URL i Flash..!!
Fra : --= Pomfrit =--

Dato : 12-08-01 20:05

Hejsa..

Jeg er lidt ny i Flash...
Har lavet en knap i flash men kan ikke finde ud af at lave et link til et
url. Det vil sige at når man trykker på knappen så springer den der over....

Hvordan går jeg det..??
Har Flash 5.....!!!

--= Pomfrit =--
44362528

Fra : Ricki Susic

Dato : 13-08-01 14:16

Hej,
Jeg er også lidt ny, men jeg tror at jeg ved det:
Gør flg.
1. Sørg for at du står i "Scene"-mode og ikke i "Symbol"-edit.
Nu skal du dobbeltklikke på den keyframe hvor din knap befinder sig. Så
skulle "Object Actions" poppe op. Du skal i denne forbindelse være obs. på
at din keyframe skal være markeret. Så går du ned og klikker på pilen "Basic
actions" og i denne undermenu ligger der noget der hedder "get url".
Dobbeltklik på denne og i det højre vindue vil du nu se at getURL("") er sat
ind. Du skal så skrive linket ind imellem citationstegnene.
Håber at det virker.
Hilsen Ricki

Fra : --= Pomfrit =--

Dato : 13-08-01 15:04

Tak for forslaget...!!

Men det virker ikke.. Har du ICQ så jeg måske kunne sende filen til dig så
du kunne kigge på den..??

--= Pomfrit =--
ICQ: 44362528

Fra : Ricki Susic

Dato : 13-08-01 15:18

Nej, men send den som mail
ricki@join-in.dk

Fra : --= Pomfrit =--

Dato : 13-08-01 16:17

Den er sendt til dig...!!

--= Pomfrit =--

Fra : John Hahn

Dato : 27-10-01 13:36

> [...]
> Har lavet en knap i flash men kan ikke finde ud af at lave et link til et
> url. Det vil sige at når man trykker på knappen så springer den der

Du trækker din knap ind i den scene, den skal være i. Og så højreklik,
action, +, basic actions og så get URL.
Der kan du også vælge om det skal åbne i samme vindue eller et andet. MEN
hus at der SKAL stå http:// foran linket, ellers virker det ikke.

John Hahn