Voksen British Shorthair
Fra : Heini Guttesen

Dato : 13-08-01 08:45

Endelig, endelig, endelig skal vi ha' kat!!!
Efter flere år i små lejligheder, flytter den lille familie i stort hus med
have. Og så kan vi langt om længe få kat.

Vi har efterhånden overvejet lidt frem og tilbage, og selvom vi først "bare"
ville have en alm. huskat, må vi nok indrømme, at vi (som så mange andre
*G*) har forelsket os ret så kraftigt i British Shorthair. Den er både smuk
og har en personlighed, der passer os rigtig godt.
Men bl.a. fordi vi har en datter på 7 måneder, vil vi gerne (i første
omgang) have en voksen kat. Jeg har kigget som en gal hos diverse avlere,
men ikke fundet nogen, der f.eks. har voksne til omplacering.

Så kender nogen i gruppen et sted, helst i Østjylland, Sønderjylland eller
på Vestfyn, hvor det er muligt at købe en voksen British Shorthair, gerne
neutraliseret/kastreret, til kælekat. Husbonden hælder nok mest til den
klassiske blå, mens jeg selv er lun på hhv. chokolade og creme. Men de jo
alle smukke...

I øvrigt skal det bemærkes, at vi ikke er nybegyndere, men blot ikke har
haft kat i nogle år, og at vi med tiden bestemt skal have mere end en kat,
samt at jeg arbejder hjemmefra, så katten skal ikke være alene.

Kærlige krads bag øret fra Mette

Fra : Fie & Christian

Dato : 13-08-01 09:27

Hej Mette

Når man først har bestemt sig, så skulle katten helst have været fundet
igår, ikk'?

Nå, men jeg ved ikke om du har været inde på BB-klubbens hjemmeside? Camilla
(som også skriver herinde) har vist en finger i spillet på den side Her
er adressen :
http://hjem.get2net.dk/bb-klubben/index.htm

Der er lister over opdrættere i Jylland, 8 stk, så mon ikke der var nogen,
som kunne hjælpe?

Held og lykke med det
Hilsen
Fie

Fra : Grit Wessel

Dato : 13-08-01 11:22

> [...]
Camilla
> (som også skriver herinde) har vist en finger i spillet på den side

På BB-klubbens hjemmeside er der en blå hunkat til salg:

Voksen kat søger nyt hjem:
Catwalk's
Annette Henriksen
Åstedvej 51
Kvong
6800 Varde
Tel: 75 25 44 40
Blå hunkat, født 4. maj 2000, søger nyt og kærligt hjem!!

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Heini Guttesen

Dato : 13-08-01 11:54

"Grit Wessel" <wessel@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Camilla
> Her
>
> På BB-klubbens hjemmeside er der en blå hunkat til salg:

> Voksen kat søger nyt hjem:
> Catwalk's
> Annette Henriksen
> Åstedvej 51
> Kvong
> 6800 Varde
> Tel: 75 25 44 40
> Blå hunkat, født 4. maj 2000, søger nyt og kærligt hjem!!

> [...]

Hej Grit

Den havde jeg overset! Tak for tippet.
Jeg har nu lagt en besked på Annettes tlf.svarer...venter spændt!

Spændte snart-katte-slave-hilsener
Mette

Fra : Heini Guttesen

Dato : 13-08-01 11:37

Hej Fie

Jo, du kan tro, jeg har siddet og savlet over BB's sider ! Men jeg har
ikke fundet nogen, der formidler voksne...men måske er det alligevel dem,
man burde kontakte, ud fra princippet om, at de måske "kender nogen, der
kender nogen..."
Men måske er der også nogen her, der har kontakterne i orden (det er da min
opfattelse...). Evt. nogen, der kender nogen, der p.g.a. flytning, sygdom
eller andet er nødt til at skaffe et nyt hjem til deres kat.

Forventningsfulde hilsener
Mette