Gnidrede fonte i JBuilder 4 under Linux (I~
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 12-08-01 18:51

Hejsa.

Jeg er begyndt at rode med JBuilder og den tilhoerende JDK under Linux.
Mit problem er at fontene ganske enkelt er grimme og gnidrede, ved at
have "forkert" genererede pixels, og det er jeg egentligt lidt ked af.

Da det er generelt har det vist sig alle steder hvor (ihvertfald) der
bruges Swing, som fx i JBuilder IDE'et.

Jeg har kigget lidt omkring men ikke fundet en fornuftig forklaring.

Er der nogen der har set noget i den henseende?
--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Green Hermans~

Dato : 13-08-01 06:42

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Er der nogen der har set noget i den henseende?

Kører du XFree, så vær sikker på at du kører version 4.0.3 eller bedre
4.1. Hvad med JDK'en? Der er sket meget i 1.4b.
De to ting sammen giver klart pænere fonts. Jeg har dog stadig nogle
ting der eller ikke er helt pænt, men det er der sikkert nogle der kan
fixe engang

- Morten Green Hermansen, Fanitas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-08-01 22:56

Morten Green Hermansen wrote:

> Kører du XFree, så vær sikker på at du kører version 4.0.3 eller bedre
> 4.1.

Jeg kører den der var med Mandrake 7.2 uden nogen ændringer. Det er i
hvertfald en 4'er men om det er en 4.0.3 må lige vente til jeg skifter
næste gang. Hvorfor er det vigtigt?

Lyder som om jeg skal have fat i en 8.0'er snarest muligt.

> Hvad med JDK'en? Der er sket meget i 1.4b.

JBuilder kan bedst lide den den kom med, ellers skal man bezalen

Er 1.4b stabil nok til brug under Linux?
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 20-08-01 00:42

on Sunday 12 August 2001 19:51, Thorbjoern Ravn Andersen
<thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> [...]
> Mit problem er at fontene ganske enkelt er grimme og gnidrede, ved at
> have "forkert" genererede pixels, og det er jeg egentligt lidt ked af.

Der findes en fil der hedder font.properties, som er bosiddende i lib-delen
af dit JRE bibliotek. Du kan prøve at justere denne.

Se også http://java.sun.com/j2se/1.3/jre/install-linux.html

--
Jonas Kongslund <jonas@kongslund.dk> XNS: =Jonas Kongslund
Wonder what XNS is? Learn more at http://www.xns.org/xns/nutshell.html