39:19 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:
>Brian Sørup kom med følgende:
>> Blitz = Klip ?
>>
>
>2 blitz = en saftig bøde (1 oplyst til 65km/t i 50km/t-zone) samt et
>billede for 3 mdr. siden som må være blevet for rystet; drejede hovedet
>i samme øjeblik hvor blitzen lynede, og har endnu ikke fået min straf
>;)
>--
Jamen Hans dog!?
Jeg var i gang med at regne overskridelsen ud i procenter, men af
hensyn til dit omdømme, så lod jeg være.
Det foregik vel også ud for en skole - i skoletiden?
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Hans Paulin (6310) (12-11-2011)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 12-11-11 14:14 |
|
Efter mange tanker skrev folmer@rasmussen.dk:
> Det foregik vel også ud for en skole - i skoletiden?
Nej, men det kommer nok!
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Nicolai Lang (12-11-2011)
| Kommentar Fra : Nicolai Lang |
Dato : 12-11-11 13:10 |
|
On Sat, 12 Nov 2011 10:29:32 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:
>Da jeg kom ud på rute 13 gik der ikke ret lang tid før jeg kom til at
>køre bag en BMW 320i, som støt og roligt gik derudad med 83 km/t. -
>helt nøjagtigt.
Da jeg havde cruise control i bilen (Chrysler Neon 130 hk), så kunne
jeg da også finde på det.
Generer det da lastbilerne at vi overholder fartgrænserne? :D
På landevej hvor der er sideveje, kører jeg sjældent stærkere end det.
På motortrafik- og motorvej har jeg derimod lært at regne 30% ud.
Med venlig hilsen
Nicolai
--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com
| |
folmer@rasmussen.dk (12-11-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 12-11-11 13:33 |
|
On Sat, 12 Nov 2011 13:10:18 +0100, Nicolai Lang
<nnews0404051902@hjorth.com> wrote:
>On Sat, 12 Nov 2011 10:29:32 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:
>
>>Da jeg kom ud på rute 13 gik der ikke ret lang tid før jeg kom til at
>>køre bag en BMW 320i, som støt og roligt gik derudad med 83 km/t. -
>>helt nøjagtigt.
>
>Da jeg havde cruise control i bilen (Chrysler Neon 130 hk), så kunne
>jeg da også finde på det.
>
>Generer det da lastbilerne at vi overholder fartgrænserne? :D
>--
Nej, det generer i hvert fald ikke mig, men hvis du har fulgt med i et
stykke tid, vil du vide, at mit korstog er rettet andetsteds hen.
>--
>På landevej hvor der er sideveje, kører jeg sjældent stærkere end det.
>På motortrafik- og motorvej har jeg derimod lært at regne 30% ud.
>--
Det er jo ganske forskrækkeligt!!
Er du klar over hvad du kan afstedkomme af katastrofer med de
hastigheder?
Hvis du ikke lige kan huske det, kan du bare spørge en
lastbilchauffør. Der er ingen grænser for, hvad der går i stykker, læs
bliver smadret, når vi kører 88 i stedet for 80.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Nicolai Lang (12-11-2011)
| Kommentar Fra : Nicolai Lang |
Dato : 12-11-11 22:51 |
|
On Sat, 12 Nov 2011 13:33:06 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:
>Nej, det generer i hvert fald ikke mig, men hvis du har fulgt med i et
>stykke tid, vil du vide, at mit korstog er rettet andetsteds hen.
Ja undskyld, men opmærksomhed her i gruppen er - i bedste fald -
sporadisk for tiden :)
>Hvis du ikke lige kan huske det, kan du bare spørge en
>lastbilchauffør. Der er ingen grænser for, hvad der går i stykker, læs
>bliver smadret, når vi kører 88 i stedet for 80.
Generelt har jeg ikke noget problem med storbil-chafførene, når de
bare opfører sig ordentligt i byen.
Men jeg er træt af at blive vækket kl 5:30 af huset der ryster fordi
der er et lastvognstog med hænger der kommer ned ad bakken med for høj
fart her udenfor (50 km/t grænse). En gang kom der en ung fyr i en
trækker uden noget efter, som var oppe over kantstenen på 2 hjul i det
sving der er her udenfor (ikke ret skarpt! - 10-15 grader vi jeg skyde
på). Jeg kørte efter ham indtil han parkerede i et industriområde 1 km
herfra og fortalte han kort og godt at hvis jeg én gang mere så ham
køre så stærkt så fik vognmanden besked ;)
Nu vi er ved det, er det så ikke korrekt at grænsen for køretøjer >
3500 kg hedder max 50 km/t indenfor bymæssig bebyggelse uanset om der
er skiltet til 60, 70 eller 80? Tror ikke ret mange chaffører husker
den :)
Med venlig hilsen
Nicolai
--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com
| |
Finn Guldmann (12-11-2011)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 12-11-11 23:19 |
|
Den 12-11-2011 22:51, Nicolai Lang skrev:
> Nu vi er ved det, er det så ikke korrekt at grænsen for køretøjer>
> 3500 kg hedder max 50 km/t indenfor bymæssig bebyggelse uanset om der
> er skiltet til 60, 70 eller 80? Tror ikke ret mange chaffører husker
> den :)
>
Det er der nogen der hævder (myndigheder og lovgivere), men der er
faldet en dom ved EF-retten at den danske måde at gøre det på ikke er i
overensstemmelse med EU-reglerne.
For at den kan blive det skal de 50 km/t for lastbiler og busser skiltes
alle steder hvor der skiltes en anden hastighed end 50 km/t for andre
køretøjer.
| |
Leif Neland (13-11-2011)
| Kommentar Fra : Leif Neland |
Dato : 13-11-11 21:18 |
|
Den 12-11-2011 23:19, Finn Guldmann skrev:
> Den 12-11-2011 22:51, Nicolai Lang skrev:
>> Nu vi er ved det, er det så ikke korrekt at grænsen for køretøjer>
>> 3500 kg hedder max 50 km/t indenfor bymæssig bebyggelse uanset om der
>> er skiltet til 60, 70 eller 80? Tror ikke ret mange chaffører husker
>> den :)
>>
> Det er der nogen der hævder (myndigheder og lovgivere), men der er
> faldet en dom ved EF-retten at den danske måde at gøre det på ikke er i
> overensstemmelse med EU-reglerne.
>
> For at den kan blive det skal de 50 km/t for lastbiler og busser skiltes
> alle steder hvor der skiltes en anden hastighed end 50 km/t for andre
> køretøjer.
>
Det ideelle ville være at skilte med det ved grænsen.
Selvom jeg har svært ved at forestille mig den rebus af skilte, der
ville forklare det tilstrækkeligt klart.
Leif
| |
\"@ (14-11-2011)
| Kommentar Fra : \"@ |
Dato : 14-11-11 13:20 |
|
Den 12-11-2011 23:19, Finn Guldmann skrev:
> Den 12-11-2011 22:51, Nicolai Lang skrev:
>> Nu vi er ved det, er det så ikke korrekt at grænsen for køretøjer>
>> 3500 kg hedder max 50 km/t indenfor bymæssig bebyggelse uanset om der
>> er skiltet til 60, 70 eller 80? Tror ikke ret mange chaffører husker
>> den :)
>>
> Det er der nogen der hævder (myndigheder og lovgivere), men der er
> faldet en dom ved EF-retten at den danske måde at gøre det på ikke er i
> overensstemmelse med EU-reglerne.
>
> For at den kan blive det skal de 50 km/t for lastbiler og busser skiltes
> alle steder hvor der skiltes en anden hastighed end 50 km/t for andre
> køretøjer.
>
Reglen har aldrig været der for busser.
En bus er en personbil (en stor en ganske vist), men den må/måtte følge
de lokale hastighedsbegrænsninger også indenfor bymæssig bebyggelse.
Busser må også passere der hvor der står lastbil forbudt skilt. Det er
der mange, som ikke ved. Har tit fået mange truende næver stukket frem,
når jeg transporterede en bus ad Strandøre, mod Strandvejen eller Frihavnen.
Mikael
| |
Klaus D. Mikkelsen (12-11-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 12-11-11 21:35 |
|
Nicolai Lang skriver:
>
> På landevej hvor der er sideveje, kører jeg sjældent stærkere end det.
> På motortrafik- og motorvej har jeg derimod lært at regne 30% ud.
PÅ motorvej syntes jeg at det er svært at holde +30%, der er for meget
trafik der er alt for stillestående. Det er svært nok at holde 130....
For øvrigt, så skal du ikek kun huske at kunne gange med 1,3, du skal
også huske at 160 er klippegrænse, hvis du er i normal motovejszone...
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Min egen hjemmeside: http://www.moppe.dk
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk
| |
Nicolai Lang (12-11-2011)
| Kommentar Fra : Nicolai Lang |
Dato : 12-11-11 22:54 |
|
On Sat, 12 Nov 2011 21:35:26 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>PÅ motorvej syntes jeg at det er svært at holde +30%, der er for meget
>trafik der er alt for stillestående. Det er svært nok at holde 130....
Det kommer an på hvor og hvornår. Før kl 6 om morgenen kan man godt
ligge på 140.
>For øvrigt, så skal du ikek kun huske at kunne gange med 1,3, du skal
>også huske at 160 er klippegrænse, hvis du er i normal motovejszone...
Ja er klar over det. Men til daglig er det Græsted <-> København. Der
er max 110 uanset hvilken vej jeg tager. Med undtagelse af de første
par hundrede meter efter Hans Knudsens Plads. De første 90'er skilt er
væk så nu hedder den vel 130 indtil man møder det næste. :)
Med venlig hilsen
Nicolai
--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com
| |
Benny (12-11-2011)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 12-11-11 15:17 |
|
On 12 Nov., 21:35, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Nicolai Lang skriver:
>
>
>
> > På landevej hvor der er sideveje, kører jeg sjældent stærkere end det.
> > På motortrafik- og motorvej har jeg derimod lært at regne 30% ud.
>
> PÅ motorvej syntes jeg at det er svært at holde +30%, der er for meget
> trafik der er alt for stillestående. Det er svært nok at holde 130.....
>
> For øvrigt, så skal du ikek kun huske at kunne gange med 1,3, du skal
> også huske at 160 er klippegrænse, hvis du er i normal motovejszone....
En anden ting du skal huske er at når dit kørekort er for hullet så
mister du jobbet.
Det har jeg erfaret (dog ikke personligt)
Et blitz på en motorvej lige over 100 km/t ved vejarbejde ( 50 km/t) i
firmabil. Chefen kom med bødeforlægget i den ene hånd (kørsel forbud)
og fyresedlen i den anden hånd.
Benny
| |
admin (12-11-2011)
| Kommentar Fra : admin |
Dato : 12-11-11 13:47 |
|
folmer@rasmussen.dk wrote:
> I går skulle jeg fra Vinderup og hjem til Hovedstaden for at holde
> week-end.
Folmer skrev endnu et ligegyldigt indlæg, nok
af ren kedsomhed
| |
folmer@rasmussen.dk (12-11-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 12-11-11 14:08 |
|
On Sat, 12 Nov 2011 13:46:51 +0100, "admin" <administration@hsfo.dk>
wrote:
>folmer@rasmussen.dk wrote:
>> I går skulle jeg fra Vinderup og hjem til Hovedstaden for at holde
>> week-end.
>
>Folmer skrev endnu et ligegyldigt indlæg, nok
>af ren kedsomhed
>--
Det er måske noget du kender til fra dit virke som admin?
De admins jeg har kendt har netop været ved at gå til i kedsomhed,
eller de har været for grimme til at man kunne lade dem gå ud.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Hans Paulin (6310) (12-11-2011)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 12-11-11 14:10 |
|
Følgende er skrevet af folmer@rasmussen.dk:
> eller de har været for grimme til at man kunne lade dem gå ud.
Selv om man er grim behøver man jo ikke at være fræk! :')
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
folmer@rasmussen.dk (12-11-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 12-11-11 14:14 |
|
On Sat, 12 Nov 2011 14:10:03 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:
>Følgende er skrevet af folmer@rasmussen.dk:
>> eller de har været for grimme til at man kunne lade dem gå ud.
>
>Selv om man er grim behøver man jo ikke at være fræk! :')
>--
Skam få den der kunne finde på sådan noget.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Hans Paulin (6310) (12-11-2011)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 12-11-11 14:15 |
|
Den 12-11-2011, skrev folmer@rasmussen.dk:
> Skam få den der kunne finde på sådan noget.
Ja, fyeee! :)
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Fister (12-11-2011)
| Kommentar Fra : Fister |
Dato : 12-11-11 21:31 |
|
folmer@rasmussen.dk has brought this to us :
> I går skulle jeg fra Vinderup og hjem til Hovedstaden for at holde
> week-end.
> Det er jo en nydelig tur i godt vejr, diagonalt ned gennem dele af
> Jylland, og jeg nød det.
> Men der var én ting der fik mig til at lure lidt.
> Da jeg kom ud på rute 13 gik der ikke ret lang tid før jeg kom til at
> køre bag en BMW 320i, som støt og roligt gik derudad med 83 km/t. -
> helt nøjagtigt.
> Så er det, at tankerne begynder at fare rundt i hovedet på én.
> Har han ikke flere klip tilbage?
> Er han lige så gammel som én selv, og véd godt at rute 13 er en af de
> farligste veje i landet?
> Eller tror han, at han er i gang med at irritere endnu en
> lastbilchauffør?
> Det er ikke nemt at sige noget begavet om, hvad årsagen kunne være,
> men det er typisk at ens tanker går i den retning, bare p.gr.a.
> bilmærket.
> Vi nød hinandens selskab helt ned til rundkørslen ved Vejle.
> Bilen var sølvgrå og XS-registreret, og dermed fra august 05, hvis det
> skulle være en herinde fra. Tidspunktet var midt på formiddagen.
Jeg tog den tur i Påsken, og alt under 130 på 13, der var jeg totalt i
vejen, jeg holdt mig på +30%, men blev virkelig presset.
Da vi nåede Vejle øgegedes gennemsnittet, og hed min. kmt 160, der
kunne Liana bare ikke hænge på, men holdt da en god hastighed hele
vejen op og ned af bumpet til Sjælland (skulle lige af-læres jyske
hastigheder, og kunne regne 3x% )
Kai
| |
Ukendt (14-11-2011)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-11-11 03:03 |
|
Den 12-11-2011 10:29, folmer@rasmussen.dk skrev:
>
> I går skulle jeg fra Vinderup og hjem til Hovedstaden for at holde
> week-end.
>
> Det er jo en nydelig tur i godt vejr, diagonalt ned gennem dele af
> Jylland, og jeg nød det.
>
> Men der var én ting der fik mig til at lure lidt.
>
> Da jeg kom ud på rute 13 gik der ikke ret lang tid før jeg kom til at
> køre bag en BMW 320i, som støt og roligt gik derudad med 83 km/t. -
> helt nøjagtigt.
>
> Så er det, at tankerne begynder at fare rundt i hovedet på én.
>
> Har han ikke flere klip tilbage?
>
> Er han lige så gammel som én selv, og véd godt at rute 13 er en af de
> farligste veje i landet?
>
> Eller tror han, at han er i gang med at irritere endnu en
> lastbilchauffør?
>
> Det er ikke nemt at sige noget begavet om, hvad årsagen kunne være,
> men det er typisk at ens tanker går i den retning, bare p.gr.a.
> bilmærket.
>
> Vi nød hinandens selskab helt ned til rundkørslen ved Vejle.
>
> Bilen var sølvgrå og XS-registreret, og dermed fra august 05, hvis det
> skulle være en herinde fra. Tidspunktet var midt på formiddagen.
>
Jeg forstår ikke formålet med indlæget. Du kører bagved en anden... og?
Han kører 83 på landevej, og du kører bagved i lastbil. Hvor hurtigt må
du køre?
Af en eller anden årsag har folk fået det indtryk at de bare SKAL skynde
sig altid. Slap dog af.
| |
Soeren Friberg (14-11-2011)
| Kommentar Fra : Soeren Friberg |
Dato : 14-11-11 06:02 |
| | |
Soeren Friberg (14-11-2011)
| Kommentar Fra : Soeren Friberg |
Dato : 14-11-11 06:03 |
| | |
Hans Paulin (6310) (14-11-2011)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 14-11-11 09:31 |
|
Martin Pedersen sendte dette med sin computer:
> Jeg forstår ikke formålet med indlæget.
Det gør man hvis man kender Folmer :)
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Børge (14-11-2011)
| Kommentar Fra : Børge |
Dato : 14-11-11 08:58 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:kcesb7t3or20ql2jmkctn155415tlshh2v@4ax.com...
>
> I går skulle jeg fra Vinderup og hjem til Hovedstaden for at holde
> week-end.
>
> Det er jo en nydelig tur i godt vejr, diagonalt ned gennem dele af
> Jylland, og jeg nød det.
>
> Men der var én ting der fik mig til at lure lidt.
>
> Da jeg kom ud på rute 13 gik der ikke ret lang tid før jeg kom til at
> køre bag en BMW 320i, som støt og roligt gik derudad med 83 km/t. -
> helt nøjagtigt.
>
> Så er det, at tankerne begynder at fare rundt i hovedet på én.
>
> Har han ikke flere klip tilbage?
>
> Er han lige så gammel som én selv, og véd godt at rute 13 er en af de
> farligste veje i landet?
>
> Eller tror han, at han er i gang med at irritere endnu en
> lastbilchauffør?
>
> Det er ikke nemt at sige noget begavet om, hvad årsagen kunne være,
> men det er typisk at ens tanker går i den retning, bare p.gr.a.
> bilmærket.
>
> Vi nød hinandens selskab helt ned til rundkørslen ved Vejle.
>
> Bilen var sølvgrå og XS-registreret, og dermed fra august 05, hvis det
> skulle være en herinde fra. Tidspunktet var midt på formiddagen.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer
Du mår gerne forklare mig hvorfor du kører landevej hvis du har travlt ?
Begrænsningen er 80 på landevej, vil du køre hurtigere så tag motorvejen.
Man nyder bedre landskabet og vejret ved 80 end ved 140
| |
Mcwm (14-11-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 14-11-11 09:17 |
|
Den 14-11-2011 08:58, Børge skrev:
> Da jeg kom ud på rute 13 gik der ikke ret lang tid før jeg kom til at
>> køre bag en BMW 320i, som støt og roligt gik derudad med 83 km/t. -
>> helt nøjagtigt.
Så har du altså i DIT vogntog, kørt hurtigere end 83 på landevej og vil
nu hænge BMW-folket ud atter en gang. Nu blot for ikke at køre hurtigt
nok. Det må man mene, da du jo indhenter ham og dermed skyder højere
fart end ham og endda højere end tilladt, hvor han derimod ligger på
grænsen, hvor han ikke vil kunne få bøde.
Venligst
Mcwm
| |
Mcwm (14-11-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 14-11-11 09:21 |
|
Den 14-11-2011 09:17, Mcwm skrev:
> Den 14-11-2011 08:58, Børge skrev:
>> Da jeg kom ud på rute 13 gik der ikke ret lang tid før jeg kom til at
>>> køre bag en BMW 320i, som støt og roligt gik derudad med 83 km/t. -
>>> helt nøjagtigt.
> Så har du altså i DIT vogntog, kørt hurtigere end 83 på landevej og vil
> nu hænge BMW-folket ud atter en gang. Nu blot for ikke at køre hurtigt
> nok. Det må man mene, da du jo indhenter ham og dermed skyder højere
> fart end ham og endda højere end tilladt, hvor han derimod ligger på
> grænsen, hvor han ikke vil kunne få bøde.
>
> Venligst
> Mcwm
Gal undertråd, beklager
Venligst
Mcwm
| |
Jørgen Nielsen (14-11-2011)
| Kommentar Fra : Jørgen Nielsen |
Dato : 14-11-11 10:59 |
|
Børge skrev den 14-11-2011:
> Begrænsningen er 80 på landevej, vil du køre hurtigere så tag motorvejen.
Så vidt jeg husker er der ingen motorvej inærheden af Vinderup, og må
lastbiler køre mere end 80 på mnotorvejen.
> Man nyder bedre landskabet og vejret ved 80 end ved 140
Nogen gør, andre får stress.
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
| |
Mcwm (14-11-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 14-11-11 09:20 |
|
Den 12-11-2011 10:29, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Da jeg kom ud på rute 13 gik der ikke ret lang tid før jeg kom til at
> køre bag en BMW 320i, som støt og roligt gik derudad med 83 km/t. -
> helt nøjagtigt.
Så har du altså i DIT vogntog, kørt hurtigere end 83 på landevej og vil
nu hænge BMW-folket ud atter en gang. Nu blot for ikke at køre hurtigt
nok. Det må man mene, da du jo indhenter ham og dermed skyder højere
fart end ham og endda højere end tilladt, hvor han derimod ligger på
grænsen, hvor han ikke vil kunne få bøde.
Venligst
Mcwm
| |
\"@ (14-11-2011)
| Kommentar Fra : \"@ |
Dato : 14-11-11 13:09 |
|
Den 14-11-2011 09:20, Mcwm skrev:
> Den 12-11-2011 10:29, folmer@rasmussen.dk skrev:
>> Da jeg kom ud på rute 13 gik der ikke ret lang tid før jeg kom til at
>> køre bag en BMW 320i, som støt og roligt gik derudad med 83 km/t. -
>> helt nøjagtigt.
>
> Så har du altså i DIT vogntog, kørt hurtigere end 83 på landevej og vil
> nu hænge BMW-folket ud atter en gang. Nu blot for ikke at køre hurtigt
> nok. Det må man mene, da du jo indhenter ham og dermed skyder højere
> fart end ham og endda højere end tilladt, hvor han derimod ligger på
> grænsen, hvor han ikke vil kunne få bøde.
>
> Venligst
> Mcwm
Jeg tror du misforstår den gode truckers intentioner med sit indlæg.
Han hænger jo ikke nogen ud, men skriver jo netop at han nød turen,
sammen med denne fører af et tysk fabrikeret køretøj.
Han undrede sig blot over at denne fører, i modsætning til alle andre
han har sat i vanviddbås, netop overholdt fartbegrænsningen.
Derudover var du lidt forhastet med at konkludere, at Folmer kørte for
stærkt. Kender ganske vist ikke den pågældende hovedvej udenad, men
mener at der er sideveje, hvorfra det pågældende køretøj kunne være
smuttet foran. Under accelerationen op til de 83, vil det i den grad
være muligt, for et andet køretøj, at indhente denne nye trafikant, også
uden selv at køre for stærkt.
Mikael
| |
Henning Keseler (14-11-2011)
| Kommentar Fra : Henning Keseler |
Dato : 14-11-11 17:13 |
|
""@" <""redhat(\"@)ifh.dk"> skrev i meddelelsen
news:4ec10517$0$286$14726298@news.sunsite.dk...
> Under accelerationen op til de 83, vil det i den grad være muligt, for et
> andet køretøj, at indhente denne nye trafikant, også uden selv at køre for
> stærkt.
>
Også for et køretøj der må køre 70 ?
--
Henning
| |
\"@ (14-11-2011)
| Kommentar Fra : \"@ |
Dato : 14-11-11 18:43 |
|
Den 14-11-2011 17:12, Henning Keseler skrev:
>
> ""@" <""redhat(\"@)ifh.dk"> skrev i meddelelsen
> news:4ec10517$0$286$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>> Under accelerationen op til de 83, vil det i den grad være muligt,
>> for et
>> andet køretøj, at indhente denne nye trafikant, også uden selv at
>> køre for
>> stærkt.
>>
>
> Også for et køretøj der må køre 70 ?
>
> --
> Henning
>
Jo da. Du skal tænke på, at den bil der kommer fra en sidevej, først
skal accelerere fra 0 og op til lastbilens 70 km/t. før lastbilen ikke
længere haler ind på den nye bil.
At Den kære trucker, så åbent erkender et lovbrud af hastigheden
efterfølgende, for at kunne holde sin nye ven med selskab, er jo så en
anden ting.
Men det kan sagtens lade sig gøre - også i en realistisk model
Mikael
| |
Mcwm (14-11-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 14-11-11 20:11 |
|
Den 14-11-2011 13:09, "@ skrev:
> Derudover var du lidt forhastet med at konkludere, at Folmer kørte for
> stærkt. Kender ganske vist ikke den pågældende hovedvej udenad, men
> mener at der er sideveje, hvorfra det pågældende køretøj kunne være
> smuttet foran. Under accelerationen op til de 83, vil det i den grad
> være muligt, for et andet køretøj, at indhente denne nye trafikant, også
> uden selv at køre for stærkt.
Det er jo rent gætteri, du her bevæger dig ud i
Har man fulgt Folmer nøje i gennem et års tid, vil man vide hvad han er
ude i. Var det ikke for at køre det sædvanlige pladder om de personer
der lader sig befragte af en BMW, havde der ikke været årsag til at
nævne mærket.
Når han så vælger at gøre det, så må han også affinde sig med, at han
udstiller sig selv, som den der vælger ikke at holde fartbegrænsningerne
i sin lastbil. Det alene, giver straks et andet indtryk af personen som
himler op om hvor slemme alle de fartbisser er i deres sorte bimmer.
Venligst
Mcwm
| |
\"@ (14-11-2011)
| Kommentar Fra : \"@ |
Dato : 14-11-11 22:29 |
|
Den 14-11-2011 20:11, Mcwm skrev:
> Den 14-11-2011 13:09, "@ skrev:
>> Derudover var du lidt forhastet med at konkludere, at Folmer kørte for
>> stærkt. Kender ganske vist ikke den pågældende hovedvej udenad, men
>> mener at der er sideveje, hvorfra det pågældende køretøj kunne være
>> smuttet foran. Under accelerationen op til de 83, vil det i den grad
>> være muligt, for et andet køretøj, at indhente denne nye trafikant,
>> også
>> uden selv at køre for stærkt.
> Det er jo rent gætteri, du her bevæger dig ud i
>
> Har man fulgt Folmer nøje i gennem et års tid, vil man vide hvad han
> er ude i. Var det ikke for at køre det sædvanlige pladder om de
> personer der lader sig befragte af en BMW, havde der ikke været årsag
> til at nævne mærket.
Mit gætteri er vel ikke dårligere eller bedre end så mange andres, men
du har nok ret i at tempostaten har været sat lidt vel højt.
Men husk så også, at han rent faktisk roser dette specifikke eksemplar
af BMW-førerracen, som værende i tråd med vejens beskaffenhed mm.
>
> Når han så vælger at gøre det, så må han også affinde sig med, at
> han udstiller sig selv, som den der vælger ikke at holde
> fartbegrænsningerne i sin lastbil. Det alene, giver straks et andet
> indtryk af personen som himler op om hvor slemme alle de fartbisser er i
> deres sorte bimmer.
Jeg skal ikke være hverken anklager, dommer eller forsvarer for Folmer.
Det tror jeg såmænd han er stor nok til at kunne klare selv. Jeg tror
sågar også at han kan klare lidt kritik af sin egen hastighed, hvis det
skulle være.
>
> Venligst
> Mcwm
Mikael
| |
Mcwm (15-11-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 15-11-11 01:30 |
|
Den 14-11-2011 22:29, "@ skrev:
> Men husk så også, at han rent faktisk roser dette specifikke eksemplar
> af BMW-førerracen, som værende i tråd med vejens beskaffenhed mm.
Kalder du "Har han ikke flere klip tilbage? Er han lige så gammel som én
selv, og véd godt at rute 13 er en af de farligste veje i landet?
Eller tror han, at han er i gang med at irritere endnu en
lastbilchauffør?" for ros ?
Venligst
Mcwm
| |
\"@ (15-11-2011)
| Kommentar Fra : \"@ |
Dato : 15-11-11 05:21 |
|
Den 15-11-2011 01:30, Mcwm skrev:
> Den 14-11-2011 22:29, "@ skrev:
>> Men husk så også, at han rent faktisk roser dette specifikke eksemplar
>> af BMW-førerracen, som værende i tråd med vejens beskaffenhed mm.
>
> Kalder du "Har han ikke flere klip tilbage? Er han lige så gammel som
> én selv, og véd godt at rute 13 er en af de farligste veje i landet?
> Eller tror han, at han er i gang med at irritere endnu en
> lastbilchauffør?" for ros ?
>
> Venligst
> Mcwm
Det er da de sætninger ord Folmer længe - om nogensinde - har brugt om
BMW-ejere
Mikael
| |
\"@ (15-11-2011)
| Kommentar Fra : \"@ |
Dato : 15-11-11 06:25 |
|
Den 15-11-2011 05:20, "@ skrev:
> Den 15-11-2011 01:30, Mcwm skrev:
>> Den 14-11-2011 22:29, "@ skrev:
>>> Men husk så også, at han rent faktisk roser dette specifikke
>>> eksemplar
>>> af BMW-førerracen, som værende i tråd med vejens
>>> beskaffenhed mm.
>>
>> Kalder du "Har han ikke flere klip tilbage? Er han lige så gammel som
>> én selv, og véd godt at rute 13 er en af de farligste veje i
>> landet?
>> Eller tror han, at han er i gang med at irritere endnu en
>> lastbilchauffør?" for ros ?
>>
>> Venligst
>> Mcwm
>
> Det er da de sætninger ord Folmer længe - om nogensinde - har brugt om
> BMW-ejere
>
>
> Mikael
Der skulle have stået:
Det er da de pæneste sætninger Folmer længe - om nogensinde - har brugt
om BMW-ejere
Undskyld, men jeg tror der må være nogen, som stjæler ord i mine
forsendelser
Mikael
| |
Mcwm (15-11-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 15-11-11 10:49 |
|
Den 15-11-2011 06:24, "@ skrev:
> Undskyld, men jeg tror der må være nogen, som stjæler ord i mine
> forsendelser
Sådan kan det jo gå... undertegnede har også ti tommelfingre, fra tid
til anden
Venligst
Mcwm
| |
Mcwm (15-11-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 15-11-11 10:48 |
|
Den 15-11-2011 05:20, "@ skrev:
> Det er da de sætninger ord Folmer længe - om nogensinde - har brugt om
> BMW-ejere
Præcis... så en kost for egen dør ville være på sin plads. Nu er det
faktuelt at han ikke kører efter lovens bogstav. Om os andre der
tilfældigvis kører BMW, har han kun *mistanke* når han lufter sine
fordomme
Venligst
Mcwm
| |
folmer@rasmussen.dk (17-11-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 17-11-11 19:20 |
|
On Tue, 15 Nov 2011 10:47:34 +0100, Mcwm <me@home.invalid> wrote:
>Den 15-11-2011 05:20, "@ skrev:
>> Det er da de sætninger ord Folmer længe - om nogensinde - har brugt om
>> BMW-ejere
>Præcis... så en kost for egen dør ville være på sin plads. Nu er det
>faktuelt at han ikke kører efter lovens bogstav. Om os andre der
>tilfældigvis kører BMW, har han kun *mistanke* når han lufter sine
>fordomme
>--
Jeg har, i andre tråde, gjort rede for hvad der sker i trafikken når
lastbilerne sænker hastigheden på landevej til 70 km/t. Så er det
først det bliver farligt.
de par ord fra min side, du har hørt mig ytre om BMW og deres ejere,
er for intet at regne imod hvad jeg har måttet høre på omkring
lastbiler og deres førere.
Nu kommer du om et øjeblik farende og siger, at det har du aldrig
været en del af, og fred være med det.
Jeg har til gengæld heller aldrig påstået, at du personligt har gjort
nogetsomhelst forbudt eller andet i din BMW. Du har følt dig truffet,
lige som jeg har, og det er det.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
folmer@rasmussen.dk (17-11-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 17-11-11 19:23 |
|
On Mon, 14 Nov 2011 09:20:08 +0100, Mcwm <me@home.invalid> wrote:
>Den 12-11-2011 10:29, folmer@rasmussen.dk skrev:
>> Da jeg kom ud på rute 13 gik der ikke ret lang tid før jeg kom til at
>> køre bag en BMW 320i, som støt og roligt gik derudad med 83 km/t. -
>> helt nøjagtigt.
>
>Så har du altså i DIT vogntog, kørt hurtigere end 83 på landevej og vil
>nu hænge BMW-folket ud atter en gang. Nu blot for ikke at køre hurtigt
>nok. Det må man mene, da du jo indhenter ham og dermed skyder højere
>fart end ham og endda højere end tilladt, hvor han derimod ligger på
>grænsen, hvor han ikke vil kunne få bøde.
>--
Du er godt nok skarpsindig.
Ikke siden rute 13 på visse strækninger i gamle dage bestod af 3 spor,
hvor trafikanter der kørte i begge retninger, skulle dele det tredje
spor, har der været så farlige situationer som når jeg har holdt de 70
km/t. på samme rute.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mcwm (17-11-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 17-11-11 21:39 |
|
Den 17-11-2011 19:23, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Du er godt nok skarpsindig.
>
Ja, det er jo ikke erfaring der gør det alene.
> Ikke siden rute 13 på visse strækninger i gamle dage bestod af 3 spor,
> hvor trafikanter der kørte i begge retninger, skulle dele det tredje
> spor, har der været så farlige situationer som når jeg har holdt de 70
> km/t. på samme rute.
Og det er fint med mig, at du vil holde den hastighed, men man skal så
ikke pege fingre af andre. Det er da dobbeltmoral af værste skuffe. Og
lige en gang til, når du nu holder det højere fart, hvad er så din
forlængede bremselængde og hvor meget rammer du med din lovlige og
ulovlige hastighed sammenlignet. Der må du have lidt erfaring du kan øse
af. Giv den, til dem du evt. rammer ind i.
Alle føler at netop deres grund til at køre for stærkt er berettiget,
ellers gjorde de det vel ikke, længere er den vel ikke? Men ligefrem at
postulere at man kører for stærkt "af sikkerhedsmæssige hensyn"...
Venligst
Mcwm
| |
folmer@rasmussen.dk (17-11-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 17-11-11 22:07 |
|
On Thu, 17 Nov 2011 21:39:07 +0100, Mcwm <me@home.invalid> wrote:
>Den 17-11-2011 19:23, folmer@rasmussen.dk skrev:
>> Du er godt nok skarpsindig.
>>
>Ja, det er jo ikke erfaring der gør det alene.
>--
Du har nok smugkigget, når jeg er blevet belært om, at erfaring er
fuldstændig værdiløs?
>--
>> Ikke siden rute 13 på visse strækninger i gamle dage bestod af 3 spor,
>> hvor trafikanter der kørte i begge retninger, skulle dele det tredje
>> spor, har der været så farlige situationer som når jeg har holdt de 70
>> km/t. på samme rute.
>Og det er fint med mig, at du vil holde den hastighed, men man skal så
>ikke pege fingre af andre. Det er da dobbeltmoral af værste skuffe. Og
>lige en gang til, når du nu holder det højere fart, hvad er så din
>forlængede bremselængde og hvor meget rammer du med din lovlige og
>ulovlige hastighed sammenlignet. Der må du have lidt erfaring du kan øse
>af. Giv den, til dem du evt. rammer ind i.
>--
Du trækker godt nok store veksler på "de lange violiner"
Du tror s'gu da vel ikke, at samtidigt med at farten øges, så gøres
der ikke noget ved afstanden?
Så tro om!
Alene af den grund at hårde opbremsninger flytter rundt på løsøret i
kabinen, er afstanden altid bergnet til silkebløde opbremsninger.
>--
>Alle føler at netop deres grund til at køre for stærkt er berettiget,
>ellers gjorde de det vel ikke, længere er den vel ikke? Men ligefrem at
>postulere at man kører for stærkt "af sikkerhedsmæssige hensyn"...
>--
Postulat eller ej.
Jeg fastholder at der er en stigning i antallet af farlige
overhalinger som er ligefrem propertional med min fartnedsættelse.
Og vi taler om landevej.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mcwm (17-11-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 17-11-11 23:29 |
|
Den 17-11-2011 22:06, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Du tror s'gu da vel ikke, at samtidigt med at farten øges, så gøres
> der ikke noget ved afstanden?
Og du tror at *uventede hændelser* tager højde for din længere afstand
til forankørende?
Venligst
Mcwm
| |
Finn Guldmann (17-11-2011)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 17-11-11 23:44 |
|
Den 17-11-2011 23:29, Mcwm skrev:
>> Du tror s'gu da vel ikke, at samtidigt med at farten øges, så gøres
>> der ikke noget ved afstanden?
> Og du tror at *uventede hændelser* tager højde for din længere afstand
> til forankørende?
>
Med 100.000-150-000 km om året har chaufføren nok lært at være mere
forudseende end pendleren med sine 20.000 km om året.
Jeg ved godt at det er det her forhadte element med erfaring, men jeg er
ret overbevist om at chaufføren har lidt større indsigt i (= mulighed
for at forudse) hvor evt. uheldige situationer kan opstå.
I øvrigt bør den øgede risiko for "uventede hændelser" vel ikke
forbeholdes lastbilerne. Den øges jo tilsvarende for "de små" også.
| |
Mcwm (18-11-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 18-11-11 00:01 |
|
Den 17-11-2011 23:44, Finn Guldmann skrev:
> Med 100.000-150-000 km om året har chaufføren nok lært at være mere
> forudseende end pendleren med sine 20.000 km om året.
>
Sikkert, men nu forholder man sig ikke til hvor langt hver i sær kører
herinde i svedehytten
> Jeg ved godt at det er det her forhadte element med erfaring, men jeg er
> ret overbevist om at chaufføren har lidt større indsigt i (= mulighed
> for at forudse) hvor evt. uheldige situationer kan opstå.
>
Nej, det er ikke forhadt, men ej heller de vise sten, der gør at man er
superman i trafikken. Det er netop når man får den slags tanker om sig
selv, at det går galt. Lidt ydmyghed kunne klæde her
> I øvrigt bør den øgede risiko for "uventede hændelser" vel ikke
> forbeholdes lastbilerne. Den øges jo tilsvarende for "de små" også.
Fortæl det til herren der vælter på sin cykel, fordi han rammer en sten.
Faldet bragte ham desværre lidt længere ud på kørebanen end godt var.
Men fint, her sættes farten så ned og lykkeligvis skete der ikke noget..
andet end farten nu var 70 og *så* blev det sgu farligt.
Ja ja, det var tænkt.. men det ændrer altså ikke på, at erfaring ikke
løser det hele. Glem ikke, at alt man kan tænke sig til, kan ske i
trafikken... og mere til.
Venligst
Mcwm
| |
Finn Guldmann (18-11-2011)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 18-11-11 04:28 |
|
Den 18-11-2011 00:00, Mcwm skrev:
>> Med 100.000-150-000 km om året har chaufføren nok lært at være mere
>> forudseende end pendleren med sine 20.000 km om året.
> Sikkert, men nu forholder man sig ikke til hvor langt hver i sær kører
> herinde i svedehytten
>
Nej, men selvom det oftest fornægtes har erfaringen dog en vis betydning.
>> Jeg ved godt at det er det her forhadte element med erfaring, men jeg er
>> ret overbevist om at chaufføren har lidt større indsigt i (= mulighed
>> for at forudse) hvor evt. uheldige situationer kan opstå.
> Nej, det er ikke forhadt, men ej heller de vise sten, der gør at man er
> superman i trafikken. Det er netop når man får den slags tanker om sig
> selv, at det går galt. Lidt ydmyghed kunne klæde her
>
Jovist er det forhadt. Og når man læser mellem linjerne på hvad du
skriver skinner der også noget af det igennem.
>> I øvrigt bør den øgede risiko for "uventede hændelser" vel ikke
>> forbeholdes lastbilerne. Den øges jo tilsvarende for "de små" også.
> Fortæl det til herren der vælter på sin cykel, fordi han rammer en sten.
> Faldet bragte ham desværre lidt længere ud på kørebanen end godt var.
> Men fint, her sættes farten så ned og lykkeligvis skete der ikke noget..
> andet end farten nu var 70 og *så* blev det sgu farligt.
>
Og ude på kørebanen gør det ikke den store forskel om det er en lastbil
eller en personbil der kommer med de 80 km/t. De har samme mulighed for
at ramme eller ikke ramme manden.
Dog bortset fra at chaufførens erfaring med hvad vindtrykket fra hans
lastbil kan gøre ved cyklister måske øger mandens chance for at undgå at
blive ramt.
> Ja ja, det var tænkt.. men det ændrer altså ikke på, at erfaring ikke
> løser det hele. Glem ikke, at alt man kan tænke sig til, kan ske i
> trafikken... og mere til.
>
Ingen, allerfald ikke jeg, har påstået at erfaring løser alle problemer.
Blot at den kan gøre en forskel.
| |
Mcwm (18-11-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 18-11-11 00:09 |
|
Den 17-11-2011 23:44, Finn Guldmann skrev:
> Med 100.000-150-000 km om året har chaufføren nok lært at være mere
> forudseende end pendleren med sine 20.000 km om året.
>
Det fjerner ikke muligheden for, at det går galt.
> Jeg ved godt at det er det her forhadte element med erfaring, men jeg er
> ret overbevist om at chaufføren har lidt større indsigt i (= mulighed
> for at forudse) hvor evt. uheldige situationer kan opstå.
>
Nej, det er ikke forhadt. Nogen har bare en vis forventning om at de
ikke kommer ud for noget uventet, blot de har det in mente.
Fortæl du til herren der vælter på sin cykel, fordi han rammer en sten
og vælter ud på vejbanen, at erfaringen gør at der ikke sker ham noget.
Nå, men så antager vi at farten sænkes, men det udgør jeg straks det
problem, at *det* er farligt.
Ja, jeg ved det er tænkt, men alt hvad der kan kommes i tanke om i
trafikken kan ske.... og mere til.
> I øvrigt bør den øgede risiko for "uventede hændelser" vel ikke
> forbeholdes lastbilerne. Den øges jo tilsvarende for "de små" også.
Helt sikkert. Der er vi enige, men vi kan vel også blive enige om, at en
personbil har en *del* nemmere ved at undvige, ikke?
Venligst
Mcwm
| |
Mcwm (18-11-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 18-11-11 00:26 |
|
Den 18-11-2011 00:09, Mcwm skrev:
Beklager den dobbelte postning. Havde en tilføjelse og fik sendt inden
jeg fik den sat ind.
Venligst
Mcwm
| |
Jørgen Nielsen (17-11-2011)
| Kommentar Fra : Jørgen Nielsen |
Dato : 17-11-11 23:22 |
|
Mcwm skrev den 17-11-2011:
> Men ligefrem at
> postulere at man kører for stærkt "af sikkerhedsmæssige hensyn"...
Det er da ingen nyhed, det bliver da først farligt når han ligger og
spærrer for den øvrige trafik og blodtrykket stiger hos dem der ligger
bagved (og jeg er ikke lastbilchauffør).
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
| |
Mcwm (17-11-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 17-11-11 23:29 |
|
Den 17-11-2011 23:22, Jørgen Nielsen skrev:
> Det er da ingen nyhed, det bliver da først farligt når han ligger og
> spærrer for den øvrige trafik og blodtrykket stiger hos dem der ligger
> bagved (og jeg er ikke lastbilchauffør).
Tak, det var den jeg ventede på, for de herrer i store biler, har nemlig
tidligere oplyst mig om, at den slags ikke forekom og da slet ikke i
forbindelse med deres kø-kontrol. Det forekommer åbenbart kun når de
herrer nedsætterhastigheden efter eget ønske
Venligst
Mcwm
| |
Finn Guldmann (17-11-2011)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 17-11-11 23:38 |
|
Den 17-11-2011 23:29, Mcwm skrev:
>> Det er da ingen nyhed, det bliver da først farligt når han ligger og
>> spærrer for den øvrige trafik og blodtrykket stiger hos dem der ligger
>> bagved (og jeg er ikke lastbilchauffør).
> Tak, det var den jeg ventede på, for de herrer i store biler, har nemlig
> tidligere oplyst mig om, at den slags ikke forekom og da slet ikke i
> forbindelse med deres kø-kontrol. Det forekommer åbenbart kun når de
> herrer nedsætterhastigheden efter eget ønske
>
Nu blander du igen æbler og pære.
| |
Mcwm (17-11-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 17-11-11 23:53 |
|
Den 17-11-2011 23:38, Finn Guldmann skrev:
> Nu blander du igen æbler og pære.
Nej, det er jeres håb at det var tilfældet. Om man bremser billister der
*vil* frem det ene eller det andet sted i trafikken, fører det samme med
sig, nemlig at de presser yderligere på, for at komme forbi.
Venligst
Mcwm
| |
Finn Guldmann (18-11-2011)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 18-11-11 04:21 |
|
Den 17-11-2011 23:53, Mcwm skrev:
>> Nu blander du igen æbler og pære.
> Nej, det er jeres håb at det var tilfældet. Om man bremser billister der
> *vil* frem det ene eller det andet sted i trafikken, fører det samme med
> sig, nemlig at de presser yderligere på, for at komme forbi.
>
Jeg tror at hovedproblemet her er at lastbiler er et irritationsmoment
for dig uanset hvor og hvordan de befinder sig i trafikken.
Men der er altså himmel og hav til forskel på køkørsel og det at blive
udsat for en række vanvittige overhalinger.
Tilsyneladende blot ikke for dig.
| |
Mcwm (19-11-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 19-11-11 01:56 |
|
Den 18-11-2011 04:20, Finn Guldmann skrev:
> Men der er altså himmel og hav til forskel på køkørsel og det at blive
> udsat for en række vanvittige overhalinger.
Hvad kommer der efter kø-kørsel? Ophør af kø? Tror du så tåben kommer
farende. Den samme tåbe som vil forbi jer, når i holder lovlig fart?
Problemet er blot rykket til efter jeres blokering.
Hvad enten du tror det eller ej, så er jeg faktisk en af dem der giver
plads til jer. Det gør jeg af flere grunde. En af dem er, at jeg
sjældent har så travlt at jeg ikke har tid til at vise den slags hensyn.
En anden er, at hvis flere gjorde som jeg, så ville i spare kostbar tid,
tid som måske kunne komme os alle til gavn i den sidste ende.
Dertil kommer, at hvis jeg ikke prøver at "tvinge mig ind foran jer, med
det resultat at *i* må sænke farten, gør at trafikken glider lettere,
med tanke på hvor længe nogen af jer kan være om, at komme op i fart
igen. Måske det næste gang er mig der befinder mig bag jer og således
får glæde af det.
Men det lader til, at underordnet hvad man skriver, så læses der noget
andet og mod jeres erfaring, kan intet hamle op, for man skal åbenbart
have været et bestemt antal timer på vejen, for at se de vise sten. Lidt
efter samme devise som min salig fader lukkede ud; Når du bliver lige så
gammel som mig.... Det blev jeg aldrig, før han døde
Venligst
Mcwm
| |
Finn Guldmann (19-11-2011)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 19-11-11 06:55 |
|
Den 19-11-2011 01:56, Mcwm skrev:
>> Men der er altså himmel og hav til forskel på køkørsel og det at blive
>> udsat for en række vanvittige overhalinger.
> Hvad kommer der efter kø-kørsel? Ophør af kø? Tror du så tåben kommer
> farende. Den samme tåbe som vil forbi jer, når i holder lovlig fart?
> Problemet er blot rykket til efter jeres blokering.
>
Ok, når du laver mos ud af både æblerne og pærerne kan de godt begynde
at ligne hinanden. Men de smager stadig forskelligt.
(Oversat til klart sprog; Jeg syntes din argumentation er begyndt at
blive lidt søgt.)
> Hvad enten du tror det eller ej, så er jeg faktisk en af dem der giver
> plads til jer. Det gør jeg af flere grunde. En af dem er, at jeg
> sjældent har så travlt at jeg ikke har tid til at vise den slags hensyn.
>
Det skal du sandelig ikke høre noget for.
> En anden er, at hvis flere gjorde som jeg, så ville i spare kostbar tid,
> tid som måske kunne komme os alle til gavn i den sidste ende.
>
Jeg ved ikke lige om det kan gøres op i sparet tid. Men det ville give
en betydelig mindre stresset hverdag for chaufførerne.
> Dertil kommer, at hvis jeg ikke prøver at "tvinge mig ind foran jer, med
> det resultat at *i* må sænke farten, gør at trafikken glider lettere,
> med tanke på hvor længe nogen af jer kan være om, at komme op i fart
> igen. Måske det næste gang er mig der befinder mig bag jer og således
> får glæde af det.
> Men det lader til, at underordnet hvad man skriver, så læses der noget
> andet og mod jeres erfaring, kan intet hamle op, for man skal åbenbart
> have været et bestemt antal timer på vejen, for at se de vise sten. Lidt
> efter samme devise som min salig fader lukkede ud; Når du bliver lige så
> gammel som mig.... Det blev jeg aldrig, før han døde
>
Ingen påstår at havde fundet de viises sten. Men du bliver nødt til at
medgive at en der udfører en aktivitet i 9-10 timer om dagen
nødvendigvis må få mere erfaring med det end en der udfører aktiviteten
½-1 time om dagen.
| |
Mcwm (19-11-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 19-11-11 13:29 |
|
Den 19-11-2011 06:54, Finn Guldmann skrev:
> Den 19-11-2011 01:56, Mcwm skrev:
>>> Men der er altså himmel og hav til forskel på køkørsel og det at blive
>>> udsat for en række vanvittige overhalinger.
>> Hvad kommer der efter kø-kørsel? Ophør af kø? Tror du så tåben kommer
>> farende. Den samme tåbe som vil forbi jer, når i holder lovlig fart?
>> Problemet er blot rykket til efter jeres blokering.
>>
> Ok, når du laver mos ud af både æblerne og pærerne kan de godt begynde
> at ligne hinanden. Men de smager stadig forskelligt.
>
> (Oversat til klart sprog; Jeg syntes din argumentation er begyndt at
> blive lidt søgt.)
>
Jamen, du er da velkommet til at komme med din udlægning af, hvad der så
sker efter din kontrol, underordnet hvor den finder sted. Alle
accepterer det bare? Hvis det er tilfældet, kan jeg ikke forstå alle de
indlæg der ikke var fra mig, som omtalte jer som selvbestaltet politi.
>> Hvad enten du tror det eller ej, så er jeg faktisk en af dem der giver
>> plads til jer. Det gør jeg af flere grunde. En af dem er, at jeg
>> sjældent har så travlt at jeg ikke har tid til at vise den slags hensyn.
> >
> Det skal du sandelig ikke høre noget for.
>
Det er da altid noget, jeg mente blot at høre, at jeg havde noget imod
jer, men det var så blot rent gætteri?
>> En anden er, at hvis flere gjorde som jeg, så ville i spare kostbar tid,
>> tid som måske kunne komme os alle til gavn i den sidste ende.
>>
> Jeg ved ikke lige om det kan gøres op i sparet tid. Men det ville give
> en betydelig mindre stresset hverdag for chaufførerne.
>
Hvis i mener at spare tid ved at højne med få kilometer i timen, så vil
en højere gennemsnitsfart unægtelig give sparet tid, da i ikke skal
decelerere med efterfølgende acceleration.
>> Dertil kommer, at hvis jeg ikke prøver at "tvinge mig ind foran jer, med
>> det resultat at *i* må sænke farten, gør at trafikken glider lettere,
>> med tanke på hvor længe nogen af jer kan være om, at komme op i fart
>> igen. Måske det næste gang er mig der befinder mig bag jer og således
>> får glæde af det.
>> Men det lader til, at underordnet hvad man skriver, så læses der noget
>> andet og mod jeres erfaring, kan intet hamle op, for man skal åbenbart
>> have været et bestemt antal timer på vejen, for at se de vise sten. Lidt
>> efter samme devise som min salig fader lukkede ud; Når du bliver lige så
>> gammel som mig.... Det blev jeg aldrig, før han døde
>>
> Ingen påstår at havde fundet de viises sten. Men du bliver nødt til at
> medgive at en der udfører en aktivitet i 9-10 timer om dagen
> nødvendigvis må få mere erfaring med det end en der udfører aktiviteten
> ½-1 time om dagen.
Sikkert, se blot på busser og taxier i hovedstaden, men det er måske
ikke lige *den* slags erfaring du mener?
Hvor jeg vil hen er, at erfaring gør det ikke alene. Det er hvordan man
*bruger* sin erfaring. Bruger man den til blot at komme hurtigere(og
ikke mere sikkert)frem er intet vundet.
Venligst
Mcwm
| |
Finn Guldmann (20-11-2011)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 20-11-11 00:35 |
|
Den 19-11-2011 13:29, Mcwm skrev:
> Jamen, du er da velkommet til at komme med din udlægning af, hvad der så
> sker efter din kontrol, underordnet hvor den finder sted. Alle
> accepterer det bare? Hvis det er tilfældet, kan jeg ikke forstå alle de
> indlæg der ikke var fra mig, som omtalte jer som selvbestaltet politi.
>
Jeg er blevet færdig med debatten om køkørsel, er du også?
>>> Hvad enten du tror det eller ej, så er jeg faktisk en af dem der giver
>>> plads til jer. Det gør jeg af flere grunde. En af dem er, at jeg
>>> sjældent har så travlt at jeg ikke har tid til at vise den slags hensyn.
>> Det skal du sandelig ikke høre noget for.
> Det er da altid noget, jeg mente blot at høre, at jeg havde noget imod
> jer, men det var så blot rent gætteri?
>
Nu er der jo så ikke noget til hinder for at begge dele kan forekomme.
Hvad du gør ude i trafikken kan nemt være en ting, mens det du skriver
herinde kan være en anden. (for visse skribenter, herinde, håber jeg
sandelig at det er tilfældet.)
>>> En anden er, at hvis flere gjorde som jeg, så ville i spare kostbar tid,
>>> tid som måske kunne komme os alle til gavn i den sidste ende.
>> Jeg ved ikke lige om det kan gøres op i sparet tid. Men det ville give
>> en betydelig mindre stresset hverdag for chaufførerne.
> Hvis i mener at spare tid ved at højne med få kilometer i timen, så vil
> en højere gennemsnitsfart unægtelig give sparet tid, da i ikke skal
> decelerere med efterfølgende acceleration.
>
Den med at undgå at skulle ned og op igen i hastighed vil nok mere vise
sig på brændstoffet end på tiden.
>> Ingen påstår at havde fundet de viises sten. Men du bliver nødt til at
>> medgive at en der udfører en aktivitet i 9-10 timer om dagen
>> nødvendigvis må få mere erfaring med det end en der udfører aktiviteten
>> ½-1 time om dagen.
> Sikkert, se blot på busser og taxier i hovedstaden, men det er måske
> ikke lige *den* slags erfaring du mener?
> Hvor jeg vil hen er, at erfaring gør det ikke alene. Det er hvordan man
> *bruger* sin erfaring. Bruger man den til blot at komme hurtigere(og
> ikke mere sikkert)frem er intet vundet.
>
Jeg skulle lige til at skrive noget om at det der er hvad erfaringen
bruges til, men så skrev du det selv.
Hvad erfaringen også kan bruges til er at køre fra Viby, sydlig forstad
til Århus, og til Tirstrup lufthavn (omkring 60 km) på en enkelt
opbremsning. Det er sådan noget med at kende sine lyskryds.
Eller "tage r*ven" på en bimmer i 5-serien, der åbenbart følte sig
provokeret af at en 1600 diesel Passat viste sig på siden i 2. spor. Det
er også noget med at kende sine lyskryds, og vide at den eneste måde han
kunne køre fra mig på, på den vejstrækning, var ved at køre over for rødt.
| |
Jørgen Nielsen (17-11-2011)
| Kommentar Fra : Jørgen Nielsen |
Dato : 17-11-11 23:57 |
|
Mcwm skrev den 17-11-2011:
> Den 17-11-2011 23:22, Jørgen Nielsen skrev:
>> Det er da ingen nyhed, det bliver da først farligt når han ligger og
>> spærrer for den øvrige trafik og blodtrykket stiger hos dem der ligger
>> bagved (og jeg er ikke lastbilchauffør).
> Tak, det var den jeg ventede på, for de herrer i store biler, har nemlig
> tidligere oplyst mig om, at den slags ikke forekom og da slet ikke i
> forbindelse med deres kø-kontrol. Det forekommer åbenbart kun når de herrer
> nedsætterhastigheden efter eget ønske
Imange andre sammenhænge kan du godt være særdeles seriøs... hvorfor er
det ikke mulig her?
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
| |
Mcwm (18-11-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 18-11-11 00:20 |
|
Den 17-11-2011 23:57, Jørgen Nielsen skrev:
> hvorfor er det ikke mulig her
Måske fordi et vogntog med en erfaren fører gled ud med sit vogntog og
ramte en bil en sen nytårsaften. Det havde fatale følger for familie.
Han skulle nå en færge. Det gjorde han ikke.
Jeg skal, som jeg tidligere har sagt til folmer, gøre opmærksom på, at
jeg nærer respekt for de der er i erhvervet, men de skal ikke have den
opfattelse at netop *de* er så erfarne, at der ikke sker noget.
Det kan ske for os alle - når vi mindst venter det, men når man lader
hånt om dem det går ud over og hele tiden har den ene eller den anden
undskyldning, så rammer det personligt.
Så hvis ondet består i at vælge at blive ramt af en personbil eller en
lastbil, så foretrækker jeg en personbil, dertil kommer, at personbiler
har en anelse bedre evne til at undvige Det forøger mine chancer for
overlevelse.
To gane har jeg mistet til trafikken. Begge gange var lastbiler modparten.
Venligst
Mcwm
| |
folmer@rasmussen.dk (18-11-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 18-11-11 13:43 |
|
On Fri, 18 Nov 2011 00:20:16 +0100, Mcwm <me@home.invalid> wrote:
>
>To gane har jeg mistet til trafikken. Begge gange var lastbiler modparten.
>--
Det beklager jeg, men jeg vil samtidigt sige, at enhver fremtidig
diskussion med dig om lastbiler og deres adfærd er slut herfra.
Jeg hedder ikke Don Quichote og gider ikke kæmpe mod vindmøller.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Jørgen Nielsen (18-11-2011)
| Kommentar Fra : Jørgen Nielsen |
Dato : 18-11-11 16:07 |
|
Mcwm skrev den 18-11-2011:
> Den 17-11-2011 23:57, Jørgen Nielsen skrev:
>> hvorfor er det ikke mulig her
> Måske fordi et vogntog med en erfaren fører gled ud med sit vogntog og ramte
> en bil en sen nytårsaften. Det havde fatale følger for familie. Han skulle nå
> en færge. Det gjorde han ikke.
Det gør ondt, især når det kommer tæt på. Jeg har et par stykker der er
væsentligt mere groteske, men det giver mig ikke anledning til at skyde
efter alle personbilsførere og arbejdsgivere.
> Jeg skal, som jeg tidligere har sagt til folmer, gøre opmærksom på, at jeg
> nærer respekt for de der er i erhvervet, men de skal ikke have den opfattelse
> at netop *de* er så erfarne, at der ikke sker noget.
Jeg har ikke læst alt hvad Folmer har skrevet, men har ikke bemærket at
har givet udtryk for noget sådant.
> Det kan ske for os alle - når vi mindst venter det, men når man lader hånt om
> dem det går ud over og hele tiden har den ene eller den anden undskyldning,
> så rammer det personligt.
Det er heller ikke noget jeg har bemærket, og slet ikke starten på
denne tråd hvor jeg som Folmer, ville havde undret mig over en Bimmer
med den hastighed.
> Så hvis ondet består i at vælge at blive ramt af en personbil eller en
> lastbil, så foretrækker jeg en personbil, dertil kommer, at personbiler har
> en anelse bedre evne til at undvige Det forøger mine chancer for overlevelse.
Er der nogensinde nogen der har modsagt dig i dette?
> To gane har jeg mistet til trafikken. Begge gange var lastbiler modparten.
Det er stadig min oplevelse at der procentvis er flere klumremikler bag
rattet i personbilerne, men de små sardindåer er jo ikke meget bevendt
hvis de møder en lastbil i utide.
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
| |
Mcwm (19-11-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 19-11-11 01:46 |
|
Den 18-11-2011 16:07, Jørgen Nielsen skrev:
> Er der nogensinde nogen der har modsagt dig i dette?
Se fx finns svar til mig kl 04:28 den 18.
"Dog bortset fra at chaufførens erfaring med hvad vindtrykket fra hans
lastbil kan gøre ved cyklister måske øger mandens chance for at undgå at
blive ramt."
Nu rammer de slet ikke, men blæser folk væk
Venligst
Mcwm
| |
Finn Guldmann (19-11-2011)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 19-11-11 06:36 |
|
Den 19-11-2011 01:45, Mcwm skrev:
>> Er der nogensinde nogen der har modsagt dig i dette?
> Se fx finns svar til mig kl 04:28 den 18.
> "Dog bortset fra at chaufførens erfaring med hvad vindtrykket fra hans
> lastbil kan gøre ved cyklister måske øger mandens chance for at undgå at
> blive ramt."
> Nu rammer de slet ikke, men blæser folk væk
>
Som du dog kan få tingene til at lyde som noget andet end der står.
| |
Mcwm (19-11-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 19-11-11 13:30 |
|
Den 19-11-2011 06:35, Finn Guldmann skrev:
> Som du dog kan få tingene til at lyde som noget andet end der står.
Nu er det et ordret citat, så måske det slet ikke skulle være bragt i
første omgang?
Venligst
Mcwm
| |
Finn Guldmann (20-11-2011)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 20-11-11 00:37 |
|
Den 19-11-2011 13:30, Mcwm skrev:
>> Som du dog kan få tingene til at lyde som noget andet end der står.
> Nu er det et ordret citat, så måske det slet ikke skulle være bragt i
> første omgang?
>
Det var nu mere det at den efterfølgende kommentar gav lyden en anden
farve.
| |
Jørgen Nielsen (19-11-2011)
| Kommentar Fra : Jørgen Nielsen |
Dato : 19-11-11 08:34 |
|
Mcwm skrev den 19-11-2011:
> Den 18-11-2011 16:07, Jørgen Nielsen skrev:
>> Er der nogensinde nogen der har modsagt dig i dette?
> Se fx finns svar til mig kl 04:28 den 18.
>
> "Dog bortset fra at chaufførens erfaring med hvad vindtrykket fra hans
> lastbil kan gøre ved cyklister måske øger mandens chance for at undgå at
> blive ramt."
>
> Nu rammer de slet ikke, men blæser folk væk
Der er vel størst sandsynlighed for at jeg bliver blæst i grøften, og
det ville jeg abolut foretrække, frem for at blive suget ind under
lastbilen.
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
| |
folmer@rasmussen.dk (19-11-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 19-11-11 09:25 |
|
On Sat, 19 Nov 2011 08:34:18 +0100, Jørgen Nielsen
<nospamjn2@get2net.dk> wrote:
>Mcwm skrev den 19-11-2011:
>> Den 18-11-2011 16:07, Jørgen Nielsen skrev:
>>> Er der nogensinde nogen der har modsagt dig i dette?
>> Se fx finns svar til mig kl 04:28 den 18.
>>
>> "Dog bortset fra at chaufførens erfaring med hvad vindtrykket fra hans
>> lastbil kan gøre ved cyklister måske øger mandens chance for at undgå at
>> blive ramt."
>>
>> Nu rammer de slet ikke, men blæser folk væk
>
>Der er vel størst sandsynlighed for at jeg bliver blæst i grøften, og
>det ville jeg abolut foretrække, frem for at blive suget ind under
>lastbilen.
>--
Der er jo nogen der mener, at hele landet ikke skal være dækket af
asfalt, og det kan jeg godt være enig i.
Det gør det bare ikke morsomt at være cyklist på en gennemsnitlig
dansk landevej, hvor bredden er regnet ud efter 2 lastbilers bredde
med rimelig chance for at knuse spejle ved møde. Så er der ikke
overladt meget til den stakkels cyklist.
Nu gælder det jo om at være forudseende, så man ikke skal have plads
til både cyklist og en mødende bil, men det giver unægteligt noge
klumper i flowet.
Det kunne være man skulle finde nogen trækrammere og cirkulere lidt
rundt i deres nærhed, alt imens man højlydt mumlede noget om miljø.
Det er nemlig password for det meste lige i øjeblikket.
I mellemtiden (og den kan godt blive lang), må vi se at få det bedste
ud af det.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Jørgen Nielsen (19-11-2011)
| Kommentar Fra : Jørgen Nielsen |
Dato : 19-11-11 15:38 |
|
folmer@rasmussen.dk skrev den 19-11-2011:
> Der er jo nogen der mener, at hele landet ikke skal være dækket af
> asfalt, og det kan jeg godt være enig i.
Nogemlunde det samme her.
> Det gør det bare ikke morsomt at være cyklist på en gennemsnitlig
> dansk landevej, hvor bredden er regnet ud efter 2 lastbilers bredde
> med rimelig chance for at knuse spejle ved møde. Så er der ikke
> overladt meget til den stakkels cyklist.
En meter asfalt mere kunne skabe mirakler på mange veje, men da det er
ret kostbart at udvide vejen sker det næppe foreløbigt.
> Nu gælder det jo om at være forudseende, så man ikke skal have plads
> til både cyklist og en mødende bil, men det giver unægteligt noge
> klumper i flowet.
Det hjælper lidt at du kan se lidt mere over bakketoppene.
Da vejene i stor stil fik asfalt for +50 år siden og vejbredden blev
fastlagt var trafikken væsentligtt mindre og dermed også problmer
"klumper i flowet".
> Det kunne være man skulle finde nogen trækrammere og cirkulere lidt
> rundt i deres nærhed, alt imens man højlydt mumlede noget om miljø.
>
> Det er nemlig password for det meste lige i øjeblikket.
Det har det været i mange år, men med skiftende indhold... lige nu
drejer det sig stort set kun om CO2, og så skdit med resten. ;-(
> I mellemtiden (og den kan godt blive lang), må vi se at få det bedste
> ud af det.
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
| |
Mcwm (19-11-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 19-11-11 13:33 |
|
Den 19-11-2011 08:34, Jørgen Nielsen skrev:
> Der er vel størst sandsynlighed for at jeg bliver blæst i grøften, og
> det ville jeg abolut foretrække, frem for at blive suget ind under
> lastbilen.
Ok, du ligger på kørebanen, midt foran vogntoget. Kan du i korte
vendinger forklare hvordan din tur i grøften forløber?
Udgangspunket var en cyklist der væltede ud på vejbanen.
Venligst
Mcwm
| |
Jørgen Nielsen (19-11-2011)
| Kommentar Fra : Jørgen Nielsen |
Dato : 19-11-11 15:24 |
|
Mcwm skrev den 19-11-2011:
> Den 19-11-2011 08:34, Jørgen Nielsen skrev:
>> Der er vel størst sandsynlighed for at jeg bliver blæst i grøften, og
>> det ville jeg abolut foretrække, frem for at blive suget ind under
>> lastbilen.
> Ok, du ligger på kørebanen, midt foran vogntoget. Kan du i korte vendinger
> forklare hvordan din tur i grøften forløber?
>
> Udgangspunket var en cyklist der væltede ud på vejbanen.
Det har jeg så overset.
Så medmindre jeg er så svineheldig at hjulene kører på hver side af mig
er der en ret god chance for at ende i en et værrelses med låg, eller
det der er værre.
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
| |
Mcwm (20-11-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 20-11-11 00:30 |
|
Den 19-11-2011 15:24, Jørgen Nielsen skrev:
> Det har jeg så overset.
> Så medmindre jeg er så svineheldig at hjulene kører på hver side af mig
> er der en ret god chance for at ende i en et værrelses med låg, eller
> det der er værre
Så kan vi altså konkludere "borte med blæsten", så er der lidt i
udsagnet, trods alt
Venligst
Mcwm
| |
Finn Guldmann (20-11-2011)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 20-11-11 00:40 |
|
Den 19-11-2011 13:32, Mcwm skrev:
>> Der er vel størst sandsynlighed for at jeg bliver blæst i grøften, og
>> det ville jeg abolut foretrække, frem for at blive suget ind under
>> lastbilen.
> Ok, du ligger på kørebanen, midt foran vogntoget. Kan du i korte
> vendinger forklare hvordan din tur i grøften forløber?
> Udgangspunket var en cyklist der væltede ud på vejbanen.
>
Og min kommentar gik på at chaufføren, af erfaring, viste hvad
vindtrykket fra en lastbil kan gøre ved cyklister, hvorfor han blev et
passende stykke bagved.
| |
Finn Guldmann (17-11-2011)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 17-11-11 23:29 |
|
Den 17-11-2011 21:39, Mcwm skrev:
>> Du er godt nok skarpsindig.
> Ja, det er jo ikke erfaring der gør det alene.
>
Men det hjælper, selvom det ikke er særlig populært, herinde.
>> Ikke siden rute 13 på visse strækninger i gamle dage bestod af 3 spor,
>> hvor trafikanter der kørte i begge retninger, skulle dele det tredje
>> spor, har der været så farlige situationer som når jeg har holdt de 70
>> km/t. på samme rute.
> Og det er fint med mig, at du vil holde den hastighed, men man skal så
> ikke pege fingre af andre. Det er da dobbeltmoral af værste skuffe. Og
> lige en gang til, når du nu holder det højere fart, hvad er så din
> forlængede bremselængde og hvor meget rammer du med din lovlige og
> ulovlige hastighed sammenlignet. Der må du have lidt erfaring du kan øse
> af. Giv den, til dem du evt. rammer ind i.
>
Jeg er ikke sikker på Folmer havde kørt ret meget lastbil hvis han havde
draget sig erfaringer med hvor meget han skubber med den ene hastighed
og med den anden hastighed. Dem der har de tendenser har vognmændene det
med at sende ud på sidelinjen.
> Alle føler at netop deres grund til at køre for stærkt er berettiget,
> ellers gjorde de det vel ikke, længere er den vel ikke? Men ligefrem at
> postulere at man kører for stærkt "af sikkerhedsmæssige hensyn"...
>
En lastbil der kører 70 km/t på en to-sporet landevej vil udløse en lang
række af farlige overhalinger.
Næsten alle vil gøre alt hvad de kan for at komme forbi.
Sådan noget som modkørende trafik og optrukne linjer vil blive "overset".
Overhalinger vil blive afsluttet få cm foran lastbilen.
Bagved lastbilen vil der opstå en anden slags farlige situationer, da
det ikke er sikkert at dem længere bagud i rækken af biler er tilfreds
med den afstand dem foran mener de skal have for at kunne overhale.
Det er ikke særlig godt for chaufførens nerver at skulle være vidne til
så mange uheldige, ulovlige og evt. ulykkelige overhalinger, hvorfor de
fleste modvirker det ved at køre de 10 km/t for stærkt der tager toppen
af overhalingerne.
Ved en hastighed på lidt over 80 km/t er det kun de hardcore, "de
sorte", der stadig vil overhale ulovligt.
Det skal også lige med at hvis en ulovlig overhaling ender i en ulykke
vil det med stor sandsynlighed være chaufføren af lastbilen der får
skylden. Om ikke andet så i pressen.
Så indtil du og dine "kolleger" (personbilsbilisterne) accepterer at der
er regler de også skal følge syntes jeg ikke du skal skyde på
lastbilerne fordi de modvirker noget der nemt kan ende i en ulykke.
Og jeg skriver bevist "du og dine", fordi selvom du skulle skrive det
tror jeg ikke på at du ville vente bag en lastbil, der kørte 70 km/t,
indtil du kunne overhale den lovligt. (Lovligt = begyndende 35 m bag
lastbilen og endende 70 m foran lastbilen, og med ikke over 80 km/t. (Så
kan du selv regne ud hvor lang tid, og hvor mange meter du skal bruge på
det.))
| |
Mcwm (17-11-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 17-11-11 23:34 |
|
Den 17-11-2011 23:28, Finn Guldmann skrev:
> En lastbil der kører 70 km/t på en to-sporet landevej vil udløse en lang
> række af farlige overhalinger.
>
> Næsten alle vil gøre alt hvad de kan for at komme forbi.
>
> Sådan noget som modkørende trafik og optrukne linjer vil blive "overset".
Se gerne mit svar til Jørgen Nielsen
Venligst
Mcwm
| |
Finn Guldmann (17-11-2011)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 17-11-11 23:45 |
|
Den 17-11-2011 23:33, Mcwm skrev:
>> En lastbil der kører 70 km/t på en to-sporet landevej vil udløse en lang
>> række af farlige overhalinger.
>> Næsten alle vil gøre alt hvad de kan for at komme forbi.
>> Sådan noget som modkørende trafik og optrukne linjer vil blive "overset".
> Se gerne mit svar til Jørgen Nielsen
>
Se mit svar, til dig, på det.
| |
Ukendt (14-11-2011)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-11-11 22:03 |
|
<folmer@rasmussen.dk> wrote in message news:kcesb7t3or20ql2jmkctn155415tlshh2v@4ax.com...
>
> I går skulle jeg fra Vinderup og hjem til Hovedstaden for at holde
> week-end.
>
> Det er jo en nydelig tur i godt vejr, diagonalt ned gennem dele af
> Jylland, og jeg nød det.
>
> Men der var én ting der fik mig til at lure lidt.
>
> Da jeg kom ud på rute 13 gik der ikke ret lang tid før jeg kom til at
> køre bag en BMW 320i, som støt og roligt gik derudad med 83 km/t. -
> helt nøjagtigt.
>
> Så er det, at tankerne begynder at fare rundt i hovedet på én.
>
> Har han ikke flere klip tilbage?
>
> Er han lige så gammel som én selv, og véd godt at rute 13 er en af de
> farligste veje i landet?
>
> Eller tror han, at han er i gang med at irritere endnu en
> lastbilchauffør?
>
> Det er ikke nemt at sige noget begavet om, hvad årsagen kunne være,
> men det er typisk at ens tanker går i den retning, bare p.gr.a.
> bilmærket.
>
> Vi nød hinandens selskab helt ned til rundkørslen ved Vejle.
>
> Bilen var sølvgrå og XS-registreret, og dermed fra august 05, hvis det
> skulle være en herinde fra. Tidspunktet var midt på formiddagen.
næh, "vi" kører 320d og ikke 320i :)
--
Tom
| |
|
|