Vækst?
Fra : NoTrabajo

Dato : 01-09-11 08:34

Hvorfor skal der være "vækst" for at det er godt? - Hvad er der galt med
"status quo"?
--
NoTrabajo

Fra : Bo Warming

Dato : 01-09-11 09:41

On Thu, 1 Sep 2011 09:33:59 +0200, "NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com>
wrote:

>Hvorfor skal der være "vækst" for at det er godt? - Hvad er der galt med
>"status quo"?

Fordi Kina har vækst og suger alle job til sig og danskere biiver syge
af kedsomhed uden job

Og danskerne kan lide at forbruge så vi bør sakke mindst mulig bagud I
FORHOLD TIL DE KLOGE ARBEJDSGLADE PRODUKTIVE KINESERE

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-09-11 11:38

On 01/09/11 09:33, NoTrabajo wrote:
> Hvorfor skal der være "vækst" for at det er godt? - Hvad er der galt med
> "status quo"?

Undgåelse af import af analfabeter sydfra er 100 gange vigtigere end
vækst. Grunden til at EU er på r*ven nu skyldes massemigration - det
koster kassen at føre idiotisk ulandspolitik.

Mvh
Martin

Fra : @

Dato : 01-09-11 17:29

wrote:

>Hvorfor skal der være "vækst" for at det er godt? - Hvad er der galt med
>"status quo"?

når der er vækst er der råd til at ansætte totalt værdiløse
konsulenter og rådgivere -

når væskten så forsvinder bliver disse totalt værdiløse konsulenter og
rådgivere fyret i det private erhvervsliv -

desværre følger den offentlige sektor ikke trop og fyrer disse totalt
værdiløse konsulenter og rådgivere

bl.a. derfor har vi i DK en alt for dyr og alt for ineffektiv
offentlig sektor

Fra : Bo Warming

Dato : 01-09-11 21:01

On Thu, 01 Sep 2011 18:28:49 +0200, "@" <Snabel@snabel.net> wrote:

> [...]
>værdiløse konsulenter og rådgivere
>
>bl.a. derfor har vi i DK en alt for dyr og alt for ineffektiv

kina har også en ineffektiv offentlig sektor, men det gør intet for
det er kun firmaer der eksporterer og har profit
Lovgivere kan næsten ikke være ineffektive nok - deres §er bør der
være få af, så lovjungle er gennemsigtig og overskuelig

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 02-09-11 05:11

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse news:j3nchc$p14$1@speranza.aioe.org...
> Hvorfor skal der være "vækst" for at det er godt? - Hvad er der galt med "status quo"?
> --
> NoTrabajo

I det økonomiske system vi lever under er det en nødvendighed.
Kun vækst kan skaffe penge til at betale renter.

How MONEY & BANKING Really works
http://www.youtube.com/watch?v=ArfPytAoeZ0

Jan Rasmussen

Fra : Pedersen

Dato : 02-09-11 12:54

On 02-09-2011 06:11, Jan Rasmussen wrote:

> I det økonomiske system vi lever under er det en nødvendighed.
> Kun vækst kan skaffe penge til at betale renter.

> [...]
Korrekt..renter er en ond spiral som få kan tjene på men de fleste
bliver fattigere af. Industrien låner penge til produktionsapparatet,
produktudvikling og marketing. Disse kommer iform af aktier og direkte
lån. Aktieejerne skal have udbytte og bankerne skal have renter.
Dvs. der skal skabes mersalg...vækst for at tjene dette hjem.

Sjovt nok behøver den offentlige sektor også hele tiden mere kapital
tilført. Det er ellers kun i ringe udstrækning denne sektor har lov at
optage lån - dog er staten undtaget...den optager flittigt lån og ja så
skal der betales renter. Dette kræver større skatte provenu for at disse
kan betales.

ALternativt kan man dog spare i den offentlige sektor. Det er lidt svært
i den private der i forvejen er meget effektiv. Det private erhvervsliv
har dog muligheder iform af at bruge billig arbejdskraft der ikke er
omfattet af danske overenskomster. Enten ved at flytte produktionen
eller ved at importere udenlandsk billig arbejdskraft der arbejder efter
udenlandske overenskomster (hvis nogen overhovedet....)

Spørgsmålet er dog hvor midlerne til denne vækst kommer fra....egentlig
er der kun den samme kage at spise af...så når et land opnår vækst bør
et andet opnå det modsatte....medmindre man antager at folk går ud og
låner til merforbrug og igen skal betale renter som de skal have en
større løn for at betale og dermed skal der mere vækst til at betale
denne...osv. FOr mig ligner det et boble fænomen....man skaber merværdi
der ikke reelt er funderet i realiteternes verden :)