MySQL forbindelse
Fra : Jens Pedersen

Dato : 12-08-01 20:52

Hej

Der er opstået et problem, idet jeg har installeret en firewall. Nu kan jeg
ikke oprette forbindelse til MySQL i PHP. Hvordan kan dette problem rettes?

--
Jens Pedersen

Fra : Kenneth Schmidt

Dato : 12-08-01 22:07

Jens Pedersen wrote:

> Hej
>
> Der er opstået et problem, idet jeg har installeret en firewall. Nu kan
> jeg ikke oprette forbindelse til MySQL i PHP. Hvordan kan dette problem
> rettes?

Bank hul i firewall'en på den port som MySQL er konfigureret til at bruge
(står enten i din konfigurationsfil, eller i dokumentationen).

Hvilken firewall er det?

--
Kenneth Vestergaard Schmidt

"Nac mac Feegle wha hae!"

Fra : Jens Pedersen

Dato : 12-08-01 22:25

"Kenneth Schmidt" <nospam@binary.dyndns.dk> skrev

> Hvilken firewall er det?

Det er en Norman (Den som er inkluderet i TDC ADSL sikkerhedspakken)

--
Jens Pedersen

Fra : Jens Pedersen

Dato : 12-08-01 23:17

> Bank hul i firewall'en på den port som MySQL er konfigureret til at bruge
> (står enten i din konfigurationsfil, eller i dokumentationen).

Det virkede! OBS: MySQLs default port er 3306.

--
Jens Pedersen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-08-01 22:49

"Jens Pedersen" <jens@pedersen.tdcadsl.dk> writes:

> Der er opstået et problem, idet jeg har installeret en firewall. Nu kan jeg
> ikke oprette forbindelse til MySQL i PHP. Hvordan kan dette problem rettes?

Du skal opsætte en firewall-regel der tillader den slags.

Hvordan du gør det må du læse i dokumentationen til din firewall.

Dit spørgsmål har i øvrigt intet med PHP-programmering at gøre, så jeg
sætter FUT (followup-to) til news:dk.edb.netvaerk, da det er der din
spørgsmål hører hjemme. Det vil sige at svar på dette indlæg bringes
der.

--
Jacob
But I can't upgrade my kernel, I've got some mad uptime!

Min Emacs-agtige hjemmeside: http://www.bunk.cc