Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital 8...
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 13-08-01 09:37

....fx Sony:

Kan Digital 8 videokameraer *både* afspille *og* optage Hi8-bånd?

I annoncer mv. står der ofte apparaterne 'kan afspille dine gamle
Hi8-bånd', men ikke om de også kan optage på den type.

--
Mvh.: Jørgen; tag den!
www.grandt-aarhus.dk

Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 13-08-01 09:52

Min kan ikke , du kan få noget der hedder en Widge (ca.1200Kr.) til hvis du
redigerer på PC , så kan du få det tilbage til kameraet.her er et par link
http://www.videoredigering.dk

http://www.videoedit.dk

mvh
Lasse

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 13-08-01 09:59

Lasse Tørnkvist <lasse@nitro.dk> skrev bl.a.:

> Min kan ikke (...)

Måske udtrykte jeg mig ikke klart nok. Det jeg mener er:

Kan Digital 8-kameraer optage *ikkedigitalt* på Hi8-bånd? Analogt
hedder det vel. Når de kan afspille Hi8 skulle man jo tro de også
kan optage.

Kort sagt: hvis jeg sætter en Hi8-kassette i et Digital
8-kamera, kommer der så overhovedet noget med på filmen...???

--
Mvh.: Jørgen; tag den!
www.grandt-aarhus.dk

Fra : Lyrik

Dato : 16-08-01 23:16

> [...]
>
> Kort sagt: hvis jeg sætter en Hi8-kassette i et Digital
> 8-kamera, kommer der så overhovedet noget med på filmen...???
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Digital 8 optager digitalt på dine analoge bånd. Mig bekendt kan de ikke
optage i Hi-8 formatet. Og hvorfor i alverden skulle de dog det?
De kan afspille dine gamle Hi-8 bånd.
Mit Digital 8 kan optage 60 minutter med almindelig hastighed på et 8mm
bånd, men kan optage 90 minutter i en slags longplaymode på High 8mm
kvalitetsbånd.
Jeg tror ikke at kvaliteten falder i denne mode, men må indrømme at jeg
altid kører 60 minutters hastigheden på Hi8 bånd af 90 minutters længde.

Hilsen
Jens

--
http://lyrik.homepage.dk/firewirekort/
http://lyrik.homepage.dk/frilandspan/

Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 13-08-01 10:51

Ok på den måde , min en Sony dcr-trv110e, kan optage og afspille "analogt"
,hvis du putter et 90min. bånd i og optager digitalt har du til ca. en time
, hvis du ikke kører digitalt har du de 90 min , jeg kører altid digitalt
jeg synes det er den bedste kvalitet.