Portscanning
Fra : Tommy Hjorth

Dato : 13-08-01 07:09

Hvis du har brug for at teste din ipadd. Kan det gøres her
http://coolscreen.dk/ip.php

Hvis du skal have scannet dit netværk for åbne porte kan det gøres her
http://coolscreen.dk/probe.php

Hvis du skal bruge andre netværktøjer så er det her
http://coolscreen.dk/network_query.php

Med venlig Hilsen

Tommy Hjorth

Fra : Kim Jensen

Dato : 13-08-01 09:27

> Hvis du skal have scannet dit netværk for åbne porte kan det gøres her
> http://coolscreen.dk/probe.php

Det var dog en irriterende måde at vælge porte på; én eller alle. Hvorfor
ikke lave check-bokse, så man kan vælge netop de porte, man ønsker?

mvh
Kim Jensen

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 13-08-01 16:26

Kim Jensen wrote:

> Det var dog en irriterende måde at vælge porte på; én eller alle. Hvorfor
> ikke lave check-bokse, så man kan vælge netop de porte, man ønsker?

Arbejder på sagen.

Hilsen Tommy Hjorth

Fra : Thomas Larsen

Dato : 13-08-01 13:07

> Hvis du skal have scannet dit netværk for åbne porte kan det gøres her
> http://coolscreen.dk/probe.php

Den tillader at man scanner andre IP adr. end sin egen, er dette en god ide?

Mvh

Thomas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-08-01 15:20

On Mon, 13 Aug 2001 06:09:23 GMT, webmaster@coolscreen.dk (Tommy
Hjorth) wrote:

>Hvis du har brug for at teste din ipadd. Kan det gøres her
>http://coolscreen.dk/ip.php

Virker ikke igennem proxy. Og er det virkelig cool at stille et
blanco-portscan-utility til rådighed, når I sandsynligvis ikke engang
logger de rigtige IP-adresser (eller i det mindste forsøger at logge
bare lidt mere)?

--
- Peter Brodersen

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 13-08-01 15:55

Peter Brodersen wrote:

> [...]
> blanco-portscan-utility til rådighed, når I sandsynligvis ikke engang
> logger de rigtige IP-adresser (eller i det mindste forsøger at logge

Vi logger mere end du kan se umiddelbart, men anyway så var det ikke ment
som andet end hjælp til folk som er i tvivl om hvilke porte de har stående
åben.

Portscannings værktøjer følger med et rigtigt Os, her tænker jeg unix,
Linux etc.

Med Venlig Hilsen

Tommy Hjorth

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-08-01 21:47

On Mon, 13 Aug 2001 14:55:00 GMT, webmaster@coolscreen.dk (Tommy
Hjorth) wrote:

>Vi logger mere end du kan se umiddelbart, men anyway så var det ikke ment
>som andet end hjælp til folk som er i tvivl om hvilke porte de har stående
>åben.

Det giver ingen mening. Ukyndige brugere ved fx ikke nødvendigvis at
de bruger proxy, eller vil bare stole blindt på de informationer, og
så begynde at portscanne deres udbyderes proxy og lignende - og måske
så få at vide, at de ikke har nogen porte åbne (udover fx 8080).

>Portscannings værktøjer følger med et rigtigt Os, her tænker jeg unix,
>Linux etc.

Yep, derfor betragter jeg det uhensigtsmæssigt med en "fri scanner"
til at scanne andre folk.

Din udbyder kunne mene, at overdreven portscanning var i konflikt med
betingelserne.
--
- Peter Brodersen