Trekants-forhold
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 13-08-01 00:03

Er der nogen der har erfaring med subjekt, såvel positive som negative?

Sagen er den, at min kæreste er biseksuel. Jeg elsker hende over alt på
jorden, hun er min bedste ven, min elskerinde, min soulmate og der er vel
nærmest ikke den ting, jeg ikke vil gøre for hende. Vi har været sammen i
snart 4 år og har boet sammen næsten lige så længe. Vi har et meget tæt
forhold, er helt åbne overfor hinanden, kan virkeligt fortælle hinanden
alt, og har i vores forhold "leget" med vores seksualitet, bl.a. ved at
invitere andre indenfor.
Derfor ønsker jeg også for hende, at hun kan få udlevet også den del af sig
selv.
En anden grund er også, at da hendes lyst til en anden pige er meget stor,
så kunne jeg godt være bange for, at hun kunne "komme til" at være sammen
med en uden min viden. Og det forhold at hun så ville være mig utro kunne
betyde, at der ville blive drevet en "bjælke" imellem os - Så hellere at
hun er mig "utro" hvor jeg ved det, og måske endda kender personen hun er
mig "utro" med.
Nu er det bare sådan, at hun ikke kan dyrke sex alene for sex'ens skyld -
Der skal også være følelser involveret, i en eller anden grad. Så hun kan
altså ikke bare gå ud i byen, finde en eller anden tilfældig pige, og så
dyrke sex med hende. Hun skal også kunne lide personen, og lære personen at
kende.
Derfor leder hun efter en pige at indlede et forhold til - En slags
kæreste-forhold, hvor intentionen dog helt klart er, at hun ikke forlader
mig, og den anden også vil være på anden-pladsen.
Det er ikke meningen at jeg skal være med - Medmindre begge piger er 100%
enige om det og har lyst til det, så kan jeg "få lov" at deltage ind i
mellem.

Vi har talt virkeligt meget om det, de farer og fælder det kan indebærer,
hvad det kræver af os, både hver især og som par, og hvad det kræver af
hende min kæreste evt. skal møde.
Vi mener vi er så afklarede og parate som vi overhovedet kan blive - Selvom
vi da også er helt klare på, at vi jo slet ikke kan være 100% sikre på,
hvordan vi hver især vil reagere, når/hvis hun på et tidspunkt indleder et
forhold til en.
Problemet kan jo bl.a. være, at hvis hun nu møder en lesbisk pige, hvad så?
Vil der være en større risiko for vores forhold, end hvis det skulle være
en anden biseksuel pige?

Derfor ville vi gerne have nogle kommentarer herfra - Og som sagt, meget
gerne hvis der skulle være personer der har erfaring med dette eller
lignende.

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 13-08-01 01:08

On Mon, 13 Aug 2001 01:02:54 +0200, "Jan Allan Andersen"
<akker_dk@hotmail.com> wrote:

>Er der nogen der har erfaring med subjekt, såvel positive som negative?

jeg tror ikke...på det !!

> [...]
>invitere andre indenfor.
>Derfor ønsker jeg også for hende, at hun kan få udlevet også den del af sig

det er jo i sig selv en smuk tanke - jeg ved ikke om det er mig ?
men jeg tror menneket er monogamt... og en afvigelse....fra det er et
udtryg for noget er galt i forholdet...

> [...]
>hun er mig "utro" hvor jeg ved det, og måske endda kender personen hun er

jeg har været truen igenem i 5 år - jeg svæger det et short cut til
helved.
man kan nok være bi seksuel - men jeg tror man kan vælge kærligheden
om den så falder den ene eller anden vej -må være hvad den enkelte er
til mest !

> [...]
>dyrke sex med hende. Hun skal også kunne lide personen, og lære personen at

det er både skidt og godt - for når hun vælger så er det enten det ene
eller andet og det er ikke sjovt at være vejen i mellem.

>Derfor leder hun efter en pige at indlede et forhold til - En slags
>kæreste-forhold, hvor intentionen dog helt klart er, at hun ikke forlader
>mig, og den anden også vil være på anden-pladsen.

det lyder fornuftigt men rejsen i melllem fornuften og følserne
......opgaven i mellem voksne mennekser er den lange rejse man må tage
sammen hvis man skal nå hianden.

>Det er ikke meningen at jeg skal være med - Medmindre begge piger er 100%
>enige om det og har lyst til det, så kan jeg "få lov" at deltage ind i
>mellem.

hmmm.........

>Vi har talt virkeligt meget om det, de farer og fælder det kan indebærer,
>hvad det kræver af os, både hver især og som par, og hvad det kræver af
>hende min kæreste evt. skal møde.

jeg vil anbefale at i går til teaput sammen i stedet eller først

> [...]
>hvordan vi hver især vil reagere, når/hvis hun på et tidspunkt indleder et

det bliver noget rod

>Problemet kan jo bl.a. være, at hvis hun nu møder en lesbisk pige, hvad så?

så mister du hende

>Vil der være en større risiko for vores forhold, end hvis det skulle være
>en anden biseksuel pige?

Ja !

>Derfor ville vi gerne have nogle kommentarer herfra - Og som sagt, meget
>gerne hvis der skulle være personer der har erfaring med dette eller
>lignende.

det er noget lort - men det er modigt & fornuftigt
MvH
Bo.

Fra : claus

Dato : 14-08-01 11:02

> [...]
>
> Derfor ville vi gerne have nogle kommentarer herfra - Og som sagt, meget
> gerne hvis der skulle være personer der har erfaring med dette eller

Det er måske lidt af en kliche, men elsker du hende højt nok til at
turde sætte hende fri??? Det der kan være et problem i kærlighed, er at
man kommer med alle sine ejerfornemmelser og måske langsomt kvæler
hinanden og kærligheden. Hvis I elsker hinanden højt nok, og hun elsker
dig højt nok, vil hun jo altid vende tilbage til dig. Hvis ikke, kan I
jo alligevel ikke holde på hinanden.

Hvis min kæreste kom og sagde, at hun havde varme følelser over for
andre mænd og ville have kærlighed og sex fra andre mænd, ville jeg
falde ned i et dybt, sort hul!
Hvis hun kom og sagde, at hun havde brug for kærlighed og sex fra andre
kvinder, ville jeg kunne acceptere det, hvis hun stadig gengældte min
kærlighed. Jeg ville ikke føle min "mandighed" truet, men acceptere at
hun havde bifile lyster - forhåbentlig.
--
hilsen claus

Fra : Deer Wolf

Dato : 14-08-01 12:37

> [...]
> kvinder, ville jeg kunne acceptere det, hvis hun stadig gengældte min
> kærlighed. Jeg ville ikke føle min "mandighed" truet, men acceptere at

det er da ligegyldigt om hun vil have et kærlighedsforhold til mænd eller
kvinder. pointen er den samme. hun elsker dig ikke nok til at kunne nøjes
med dig.

Fra : claus

Dato : 14-08-01 18:50

Deer Wolf <deer_wolf@hotmail.com> wrote:

> det er da ligegyldigt om hun vil have et kærlighedsforhold til mænd eller
> kvinder. pointen er den samme. hun elsker dig ikke nok til at kunne nøjes
> med dig.

Kan du ikke høre hvor hult "elsker nok til at kunne nøjes med dig
lyder"? Kærlighed er langt større end "nøjes"! Hvis man elsker "nøjes"
man ikke, man beriges.
--
hilsen claus

Fra : Sott

Dato : 14-08-01 19:05

Hej Claus :0)

"claus" <claus@post.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke høre hvor hult "elsker nok til at kunne nøjes med dig
> lyder"? Kærlighed er langt større end "nøjes"! Hvis man elsker "nøjes"
> man ikke, man beriges.

Åbenbart ikke "nok", der skal jo andre og "mere" til, ikk'?

Tusinde hilsner
Søs

Fra : claus

Dato : 14-08-01 19:17

Sott <sott@post.tele.dk> wrote:

> Hej Claus :0)
>
> Åbenbart ikke "nok", der skal jo andre og "mere" til, ikk'?
>
> Tusinde hilsner
> Søs

Hej Søssertrold *S*
Min pointe er baseret på biseksuelles specielle situation. Jeg har ikke
selv erfaring med det, men kan levende forestille mig det utrolige
dilemma, man som biseksuel må befinde sig i. Men ligegyldigt hvem man
elsker, må man jo altid være parat til at "dele" vedkommende med
omverdenen.

--
hilsen claus

Fra : Sott

Dato : 14-08-01 19:54

Hej Claus'en :0)

> [...]
> selv erfaring med det, men kan levende forestille mig det utrolige
> dilemma, man som biseksuel må befinde sig i.

Jeg kan ikke se dilemmaet - enten bekender man sig til monogami,
eller også gør man ikke, det har intet med seksuel observans at gøre.

Og er forholdet åbent for alternative seksuelle relationer, er der
ingen mening i at det f.eks. kun skulle gælde den biseksuelle.

Jeg kunne jo i teorien tænde lige så meget på en anden mand,
som en biseksuel kvinde kan på en anden kvinde - og eftersom
jeg er en overordentlig lidenskabelig kvinde, kunne jeg vel hævde
at der er tale om en speciel situation... hvorfor monogami ikke kan
kræves af mig, men da helt klart af min partner... hos mig klinger
det falskt og hult.

> Men ligegyldigt hvem man
> elsker, må man jo altid være parat til at "dele" vedkommende med
> omverdenen.

Ikke seksuelt.
Man "må" ikke være parat til noget som helst, hvis man tror, at det
skal være sådan, og _derfor_ gør sådan - så mister man sig selv,
synes jeg.

Monogami har ikke, for mig at se, noget som helst med seksuel
observans at gøre. Enten er man det, fordi man ikke føler lyst til
at dyrke sex med andre, når man elsker "en bestemt".
Eller også er man det ikke, fordi man altså godt kan føle lyst til
at dyrke sex med andre, også når man elsker "en bestemt".

I ovenstående bruger jeg ordet "lyst", som i at man reelt vil føre
det ud i livet - ikke som når man tænker, *wauw - den steg måtte
gerne krumme på mit lagen i aften.*

Tusinde hilsner
Søs
- som i dette indlæg giver udtryk for sin personlige holdning,
og ikke hverken mener eller ønsker, at denne holdning skal
ophøjes til almen gældende lov for andre ;0)

Fra : Hanne L

Dato : 16-08-01 23:41

Sott skrev i en meddelelse news:3b797476$0$306$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Kæreste Søs *S*

> Jeg kan ikke se dilemmaet - enten bekender man sig til monogami,
> eller også gør man ikke, det har intet med seksuel observans at gøre.

Præcis!
Det har intet med seksuel observans at gøre. Intet at gøre
med den seksuelle aktivitet, man er _enige_ om at praktisere.

For hvad er monogami?
Min kæreste siger, han for første gang i sit liv er monogam,
fordi jeg er den eneste kvinde, han er sammen med. Og
har haft lyst til at være sammen med i nu 3 år.
Tidligere har han gerne haft mindst to forhold til kvinder
kørende på samme tid. Samt de mænd, han så har været
sammen med ved siden af.

Jeg har det på samme måde som ham. Jeg forelsker mig
ikke i andre mænd, men har da lyst til at være sammen
med dem sammen med min kæreste. Jeg har jo prøvet
det alene, mens jeg kendte min kæreste, og det var en
god seksuel oplevelse, men ligegyldig, fordi han ikke var
der og så det eller deltog.

Monogami er for os, at vores følelser er parkeret hos
hinanden. Samt, at vi ikke boller med andre uden
tilladelse.

> Og er forholdet åbent for alternative seksuelle relationer, er der
> ingen mening i at det f.eks. kun skulle gælde den biseksuelle.

Det kommer vel an på, hvad man aftaler?
Men i teorien har du ret.

> [...]
> at der er tale om en speciel situation... hvorfor monogami ikke kan
> kræves af mig, men da helt klart af min partner... hos mig klinger

Kræver er IMO sådan et grimt ord i forbindelse med
parforhold. Jeg vil hellere kalde det, at man snakker om,
hvad man kan/vil være med til eller ej.
Vi har jo alle vores grænser. Kan man blive enige om dem
sammen, er det det bedste. Kan man ikke, må man med
sig selv vurdere, om man kan leve med det, den anden
ikke vil undvære, eller om man skal tage sit gode tøj og
forlade forholdet.
Jeg kan f.eks. ikke holde ud at tænke på min kæreste
alene sammen med en anden kvinde. Det accepterer
han. Jeg vil derimod gerne være sammen med en kvinde
sammen med ham.

Kærlige hilsner
Hanne L

Fra : Sott

Dato : 19-08-01 10:36

Kære Hanne :0)

"Hanne L" <maanelys@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Præcis!
> Det har intet med seksuel observans at gøre. Intet at gøre
> med den seksuelle aktivitet, man er _enige_ om at praktisere.

Rart at blive bekræftiget *S*

> Monogami er for os, at vores følelser er parkeret hos
> hinanden. Samt, at vi ikke boller med andre uden
> tilladelse.

Og når man i et forhold er enige om definitionen, og
lever efter den - så er alt IMO som det skal være.

> Kræver er IMO sådan et grimt ord i forbindelse med
> parforhold. Jeg vil hellere kalde det, at man snakker om,
> hvad man kan/vil være med til eller ej.

Du har ret - jeg satte det vist for meget på spidsen.
Jeg er heller ikke tilhænger af at man _kræver_.

> [...]
> sig selv vurdere, om man kan leve med det, den anden
> ikke vil undvære, eller om man skal tage sit gode tøj og

Netop - og jeg tror, at alle har visse ting, som de absolut
ikke vil leve med contra undvære, og på den måde sker
der en udvælgelsesproces, som gennem livet kan ændre
udtryk og form. Det gør livet evigt foranderligt, også i
denne henseende og det finder jeg en egen glæde i *S*

Tusinde knus
Søs

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 15-08-01 01:10

On Tue, 14 Aug 2001 20:16:44 +0200, claus@post.dk (claus) wrote:

> [...]
>dilemma, man som biseksuel må befinde sig i. Men ligegyldigt hvem man
>elsker, må man jo altid være parat til at "dele" vedkommende med

jamen du rammer jo pointen i dit indlæg ELSKER - jeg har sgu arldirg
set hørt om et holdbar situation hvor man kan elske mere ind hianden
følsesmæsigt ind man kan overvinde den fysisk bariere - hvad vej så
døren end måtte smække

MvH
Bo

Fra : Hanne L

Dato : 16-08-01 23:22

Deer Wolf skrev i en meddelelse news:9lb2pk$he7$1@news.cybercity.dk...

Hej Deer Wolf

> det er da ligegyldigt om hun vil have et kærlighedsforhold til mænd eller
> kvinder. pointen er den samme. hun elsker dig ikke nok til at kunne nøjes
> med dig.

Det er ikke et spørgsmål om ikke at elske nok eller ikke
kunne nøjes med.
Ikke fordi det er nemmere at være hetero- eller homoseksuel,
hvor ens seksualitet kun retter sig mod et køn.
Det kan såmænd skabe problemer nok i et forhold. Men
at være biseksuel er altså at være sådan indrettet, at man
bliver seksuelt tiltrukket af begge køn. Der er så forskellige
variationer, såsom om man forelsker sig i begge køn eller
kun det ene.

Det er ligeså uafviseligt at være biseksuel som at være
noget andet, bare mere besværligt, hvis man er i et
forhold, hvor den anden ikke kan bære tanken om, at
hans/hendes kæreste er sammen med en anden.

Min kæreste elsker mig over alt på jorden og ville ikke
bytte mig for nogen mand. Hvis han skulle vælge, ville
han vælge at være sammen med mig og undvære mænd.
Men han behøver ikke vælge, fordi jeg ved, hvor stor
hans kærlighed er. Min kærlighed til ham indebærer
derfor også, at han får sin lyst til mænd udlevet med
jævne mellemrum.

At det er nemt for mig, fordi vi er kommet frem, at vi
helst gør det sammen. At det ophidser ham, at jeg
kigger på og deltager. Ja, det er måske mit held.
For jeg har da mærket jalousien, tænkt tanken, at
jeg ikke var nok for ham, men sådan har jeg det ikke
mere. Fordi vi har haft så mange, lange snakke, hvor
jeg er blevet overbevist om, at det er hos mig, hans
følelser ligger. Ellers var han jo heller ikke hos mig
efter 3 år, hvor han slet ikke har fået så meget
mandesex, som han gerne ville have haft.

Venlig hilsen
Hanne L

Fra : Shadowlands

Dato : 17-08-01 08:36

Undskyld, men...

"...elsker dig ikke nok til at kunne nøjes med dig..." ?!?

Hvad er det for følelser, I gerne vil debattere, for det lyder som om, I har
gjort kærligheden til en konstant størrelse; og som om, det kun er muligt at
elske èn:
Det er både rimeligt og muligt, at man kun lyst til at elske én - men at man
ikke har lyst, betyder ikke, at det det er den eneste mulige måde at forstå
Verden og sig selv på.

Jeg elsker min kæreste både inderligt og dybt, og jeg har aldrig haft grund
til at føle, hun ikke gengælder mine føleleser i fuldt mål - men hun har
faktisk forhold til andre mænd. Iflg. tråden her, burde jeg føle mig
utilstrækkelig, utryg og forsmået.
Men sagen er den, at jeg føler mig fri til, ikke at skulle overveje nøje,
hvad jeg synes om andre mennesker - mænd som kvinder - og at det vigtigste i
vores forhold, kan være noget lidt andet og mere end en konkurrence om
opmærksomhed.

Der er ikke noget principielt galt i at være monogam, men der er noget galt
i at være enøjet.

/sh.

Fra : Sott

Dato : 17-08-01 14:23

Hej Shadowlands :0)

"Shadowlands" <shadowlands@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
har
> gjort kærligheden til en konstant størrelse; og som om, det kun er muligt

Hvem er "I"?

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Britta Larsen

Dato : 14-08-01 21:07

> [...]

> kærlighed. Jeg ville ikke føle min "mandighed" truet, men acceptere at
> hun havde bifile lyster - forhåbentligt.

Det vil stadig været et tegn på at hun ikke elsker dig nok, for hvis hun
gjorde så havde hun nok i dig.

Jeg har selv måtte sige fra over for min kærestes ønsker, med at være sammen
med en fyr, og være sammen med to kvinder, fordi jeg mener at det ikke kan
være rigtigt at han ikke havde nok i mig, han forstår mig ikke når jeg siger
at jeg ikke ville føle mig elsket hvis eg skal se ham kneppe en anden tøs
mens jeg er med.

Men tror mig jeg elsker ham sku, så jeg har valgt at leve med ham som han
er, og mener han også elsker mig ;)

Hilsen

Britta Larsen :)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-08-01 21:17

"Britta Larsen" <britta@trab.dk> wrote in message
> "claus" <claus@post.dk> skrev i en meddelelse
> Det vil stadig været et tegn på at hun ikke elsker dig nok, for hvis hun
> gjorde så havde hun nok i dig.

jeg er lidt i vildrede om hvad det her egentlig drejer sig om..... er det
reelt at hun ønsker _kærlighed_ fra andre kvinder eller er det "bare" sex??
hvis det er kærlighed kan jeg godt se dilemmaet...... for så mener jeg også
der er tale om "mangel" på ægte følelser.... ( selvom der er nogle mennesker
der reelt er bigamister)
hvis det "bare" er sex så er det lidt mere "uskyldigt" mener jeg*G* ( hvis
man kan kalde det det....)
for hvis man blot ønsker sex så vil man vel heller ikke gå bag sin partners
ryg for at få det...... ( og ville man alligevel det, "blot for sex" så
mener jeg OGSÅ der er et eller andet galt med følelserne)

men*G* det jeg altså prøver at sige er at blot fordi man ønsker sex med
andre personer er det ikke ens betydende med at man ikke har nok i sin
partner... og at man ikke elsker sin partner...... det ene udelukker IMO
ikke det andet....

> [...]
siger
> at jeg ikke ville føle mig elsket hvis eg skal se ham kneppe en anden tøs

det handler jo ikke om hans kærlighed til dig så... men om din følelse af at
være elsket.... det er IMO to vidt forskellige ting..... for i bund og grund
handler det jo om DINE følelser så..... ikke om hans...vel?

> Men tror mig jeg elsker ham sku, så jeg har valgt at leve med ham som han
> er, og mener han også elsker mig ;)

hvilket jo er super skønt....
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 15-08-01 01:17

On Tue, 14 Aug 2001 22:16:46 +0200, "Sabina Hertzum"
<sabina@worldonline.dk> wrote:

HI Sabina

>jeg er lidt i vildrede om hvad det her egentlig drejer sig om..... er det
>reelt at hun ønsker _kærlighed_ fra andre kvinder eller er det "bare" sex??

jeg tror sgu ikke man kan skilde de forhold fra hianden inden for et
forhold - som solo ja der kan man jo strengt taget gøre hvad man vil
men jeg tror uanste hvad man foretager isg seksuelt så er der en eller
anden følsesmæsig omkostning ved det - ikke ubetinget negativ-men der
er ikke noget som *bare* sex inde for forholdet - jeg tror ikke på
det.

>hvis det er kærlighed kan jeg godt se dilemmaet...... for så mener jeg også
>der er tale om "mangel" på ægte følelser.... ( selvom der er nogle mennesker
>der reelt er bigamister)

enig

> [...]
>ryg for at få det...... ( og ville man alligevel det, "blot for sex" så
>mener jeg OGSÅ der er et eller andet galt med følelserne)

det var satens så enige vi er

> [...]
>andre personer er det ikke ens betydende med at man ikke har nok i sin
>partner... og at man ikke elsker sin partner...... det ene udelukker IMO

jamen herre til hest jeg spiller sgu da også pik til lige pt nogen mpg
jeg har revet ned - og den yberlige mastubere til noveller - altså det
er sgu noget HELT andet

>det handler jo ikke om hans kærlighed til dig så... men om din følelse af at
>være elsket.... det er IMO to vidt forskellige ting..... for i bund og grund
>handler det jo om DINE følelser så..... ikke om hans...vel?

det synets jeg nu afligevel det gør - han har udvist en barnelig
holdning til det forhold han lever i

>hvilket jo er super skønt....

ja deeet er jo meget godt selv om jeg nu nok ville være noget
mistænkelig over for en der havde luftet sligt ønske
MvH
Bo

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-08-01 05:01

"Chokmah @lias R@bi@s the dog*" <chokmah777@hotmail.com skift til 999> wrote
in message news:5ifjntcqfrbg1ft2u5h4qboqo0ou0qir6v@4ax.com...
> HI Sabina

hej bo'ster

> [...]
> anden følsesmæsig omkostning ved det - ikke ubetinget negativ-men der
> er ikke noget som *bare* sex inde for forholdet - jeg tror ikke på

det siger jeg skam heller ikke....... men jeg tror det er en misforståese
når man siger at hun ikke elsker ham højt nok...... hvis det drejer sig om
sex.... for det kan jo bare være ren og skær lyst..... eksperimenteren......
så i bund og grund er det IMO ikke hendes kærlighed det drejer sig om... (
hvis det er som jeg opfatter det, kun sex) men om hans selvværd og
opfattelse af forholdet..........

> det var satens så enige vi er

deeejligt

> jamen herre til hest jeg spiller sgu da også pik til lige pt nogen mpg
> jeg har revet ned - og den yberlige mastubere til noveller - altså det
> er sgu noget HELT andet

ja men så lad os lige kære den helt ud...... ønsker du reelt sex med de
kvinder på billederne?? eller kan du udpege en pige i jeres vennekreds som
du gerne vil have sex med?? og hvad siger fruen til det? eller er det blot
en måde at udleve enkelte fantasier på?

> det synets jeg nu afligevel det gør - han har udvist en barnelig
> holdning til det forhold han lever i

det mener jeg altså ike... han har udvist ringeagt for sin partners
følelser.... klart..... men jeg mener ikke det er barnligt at vedkende sig
sine lyster.......

> ja deeet er jo meget godt selv om jeg nu nok ville være noget
> mistænkelig over for en der havde luftet sligt ønske

why??? hvis det blot er en fantasi?? en drøm..... hvis man specifikt kommer
og siger " jeg vil gerne have lov til at dyrke sex med ham og ham" så giver
jeg dig ret...... helt klart... det er nemlig mistænkeligt
men når det er en fantasi ( feks om to piger for mænds vedkommende eller to
mænd for kvinders) så ser jeg ikke hvad der er at blive mistænkelig
over......

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 15-08-01 17:08

On Wed, 15 Aug 2001 06:01:10 +0200, "Sabina Hertzum"
<sabina@worldonline.dk> wrote:

Hi Sabina

>ja men så lad os lige kære den helt ud...... ønsker du reelt sex med de
>kvinder på billederne??

på ingen måde-meget vil jeg udsætte min super skat for men at blive
kneppet af en 500 Kg s hingst det holder ikke !

>eller kan du udpege en pige i jeres vennekreds som
>du gerne vil have sex med??

på ingen måde-eller i noget samenhæng

> og hvad siger fruen til det? eller er det blot
>en måde at udleve enkelte fantasier på?

jeg ved ikke lige PT hvad min elskede siger til jeg spiller pik til en
kvinder bliver taget af en hest men jeg tror ikke hun vil have det
store problem , - med det og jeg er mest af alt sikker på at hun ikke
er misundelig på hender der bliver taget af hingsen :) og hun har ikke
fortalt mig om hun gerne vil kneppes af en hest - men skulle hun have
lyst til det så er det ok med mig hvis bare jeg må kigge på

men alt i alt er det en fejl slagen agumentasion - hvor jeg prøevde at
lave en pointe der løb ud af hænderne på mig
og frem for alt så bruget jeg min elskede som en del af en
agumentasion uden vi egentligt havde talt om det - da jeg var optaget
af pointen og ikke faktiske begivenheder.

>det mener jeg altså ike... han har udvist ringeagt for sin partners
>følelser.... klart..... men jeg mener ikke det er barnligt at vedkende sig
>sine lyster.......

det er selvføligt rigtigt - jeg har da også lyster hvor jeg ligger
bånd på mig selv - jeg kunne f.eks godt tænke mig at mishandele et
menneske så meget i agten at jeg til sidst bollede det døde legme -
men .... jeg ville da arldrig kunne finde på at gøre det - jeg ville
sgu da heller dø ind at leve i en verden uden freYa -

>why??? hvis det blot er en fantasi??

det var jo ikke fantasi hvi sdet havde kunnet lade sig gøre så var det
jo sket ( vi taler om det indlæg du svarede på som jeg så svarede dig
på )

> en drøm..... hvis man specifikt kommer
>og siger " jeg vil gerne have lov til at dyrke sex med ham og ham" så giver
>jeg dig ret...... helt klart... det er nemlig mistænkeligt

det ville være af helved til- lige til 25 valium et varm bade kar og
et barber blad også LA women på re peat på vejen til himelen før de
lukker døren.

>men når det er en fantasi ( feks om to piger for mænds vedkommende eller to
>mænd for kvinders) så ser jeg ikke hvad der er at blive mistænkelig
>over......

ja folk er jo forskellig jege r klar over at en sådan fanatsi
eksistere - selv om jeg nu arldirg slev har haft.
jeg har så haft mange mutalatisions voldtægts fantasier - men jeg har
nu arldrig voldtaget noget eller slåed ihejel - og ku da heller ikke
drømme om det hvor meget det end tænder mig .

MvH
Bo

Fra : FreYa

Dato : 15-08-01 08:00

Wed, 15 Aug 2001 02:16:59 +0200, i dk.snak.seksualitet, skrev "Chokmah
@lias R@bi@s the dog*" <chokmah777@hotmail.com skift til 999>:

> -mastubere til noveller -

Nah, men jeg kan varmt anbefale Alexanderbands "Grå Sider":
http://www.dr.dk/skum/alexanderband/sider/index.htm
(nu med 30% mere snusk)

Man kan endda vinde 150 kr. hvis man sender sin egen historie ind :)
--
Freya

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 15-08-01 01:12

On Tue, 14 Aug 2001 22:06:49 +0200, "Britta Larsen" <britta@trab.dk>
wrote:

> [...]
>at jeg ikke ville føle mig elsket hvis eg skal se ham kneppe en anden tøs

jeg prøvede det i 1987 at låne min daværende kærste ud til en ven -
jeg snakkede først med hende 8 år efter - det holder bare ikke
MvH
Bo

Fra : Hanne L

Dato : 16-08-01 23:52

Britta Larsen skrev i en meddelelse news:9lc0b6$2bb4$1@news.cybercity.dk...

Hej Britta

> Det vil stadig været et tegn på at hun ikke elsker dig nok, for hvis hun
> gjorde så havde hun nok i dig.

Jeg fatter altså ikke, hvorfor sand kærlighed kun kan vises
ved, at man ikke har lyst til eller er sammen med andre
seksuelt. Hvad med de følelser, man har for hinanden?
Er de ligegyldige? Står og falder det virkelig med det
seksuelle?

Jeg kan forstå det, hvis man snyder og bedrager hinanden
ved at være utro i tide og utide. Men hvis man er enige om
en praksis, betyder det da ikke, at man elsker hinanden
mindre. Jeg og min kæreste har aldrig før elsket et andet
menneske, som vi elsker hinanden. Men vi har masser af
lyst til at være sammen med andre seksuelt.

> [...]
> mens jeg er med.

> Men tror mig jeg elsker ham sku, så jeg har valgt at leve med ham som han

Du må meget undskylde, men jeg synes ikke, han får
lov til at være den, han er, da du ikke accepterer hans
biseksualitet. Den vælger han så muligvis _ikke_ at
udleve, fordi han elsker dig, men han har stadigvæk
lysten i sig. Den kan jeres kærlighed ikke fjerne. Men
han kan vælge at leve uden at realisere den.

Venlig hilsen
Hanne L

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 15-08-01 20:33

Mon, 13 Aug 2001 01:02:54 +0200 skrev "Jan Allan Andersen"
<akker_dk@hotmail.com>

Hej Jan,

>Er der nogen der har erfaring med subjekt, såvel positive som negative?

Nej, ikke rigtigt - kun noget der ligner en anelse...

>Derfor leder hun efter en pige at indlede et forhold til - En slags
>kæreste-forhold, hvor intentionen dog helt klart er, at hun ikke forlader
>mig, og den anden også vil være på anden-pladsen.

Jeg ville have det utroligt svært hvis jeg var i din situation - jeg
kunne snildt klare det hvis det var et sprøgsmål om sex, altså at
tilsætte lidt andet krydderi - og det har jeg da prøver - men når der er
kærlighed inde i billedet, bliver det pludselig meget svært...

Det kan godt være at jeg er syltet ind i mine egne drømme og tosomhed og
en mulig jalouxi overskygger min evne til at se tingene som de
vitterlige er, men jeg frygter at den slags KAN gå galt, og især ville
jeg være nervøs ved en kæreste der elskede både mig og en anden lige!

>Det er ikke meningen at jeg skal være med

Og det ville ISÆR give mig problemer - det kunne ikke fungere for mig -
men igen, måske mit sortsyn der... ... ...

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Hanne L

Dato : 16-08-01 23:07

Jan Allan Andersen skrev i en meddelelse news:9l722l$ek9$1@sunsite.dk...

Hej Jan

> Er der nogen der har erfaring med subjekt, såvel positive som negative?

Lidt erfaring i praksis og en masse i at snakke om det for at
få det hele til at "falde på plads", inden det bliver praksis.
Og jeg har oplevet, at selvom vi har snakket om det 50
gange og synes, vi er kommet hele vejen rundt om og helt til
bunds i det, kan vores mest infantile instinkter alligevel tage
over, f.eks. i et skænderi, hvor vi, nåh ja mest mig *S*, stiller
spørgsmålstegn ved den andens kærlighed.
Derfor skal der snakkes, snakkes og atter snakkes om det.
Elsker man hinanden, ønsker man jo ikke at gøre den anden
ondt eller gøre ham/hende i tvivl om sine følelser.

> [...]
> forhold, er helt åbne overfor hinanden, kan virkeligt fortælle hinanden
> alt, og har i vores forhold "leget" med vores seksualitet, bl.a. ved at

I har det bedste udgangspunkt for at kunne realisere det, du
skriver om. I har en solid basis i jeres relation. Det bliver gjort
i kærlighed og ikke, fordi hun er træt af dig.

> Derfor ønsker jeg også for hende, at hun kan få udlevet også den del af sig
> selv.

Det er _også_ kærlighed at kunne rumme, at ens partner
får opfyldt sine drømme og ønsker.

> [...]
> hun er mig "utro" hvor jeg ved det, og måske endda kender personen hun er

Sådan noget kommer man ikke til. Det gør man fuldt bevidst.

Det lyder fornuftigt for mig, at du kender den kvinde, hun går
i seng med. Så behøver du ikke have alle mulige forestillinger
om, hvordan hun ser ud, hvordan de smiler til hinanden osv.
Og det vil måske, forhåbentlig, give dig så megen tryghed,
at du også slipper for at spekulere over det, når det virkelig
sker. At du slipper for jalousien.

Jeg har det på samme måde med min biseksuelle kæreste
(jeg er kvinde, han en mand). Vi er kommet frem til, at hvis
han skal være sammen med en mand, skal jeg kende ham.
Vi vil helst være sammen med ham sammen, derefter er
det ok med mig, at de også er alene sammen ind imellem.
Skulle han møde en, som ikke vil være sammen med mig,
skal jeg alligevel møde ham og kunne lide ham. Det ville
være uholdbart for mig at tænke på min kæreste sammen
med en mand, jeg ikke kan udstå. Det vil han heller ikke
byde mig, da vores forhold har førsteprioritet.

> [...]
> kæreste-forhold, hvor intentionen dog helt klart er, at hun ikke forlader
> mig, og den anden også vil være på anden-pladsen.

Jeg kan godt dyrke sex for sex´ens skyld, men der skal være
masser af sympati, før jeg kan gøre det *S*.
Hvis jeg ser det fra min egen side af bordet, har jeg længe
haft lyst til at være sammen med en kvinde. Det har min
kæreste overhovedet ingen problemer med, ligegyldigt om
han kender hende eller ej. Men jeg skal også have følelser
for hende, ligesom din kæreste. Jeg behøver derimod ikke
være forelsket i hende, ja ved ikke engang, om jeg kan
blive forelsket i en kvinde. Men hun skal tænde mig, jeg
skal have en ustyrlig lyst til at røre ved hende.

Og fordi jeg og min kæreste har det samme forhold til
hinanden som du og din kæreste, kan jeg ikke forestille
mig, at der findes nogen, der kan ødelægge det eller
skubbe ham ud på et sidespor.

Jeg har mødtes med en kvinde, som jeg skrev med gennem
lang tid først. Hun er dejlig, ingen tvivl om det. Men da vores
udgangspunkt var, at det skulle være et S/M-forhold, hvor
min kæreste på sigt skulle involveres, og hun ikke turde
være sammen med ham (han har AIDS), har vi besluttet ikke
at involvere os seksuelt med hinanden, men skriver stadig
sammen. Hun vil stadigvæk gerne være sammen med mig,
men om det er, fordi jeg ikke tænder nok på hende, at jeg
siger nej, eller fordi min kæreste ikke kan være med, ved
jeg ikke helt.

> Det er ikke meningen at jeg skal være med - Medmindre begge piger er 100%
> enige om det og har lyst til det, så kan jeg "få lov" at deltage ind i
> mellem.

Det kunne jo være en beslutning, du og din kæreste tog,
inden hun "leder" efter hende. At det, som udgangspunkt,
skal være noget, I gør sammen. Hvis det så er en god
oplevelse, vil det, måske, være nemmere for dig at lade
dem være sammen alene.

> [...]
> hvordan vi hver især vil reagere, når/hvis hun på et tidspunkt indleder et

Det kan man jo aldrig. Men det kommer også an på, om
din kæreste bliver forelsket i kvinder? Min kæreste bliver
f.eks. ikke forelsket i andre mænd, men har behov for
mandesex. Det gør det jo temmelig meget nemmere for
mig, fordi jeg så ikke behøver være nervøs for den side af
sagen.

> Problemet kan jo bl.a. være, at hvis hun nu møder en lesbisk pige, hvad så?
> Vil der være en større risiko for vores forhold, end hvis det skulle være
> en anden biseksuel pige?

Det kommer an på så mange ting, at der ikke kan svares
entydigt på det. En lesbisk kvinde, der indleder et forhold
til din kæreste kunne måske tænkes at ville mere end et
seksuelt forhold. På den anden side går jeg ud fra, at din
kæreste vil være ærlig omkring dit og hendes forhold, så
denne anden kvinde ved, hvad hun er op imod.
Hvad angår en biseksuel kvinde, er hun så i et forhold, hun
er glad for? Bliver hun forelsket i kvinder, så hun kunne
tænkes at ville have et forhold til din kæreste uden dig?
Osv osv.

> Derfor ville vi gerne have nogle kommentarer herfra - Og som sagt, meget
> gerne hvis der skulle være personer der har erfaring med dette eller
> lignende.

Før vi var sammen med andre, havde jeg set min kæreste
sammen med en mand via webcam. Det var meget ophidsende,
og jeg fik ingen dårlige følelser over det bagefter. Senere har
vi været sammen med en mand sammen. Og det var en god
oplevelse.
Min kæreste har nu mødtes med en biseksuel mand, som
søger et par at være fast sammen med. Ham skal jeg også
møde i næste uge, og jeg glæder mig.
Det ser ud til, at vores snakke og forventninger kan leve
op til, hvad vi håbede, også i praksis.

Kærlig hilsen
Hanne L