SMS per mail efter nummer ikke følger udby~
Fra : Christian Ulrich

Dato : 13-08-01 12:27

Hej Alle

Er der nogen der ved, hvordan man kan sende en SMS til et mobiltlf.
efter nummer og udbyder ikke længere hænger sammen?

mvh Christian

Fra : Keld Broe

Dato : 13-08-01 13:18

Jeg har en kammerat der har sikftet til telmore, og jeg sendte ham en sms
med icq. det virkede.

Mvh
Keld

Fra : Christian Ulrich

Dato : 13-08-01 13:21

Jeg tænkte bare på, hvordan man kan se hvilken udbyder der er knyttet til et
nummer.

Har f.eks. telestyrelsen en database hvor man evt kan slå det op?

Tjuhej Christian

Fra : Peter

Dato : 13-08-01 14:03

"Christian Ulrich" skrev

> Jeg tænkte bare på, hvordan man kan se hvilken udbyder der er
> knyttet til et nummer. Har f.eks. telestyrelsen en database hvor
> man evt kan slå det op?

Så vidt jeg husker, er et porteret nummer fortsat tildelt fra
Telestyrelsen til det oprindelige teleselskab. Telestyrelsens
nummerlister på www.tst.dk kan du derfor ikke bruge til meget.

Teleselskaberne bruger derimod databasen i OCH A/S til at sikre,
at samtaler til porterede numre, bliver ledt rigtigt gennem nettene.
www.och.dk fortæller lidt mere om emnet, men der finder du vist
ingen database til fri afbenyttelse.

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 13-08-01 17:55

Den Mon, 13 Aug 2001 13:26:31 +0200, skrev "Christian Ulrich"
<spam@ulrichs.dk> :

>Er der nogen der ved, hvordan man kan sende en SMS til et mobiltlf.
>efter nummer og udbyder ikke længere hænger sammen?

Man kan stadigvæk bruge http://sms.jth.net/

- Jørgen

http://proaccess.jth.net/
http://dns.jth.net/ Godkendte DNS servere, nu også med dynamisk IP
http://sms.jth.net/ Hurtig SMS via email og browser

Fra : Peter Rongsted

Dato : 13-08-01 18:28

"Christian Ulrich" <spam@ulrichs.dk> wrote:

>Hej Alle
>
>Er der nogen der ved, hvordan man kan sende en SMS til et mobiltlf.
>efter nummer og udbyder ikke længere hænger sammen?

Hvis det er en kunde, som er flyttet fra TDC, kan man stadig bruge TDCs
mail-gateway. Det er et officielt svar vi har fået på arbejdet fra TDC.

Peter