Naturglæde kan være falsk
Fra : Bo Warming

Dato : 01-09-11 22:14

Naturglæde kan være falsk

"Vi ser alle for meget på naturen og lever for lidt med den." Oscar
Wilde

Bondens glæde ved at gennemskue tåge og dug fænomener bunder i at han
øger profit derved
At glæde sig ved forårets gule mælkebøtter er om afveksling fryder og
er en mindre værdifuld glæde

"Jo ældre jeg bliver, desto mere forlader jeg mig på den lov, efter
hvilken rosen og lillien blomstrer.      Goethe
"Nature does nothing without a purpose or uselessly. Aristotle
   "Nature knows best."(mundheld)
   Naturens tid er forbi. Den har opbrugt alle fintfølende
ånders tålmodighed med sine landskabers og sin himmels kvalmende
ensformighed. Oscar Wilde.
Vi er så glade for at være ude i naturen, fordi den ikke har nogen
mening om os. Nietzsche
   Ve dem, der har prist landluftens lyksalighed og derved er
medansvarlige for synet af storbyen, der kommer kravlende ud! Jacob
Paludan
   Vi ser alle for meget på naturen og lever for lidt med den.
Oscar Wilde    Anybody can be good in the country. Oscar Wilde
   "Jeg var ofte i strid med naturen, men jeg har altid til sidst
måttet bede den om forladelse Når jeg disputerer med et menneske, er
jeg aldrig rigtig sikker på, hvem af os der har ret, men når jeg
disputerer med naturen, så ved jeg på forhånd, at den har ret.Goethe
   "Nature has always had more power than education. Voltaire
   Anybody can be good in the country. Oscar Wilde
   Både naturen og kunsten er for store til at have formål!
Goethe
   Der findes intet, der kan forskønne naturen. Auguste Rodin
   I alle ting i naturen findes et vidunder. Aristotles
   Natur er det, der lader sig tælle. Oswald ,
   Naturen gør aldrig noget overflødigt. Aristotles
   Naturlighed er den vanskeligste attitude, man kan indtage.
Wilde