OT (lidt): Bedste Simpsons-quote
Fra : DJ Fjols

Dato : 13-08-01 13:00

Inspiret af en tidligere thread i denne NG om folks yndlings-filmcitater (og
den snarlige udgivelse af The Simpsons på DVD), hvad ville I så nominere til
det bedste Simpsons-quote nogensinde?

Fra : Laa

Dato : 13-08-01 13:08

DJ Fjols <JH7963@ehs.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:3b77c12f@news.ehs.dk...
> [...]
(og
> den snarlige udgivelse af The Simpsons på DVD), hvad ville I så nominere

Simpelthen: "DOH!"

Eller "no one that speaks german can be an evil man" - sagt af local woman
om Side Show Bob
Eller "All you can eat - I see the greatest lawsuit since The never ending
story" Advokaten (som hedder?

Fra : Rar Morfar

Dato : 13-08-01 13:32

"Women....can't live without them!..............pass the beernuts." (mener
det er sådan)

Morfar

Fra : Radio Diablo

Dato : 13-08-01 13:35

Sagt af Homer Simpson:
Allright Brain, I don't like you and you don't like me, but let's just do
this so I can back to killing you with beer.

Peter K
Rar Morfar <runwest@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b77c826$0$385$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 13-08-01 14:08

> "Women....can't live without them!..............pass the beernuts." (mener
> det er sådan)

Det er det ikke. Det er Norm Peterson i Sams bar og han siger:

"Women can't live with them and ... pass me the beernuts."

Mark

"After The Matrix, I cannot wear sunglasses. As soon as I put them on,
people recognise me."
Carrie Anne Moss

Fra : Rar Morfar

Dato : 13-08-01 14:52

> Det er det ikke. Det er Norm Peterson i Sams bar og han siger:
>
> "Women can't live with them and ... pass me the beernuts."

ok!
Sorry, jeg var åbenbart helt gal på den!
Homer kunne ellers sagtens havde sagt det!

Morfar

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 13-08-01 15:02

> ok!
> Sorry, jeg var åbenbart helt gal på den!
> Homer kunne ellers sagtens havde sagt det!

Sagtens.

Fra : Kas.

Dato : 13-08-01 15:35

"Rar Morfar" <runwest@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Women....can't live without them!..............pass the beernuts." (mener

Men denne replik er nappet fra Sam's Bar - jeg kan desværre ikke huske
hvilket, men det er Norm, der siger det.

Kas.

Fra : Morten Steen

Dato : 13-08-01 17:12

Ha, Morfar... det citat er altså Norm Peterson i "Cheers"!!!

Morten

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 13-08-01 16:29

Laa skrev:
> Eller "All you can eat - I see the greatest lawsuit since The never
ending
> story" Advokaten (som hedder?

Lionel Hutz. Beklageligvis er den geniale stemme bag (Phil Hartman) nu
død - endda under særdeles tragiske omstændigheder. Er der nogen, der
ved, om Lionel Hutz og Troy McClure er blevet overtaget af andre
stemmer? Eller er de simpelt hen skrevet ud af serien?

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Soren Vestergaard

Dato : 13-08-01 18:33

Jeg har ikke set nogen af de figurer, siden den geniale Phil Hartman gik
bort, så jeg går ud fra, at de bare ikke er med mere. Selvom de gav lidt
ekstra kulør, kan man jo også sige, at de faktisk var undværlige.
Og hvorfor er der ingen, der har nævnt Mr. Burns endnu?
"Eeexcelent!".
Eller afsnittet, hvor Homer stikker af fra arbejde
"To escape the spiders curse, simply quote a bible verse... errr... thou
shalt...not...Oh, what the heck".
Og de klassike:
"Can't talk, eating".
"Mmmm... pork chops....(savle)"
"Aye, aye, aye, es homer simpson! Me ha molestado!"

Peter Bjerre Rosa <Peter@filmsvar.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b77f17b$0$4667$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 13-08-01 18:51

Soren Vestergaard skrev:
> [...]
lidt
> ekstra kulør, kan man jo også sige, at de faktisk var undværlige.

Man forventede jo at se Lionel Hutz og Troy McClure, når afsnittet
handlede henholdsvis om retssager og undervisnings-tv. Hvad gør de så
nu? Ikke flere retssalsdramaer, eller hvad?

> Eller afsnittet, hvor Homer stikker af fra arbejde
> "To escape the spiders curse, simply quote a bible verse... errr...
thou
> shalt...not...Oh, what the heck".

Apropos Homers dårlige hukommelse i forbindelse med katastrofer:

Aaaaaugh! [finds himself in the middle of a fire] What do I do?
What do
I do? [cough cough] Oh, the song. The song.
[sings] When the fire starts to burn,
There's a lesson you must learn.
Something something, then you'll see:
You'll avoid catastrophe!
[realizes] D'oh!

Fra : Jacob

Dato : 13-08-01 19:22

> [...]
> ved, om Lionel Hutz og Troy McClure er blevet overtaget af andre
> stemmer? Eller er de simpelt hen skrevet ud af serien?

http://www.snpp.com/guides/castlist.html#tv
kan man læse at det er Phil Hartman der er stemmen bag Troy McClure. Min
konklusion herpå må være at Lionel og Troy ikke mere er med i Simpsons
universet. Ellers ville der vel stå en anden stemme. Men tjek denne
hjemmeside www.geocities.com/Hollywood/Theater/6055/ Det er en Troy McClure
fanside. Husk at tjekke Sounds sektionen

Troy: "T mc C"
Selma: "Troy, darling come to bed. I want to see the Troy McClure I
remember from such films as 'Make-Out King of Montana' and 'The Electric
Gigolo.'"
Troy: "Yeah, in a minute... darling."

Rigtige Troy McClure fans vil forstå. Ellers må i lave lidt research på
siden.

Tjek news:dk.medier.tv den 31. juli kl 6.28 "En lille Simpsonsquiz"
http://www.snpp.com/episodeguide/eg_dk.html dansk episodeguide

God fornøjelse!!!

--
Jacob

Fra : Christian Muus

Dato : 13-08-01 13:18

> [...]
(og
> den snarlige udgivelse af The Simpsons på DVD), hvad ville I så nominere

Homer til Marge: "It takes 2 to lie - one to lie, and one to listen"

Christian

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 13-08-01 13:37

DJ Fjols skrev:
> hvad ville I så nominere til
> det bedste Simpsons-quote nogensinde?

Jeg har altid elsket følgende citat:

Lisa: "Did you know that the Chinese use the same word for crisis as
they do for opportunity?"
Homer: "Yes. Crisatunity!"

Fra : Hauerslev

Dato : 13-08-01 13:54

Homer foran computeren: "To start press any key. Where's the "any key""?
Den er da en klassiker :)

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 13-08-01 14:12

> [...]
(og
> den snarlige udgivelse af The Simpsons på DVD), hvad ville I så nominere

Jeg har altid godt kunnet lide Mayor Quimby.

Chief Wiggum og han har en kontrovers:

Wiggum: I have some pictures you.
Quimby: You can't threaten me, that could be anybodys ass.

Mark

The generation that would change the world
is still looking for its car keys.

Fra : Thomas

Dato : 13-08-01 15:12

DJ Fjols wrote:

> Inspiret af en tidligere thread i denne NG om folks yndlings-filmcitater (og
> den snarlige udgivelse af The Simpsons på DVD), hvad ville I så nominere til
> det bedste Simpsons-quote nogensinde?

Hvad med:

"Son, when you participate in sporting events, its not whether you win or loose,
its how drunk you get."

/Thomas

Fra : Kas.

Dato : 13-08-01 15:37

"DJ Fjols" <JH7963@ehs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
(og
> den snarlige udgivelse af The Simpsons på DVD), hvad ville I så nominere

Homer siger: "The internet - does it still exist?"

Eller

"Woohoo - now you can get computers with internet"

Kas.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 13-08-01 15:40

Kas. skrev:
> Homer siger: "The internet - does it still exist?"
>
> Eller
>
> "Woohoo - now you can get computers with internet"

Apropos hans computerevner, så ligger jeg stadig flad af grin, når jeg
tænker på:

Homer: [reading screen] "To Start Press Any Key". Where's the ANY key?
I see Esk ["ESC"], Catarl ["CTRL"], and Pig-Up ["PGUP"]. There
doesn't seem to be any ANY key. Woo! All this computer hacking
is making me thirsty. I think I'll order a TAB. [presses TAB
key] Awp...no time for that now, the computer's starting.

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 13-08-01 17:05

Vi glemmer jo helt Apu! her er et par af hans bedre quotes

Apu: What's the matter sir? Never have I seen you look sp unhappy, while
purchasing such large quatety of icecream

Apu: Sillt customer you cannot hurt the twinky!

Apu: Hey hey I have asked you nicely not to mangled my merchandise you leave
me no choice but too... ask you nicely once again.

Apu: Thank you for knocking over my inventory, please come again.

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-08-01 23:18

Hej!

Johnny Jakobsen wrote:

> Vi glemmer jo helt Apu! her er et par af hans bedre quotes

Hehe, fede citater :) Egentligt utroligt, når jeg læser citaterne, så får de
automatisk den fedeste indiske accent!

--
Regards / M.v.h. Kim Voss Schrader

"Information wants to be free"

Fra : Jeppe Møller

Dato : 13-08-01 17:29

Homer:
'It's funny 'cause it's true..."
el
"It's funny 'cause it's not me..."

og det er jo så sandt som det er sagt

/Jeppe

'Vampires are made-beliefs, like elves, gremlins and eskimoes!'

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 13-08-01 17:31

Homer har en krise og ser opad:

Homer:'Oh Lord, what shall I do'
Marge: 'Thats not God, that's just a waffle that stuck to the ceiling!'
Homer: 'I know I should'nt eat thee' -> spiser vaflen

Og så lige en med Moe:

'... they treat you like dirt - but I'm better than dirt! Well, most
kinds of dirt. That storebought kind - it's packed with nutrients - i
can't compete with that.'

Og vi kunne jo blive ved i al evighed.

MVH ANR

"You're damned if you do, and you're damned if you don't"
-Bart Simpson

Fra : Laa

Dato : 13-08-01 19:11

> [...]
(og
> den snarlige udgivelse af The Simpsons på DVD), hvad ville I så nominere

Homer: "Uhmmm, fatning!"

Og grand pa er jo også fantastisk:

"I go into coma so often ...zz....French toast, please"

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 14-08-01 19:23

"DJ Fjols" <JH7963@ehs.dk> wrote in news:3b77c12f@news.ehs.dk:

> Inspiret af en tidligere thread i denne NG om folks
> yndlings-filmcitater (og den snarlige udgivelse af The Simpsons på
> DVD), hvad ville I så nominere til det bedste Simpsons-quote
> nogensinde?

Hvis det skal være en enkelt replik giver jeg op, der er for mange.

Men scener - da jeg elsker de to stående jokes med Homer der taler med
sin hjerne, og hastige fodtrin der løber væk, efterfulgt af en dør der
smækker, må det næsten blive denne. Fra afsnittet hvor Bart får en
"storebror" og Homer i jalousi og hævn bliver storebror for en
forældreløs lille stakkel:

Administrator: And what are your reasons for wanting a Little Brother?
Homer's brain: Don't say revenge! Don't say revenge!
Homer: Uh, revenge?
Homer's brain: That's it, I'm gettin' outta here. [footsteps, and a
door slam]

Hvorefter administratoren krydser "revenge" af på spørgeskemaet. Humor
:)

Eller denne hvor Homer pjækker fra arbejde for at besøge Duff-
bryggeriet:

Homer: Well, time to go to work.
Homer's brain: Little do they know I'm ducking out early to take the
Duff Brewery tour.
Homer: Roll in at nine, punch out at five, that's the plan.
Homer's brain: Heh, heh, heh. They don't suspect a thing.
[camera pans down to Homer's mouth, but he doesn't say
anything]
Well, off to the plant.
Homer: Then to the Duff Brewery.
Homer's brain: Uh, oh. Did I say that or just think it?
Homer: [panicky] I've got to think of a lie fast!
Marge: Homer, are you going to the Duff Brewery?
Homer: Aah! [Runs off]

--
Carsten Sørensen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-08-01 14:13

"DJ Fjols" <JH7963@ehs.dk> writes:

> Inspiret af en tidligere thread i denne NG om folks yndlings-filmcitater (og
> den snarlige udgivelse af The Simpsons på DVD), hvad ville I så nominere til
> det bedste Simpsons-quote nogensinde?

Homer: "Doh!"
Lisa: "A deer!"
Marge: "A female deer!"
--
Peter B. Juul, o.-.o "Baaad movie. Bad, bad movie. Skipped video and went
The RockBear. ((^)) straight to slides."

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 15-08-01 20:40

"Good rice, good curry, good Ghandi, let's hurry!"
- Apu Nahasapeemapetilan

"Trying is the first step towards failure."
- Homer Simpson

"Stop it, you two! You're making Scratchy cry!"
- Itchy

"Here's a phone - call somone who cares."
- C. Montgomery Burns

"Ooh, loneliness and cheeseburgers are a dangerous mix!"
- comic book guy

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Laa

Dato : 15-08-01 22:11

Trond Øyvind Hermansen <oyvind.hermansen@iname.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b7ad00f$0$97104$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> "Here's a phone - call somone who cares."
> - C. Montgomery Burns
>
> "Ooh, loneliness and cheeseburgers are a dangerous mix!"

Og så lige den her:

"If something's hard to do, then it's not worth doing", Homer har
mand-til.mand snak med Bart.

Fra : Peter G.

Dato : 16-08-01 01:45

Og en jeg desværre kun har læst (Og så er den guddødemig også frit efter
hukomelsen. :-/)

Lisa: "Dad. Women won't like being shot in the face".
Homer: "Women will like what I tell them to".

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
It is true! I read it on the Internet!

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 16-08-01 20:15

"Peter G." <PeterPedal73@FJERNDETTEHotmail.com> wrote in
> Og en jeg desværre kun har læst (Og så er den guddødemig også frit
> efter hukomelsen. :-/)
>
> Lisa: "Dad. Women won't like being shot in the face".
> Homer: "Women will like what I tell them to".

Så er det rimelig godt klaret :)

Lisa: Dad, women won't like being shot in the face.
Homer: Women will like what I tell them to like!

Udover dobbeltbetydning har replikken ikke noget med sex at gøre, men
det make-up gevær (!) Homer har opfundet

Carsten Sørensen

Fra : David Schjelde

Dato : 21-08-01 11:01

"DJ Fjols" <JH7963@ehs.dk> wrote in message news:3b77c12f@news.ehs.dk...
> [...]
(og
> den snarlige udgivelse af The Simpsons på DVD), hvad ville I så nominere

Homer bevogter sin sukker "skat" og der ankommer en flok bier for at få
noget mad. Homer slår ud efter dem bliver stukket og råber "They're
defending themselves somehow".

David Schjelde