TELMORE
Fra : Boel

Dato : 12-08-01 23:22

Hej NG.

Jeg er den lykkelige ejer af en T39m og et TELMORE abonnement!
Jeg vil gerne have mulighed for at synkronicere men Palm via telefonen, men
det kræver jo et dataabonnement.
TELMORE understøtter data med op til 14.4, men de har ikke selv et
indkaldsnummer! De henviser til at man kan oprette et gratis abonnement ved
en almindelig internetudbyder og så ringe op til deres servere.
Hvilke udbydere tillader dette og hvordan får man et brugernavn og password
uden at skulle installere alt muligt på sin PC (de fleste almindelige
abonnementer er jo beregnet til PC brugere)?

Regards
Stageway

Fra : *Xray

Dato : 13-08-01 00:35

"Boel" <a_boel@hotmail.noreply.com> skrev i en meddelelse

> Hvilke udbydere tillader dette og hvordan får man et brugernavn og
password
> uden at skulle installere alt muligt på sin PC (de fleste almindelige
> abonnementer er jo beregnet til PC brugere)?

1. Installer din phone på PC'eren.
2. Tegn et internetabb. med mulighed for mobil opkobling - f.eks. et
Standard Opasia abb. til 150 i kvartalet hos TDC.
3. Installer en dialer i Netværk via Modem (i win98)
4. Ring op og du er på nettet via din phone.

--
* Xray

Fra : --==JKADK==--

Dato : 13-08-01 08:30

"*Xray" <mrsmooth@nospam.privat.dk> wrote in message

> [...]
> 2. Tegn et internetabb. med mulighed for mobil opkobling - f.eks. et
> Standard Opasia abb. til 150 i kvartalet hos TDC.

Det går netop ikke .. standart abbo tillader ikke opkobling via mobil ..
dette kræver et andet abbo som jeg ikke lige nu kan huske hvad koster.

Fra : *Xray

Dato : 13-08-01 08:41

"--==JKADK==--" <jkadk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det går netop ikke .. standart abbo tillader ikke opkobling via mobil ..
> dette kræver et andet abbo som jeg ikke lige nu kan huske hvad koster.

Jo, det gør.

*Xray

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 13-08-01 11:24

"--==JKADK==--" <jkadk@hotmail.com> wrote in message

> "*Xray" <mrsmooth@nospam.privat.dk> wrote in message

> Det går netop ikke .. standart abbo tillader ikke opkobling via mobil ..
> dette kræver et andet abbo som jeg ikke lige nu kan huske hvad koster.

Jo det gør.
Det er et stnd Basis abono der er gratis der ikke tillader det..
Du tænker sikkert på at data abono. til debil telefonen , men det er kun
nødvendigt hvis man vil køre over 9600..
Mener faktisk Get2net de også tillader indkald med mobil tlf på deres gratis
abono.

/Dennis

Fra : A. Anonym

Dato : 13-08-01 14:11

> [...]
> nødvendigt hvis man vil køre over 9600..
> Mener faktisk Get2net de også tillader indkald med mobil tlf på deres

Kan man køre med GRPS med telmore?

Fra : Claus E Beyer

Dato : 14-08-01 18:21

"Dennis Pedersen" <INGENSPAM@Nejtak.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kun
> nødvendigt hvis man vil køre over 9600..
> Mener faktisk Get2net de også tillader indkald med mobil tlf på

Man kan vel kalde op fra mobil til alle de abonnementsformer, hvor der
ikke er krav om at man skal have en firecifret operatørkode foran
opkaldsnummeret.

Get2Net kræver vistnok ikke at man har 1001 foran.

Mobilixnet/Wanadoo/Orange kræver heller ikke 1026 foran, man skal blot
være opmærksom på at man her betaler både for det mobile opkald til
82xxxxxx og Mobilixnet/Wanadoo/Orange's sædvanlige internetpriser.

Claus

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-08-01 19:33

Claus E Beyer skrev:
> Mobilixnet/Wanadoo/Orange kræver heller ikke 1026 foran, man skal blot
> være opmærksom på at man her betaler både for det mobile opkald til
> 82xxxxxx og Mobilixnet/Wanadoo/Orange's sædvanlige internetpriser.

Nej. Man skal ringe til deres datanummer (26265555 eller sådan noget) -
så koster det kun for det mobile opkald.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Claus E Beyer

Dato : 15-08-01 06:33

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. Man skal ringe til deres datanummer (26265555 eller sådan
noget) -
> så koster det kun for det mobile opkald.

Man skal da lige være opmærksom på at 82xxxxxx er et fastnetnummer,
mens 26265555 er et Orange-mobilnummer. Hvis man ringer op fra en
anden mobiloperatør end Orange, kan det oftest være billigere "kun" af
ringe til fastnettet (82xxxxxx) - og betale
Mobilixnet/Wanadoo/Orange's sædvanlige internetpriser oveni - end at
ringe op til et fremmed mobilselskab (26265555).

Claus

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 13-08-01 08:16

"Boel" <a_boel@hotmail.noreply.com> writes:

>Hvilke udbydere tillader dette og hvordan får man et brugernavn og password
>uden at skulle installere alt muligt på sin PC (de fleste almindelige
>abonnementer er jo beregnet til PC brugere)?

Jeg bruger selv et gratisabonnement fra Mobilix (eller Orange som det
hedder nu) til opkobling fra mobiltelefonen.

De andre udbyderes gratisabonnementer kræver typisk brug af
forvalgsnummer eller opkald til specialnummer, som ikke
er muligt fra mobiltelefon.

Normalt får du sammen med dit abonnement oplysninger om
login, password m.v. og kan sagtens konfigurere opkoblingen
vis standard procedurerne i Windows uden at installere alt
muligt skrammel fra den medfølgende CD.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 13-08-01 14:03

> [...]
> uden at skulle installere alt muligt på sin PC (de fleste almindelige
> abonnementer er jo beregnet til PC brugere)?

Jeg har brugt en Mobilix opkobling sammen med min mobil,
og det fungere men korte laaaaaaaaaaangsomt. ;-(

Mvh. Jens Beltofte Sørensen