Rød regering vil forbyde Roundup i haver
Fra : /john

Dato : 01-09-11 07:12

Politikerne og valget:

'Hvad skal vi dog finde på som slag-tema? Nåhja: Miljøet er jo altid godt
stof!'

"Et flertal af folketingskandidaterne fra S, SF, EnL og Kristendemokraterne
vil forbyde danskerne at bruge ukrudtsmidler som Roundup i deres haver":
http://ing.dk/artikel/121522-roed-regering-vil-forbyde-roundup-i-haver?bund

Fint, ikke?

Men ak og ve:

"Salt og kaffe er mere giftigt for mennesker end glyphosat, der er
hovedingrediensen i sprøjtemidlet Roundup. Vi skal hellere bekymre os om
insektgifte, lyder det fra dansk ekspert i Roundup. Også Miljøstyrelsen og
andre eksperter kalder glyphosat for uskadeligt":
http://ing.dk/artikel/121574-giftekspert-roundup-stof-er-mindre-giftigt-end-bordsalt#p369575

Det lød ellers lige så godt, men der er åbenbart nogle politikere, der ikke
har fået læst grundigt nok på lektien.

/john

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 01-09-11 07:30

On Thu, 1 Sep 2011 08:11:58 +0200, /john wrote:

> [...]
>
> Det lød ellers lige så godt, men der er åbenbart nogle politikere, der ikke

LOL. De røde har sgu aldrig været de højeste træer i skoven. ))

Så lige på TV2News, at den almindelige dansker har skudt de rødes 12
minutter i sænk. OVER 80% af danskerne vil sige nej til at arbejde 12
minutter mere, så Thorning's "aftale" med Børsting, kan hun tørre røv i.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 01-09-11 07:46

"/john" <nn@ok> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det lød ellers lige så godt, men der er åbenbart nogle politikere,
> der ikke har fået læst grundigt nok på lektien.

De er komplet sindssyge. RoundUp er et af de mest skånsomme ukrudtsmidler
som findes. Når det siver ned i jorden uskadeliggøres Round Up. Det er så
effektivt at man kan bruge det i meget små mængder. Man skal blot give
ukrudtet ganske små sprøjt med RoundUp, så visner det. Det samme kan langt
fra siges om andre midler og de bliver vel så erstatningen for RoundUp. Jeg
holder ikke op med at bruge RoundUp selv om det bliver forbudt i private
haver. Jeg vil blot sørge for at ingen længere kan se at jeg bruger det.
Hvis det lige pludseligt ikke længere kan købes i Danmark, så vil jeg
forsøge at få fat i det i udlandet. Kort sagt: Venstrefløjen rende mig noget
så langsomt hvor solen aldrig skinner angående RoundUp.

Åbenbart er det blevet venstrefløjens nye mantra at det skal den edderhyleme
blive surt at være dansker når vi kommer til magten. Jeg fatter ikke en
meter af venstrefløjens valgkamp, mindst af alt den som S+SF fører.

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Bo Warming

Dato : 01-09-11 14:35

On Thu, 1 Sep 2011 08:11:58 +0200, "/john" <nn@ok> wrote:
> [...]
>vil forbyde danskerne at bruge ukrudtsmidler som Roundup i deres haver":

Havde vi demokratiønskende journalister ville de spørge
forslagsstiller

"Hvor ofte er nabogrund blevet skadet af at RoundUp sivede under
havegærdet? Det er vist ikke sket så ofte at nogen har klaget