Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af digi kamera - Pentax EI-100
Fra : JE

Dato : 12-08-01 20:27

Hejsa gruppe :)

Jeg har brug for lidt hjælp til valg af digitalt kamera.

Jeg var inde i Japan Photo og fik anbefalet et Pentax EI-100 til ca. 2500,-

1,3 Megapixel skulle være nok til mig, for jeg skal bare lave billeder af
familie og venner osv. Evt. nogle større billeder, max størrelsen på en halv
A4 side dog.

Jeg har søgt på edbpriser og støvsuget alle kameraer til under 2000 kr. da
det oprindeligt var min grænse, men det nye Pentax jeg prøvede hos Japan
Photo er dejligt lille og fikst synes jeg, og det er jo også en faktor.

Men skal jeg bare hoppe på det 2500 kroners kamera, eller findes der bedre
kameraer til prisen? Gerne et endnu billigere kamera, hvis kvaliteten ikke
bliver meget ringere end 1,3 Megapixel, og ikke alt for stort og
klodset/langsomt.

Håber at I forbarmer jer over mig, da den digitale verden endnu er relativt
ny for mig

MVH
Jan-Erik Rasmussen
jan-erik@mail.dk

Fra : Jan-Erik Rasmussen

Dato : 13-08-01 18:48

> [...]
> kameraer til prisen? Gerne et endnu billigere kamera, hvis kvaliteten ikke
> bliver meget ringere end 1,3 Megapixel, og ikke alt for stort og

Tja, det blev til et Kodak DC3800 til 3000,- jeg købte istedet. Det har 2,2
Megapixel og de billeder jeg har taget indtil videre er også ret gode.

JE

Fra : Dragon

Dato : 13-08-01 19:55

> Tja, det blev til et Kodak DC3800 til 3000,- jeg købte istedet.

IMO et meget fornuftigt valg, men du får nok snart brug for 2 sæt NiMH
opladningsbatterier også.

--
Kasper

Fra : Jan-Erik Rasmussen

Dato : 14-08-01 16:16

> IMO et meget fornuftigt valg, men du får nok snart brug for 2 sæt NiMH
> opladningsbatterier også.

Ja, det tror jeg vist også - efter 50 billeder var det første sæt batterier
flade (dem der fulgte med). Og idag gik kameraet helt ud og ville hverken
tage billeder eller lukke klappen for linsen - fordi jeg havde klemt al
strøm ud af endnu et sæt batterier :)

J-E

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 14-08-01 16:23

Jan-Erik Rasmussen skrev:
> Tja, det blev til et Kodak DC3800 til 3000,- jeg købte istedet. Det har 2,2
> Megapixel og de billeder jeg har taget indtil videre er også ret gode.
>
> JE

Du kunne vel ikke overtales til at poste nogle billeder taget med det,
da jeg over selv at købe sådan et, gerne både ude og inde billeder?

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags