Danmark er ude af krisen
Fra : Lyrik

Dato : 31-08-11 08:19

Den danske økonomi gik frem med 1,0 procent i andet kvartal og bevægede
sig dermed ud af recession, viser nye tal fra Danmarks Statistik.

Det skulle man måske skrive sig bag øret inden ens stemme bliver en
anti-krise-panikstemme!?

MvH
Jens

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 31-08-11 10:17

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Statistik.
> Det skulle man måske skrive sig bag øret inden ens stemme bliver en

Det er en meget beskeden vækst. Det kan meget hurtigt gå den forkerte vej
igen. De andre lande i Europa ligger med lavere vækst og det har også
betydning for den danske vækst. Det er meget for tidligt at rejse armene i
vejret efter min mening. Jeg tror vi bør lade champagne-flaskerne forblive
uåbnede et godt stykke tid endnu.

Så kender man DF: http://www.youtube.com/watch?v=Sm5ibsioAac
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 31-08-11 15:10

On Wed, 31 Aug 2011 11:17:10 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Det er en meget beskeden vækst.

1% på ET kvartal. Det er en af de højeste i Europa.

> Det kan meget hurtigt gå den forkerte vej
> igen.

Selvfølgelig kan det ske, men virkeligheden viser bare at regeringen har
gjort det rigtige.

Jeg hører lige Thorning på News, hvor hun påstår at væksten ville have
været endnu højere hvis hun havde været ved roret. )))))

Jeg var ved at brække mig af grin. ))

> De andre lande i Europa ligger med lavere vækst og det har også
> betydning for den danske vækst.

Ja, men det har IKKE noget med Danmarks rød/blå duel. Bortset fra at det er
godt klaret at BLÅ stue kunne præstere en høj vækst, PÅ TRODS AF at resten
af Europa har lav vækst.

Blå stue leverede en klokkeklar uppercut på rød stue.

> Det er meget for tidligt at rejse armene i
> vejret efter min mening.

Det kan jeg da godt forstå, da rød stues påstande blev avvist som forkerte.

> Jeg tror vi bør lade champagne-flaskerne forblive
> uåbnede et godt stykke tid endnu.

Lyder fornuftigt, for Thorning har ikke vundet endnu. ))))

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 01-09-11 08:22

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> forkerte.

> Lyder fornuftigt, for Thorning har ikke vundet endnu. ))))

Næ propperne kunne springe hvis et helt nyt parti fik en jordskredssejr, for
de partier vi har nu er ikke meget bevendte. Det ene idiotiske forslag
dukker op efter det andet og ingen af dem har svaret på hvordan Danmark på
længere sigt skal overleve. Danmark har på ganske få år mistet næsten
200.000 private arbejdspladser og der er kun kommet få nye til. Nye
virksomheder som har et stort vækstpotentiale etableres ikke i Danmark, vi
har blandt andet derfor et meget lille vækstgrundlag. Dertil kommer at den
store ledighed og de ændrede vilkår for A-kasse-dagpenge gør folk mere
økonomisk forsigtige (kontanthjælpssystemet spiller jo ofte fallit over for
den enkelte arbejdsløse når A-kasse-dagpenge-perioden rinder ud) - det
dæmper forbruget og væksten at folk lægger til side i angst for fremtiden i
stedet for at forbruge. Den nye tilbagetrækningsreform vil helt uden den
mindste tvivl bidrage til at dette problem forværres yderligere.

INGEN har nogen troværdige løsninger på dette her. De fleste politikere
fremstår for mig som talende jakkesæt uden brugbart indhold og troværdige
løsninger. Så det med champagnepropperne gik på at krisen langt fra er
overstået, meget langt fra endda. Det ser faktisk ud til at Danmark og hele
Europa langsomt bliver sendt til økonomisk tælling. Alt i mens bliver
arbejdspladser outsorucet til Kina samt andre lande med stærkt underbetalt
arbejdskraft. Det nyeste er at det gør højtuddannet arbejdskraft også i
højere og højere omfang. Hvad skal vi gøre ved alt dette ? Hvilke
politikere har et troværdigt svar ? Ingen har svaret og det ved de godt
selv. Jeg synes at denne valgkamp er så useriøs som den kan blive. Danmark
er økonomisk ved at gå ned med mus og mand men lad os nu endelig tale om
noget andet mens det sker.

Fra : ykcin

Dato : 04-09-11 12:01

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i meddelelsen news:QoG7q.1$vg.0@newsfe29.ams2...

> [...]
> er økonomisk ved at gå ned med mus og mand men lad os nu endelig tale om

Jamen dog, det lyder jo nærmest som taget ud af L.A's valgprogram. Men
glimrende indlæg, som jeg helt og holdent kan tilslutte mig. :)

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 04-09-11 22:23

Den 01/09/11 10.22, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) skrev:

> [...]
> virksomheder som har et stort vækstpotentiale etableres ikke i Danmark, vi
> har blandt andet derfor et meget lille vækstgrundlag.

Du har helt ret i ovenstående. Hvad enten du kan li' mig eller ej.

/Kim

Fra : ykcin

Dato : 04-09-11 11:29

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Den danske økonomi gik frem med 1,0 procent i andet kvartal og bevægede
> sig dermed ud af recession, viser nye tal fra Danmarks Statistik.

Don't bet on it. Vi er muligvis end ikke halvvejs gennem krisen...

> Det skulle man måske skrive sig bag øret inden ens stemme bliver en
> anti-krise-panikstemme!?

Hvilken forskel skulle det gøre?

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-09-11 13:16

On 04/09/11 12:29, ykcin wrote:
> "Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Don't bet on it. Vi er muligvis end ikke halvvejs gennem krisen...

Det "interessante" er at hvis dette "double dip" (lær ordet)

http://www.nytimes.com/2011/08/05/business/economy/double-dip-recession-may-be-returning.html

bider sig fast, så er politikernes værktøjskasse /TOM/ og så vil man
måske begynde at fatte hvad multi-kulti massemigrationseventyret har
kostet..

Mvh
Martin

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 04-09-11 23:19

Den 31-08-2011 09:19, Lyrik skrev:
> [...]
> sig dermed ud af recession, viser nye tal fra Danmarks Statistik.
>
> Det skulle man måske skrive sig bag øret inden ens stemme bliver en

Så går det frem og så går det tilbage, og ligesom med diskussionen om
hvorvidt klimaforandringerne er menneskeskabte, er der ikke en sjæl der
aner om tallene er fortolket korrekt.

- cep

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-09-11 13:36

> [...]

> Den danske økonomi gik frem med 1,0 procent i andet kvartal og
> bevægede sig dermed ud af recession, viser nye tal fra Danmarks

Danmark har slet ikke været i recession (i denne omgang).

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.