Enhedslisten kom til at stå svagt og famle~
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 31-08-11 23:14

Og det gjorde de fordi hjemmearbejdet ikke var gjort godt. Og det er
ærgerligt for Enhedslisten for det er så lidt der skal gøres for at den
slags ikke sker og det står i slem kontrast til Johanne Schmidt Nielsens
friske, overbevisende og charmerende stil. Jeg vil tillade mig at kalde det
decideret sjusk. Og dette sjusk betød at Jens Olaf Jersild i DR1 bed sig
fast i haserne som arrig terrier-køter på de to repræsentanter fra
Enhedslisten, Johanne Schmidt Nielsen og Per Clausen, som lige pludselig fik
sved på panden. Enhedslisten har i sit valgoplæg skrevet at de kan skaffe
100.000 arbejdspladser i 2012 (!)

Det var dette som Jens Olaf Jersild ville have en redegørelse for, altså
hvordan vil Enhedslisten skaffe 100.000 arbejdspladser i 2012. Efter en del
famlen frem og tilbage og nogle tvivlsomme forsøg på bortforklaringer endte
det med at de to repræsentanter fra Enhedslisten kun kunne redegøre for
85.000 nye arbejdspladser og det var endda kun med fynd og klem at dette lod
sig gøre, altså lidt jungleren med flere grønne arbejdspladser (hvad det så
end er) og et større udbud af offentlige arbejdspladser.

Jens Olaf Jersild valgte herefter at gå videre til næste emne med en
afsluttende bemærkning om at han fandt den del af Enhedslistens plan for
helt utroværdig. Se dette her er set af mange flere end mig og det kan nemt
få nogle frustrerede SF-vælgere til at smutte tilbage til SF. Den slags
sjusk må bare ikke ske for nogen som helst partier og det tror jeg må være
læren for Enhedslisten efter at have været slemt oppe at stege i en
aggressiv, skarp og oplagt Jens Olaf Jersild politiske gryde. Hvis man skal
have solgt sit politiske projekt i en moderne tid med hurtige medier, så
kræver det at man er helt skarp 100 % af tiden.

Naser Khader kan tale med om det da han nossede rundt i flad skat og
maksimale skatteprocenter som han åbenlyst ikke havde en skid styr på, i
hvert fald ikke den dag. Problemet var bare at den dag blev hans famlen
rundt i tal præsenteret på landsdækkende TV. Den går ikke. Ny Alliance
tordnede ned i meningsmålingerne og endte med slet ikke at blive den succes
som mange havde spået det til at blive. Et politisk partis program skal
altid ligge helt fast og det skal præsenteres uden den mindste slinger i
valsen, 100 % af tiden. Dette gælder for alle partier. Sådan er det i dag.

Så kender man DF: http://www.youtube.com/watch?v=Sm5ibsioAac
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com