Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Valg af kamera: Canon PowerShot G1 eller P~
Fra : JD

Dato : 12-08-01 19:55

Jeg er på nippet til at investere i et digitalkamera, og valget står mellem
Canons PowerShot G1 eller PRO90.

Jeg er mest stemt for G1'eren pga dens højere opløsning, men PRO90'eren har
en bedre zoom, og da jeg godt kan lide at tage portrætfotos, er sidstnævnte
en tungtvejende faktor. Betyder den højere opløsning i G1'eren meget for
billedkvaliteten? Jeg vil nemlig også gerne have nogle af billederne
overført til papir hos fotohandleren - mest i 10 x 15, men en dag kunne man
jo også få brug for en meget stor forstørrelse til væggen. Og så er
spørgsmålet, om de 500.000 pixels forskel mellem de to kan ses.

Alle I G1- og PRO90-ejere derude: Hvad er jeres erfaringer?

Venlig hilsen
Jeff Duckett

PS: Ja, jeg har besøgt dpreview.com, men jeg synes ikke jeg blev meget
klogere på dette punkt.

Fra : Lars

Dato : 12-08-01 20:45

Hej,

> [...]
sidstnævnte
> en tungtvejende faktor. Betyder den højere opløsning i G1'eren meget for

Jeg kigger selv efter hvad der kan overgå G1... så jeg kan ikke svare, men
se her
http://studio-on-the.net/photography/G1/index.html hvad man kan få ud af
G1!

Pt. kan man få en G1 til under 8000,-

Hilsen,
PE.

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 12-08-01 23:09

> [...]
> jo også få brug for en meget stor forstørrelse til væggen. Og så er
> spørgsmålet, om de 500.000 pixels forskel mellem de to kan ses.

Den største forskel på G1 og PRO90 er at du kan se lukkertid, blænde m.v. i
søgeren, ligesom et spejlrefleks kamera, men det er stadig et display du
kigger ind på, og når du flytter kameraet rundt, opdateres displayet ikke
helt så hurtigt som du kan flytte kameraet, men efter en 2-3 guld øl tror
jeg ikke det betyder noget.

På G1 kigger du ud gennem en lille dum søger som mest af alt minder om hvad
der sidder på et automatkamera til 179,-, men tag ikke fejl, G1 tager nogle
fantastiske billeder også under vanskelige forhold og funktionsmæssigt har
du de samme grundlæggende muligheder som man har med et spejlrefkeks kamera,
blænde- eller lukkertidsprioriteret eller manuelt.

Jeg ville tage G1, den er mere handy....

(Tidligere G1 ejer)

Fra : TORBEN JESSEN CALLES~

Dato : 14-08-01 22:08

med G1 kan man nøjes med at bruge mellemste format og få gode billeder, hvis
man vil mere, skal man bruge højeste opløsning, det gør jeg altid.
hilsen Torben
JD <briton@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9l6j43$21uv$1@news.cybercity.dk...

Fra : \"Sebastian Zamorski~

Dato : 15-08-01 23:19

så denne side:
>http://studio-on-the.net/photography/G1/index.html
og er bare så hamrende imponeret over kvaliteten af billederne ....taget
af et digitalt kamera (Gosh!)