"We are the 99%"
Fra : Lyrik

Dato : 16-10-11 09:11

De journalistiske kommentarer er meget valne og usikre omkring "Marchen
til Wall Street"
Hvad er det de marcherer for? -Dumsi, dumsi!

At vi er de 99% refererer naturligvis til at 1% af amerikanerne har
raget så meget til sig at det modsvarer hvad de 100 millioner fattige
amerikanere råder over!

De har fået sig en ny adel! I stedet for en Solkonge med 1 palads, så
ønsker den nye adel sig hver sit palads på toppen af en bakke med en
hall på 10 meters lofthøjde og 750 m2 til rådighed!

I USA, hos de danske konservative og hos Margrethe Vestager, kender
grådigheden ingen grenser! Den arbejdsløse i papkassen foran den riges
dør mødes med kommentren:"Det er ikke mit problem!" Eller Margrethe
Vestagers:"Sådan er det bare!"

Det er det samme som inden Ludwig den 16.mistede hovedet for
republikanernes guillotine. Fattigdommen var ikke hans problem! De
fattige kunne da bare spise kage hvis de manglede brød!

Nu gør dem med den ringeste del af samfundskagen opmærksom på at de ikke
er tilfredse med den nye adel i deres nye paladser!
kapitalismen sætter profit før mennesker. De 99% vil have den omvendte
tilstand: Mennesker før profit!

Abejdspladserne bliver flyttet råt og brutalt ud af de vestlige lande
for den ene %'s skyld. For at de kan få tårne på paladserne og forgyldte
vægge og lofter.

De 99% bliver efterladt arbejdsløse i grøfterne! Slut op om "We are the 99%"

MvH
Jens

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-10-11 09:59

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forgyldte vægge og lofter.
>
> De 99% bliver efterladt arbejdsløse i grøfterne! Slut op om "We are

Helt enig. Godt skrevet.

Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 16-10-11 10:21

On Sun, 16 Oct 2011 10:59:23 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Helt enig. Godt skrevet.

Du fattede ikke at kæden allerede hoppede af i første sætning, med
påstanden om "100 millioner fattige amerikanere".

Desuden er påstanden om at være de "99%" også det rene nonsens.

Hvis påstanden var korrekt, ville de jo så let som ingenting få magt som de
har agt, i ALLE demokratiske lande.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-10-11 10:28

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis påstanden var korrekt, ville de jo så let som ingenting få magt
> som de har agt, i ALLE demokratiske lande.

Jeg synes nu at kæden blev meget pænt på. Det er værre med din kæde, den
trænger til at strammes op.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 16-10-11 10:47

On Sun, 16 Oct 2011 11:27:31 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

<snip>

> Jeg synes nu at kæden blev meget pænt på. Det er værre med din kæde, den
> trænger til at strammes op.

Du mener altså helt alvorligt, at der er 100 millioner fattige
amerikanere.?

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-10-11 10:54

> [...]
> eller Datemas.de) wrote:
>
> <snip>

> Du mener altså helt alvorligt, at der er 100 millioner fattige

Tror du at de har opnået vores levestandart, sådan helt alvorligt ? Og prøv
nu at besvare spørgsmålet nogenlunde ædrueligt.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-10-11 11:01

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com>
skrev i en meddelelse news:nRxmq.310$wT6.92@newsfe14.ams2
> "Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Tror du at de har opnået vores levestandart, sådan helt alvorligt ? Og
> prøv nu at besvare spørgsmålet nogenlunde ædrueligt.

Og vi kan i hvert fald sige med sikkerhed at de knap 10 % (= 30 millioner)
som er arbejdsløse, de ER fattige. Der er kun et meget begrænset
sikkerhedsnet i USA, slet ikke godt på nogen måde til sammenligning med
Danmark.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 16-10-11 11:15

On Sun, 16 Oct 2011 12:00:59 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Og vi kan i hvert fald sige med sikkerhed at de knap 10 % (= 30 millioner)
> som er arbejdsløse, de ER fattige.

Det har du intet belæg for at påstå.

Hvis f.eks. begge ægtefæller (normalt) arbejder, så bliver familien ikke
automatisk fattig, bare fordi den ene er blevet arbejdsløs.

> Der er kun et meget begrænset
> sikkerhedsnet i USA, slet ikke godt på nogen måde til sammenligning med
> Danmark.

Du kan ikke sammenligne Danmark og USA på det område. I Danmark er der
ingen REELT fattige.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 16-10-11 11:10

On Sun, 16 Oct 2011 11:54:25 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Tror du at de har opnået vores levestandart, sådan helt alvorligt ? Og prøv
> nu at besvare spørgsmålet nogenlunde ædrueligt.

Hvad i alverden vrøvler du om.?

PS: Ikke for at spille "stavekortet" men:
http://da.wikipedia.org/wiki/Standart

Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-11 13:26

On Sun, 16 Oct 2011 12:10:16 +0200, "Steen A. Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

> [...]
Hvorfor rejser folk så fra LatinAmerika til USA?

Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-11 10:30

eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com> wrote:

>"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Helt enig. Godt skrevet.

Af de 99% er halvdelen ofte kloge nok til at stemme så de rige kan
investere til alles bedse- fx LA elleer DF eller V

Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-11 10:28

On Sun, 16 Oct 2011 10:11:07 +0200, Lyrik <jenserikbech@gmail.com>
wrote:

> [...]
>vægge og lofter.
>
>De 99% bliver efterladt arbejdsløse i grøfterne! Slut op om "We are the 99%"

Det var vist digt hun foreslog kage til de fattige - Hun ku intet
have gjort og måske det også idag er klogt ikke at sprede rigdom tyndt
- fattige investerer jo ikke

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-10-11 10:54

On 16/10/11 10:11, Lyrik wrote:
> [...]
> Hvad er det de marcherer for? -Dumsi, dumsi!
>
> At vi er de 99% refererer naturligvis til at 1% af amerikanerne har

Det refererer til rødfascistens selvovervurderende vanvid.

Hvis du sympatiserer med PN og voldsbøllerne og vil have helt flad
indkomstfordeling, så sig dog det - men du vil så næppe tilhøre mere end
en promille

Mvh
Martin

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-10-11 11:04

> [...]
>
> Hvis du sympatiserer med PN og voldsbøllerne og vil have helt flad
> indkomstfordeling, så sig dog det - men du vil så næppe tilhøre mere

Hvad nu hvis amerikanerne er ved at flytte sig væk fra konservatisme og
liberalisme over i en mere bæredygtig politisk retning med krav om større
lighed og retfærdighed, vil det være hårdt for dig at bære,
Martinse-basse-manse ?

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-10-11 11:20

On 16/10/11 12:04, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) wrote:
> [...]
> liberalisme over i en mere bæredygtig politisk retning med krav om større
> lighed og retfærdighed, vil det være hårdt for dig at bære,

Lad os hellere få noget mere Tea Party Kimseboy - En god Darjeeling som
jeg sidder med nu.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-11 13:27

On Sun, 16 Oct 2011 11:54:28 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvis du sympatiserer med PN og voldsbøllerne og vil have helt flad
>indkomstfordeling, så sig dog det - men du vil så næppe tilhøre mere end

Om man tilhører 99 % eller o,½% er de uvigtigt'

Vigtigt er om man har en klog point

Fra : Ivannof

Dato : 19-10-11 14:10

"Lyrik" skrev i meddelelsen news:4e9a919b$0$287$14726298@news.sunsite.dk...

[...]

Tjah, herhjemme er det de 20%, der tjener mest, der betaler 50% af skatten.
Og de kan ikke tillade sig at fise den af på en varm sommerdag i grøfterne.
For de skal tjene til at betale af på de i forvejen brandbeskattede boliger

Hilsen Ivan