Hjælp til formmail i brugersystem...
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 12-08-01 19:26

Jeg bruger et brugersystem på min hjemmeside på:
http://www.101186.f2s.com/brugersys/index.php3
Prøv at gå ind på den og log på med brugernavnet: "test" det sammen ved
password.

På den side man kommer ind på når man logger ind er skal der være denne
kode:
--------

<?
if (file_exists("brugere/$navn.$kpass.bruger") && $navn && $kpass) {
?>

<head>
<title>Brugersys - Bestil</title>
</head>

<form action="<? echo $PHP_SELF; ?>" method="post">
maxlength="10">@starwayonline.com</td>
maxlength="10">.starwayonline.com</td>

<? require("menu.php3") ?>

<?
}
else{
href=javascript:history.back()>Tilbage</a>");
}
?>

-------
Det har jeg fået til at virke. Men så vil jeg gerne have det så når man
trykker på "Bestil" knappen så skal den sende en e-mail til mig
(tbd@starwayonline.com) hvor der skal stå det som brugeren har skrevet ind i
formen.
Så når man har trykket på "bestil" knappen så skal brugeren blive sendt
videre til et sted hvor der står at de informationer man lige har skrevet
ind i formen, er modtaget.
Der har jeg set at man kan bruge dette stykke kode:

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
echo ("<font size=2 face=Verdana>Du er nu registreret med brugernavnet:
$navn, og password: $password<br>");
echo ("Der er sendt en mail til dig med brugernavn og
}
}
?>
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - -
Men det kan jeg ikke få til at virke på dette, måske fordi den ikke har fået
at vide hvad den skulle gøre med oplysningerne.
Det skal være så man skal være logget ind for at se siden. Det er det som
står i toppen af den første kode.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad for nogle koder jeg skal sætte ind
for at få det som jeg lige har beskrevet?

Hilsen Morten Jørgensen

Fra : Jakob Færch

Dato : 12-08-01 21:17

In article <3b76ca05$0$294$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> wrote:

> så vil jeg gerne have det så når man
> trykker på "Bestil" knappen så skal den sende en e-mail til mig
> (tbd@starwayonline.com) hvor der skal stå det som brugeren har skrevet ind i
> formen.

Der er en tutorial om at sende mails med php på Webcafe:
http://www.webcafe.dk/php/artikler/011/phpa011.php3

Jeg ved ikke, om den kan hjælpe dig, eller om dit problem er mere
grundlæggende.

/Jakob

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 14-08-01 05:53

Er der slet ingen der kan hjælpe mig?

Fra Morten

Fra : Jakob Kirkegaard

Dato : 14-08-01 10:07

Morten Jørgensen wrote:
> "Jakob Færch" <tq1en8p001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

Det du kunne gøre, var eksempelvis at ændre action i din form til
<form action="<? echo $PHP_SELF; ?>?bestil" method="post">

Og derefter tilføje følgende if løkke:

if ($QUERY_STRING == "bestil") {
$mailtext = "Brugernavn: ".$navn."\n";
$mailtext.= "Email: ".$email."\n";
$mailtext.= "Ønsket email: ".$email."\n";
$mailtext.= "Ønsket subdomain ".$subdomain."\n";
mail("din@email.dk", "Subject", $mailtext);
header("location :nysidemedoplysninger.php");
}

Vær opmærksom på, at de to email felter i din form hedder det samme -
det går ikke hvis du vil opsamle forskellige værdier.
Dernæst når du bruger header funktionen skal den kaldes før nogen som
helst form for output.

--
mvh Jakob Kirkegaard

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 15-08-01 15:48

Kan du ikke samle det hele i én lang tekst?
Jeg bliver ved med at få fejl og den stiller ikke videre til nogen anden fil
bagefter eller noget.

Hilsen Morten Jørgensen

Fra : Jakob Kirkegaard

Dato : 16-08-01 03:55

Morten Jørgensen wrote:

> Kan du ikke samle det hele i én lang tekst?
> Jeg bliver ved med at få fejl og den stiller ikke videre til nogen
> anden fil bagefter eller noget.

Hvis du skriver hvilke fejl du får, er det noget nemmere at hjælpe dig.

- og nej, jeg vil ikke skrive dine scripts.

--
mvh Jakob Kirkegaard

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 17-08-01 15:18

Jeg har selv fundet en anden måde at lave det på nu.