Fortryde bestilling af vare...
Fra : Jean

Dato : 28-08-11 08:35

Hej med Jer.

Et lille spørgsmål.

Jeg har købt ny postkasse i forbindelse med de nye postkasseregler.
I postkassen lå et "tillykke-brev".

Her kunne jeg vælge at bestille bogstaver og tal til at sætte på postkassen.
Det udfyldte jeg manuelt og sendte retur til firmaet.

Jeg forventede selv der ville gå ca. 10 arbejdsdage.

Efter 11 arbejdsdage kontaktede jeg firmaet og fik besked på at afdelingen,
der sad med den slags, afholdt ferie, og der ville gå yderligere en uge.

Nu er der så gået yderligere tid... (jeg smed den i postkassen d. 24/7-2011,
så de har modtaget d. 25/7-2011).

Jeg har rykket igen, og de udsætter bare igen....

Jeg overvejer så at bestille et andet sted fra, men frygter lidt at min
bestilling er bindende, da jeg jo ikke kan benytte mig af min
fortrydelsesret, nu varen er specielt lavet til mig?
Men kan firmaet så i teorien vente 1 år med at sende min vare....? (da jeg
jo ikke kan fortryde min bestilling).

Jeg kan selvfølgelig be' dem annullere, men da min bestilling er skrevet i
hånden på deres manuelle bestillingsseddel er det ikke helt så nemt for dem.

Nogle idéer?

Mvh Jean.

Fra : Jubi

Dato : 28-08-11 08:48

"Jean" <jeanFJERNDETTE@pcSLETDETTE.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> postkassen.
> Det udfyldte jeg manuelt og sendte retur til firmaet.

Du ringer og siger du ikke længere ønsker at modtage det bestilte og
hvis de sender alligevel, så vil du nægte modtagelse.
Husk at sige det sidste og hvis de brokker sig i telefonen eller
begynder på undskyldninger, så smæk røret på.
Det er gratis at nægte modtagelse. Brevet/pakken skal blot i
postkassen/afleveres på posthus.
Din egen adresse skal overkrydses.

--
Tårnet: Delta 351, trafik jeres klokken 10, 6 kilometer.
Delta 351: Tårn, giv os et andet tip, vi har digitale ure.

Fra : alexbo

Dato : 28-08-11 09:04

"Jean" skrev

> Men kan firmaet så i teorien vente 1 år med at sende min vare....? (da
> jeg
> jo ikke kan fortryde min bestilling).

Næh et år må der ikke gå, der må gå en måned hvis ikke andet er aftalt.

Fjernsalgsloven.
§ 24. Medmindre andet er aftalt, skal den erhvervsdrivende ved aftaler om
varer og ikkefinansielle tjenesteydelser indgået ved fjernsalg levere sin
ydelse senest 30 dage efter den dag, hvor forbrugeren afgav bestilling eller
tilbud.

Stk. 2. Misligholder den erhvervsdrivende aftalen på grund af forsinkelse,
som skyldes, at den aftalte ydelse som helhed ikke kan leveres, kan
forbrugeren hæve aftalen, uanset om forsinkelsen er af væsentlig betydning
for forbrugeren, og den erhvervsdrivende skal underrette forbrugeren herom.
Aftalevilkår, hvorefter forbrugeren bærer risikoen for, at varen eller
tjenesteydelsen som helhed ikke kan leveres, er ikke bindende.

Stk. 3. Hæver forbrugeren aftalen i medfør af stk. 2, skal den
erhvervsdrivende tilbagebetale eventuelle forudbetalte beløb snarest og
senest 30 dage efter, at den erhvervsdrivende har modtaget forbrugerens
meddelelse om ophævelsen.

Jeg vil foreslå du ringer/skriver til dem at de har næste uge med, så hvis
ikke du har din vare inden næste lørdag vil du hæve aftalen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henning

Dato : 28-08-11 09:13

On Sun, 28 Aug 2011 09:35:20 +0200, "Jean"
> [...]
>
>Her kunne jeg vælge at bestille bogstaver og tal til at sætte på postkassen.
>Det udfyldte jeg manuelt og sendte retur til firmaet.

Skulle du betale for disse bogstaver og tal, eller var de en del af
postkassens pris? Var der kun det ene sted at sende bestillingen,
eller var der flere modtagere at vælge mellem?
Med et "Tillykke-brev" lyder det som en gratis gave - i så fald kan du
vel blot bestille (og betale) et andet sted?

Fra : Jean

Dato : 28-08-11 10:30

Henning skrev:
> Skulle du betale for disse bogstaver og tal, eller var de en del af
> postkassens pris?

Jeg skal betale - omkring 200 kr.

> Var der kun det ene sted at sende bestillingen,
> eller var der flere modtagere at vælge mellem?

Jeg er ikke helt med. Min bestilling er sendt til firmaet, da producerer
postkassen.

> Med et "Tillykke-brev" lyder det som en gratis gave - i så fald kan du
> vel blot bestille (og betale) et andet sted?

Nej, det var et "tillykke med din nye postkasse... " - "du skal da lige
købe vores bogstaver og tal også" - så ren mersalg.

Mvh Jean.