/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Brænde diasshow til dvd
Fra : OleK


Dato : 04-10-11 19:52

Jeg har "genskabt" et gammelt diasshow med lyd, som vi midt i 80'erne
skiftede manuelt efter skiftemærker i manuskriptet.

Planen er at dele det med resten af bagmandsgruppen m/k som en dvd.

Showet er genskabt via iMovie og gemt som mov-fil. Det kører fint og
står skarpt ved afspilning på både mac og pc.

Men når jeg laver en dvd fra mov-filen, bliver billederne grumsede.

Jeg har med samme dårlige resultat prøvet med både iDVD, Toast, Photo
Magico og Windows-programmet Dvd-Flick.

Er der nogen, der har gode erfaringer med andre programmer - eller
"cowboytricks", som får de nævnte til at opføre sig pænt.

Det bør nok nævnes, at de originale billeder er scannet til tif-format
og fylder 36, 4 mb pr. styk. Bør jeg i stedet scanne (eller konvertere)
til jpg, før filmen laves.

Mvh.
Ole



 
 
Thomas von Hassel (04-10-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 04-10-11 20:01

OleK <ole.kristiansenFJERN@get2net.dk> wrote:

> Jeg har "genskabt" et gammelt diasshow med lyd, som vi midt i 80'erne
> skiftede manuelt efter skiftemærker i manuskriptet.
>
> Planen er at dele det med resten af bagmandsgruppen m/k som en dvd.
>
> Showet er genskabt via iMovie og gemt som mov-fil. Det kører fint og
> står skarpt ved afspilning på både mac og pc.
>
> Men når jeg laver en dvd fra mov-filen, bliver billederne grumsede.
>


Med hvilke indstillinger ?


> Jeg har med samme dårlige resultat prøvet med både iDVD, Toast, Photo
> Magico og Windows-programmet Dvd-Flick.
>
> Er der nogen, der har gode erfaringer med andre programmer - eller
> "cowboytricks", som får de nævnte til at opføre sig pænt.
>
> Det bør nok nævnes, at de originale billeder er scannet til tif-format
> og fylder 36, 4 mb pr. styk. Bør jeg i stedet scanne (eller konvertere)
> til jpg, før filmen laves.
>

nej

/thomas

OleK (04-10-2011)
Kommentar
Fra : OleK


Dato : 04-10-11 21:01

Tak for input.

>
> Med hvilke indstillinger ?
>

iDVD: PAL - bedste ydeevne - 1920x1080 - format 16:9 (har også forsøgt 4:3)

Har lige brændt igen for at tjekke indstillinger.

Vender tilbage med Toast og Photo Magico, når jeg har prøvet dem igen.

Thomas von Hassel (04-10-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 04-10-11 21:05

OleK <ole.kristiansenFJERN@get2net.dk> wrote:

> Tak for input.
>
> >
> > Med hvilke indstillinger ?
> >
>
> iDVD: PAL - bedste ydeevne - 1920x1080 - format 16:9 (har også forsøgt 4:3)
>

ah, jeg mente hvilke indstillinger når du outputter fra iMovie.


OleK (04-10-2011)
Kommentar
Fra : OleK


Dato : 04-10-11 21:53

Den 04/10/11 22.05, Thomas von Hassel skrev:
>
> ah, jeg mente hvilke indstillinger når du outputter fra iMovie.
>

Husker det ikke - men på filmen er der registreret disse oplysninger:
Størrelser: 1920 x 1080
Codecs: H.264, AAC
Farvebeskrivelse: HD (1-1-1)
Varighed: 17:27
Lydkanaler: 2
Samlet bitfrekvens: 1.966

Når jeg så kigger på mulighederne igen, tror jeg, jeg eksporterede som
Film HD 1080p - og den anbefales vist kun til computer, kan jeg nu se.

Er i gang med at eksportere via QuickTime til MPEG-4 for at se, om det
bliver bedre, når det er brændt.

OleK (04-10-2011)
Kommentar
Fra : OleK


Dato : 04-10-11 21:59

Den 04/10/11 22.53, OleK skrev:

>
> Er i gang med at eksportere via QuickTime til MPEG-4 for at se, om det
> bliver bedre, når det er brændt.

Og den mpeg-4 blev noget rigtigt hakkelse - værre at se på på computeren
end mine forsøg på dvd.

Lyrik (05-10-2011)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 05-10-11 15:43

Den 04/10/11 20.51, OleK skrev:

> Jeg har "genskabt" et gammelt diasshow med lyd, som vi midt i 80'erne
> skiftede manuelt efter skiftemærker i manuskriptet.
>
> Planen er at dele det med resten af bagmandsgruppen m/k som en dvd.
>
> Showet er genskabt via iMovie og gemt som mov-fil. Det kører fint og
> står skarpt ved afspilning på både mac og pc.
>
> Men når jeg laver en dvd fra mov-filen, bliver billederne grumsede.
>
> Jeg har med samme dårlige resultat prøvet med både iDVD, Toast, Photo
> Magico og Windows-programmet Dvd-Flick.
>
> Er der nogen, der har gode erfaringer med andre programmer - eller
> "cowboytricks", som får de nævnte til at opføre sig pænt.
>
> Det bør nok nævnes, at de originale billeder er scannet til tif-format
> og fylder 36, 4 mb pr. styk. Bør jeg i stedet scanne (eller konvertere)
> til jpg, før filmen laves.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Du er nået til det punkt hvor forskerne konkluderede :-at vi må have
andre muligheder end DVD.

Problemet består i at din 1080i/p film bliver konverteret til
DVD-størrelse når du laver en DVD ud af filmen.

DVD-størrelse er 720 x 576. Filmen bliver gnidret og grumset! De flotte
billeder bliver reduceret til 720 x 576.

Mon ikke man ville benytte en Powerpoint præsentation til dit projekt i
dagens Danmark og sende det til hnanden med e-mail?
De florerer i hvert fald på nettet og Ib/Kurt sender mig henrykt en, af
og til.
Disse mennesker vil af og til have det over på en DVD og så konverterer
de med forskellige gratisprogrammer du kan finde på videohelp.com.

Men så står de med den samme fletning i postkassen. Det hele skrumper
til 720 x 576.

Nemmeste løsning er at du deler din High Def film på Youtube. Du kan
gøre det som en PRIVAT video hvor andre ikke må se den. Eller offentlig-
suit Yourself.
Har du en gmail-konto kan den bruges til en Youtube-konto.

MvH
Jens

Pico (05-10-2011)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 05-10-11 16:40

Den 05-10-2011 16:42, Lyrik skrev:

> Problemet består i at din 1080i/p film bliver konverteret til
> DVD-størrelse når du laver en DVD ud af filmen.
>
> DVD-størrelse er 720 x 576. Filmen bliver gnidret og grumset! De flotte
> billeder bliver reduceret til 720 x 576.

Sådan mere af nysgerrighed Jens, hvordan er det hvis man brænder
billeder i BR, vil de så stå "pænt" på TV ?
Du kan vel gætte at jeg endelig har fået købt mig et par BR afspillere
Jeg har før haft samme problem at billederne ikke var seværdige på TV
når jeg lavede et show i DVD, derfor undgår jeg det. Toast kan jo brænde
BR på dvd skiver.
--
MVH
Pico
>
> Mon ikke man ville benytte en Powerpoint præsentation til dit projekt i
> dagens Danmark og sende det til hnanden med e-mail?
> De florerer i hvert fald på nettet og Ib/Kurt sender mig henrykt en, af
> og til.
> Disse mennesker vil af og til have det over på en DVD og så konverterer
> de med forskellige gratisprogrammer du kan finde på videohelp.com.
>
> Men så står de med den samme fletning i postkassen. Det hele skrumper
> til 720 x 576.
>
> Nemmeste løsning er at du deler din High Def film på Youtube. Du kan
> gøre det som en PRIVAT video hvor andre ikke må se den. Eller offentlig-
> suit Yourself.
> Har du en gmail-konto kan den bruges til en Youtube-konto.
>
> MvH
> Jens




Lyrik (05-10-2011)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 05-10-11 19:17

Den 05/10/11 17.40, Pico skrev:
> Den 05-10-2011 16:42, Lyrik skrev:
>
>> Problemet består i at din 1080i/p film bliver konverteret til
>> DVD-størrelse når du laver en DVD ud af filmen.
>>
>> DVD-størrelse er 720 x 576. Filmen bliver gnidret og grumset! De flotte
>> billeder bliver reduceret til 720 x 576.
>
> Sådan mere af nysgerrighed Jens, hvordan er det hvis man brænder
> billeder i BR, vil de så stå "pænt" på TV ?
> Du kan vel gætte at jeg endelig har fået købt mig et par BR afspillere
> Jeg har før haft samme problem at billederne ikke var seværdige på TV
> når jeg lavede et show i DVD, derfor undgår jeg det. Toast kan jo brænde
> BR på dvd skiver.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ja! Så står de jo i High Definition i fuld 1920 x 1080. Problemerne
består i at finde den rigtige måde at lave det på.


Ja jeg går ud fra at du har anskaffet dig en HD fladskærm.

MvH
Jens

Pico (05-10-2011)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 05-10-11 20:57

Den 05-10-2011 20:16, Lyrik skrev:

>
> Ja! Så står de jo i High Definition i fuld 1920 x 1080. Problemerne
> består i at finde den rigtige måde at lave det på.
>
>
> Ja jeg går ud fra at du har anskaffet dig en HD fladskærm.
>
> MvH
> Jens
Jo da, ellers hjalp det ikke meget.
Når jeg får bedre tid vil jeg prøve at brænde et show i BR.

--
MVH
Pico

Lyrik (07-10-2011)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 07-10-11 09:57

Den 05/10/11 21.56, Pico skrev:
> Den 05-10-2011 20:16, Lyrik skrev:
>
>>
>> Ja! Så står de jo i High Definition i fuld 1920 x 1080. Problemerne
>> består i at finde den rigtige måde at lave det på.
>>
>>
>> Ja jeg går ud fra at du har anskaffet dig en HD fladskærm.
>>
>> MvH
>> Jens
> Jo da, ellers hjalp det ikke meget.
> Når jeg får bedre tid vil jeg prøve at brænde et show i BR.
>
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det bliver spændende! Måske vil du beære os ved at lave et indlæg om
dine erfaringer?
Om BR-show altså, ikke omkring can-can med alle dine damer.

MvH
Jens


OleK (06-10-2011)
Kommentar
Fra : OleK


Dato : 06-10-11 21:26

Den 05/10/11 16.42, Lyrik skrev:
>
> Du er nået til det punkt hvor forskerne konkluderede :-at vi må have
> andre muligheder end DVD.
>
> Problemet består i at din 1080i/p film bliver konverteret til
> DVD-størrelse når du laver en DVD ud af filmen.
>
> DVD-størrelse er 720 x 576. Filmen bliver gnidret og grumset! De flotte
> billeder bliver reduceret til 720 x 576.
>
> Mon ikke man ville benytte en Powerpoint præsentation til dit projekt i
> dagens Danmark og sende det til hnanden med e-mail?
> De florerer i hvert fald på nettet og Ib/Kurt sender mig henrykt en, af
> og til.
> Disse mennesker vil af og til have det over på en DVD og så konverterer
> de med forskellige gratisprogrammer du kan finde på videohelp.com.
>
> Men så står de med den samme fletning i postkassen. Det hele skrumper
> til 720 x 576.
>
> Nemmeste løsning er at du deler din High Def film på Youtube. Du kan
> gøre det som en PRIVAT video hvor andre ikke må se den. Eller offentlig-
> suit Yourself.
> Har du en gmail-konto kan den bruges til en Youtube-konto.
>
> MvH
> Jens

Tak for en rigtig god forklaring.
Jeg opgiver brændingen (af dette projekt).
Den med powerpoint vil jeg have i baghovedet til næste gang. Har
besluttet, at jeg denne gang sender filmen i QuickTime format, da den
står flot - også i fuld skærm.
Tilføjer de scannede billeder i tif-format - så kan medbagmændene m/k
selv vælge, hvad de helst vil se.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408857
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste