Skærme
Fijala 3554
'No input signal'?
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 12-08-01 16:37

Hej,

Jeg ved ikke, om dette er den rette (optimale) gruppe, men altså:

Min - komplet computer-uvidende - søster har netop anskaffet en ny PC.

Hen beretter flg.:
Efter at have fået en smule 'gang i tingene', herunder skrevet et
dokument og printet det ud, forlod hun i nogle minutter skærm og
tastatur for at læse i manualen. Da hun vendte tilbage, var der 'sort
skærm' med påskriften 'No input signal'

Det er en gængs Compaq computer med Win2000.

Mit umiddelbare gæt er: Løsgået skærmkabel - men jeg er alligevel lidt i
tvivl, fordi leverandøren dagen før havde forbundet kablerne i hjemmet!

Har I bedre bud??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Madsen

Dato : 12-08-01 16:43

"Hans H.V. Hansen" <h2vh@post6.tele.dk> skrev:

> [...]
> skærm' med påskriften 'No input signal'
>
> Det er en gængs Compaq computer med Win2000.

Den er vel gået på Powesaving.
Højreklik på Skrivebord > Egenskaber > Pauseskærm > Strøm-
forsyning > Tjek hvad den står til under "Sluk for skærm."
Når den tid er gået uden aktivitet på computeren, lukker Win2000
af for signalet til skærmen.

Kommer signalet ikke tilbage når hun flytter med musen eller
trykker på tastaturet?

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 12-08-01 19:22

Madsen <madsens@whomail.dk> wrote:
> Kommer signalet ikke tilbage når hun flytter med musen eller
> trykker på tastaturet?

Nej - efter havd jeg forstår, kommer det ikke engang igen, selv om hun
slukker computeren og tænder den igen (selv om alle grønne dioder er
tændt)!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Madsen

Dato : 12-08-01 19:44

> [...]

> Nej - efter havd jeg forstår, kommer det ikke engang igen, selv om hun
> slukker computeren og tænder den igen (selv om alle grønne dioder er

Hmm, så er der muligvis et eller andet brændt af.
Det er jo også en Compaq.

Ja undskyld det måske flabede svar, men jeg har _meget_
dårlig erfaring med pc'er fra specielt Compaq og Amitech.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.