Den 21/10/11 09.40, Thorbjørn Ravn Andersen, 20111021 skrev:
> Kurt Hansen<kurt@ugyldig.invalid> writes:
>
>> Hvordan laver man en bestillingsformular, som kan sendes ud som PDF?
>>
>> Der skal være et felt ved hver vare, hvor der kan skrives det ønskede
>> antal og naturligvis felter til indtastning af firmanavn og adresse.
>>
>> Formularen skal naturligvis (men det er vel standard med PDF?) kunne
>> åbnes på alle systemer, samt printes ud og faxes.
>>
>> Adobe Acrobat ... ja, ja, men den er for dyr til det brug jeg har for den.
>>
>> Postet uden FUT i dk.edb.mac og dk.edb.grafik.
>
> På OS X kan du lave den og så i printdialogen bede om at få gemt den som
> PDF. Er det godt nok eller skal man kunne taste ting ind i formularen
> online?
Man skal naturligvis kunne taste ind. Om det skal ske off- eller online
. tjah, det tager jeg stilling til, når jeg ved hvilke muligheder der er.
Jeg udsender hver uge en mail med et nyhedsbrev vedhæftet i PDF-format.
Jeg kunne jo også vedhæfte en bestillingsformular, som de enten kan
printe ud og faxe, eller udfylde og sende ind.
Jeg ved (endnu) ikke, om den formular jeg sender åbner i en reader, hvor
de så - efter endt udfyldelse - gemmer det på harddisken og sendt
tilbage til mig som vedhæftet fil?
Kan responsen også opsamles online? Vi har flere webhoteller til shops,
hjemmesider o.o., men hvis det er noget med PhP-programmering, står jeg af.
Lige nu sidder jeg faktisk og leger med:
https://www.acrobat.com/formscentral/en/home.html
Jeg har ikke helt fundet ud af hvordan man distribuerer dokumentet til
kunderne, men jeg kan godt se, at svarskemaerne kommer ind i Ind-bakken.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen