Er dette forumet like sært som no.alt hund~
Fra : may

Dato : 13-08-01 13:33

Om man som førstegangs hundeeier spør om noe der inne så får man høre at man
egentlig ikke skulle hadt hund o.l.

Alle har vel en gang vært førstegangs hundeeier eller?

Skal ikke si at alle er slik men mange:(

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-08-01 16:31

Hej May

Jeg kommer også på nah og det er lidt mere sært end dette. Her kan tonen
også være hård, men jeg synes alligevel vi er flinkere her.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-08-01 17:20

Glemte jo at byde dig velkommen her

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : may

Dato : 13-08-01 19:02

Hei Nina:)

Har lest dine svar inne nah og du er vel en av de mindre sære:) Synes ikke
det er noe moro å få slengt en masse tull etter seg når man faktisk spør om
noe som for en selv er viktig.

Takk for velkomsten:)
Nina El Falaki <cats@feca.dk> skrev i
meldingsnyheter:6lSd7.1512$W3.136054@news000.worldonline.dk...

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-08-01 21:36

Hej May

Jeg går ud fra at folk kommer på en ng for at lære noget, og jeg synes det
er godt at begyndere søger svar på alle deres spørgsmål, men ibland kan jeg
s'gu godt blive noget sint bl.a. over gammeldags dressurmetoder (dyrplageri)

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 13-08-01 17:45

"may" <may-ry@online.no> skrev i en meddelelse
> Om man som førstegangs hundeeier spør om noe der inne så får man
høre at man
> egentlig ikke skulle hadt hund o.l.

Også jeg glemte at byde dig velkommen .. en stor fejl men jeg
håber da du tilgiver mig .. masser af hils fra Ami

Fra : Ann K.

Dato : 14-08-01 10:05

Hej May.
Nej dette forum er ikke lige så hård i tonen som no.alt.hunder... så længe
du altså ikke poster noget ang hårde strafmetoder - strømhalsbånd - alle
pitt-bulls er farlige (og det gælder også rottweilere!) - forsvarsarbejde -
"korrektion" af mindre kosmetiske fejl på racehunde, så de kan matche
racebeskrivelsen - kastrering - foder - tvangsapportering - ryk i linen -
osv osv ;-D
Alt hvad jeg har skrevet ovenfor er emner, der kan få de fleste her inde til
at "fare i blækhuset" og komme med vores uforbeholdne mening! Og vi er
bestemt ikke altid særligt enige... Det ville da også være et meget kedeligt
debatforum, hvis vi kun gav udtryk for noget som alle andre gav os ret i!
Ikke meget nyt at lære på den måde

Men velkommen til... og giv Bamse et klap

Mvh Ann - der altid "plastrer" sine indlæg til i smileys, i et forsøg på at
undgå misforståelser!

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 13-08-01 13:48

"may" <may-ry@online.no> skrev i en meddelelse
> Alle har vel en gang vært førstegangs hundeeier eller?

Ja selvfølgelig har alle hundeejere været førstegangshundeejer .. og
selvfølgelig har alle gjort fejl .. det der får mange af os til at
reagere lidt voldsomt sommetider er at mange .. alt for mange
anskaffer sig hund uden at sætte sig ind i hundens behov og krav til
tilværelsen .. altså dens behov for motion, aktivering samt dens behov
for at der er et lederskab der fungerer. At være hundeejer kræver
ansvarlighed og det sådanne ting vi mener man bør sætte sig ind i
inden man anskaffer hunden og ikke først når man har fået hunden i
huset ... det er og bliver for sent . hvilket man også tydeligt ser
hvis man kontakter de forskellige hundeinternatet hvor alt alt for
mange hunde sidder og venter på et nyt hjem.

MVH Ami

Fra : may

Dato : 13-08-01 19:05

Hei Anne-Marie:)

Det er greit at dere som har hadt hund lenge mener at man burde forberede
seg bedre. Men hvor mye kan man egentlig forberede seg? Jeg mener at jeg har
forberedt meg ganske mye men etterhvert som man erfarer å ha hund i hus er
det selvsagt mye man lurer på. Og da er det kjekt å spørre andre om dette.
Akkurat det samme som med barna.

Jeg synes jeg er mitt ansvar bevist når jeg faktisk tar det skrittet og dele
problemet mitt med andre for så å sammen kanskje finne en løsning. I stedet
for å prøve å feile flere ganger på hunden.

Mvh
May

Ps: takk for velkomsten:)
Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i
meldingsnyheter:3b77cd20$0$4662$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-08-01 21:33

Det har du jo ret i May, man kan ikke læse sig til det hele. Men alligevel
er det godt at forberede sig.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 16-08-01 08:27

cats@feca.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>jeg
>s'gu godt blive noget sint bl.a. over gammeldags dressurmetoder

Mennesker har dresseret hunde i tusindvis af år, men for et øjeblik siden
gik der Bambi i den - så nu er vi alle sammen dyrplagere. Der er endnu kun
solgt 8 pladser til den evige frelse - skynd jer !

Hilsen Sverre.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 16-08-01 12:34

Åh ja Sverre, og lad os så endelig glemme alt hvad man har fundet ud af
siden *ironisk*

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Sverre Stokke

Dato : 17-08-01 06:39

cats@feca.dk,Ny-Internet writes:
>Åh ja Sverre, og lad os så endelig glemme alt hvad man har fundet ud af
>siden *ironisk*

Siden hvad ?

Hilsen Sverre.