Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er det "godt"?
Fra : Lotte M

Dato : 13-08-01 14:53

Jeg er ved at kigge mine feriebilleder igennem, men dette
her kan jeg ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal synes om:
http://www.lotte-m.dk/ventesal.shtml

Hvad synes i?

Der ligger flere billeder på
http://www.lotte-m.dk/fotogalleriet.shtml hvis i skulle ha' lyst
til at revse mig lidt. Det er først for nylig jeg har taget hul på
Photoshop, så gode råd angående efterbehandlingen modtages
med tak.

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Aagaard

Dato : 13-08-01 15:20

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at revse mig lidt. Det er først for nylig jeg har taget hul på
> Photoshop, så gode råd angående efterbehandlingen modtages

Hej Lotte
Jeg har set 'selvportræt' udført med et 'se om hjørner spejl' før, men det
gør ikke billedet uinteressant. Jeg tror du kan forbedre det ved at beskære
det sådan at dørkammen forsvinder i bunden, og du samtidig fjerner revnen i
muren i højre side. Ved at fjerne de forstyrrende elementer, får du mere
focus på hovedmotivet.

Jeg kan godt li' billederne i dit fotoalbum - og vender tilbage omkring de
enkelte billeder senere.

Mange venlige hilsener
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk/fotoalbum/index.php - foto til kritik

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 13-08-01 15:35

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> wrote in news:9l8m24$k1q$1@sunsite.dk:

> http://www.lotte-m.dk/ventesal.shtml

Jeg har i modsætning til Aagaard ikke set et sådant selvportræt før, men
synes absolut at det er godt. Jeg ville også beskære tættere, så der kun er
væg rundt om spejlet - på den måde kan man blive i tvivl om det er et
vindue eller et spejl.

Jeg vil vende tilbage til de andre senere, men at dømme ud fra oversigten
så er det nogle meget flotte farver du har fanget!

--
Hilsen
Kenneth

http://www.fotokritik.dk/?x=/oversigt.html?bruger=48

Fra : Lotte M

Dato : 13-08-01 18:44

"Kenneth Darling Soerensen" <kenneth@darlingDOT.dk> skrev

>Jeg ville også beskære tættere, så der kun er
> væg rundt om spejlet - på den måde kan man blive i tvivl om det er et
> vindue eller et spejl.

Jeg var netop i tvivl om beskæringen, men undlod fordi jeg synes
den nigotingule væg fortæller en del af historien.

> Jeg vil vende tilbage til de andre senere,

Du skal være velkommen.

> men at dømme ud fra oversigten
> så er det nogle meget flotte farver du har fanget!

Tsk, tsk jeg har haft et skyflip på det sidste

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-08-01 17:32

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> wrote in message news:9l8m24$k1q$1@sunsite.dk...
> Jeg er ved at kigge mine feriebilleder igennem, men dette
> her kan jeg ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal synes om:
> http://www.lotte-m.dk/ventesal.shtml

Ja, jeg synes det er udemærket. Dog syens jeg dit billede skal beskæres. Man
kan godt som elektrikker, komme til at kigge på ledningen ved dårkarmen....
Skær det væk. Alt hvad der ikke er interresant i billedøje, skal skæres væk.

Jeg har lejet lidt med dit billede hvis det ikke gør noget?

http://www.bjarkehansen.dk/Fotokritik/ventesal[1].jpg

Fra : lehd

Dato : 13-08-01 18:52

> Jeg har lejet lidt med dit billede hvis det ikke gør noget?
>
> http://www.bjarkehansen.dk/Fotokritik/ventesal[1].jpg

Hej
Efter min mening har du netop ødelagt billedet totalt ;-((
Jeg kunne godt lide billedet , men giver ret i det skulle beskæres, dog kun
så dørkarmen forsvinder.
Havbad for alle er et godt billede med en historie, jeg får lyst til at
smutte i )
mvh Kirsten Lehd

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-08-01 19:22

"lehd" <lehd@post5.tele.dk> wrote in message

> Hej
> Efter min mening har du netop ødelagt billedet totalt ;-((

[snip]

> Havbad for alle er et godt billede med en historie, jeg får lyst til at
> smutte i )
> mvh Kirsten Lehd

Du har faktisk ret,, når man lige tænker over historien,, kunne det godt
være det ikke var så smart.

Fra : lehd

Dato : 13-08-01 19:36

> Du har faktisk ret,, når man lige tænker over historien,, kunne det godt
> være det ikke var så smart.

Hej Bjarke
Nu er det jo sjovt som vi ser forskelligt, for Lotte kan jo lide din
manipulation, jeg kunne ikke.
Og det var kun dit resultat jeg tog stilling til )
Jeg ville kikke på hvilke billeder du havde på din side, men den er ikke
aktiv ???
mvh Kirsten Lehd

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-08-01 19:42

> Jeg ville kikke på hvilke billeder du havde på din side, men den er ikke
> aktiv ???

Der kan nu sagtens ligge en masse, uden at have lavet noget html

Har altså ik, lige frem haft tid til at lave min hjemmeside endnu

Fra : lehd

Dato : 13-08-01 20:13

> "lehd" <lehd@post5.tele.dk> wrote in message

> Der kan nu sagtens ligge en masse, uden at have lavet noget html
>
> Har altså ik, lige frem haft tid til at lave min hjemmeside endnu

Ok, men den siger Velkommen til Bjarke Hansen....siden er ikke aktiv !
Jeg kan dog se en masse rod i vis kilde)

mvh Kirsten Lehd

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-08-01 20:44

> Ok, men den siger Velkommen til Bjarke Hansen....siden er ikke aktiv !
> Jeg kan dog se en masse rod i vis kilde)

Hehe,,, Det var noget jeg lavede meget meget hurtigt... Med Publisher.

Så alt det rod, er Microsoft skabt...

Fra : Lotte M

Dato : 13-08-01 18:53

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev

> Jeg har lejet lidt med dit billede hvis det ikke gør noget?

Det gør ikke spor!

> http://www.bjarkehansen.dk/Fotokritik/ventesal[1].jpg

Uha, jeg bliver s* helt søsyg.... men jeg kan faktisk godt lide
det. Lader du det ligge? så vil jeg lave et link til det.

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-08-01 19:18

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> wrote in message news:9l943p$oup$1@sunsite.dk...

> Uha, jeg bliver s* helt søsyg.... men jeg kan faktisk godt lide
> det. Lader du det ligge? så vil jeg lave et link til det.

Ja indtil videre,, indtil mit webhotel udbyder finder ud af, at jeg har over
300 megabytes liggende,,, når jeg kun må have 100 kilobytes... Men du kan da
selv snuppe det,, det er jo dit billede.

Fra : SEB

Dato : 13-08-01 19:47

Lotte M skrev:

> Jeg er ved at kigge mine feriebilleder igennem, men dette
> her kan jeg ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal synes om:

Jeg har siddet og kigget lidt på dit "spejlbillede" og synes
det bør anvendes i sammenhæng med nogle af de andre feriebilleder
du har taget.

Der skal en meget hård beskæring til, da væggen ikke er særlig
spændende. Faktisk ville jeg gå så vidt som til at fritlægge
spejlet. Så forestiller jeg mig det anvendt sammen med et par
andre feriebilleder, med en passende tekst og så udprintet på
et godt stykke papir. Jeg tror det på denne måde ville gøre sig
bedst.

> Der ligger flere billeder på
> http://www.lotte-m.dk/fotogalleriet.shtml hvis i skulle ha' lyst
> til at revse mig lidt.

Du har mange ganske udmærkede billeder her. Nogle burde nok
beskæres en del. Men egnetlig kritik af dem må vente til en
anden god gang.

> Det er først for nylig jeg har taget hul på
> Photoshop, så gode råd angående efterbehandlingen modtages
> med tak.

Det helt store Phtoshopkursus går nok ikke her i dette forum.
Så bliver vi nok henvist til dk.edb.grafik. Men noget skal du
have at se på: http://www.hah.net/p5/index.htm

Prøv at se lidt på dette fine norske website med masse af tips
og tricks for Photoshopbrugere.

Det var mine ord til dig
--
Venlig hilsen
SEB

Fra : Lotte M

Dato : 13-08-01 20:13

"SEB" <seb@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> Du har mange ganske udmærkede billeder her. Nogle burde nok
> beskæres en del.

Sjovt, jeg har tit fået skudt i skoene, at jeg beskærer lige stramt nok,
må hellere kigge på billederne igen med friske øjne, om nogle dage
- kanske jeg er blevet for sløv med "saksen"

> Det helt store Phtoshopkursus går nok ikke her i dette forum.
> Så bliver vi nok henvist til dk.edb.grafik.

Sidst jeg kiggede i d.e.g syntes jeg der var for meget pladder,
kanske jeg skulle kigge på den igen....

> http://www.hah.net/p5/index.htm
>
> Prøv at se lidt på dette fine norske website med masse af tips
> og tricks for Photoshopbrugere.

Tak - der ser ud til at være til nogle timers studie.

> Det var mine ord til dig

Og jeg siger pænt tak

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-08-01 20:44

Lotte M wrote:

> Jeg er ved at kigge mine feriebilleder igennem, men dette
> her kan jeg ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal synes om:
> http://www.lotte-m.dk/ventesal.shtml
>
> Hvad synes i?

Jeg havde i årrække et firma der fremstiller den type spejle som kunde,
og jeg har lavet rigtig mange billeder af trafik- butiks- og
overvågningsspejle, så jeg morede mig lidt da jeg så dit billede.

Jeg synes du skulle ha' zoomet meget mere ind eller beskråret billedet,
så det der er inde i spejlet bliver hovedmotivet.

Og så kan du forresten spekulere over, hvordan man kan lave et billede
af de spejlkupler der hænger i mange supermarkeder, og samtidig undgå at
man kan se kamera og fotograf, jeg kan afsløre at det kan godt lade sig
gøre uden brug af elektronisk retuche.

Det pågældne firma lavede også halvtransparente spionspejle, med dem kan
man lave de berømte opstillinger hvor et emne gentager sig i en
uendlighed, de var faktisk ret sjove at arbejde med. Det helt specielle
er nemlig, at de er lavet i acrylplast, så de kan bøjes og så fortegner
de ligesom spejlene i spejlsalen på Bakken.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Lotte M

Dato : 14-08-01 13:59

"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev

> Jeg synes du skulle ha' zoomet meget mere ind eller beskråret billedet,
> så det der er inde i spejlet bliver hovedmotivet.

Jeg laver en ny version ved lejlighed.

> [...]
> af de spejlkupler der hænger i mange supermarkeder, og samtidig undgå at
> man kan se kamera og fotograf, jeg kan afsløre at det kan godt lade sig

Fortæl!

Jeg har altid været fascineret af spejle,
http://www.lotte-m.dk/ballet2.shtml er et af mine tidlige forsøg.

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 15-08-01 00:29

Lotte M wrote:

> Fortæl!

Nej så let skal det ikke være, en rigtig fotograf ka' simpelthen ikke
la' være med at lege med spejle, og det er meget mere udviklende at du
selv arbejder med projektet - det vil du erkende når eller hvis du laver billedet...)))

PS: det er ikke så svært...!

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Lotte M

Dato : 15-08-01 10:35

> Nej så let skal det ikke være, en rigtig fotograf ka' simpelthen ikke
> la' være med at lege med spejle,

Tsk, tsk....

> og det er meget mere udviklende at du
> selv arbejder med projektet - det vil du erkende når eller hvis
> du laver billedet...)))

Jeg var med til at lave en lignende optagelse engang, hvor vi lavede
en opstilling med spejle..... jeg har desværre glemt de nærmere
omstændigheder..... hmmm.... jeg må granske de overvågningsspejle
nærmere, næste gang jeg skal i Bilka

> PS: det er ikke så svært...!

Der er mange ting jeg godt kunne tænke mig at lave, men som ikke
er mulige, fordi jeg ikke selv kan håndtere grejet - faktisk er det
en halbrækkende øvelse blot jeg skal have kameraet på stativ og
en håndflash kan jeg slet ikke løfte. Jeg har overvejet at få lavet
et stativ, som kan monteres på min stol, men det er dyrt at lege
"Ole opfinder".

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Aagaard

Dato : 16-08-01 10:12

> [...]
> til at revse mig lidt. Det er først for nylig jeg har taget hul på
> Photoshop, så gode råd angående efterbehandlingen modtages

Hej Lotte
Her er lidt kritik på billeder fra dit fotoalbum:

Kragerø:
Fint foto, god komposition, med de lyse områder som bla. stakit er brændt
ud, der er ingen tegning.

Kragerø by night:
Flot, flot.

Tusmørke.
Flot himmel, der desværre skæmmes af el-ledningerne.

Skærgården:
Igen en god komposition, men du skulle nok have haft taget billedet fra et
lavere perspektiv, sådan at kysten på den modsatte side af søen var med.

Havbad for alle:
Tja, det indbyder jo til en dukkert. Godt stramt skåret i forgrund. De lyse
områder på husene brænder dog ud - ingen tegning.

Kommentarer på resten af billederne kommer senere.

Mht. Photoshop så prøv at søge på 'photoshop tutorials' på f.eks. google -
der er mange gode guider på nettet.

Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - Vores dejlige baby
http://ditte-marie.dk/fotoalbum/index.php - Foto til kritik

Fra : Lotte M

Dato : 16-08-01 12:32

"Aagaard" <skriv@ikketil.dk> skrev

> [...]
>
> Kragerø:
> Fint foto, god komposition, med de lyse områder som bla. stakit er brændt

Jeg har meget at lære udi PhotoShop!

Hvad bruger i andre mus, trackball eller en pen? Jeg har fået en FreePen
foræret, men jeg har ikke kræfter til at arbejde med den, fordi den skal
trykkes ned i underlaget. Indtil videre bruger jeg en trackball, men den
er svær at arbejde præcist med.

> Kragerø by night:
> Flot, flot.

Tak. Den er desværre lidt kornet, men det er et af de billeder jeg selv er
glad for.

> Tusmørke.
> Flot himmel, der desværre skæmmes af el-ledningerne.

Det var elledningerne der fik mig til at tage billedet - jeg kan godt lide
det selv.

> Skærgården:
> Igen en god komposition, men du skulle nok have haft taget billedet fra et
> lavere perspektiv, sådan at kysten på den modsatte side af søen var med.

Hvis det havde været muligt, så havde jeg valgt et lavere perspektiv,
desværre er det en fysisk umulighed for mig.

> Havbad for alle:
> Tja, det indbyder jo til en dukkert. Godt stramt skåret i forgrund. De lyse
> områder på husene brænder dog ud - ingen tegning.

Jeg er lidt træt at det ikke lykkedes mig at "fange" en kørestolsbruger på
rampen....

Tak for kommentarerne

--
Lotte