problemer med at få liste ud i alfabetisk ~
Fra : Brian Poulsen

Dato : 12-08-01 22:33

Hej NG.

Jeg er igang med at lave et directory index script. Og jeg har fået den
til at lave en liste over filer i directory'et men de kommer ikke ud i
alfabetisk orden. Så derfor spørger jeg om hjælp til hvordan det kan
gøres. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.
Her er hvad jeg har:

<?
$handle=opendir('.');
#echo "Directory handle: $handle\n";
echo "Files:\n";
echo "";
?>
<?
while (false!==($file = readdir($handle))) {
if (!is_dir($file)) {
$file_size = floor(filesize ($file) / 1024);
echo "<tr>";
echo "</tr>";
echo "";
}
}
closedir($handle);
?>

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-08-01 22:45

Brian Poulsen wrote:

> [...]
> til at lave en liste over filer i directory'et men de kommer ikke ud i
> alfabetisk orden. Så derfor spørger jeg om hjælp til hvordan det kan

$aaben = opendir($mappe);
while ($fil = readdir($mappe)) {
$filer[] = $fil;
}

sort($filer);

for ($i = 0; $i < sizeof($filer); $i++) {
echo "$filer[$i]<br/>\n";
}

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-08-01 22:45

Jonas Koch Bentzen wrote:

> while ($fil = readdir($mappe)) {

Skulle have været:

while ($fil = readdir($aaben)) {

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Brian Poulsen

Dato : 12-08-01 23:08

In article <9l6tdu$73b$2@sunsite.dk>, "Jonas Koch Bentzen"
<ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

> Skulle have været:
>
> while ($fil = readdir($aaben)) {

Tja så simpelt kan det gøres.
tusind tak for hjælpen =)

Brian Poulsen
fuz@wtf.dk

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 12-08-01 23:10

On Sun, 12 Aug 2001 23:44:39 +0200, Jonas Koch Bentzen wrote:

For nu lige at være en smule pedantisk:

> sort($filer);
>
> for ($i = 0; $i < sizeof($filer); $i++) {
> echo "$filer[$i]<br/>\n";
> }

Istedet kunne man anvende:
print join("<br>\n",sort($filer));

--
Søren O.

Og jeg synes det er helt fint at bruge Sv: istedet for Re:
- Søren 'Disky' Reinke

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-08-01 22:51

"Brian Poulsen" <fuz@wtf.dk> writes:

> [...]
> alfabetisk orden. Så derfor spørger jeg om hjælp til hvordan det kan
> gøres. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

Du kan indlæse filnavnene i et array, og så sortere det array.
Se <http://php.net/manual/en/function.sort.php>.

--
Jacob
Abort, Retry, Ignore, Fail? It's so depressing!

Min Emacs-agtige hjemmeside: http://www.bunk.cc