Nå så kommer Valget
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-08-11 01:11

jeg ikke tager meget fejl
http://da.wikipedia.org/wiki/Folketingsvalg_2011
Næste folketingsvalg, der bliver det 67., vil finde sted torsdag den 15.
september 2011

er der nogen der ved hvor hurtigt man kan brev stemme ?

Havde egentligt tænkt mig at stemme på Helle T meeeeeeen hopper tilbage
til de Radikale så ... det ... der var liiiiiiige rigeligt mange forbud
- det undre mig nogen gange at magthavere ikke begriber at en af de
største gaver de kan give deres folk er frihed ja så meget af den som
muligt nu en gang er ...Jeg kender i øvrigt ET fornuftigt menneske der
af samme grund stemmer Liberal Alliance ..

men jeg tror vi for 10 år rød blok , sådan plejer det at være.

--
Mv. Bo M Mogensen

The Genius Of The Crowd
http://alturl.com/nbj6g Charles Bukowski

http://www.youtube.com/watch?v=OZMy7qG-Ukw

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-11 11:04

"Bo M Mogensen"
> jeg ikke tager meget fejl
> http://da.wikipedia.org/wiki/Folketingsvalg_2011
> Næste folketingsvalg, der bliver det 67., vil finde sted torsdag den 15.
> september 2011

Hvilket resten af landet fandt ud af for 2 dage siden!!!

> er der nogen der ved hvor hurtigt man kan brev stemme ?

Prøv Google:
http://www.google.dk/search?q=brevstemme&hl=da&num=10&lr=&ft=i&cr=&safe=images
Hvilket i deres allerALLERøverste hit har:
https://www.borger.dk/Emner/samfund-og-rettigheder/politik-og-valgsystem/valgsystemet/folketingsvalg-og-folkeafstemninger/Sider/brevstemme-til-folketingsvalg-og-folkeafstemninger.aspx?

Når du så har læst lidt på det, kan du jo vende tilbage og spørge
om de ting du ikke forstår!

Mvh Eyvind

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 28-08-11 11:46

"Eyvind Dk" <eyvind snabelA eyvind punktum dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når du så har læst lidt på det, kan du jo vende tilbage og spørge

Hvis Bo Mogensen skal vende tilbage og spørge om _alle_ de ting han ikke
forstår vil det kræve ekstra båndbredde til Internettet.

LOL LOL LOL

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-08-11 15:44

Den 28-08-2011 12:45, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
> Hvis Bo Mogensen skal vende tilbage og spørge om _alle_ de ting han ikke
> forstår vil det kræve ekstra båndbredde til Internettet.
>
> LOL LOL LOL

ja det må være rimeligt at antage at Sokrates var Dialektikkens fader
den blev b.la sener taget op af Marx - finder du på nogen måde der er
nogen lighedspunkter i mellem denne retorik og hvorfor den sidste ikke
fungerede i praksis ? sidst men ikke mindst hvad for en definition mener
du er den mest valide ?

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 28-08-11 16:46

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogen lighedspunkter i mellem denne retorik og hvorfor den sidste ikke
> fungerede i praksis ? sidst men ikke mindst hvad for en definition

Må jeg godt tillade mig at spørge: Hvad raaaager det dig ?

Fra : Bo Morch Mogensen

Dato : 28-08-11 18:47

Den 28-08-2011 17:46, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:

> Må jeg godt tillade mig at spørge: Hvad raaaager det dig ?

Du skrev jeg kunne spørge om der var noget jeg var i tvil om , det er en
sag jeg har tænkt over uden rigtigt at komme til bunds i den og da du
gerne kommentere det meste efter bedste evne - så tænkte jeg det ville
være spændende at få din vinkel på dette spørgsmål ..

Det var trods alt Aristoteles der gjorde Sokrates kendt for denne for
denne argumentation form - selv om det var Sokrates der rent faktisk
brugte den - hvad du måske ser et problem i ? men så igen så kostede
forsvarstalen Sokrates livet så hans mulighed for at bygge videre på den
må siges at dermed være udelukket ...

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 28-08-11 22:17

"Bo Morch Mogensen" <jsFddl@s.dk> skrev i en meddelelse

> Du skrev jeg kunne spørge om der var noget jeg var i tvil om ,

Det er mængden af dine spørgsmål, jeg taler om. Jeg taler ikke om at jeg vil
besvare nogle af dine spørgsmål.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-08-11 00:11

Den 28-08-2011 23:17, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:

> Det er mængden af dine spørgsmål, jeg taler om. Jeg taler ikke om at jeg vil
> besvare nogle af dine spørgsmål.

hvilket må bringe opmærksomheden hænd på 2 afgørende punkter

1.) mener du at du ville kunne besvare spørgsmålet hvis du ville

2.) ud over et spørgsmål om hvordan det ligger med at brevstemme , kan
du da komme på andre spørgsmål jeg har haft i dk.politik - hvis ja
hvilke ?

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 29-08-11 00:42

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-08-11 00:48

Den 29-08-2011 01:42, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev: ingenting

du glemte at skrive noget ?

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 29-08-11 00:44

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> hvilket må bringe opmærksomheden *hænd* på 2 afgørende punkter

Lær dog at stave din kvabodder !

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-08-11 00:59

Den 29-08-2011 01:44, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
> Lær dog at stave din kvabodder !

Ohh vi gør vel alle det vi er bedst til jeg kan formulere hvad jeg
mener - hvad du så ikke kan , efter som ikke evner at svare - men lidt
har også ret og hvis der skal være e i hen i stedet for æ - så for du
den gratis og i mangel af evne til at besvare spørgsmålet i indlæget så
er det så det nu det du kan og ja hvad skulle du ellers gøre ?
ja ok du har forsøgt dig med at sende indlæg uden at skrive noget - hvad
alt taget i betragtning må være det mest fornuftige du nogensinde har
postet ...

http://tinyurl.com/3dxodc2

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-08-11 16:14

skrev:
> Prøv Google:

Skide godt - ja selv om det jo heder brev stemme så har jeg nu ikke hørt
om man rent faktisk kan gøre det pr brev ... har du fået valg kort ?

Fra : N/A

Dato : 28-08-11 17:44

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-08-11 17:44

Den 28-08-2011 11:58, Eyvind Dk skrev:

> 2 dage skulle der gå

Hmm hvor fan skulle jeg vide fra ? jeg har en dap radio , men er ved at
få spat af alt det snak der kommer - så jeg bruger den bare til at
spille mp3 på så den er lukket jeg har skam også tv signal som jeg godt
nok lige har opsagt da jeg fandt ud af den hd optager der fulgte med
ikke havde været tændt siden april hvad også indebære tv signalet og
efter som jeg aldrig ser noget direkte (med mindre Tyson skal bokse)
hvad han jo er holdt op med ..ja så ..i øvrigt er tiden alt taget i
betragtning noget sært noget - nogen gange er det som om jo mere man
prøver at holde fast på den jo hurtigere forsvinder den.

> Og dog er han ikke helt sikker, men læner sig op ad wikipedia.
> Godt gået Bøv - langt fremme i skoen hva'?

man må jo søge de info der nu en gang er tilgængelige ..
Der var en dame der ringede for et stykke tid siden og ville sælge mig
en avis - jeg forklarede hende at jeg havde fået nyt fuglebur med kanter
så der ikke kom frø på gulvet mere eller meget få så jeg havde ikke mere
brug for en avis til at ligge i bunden , hun blev ved med forklare om
nye spænende tillæg i avisen og det gik ligesom hænd over hovedet på
hende at jeg ikke læste avisen men kun brugte den i bunden af mit
fuglebur , da jeg havde prøvet at få hende til at forstå det uden succes
3 gange og hun blev ved med at vrøvle - så gjorde jeg hende klart hvis
hun ringede igen ville jeg sigte hende for chikane lagde røret på og
hørte aldrig nærmere ..

> Håber du fik oplyst den sidste -

Om det sidste er foran eller bag os skal jeg ikke kunne svare på selv om
det er værd at tænke over ..

forudsætningen for at sligt en info kommer en for øre må jo være at
der er en kanal der oplyser en om det og efter som virkeligheden ikke
rigtigt interessere mig så er de kanaler lukket ...men hvis det er
vigtigt nok så kommer det well snigende

> Men kan du ikke bare skrive direkte ...

teknisk set jow

den er skam ikke mange dage gammel jeg så det på Facebook i går tror jeg
det var at Helle Torning var gået ind i valgkampen og måtte der af
udlede at der nok var et valg på vej .. hvad der så også var / er ..

Det skal da hermed også være sagt nej jeg interessere mig ikke for
nyhederne - jeg interessere mig for historien og betragter mig selv og
min samtid , som et øjeblik i denne ..men min rolle i den er uden eller
i bedste fald af meget ringe betydning

men nyhederene i sig selv er jo strengt taget bare en opridsning af
nogen begivenheder man ikke har nogen indflydelse på ..

hvad der i mod berøre mig er f.eks

Tom Kristensen skrev :

Men min angst maa forløses i længsel
og i syner af rædsel og nød.
Jeg har længtes mod skibskatastrofer
og mod hærværk og pludselig død.

digtet blev kendt i Romanen Hærværk der udkom i 1930 senere filmatiseret
udener sammen navn en gang i 70 erne
men til den bedre del af min svigtende hukommelse så kom den i en
digtsamling i 1928 , hvis navn jeg ikke kender .. men det må da være til
at finde ud af ..

Lige efter sidste is tid var vi landfaste med England og der her siden
da været en vandstigning på hele 128 meter

alt taget i betragtning mener jeg den bedste filmatisering hvor i der
indgår dørvogteren trods alt er bedste med og ikke med den nok mere
anerkendte version af orson welles fra 62 mener jeg mener Anthony
Hopkins fortolker den bedre i 93

Det er den slags jeg synes der er vigtigt og værd at huske på

om Lars Lykke eller en anden stats leder sender sender 450 ny udklækkede
buekrater i kvartalet til EU hvor de ikke foretager sig noget der gør
fra eller til ud over det koster en formue , det tror jeg intet valg kan
gøre nogen forskel på ..i det store hele er det bare et spørgsmål om
hvem der kan blæse med røg op i røven på vælgeren inden valget , men at
tro det i det store hele kommer til at gøre nogen reel forskel vil jeg
mene er en naiv antagelse ...

Det er en slags matador hvor man fordeler minister pensioner biler og
andre ben og hvis man som jeg tror det vigtigste et lands ledelse kan
arbejde sig hænd imod er at opnå så meget frihed som muligt for borgeren
- så arbejder vi med et system der ikke har den ambition

jeg har haft Tysk i skolen så jeg skulle mene jeg ved hvad jeg taler
om :)

jeg vil runde dette af med noget af det sidste John Lennon skrev :

People say I'm crazy doing what I'm doing
Well they give me all kinds of warnings to save me from ruin
When I say that I'm o.k. well they look at me kind of strange
Surely you're not happy now you no longer play the game

People say I'm lazy dreaming my life away
Well they give me all kinds of advice designed to enlighten me
When I tell them that I'm doing fine watching shadows on the wall
Don't you miss the big time boy you're no longer on the ball

I'm just sitting here watching the wheels go round and round
I really love to watch them roll
No longer riding on the merry-go-round
I just had to let it go

Ah, people asking questions lost in confusion
Well I tell them there's no problem, only solutions
Well they shake their heads and they look at me as if I've lost my mind
I tell them there's no hurry
I'm just sitting here doing time

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 28-08-11 22:21

> Hmm hvor fan skulle jeg vide fra ? jeg har en dap radio ,

Det hedder DAB radio og ikke dap. Det er en forkortelse for Digital Audio
Broadcasting.

http://da.wikipedia.org/wiki/Digital_Audio_Broadcasting

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-08-11 00:13

Den 28-08-2011 23:20, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
> Det hedder DAB radio og ikke dap

Det var flot kom du svare selv på de ting som du ikke kan forstå - tror
du det har noget at gøre med at du ikke kan poste igennem sunsite dk ?

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 29-08-11 00:35

> Det var flot kom du svare selv på de ting som du ikke kan forstå -

Det har noget at gøre med at du er for ubegavet til at forstå selv de
mindste ting.

> tror du det har noget at gøre med at du ikke kan poste igennem
> sunsite dk ?

Hvad skal jeg med Sunsite ? - jeg har to andre adgange til Usenet hvoraf den
ene er helt gratis og virker perfekt (den kan det samme som Sunsite, er blot
mere fejlfri), den anden kan køre nogle binære grupper og køre HTML-indlæg.
Sunsite er fortidens server, noget gammeldags bras. Det der med Sunsite er
vist noget som er blevet en form for tvangstanke inden i dit sygelige
kranie, tror du ikke ?

Der er ikke nogen mennesker som kan bruge nogle små umodne drenge fra AUC
som smagsdommere på hvad der kan bringes eller ikke bringes på Usenet så
længe at andre brugeres ID ikke bliver misbrugt.

Med dine svinske og ulækre halvpornografiske nøgenbilleder af en gammel
forvirret mand som du misbruger til et formål som jeg synes er forkasteligt,
er du ikke den som skal føre fanen alt for højt. Hvad bliver det næste ?
Nogle pædofile billeder ? Du er en klam ynkelig stodder, intet andet.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-08-11 01:01

Den 29-08-2011 01:34, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:

> Hvad skal jeg med Sunsite ?

mindre ind lidt efter som du har er blevet bandlyst for deres service ..

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 29-08-11 01:08

> [...]
->
> mindre ind lidt efter som du har er blevet bandlyst for deres service

Hold da kæft, helt sort. Har du drukket for meget sprut eller røget noget
sjovt tobak eller spist nogle euforiserende svampe eller taget nogle
ecstasy-piller ? Eller det alt sammen på en gang ? Det ville give god
mening hvis du har.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-08-11 17:57

Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com> writes:

> [...]
> så der ikke kom frø på gulvet mere eller meget få så jeg havde ikke mere
> brug for en avis til at ligge i bunden , hun blev ved med forklare om

Få HPH til at lære dig at bare sige "Nej tak" istedet for en 10-siders
afhandling om et eller andet irrelevant. Det siger du så indtil hun
fanger beskeden.

Nej tak?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-08-11 18:36

Den 28-08-2011 18:56, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110828 skrev:

> Få HPH til at lære dig at bare sige "Nej tak" istedet for en 10-siders
> afhandling om et eller andet irrelevant. Det siger du så indtil hun
> fanger beskeden.

Man skulle jo mene 3 gang var lykkens gang men jeg kunne virkeligt høre
hun ikke var til at standse - jeg ved ikke om det har noget at gøre med
at kvinder er meget bedre til at multi taske ind mænd , da de bevisligt
bruger begge hjerne halvdele på en gang hvor manden primært kun bruger
den ene - hvorfor de da også statistisk taler 3 gange så meget , som
mænd , hvorfor man nogen gange må trække i nød bremsen ..når nej tak
ikke rækker ...

*snip*

> Nej tak?

der stod en del tænker du på noget specielt ?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-08-11 06:33

Bo Morch Mogensen <jsFddl@s.dk> writes:

> [...]
> gerne kommentere det meste efter bedste evne - så tænkte jeg det ville
> være spændende at få din vinkel på dette spørgsmål ..

Bo, du må ikke krydspostere mellem andre grupper og mudderet. Det ved
du godt, ikke?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-08-11 09:21

Den 29-08-2011 07:33, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110828 skrev:

> Bo, du må ikke krydspostere mellem andre grupper og mudderet. Det ved
> du godt, ikke?

Må og må det er helt sikkert ikke omfattet straffeloven - styregruppen
har været i dvale i flere år og jeg er helt sikker på at
news.astraweb.com er ligeglad hvad lader NRE tilbage og han er ligesom
kørt flad efter mangt en modgang

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-08-11 15:29

> [...]

> har været i dvale i flere år og jeg er helt sikker på at
> news.astraweb.com er ligeglad hvad lader NRE tilbage og han er ligesom

Man kan ikke håndplukke de regler man selv kan lide og blæse på resten.
Det ved du godt, ikke?

Fra : Bo Morch Mogensen

Dato : 29-08-11 15:49

Den 29-08-2011 16:28, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110829 skrev:

> Man kan ikke håndplukke de regler man selv kan lide og blæse på resten.
> Det ved du godt, ikke?

Regler og regler efter som det ikke er som sagt en del af straffeloven
det ikke er vedtaget demokratisk at det er en dårlig regel ja der er
mange ting der taler imod - uden sammenligning i øvrigt så blev det jo
også pålagt den Danske befolkning at samarbejde med værnemagten ved
krigens udbrud i 40 hvor det så sener viste sig at det netop var dem der
gjorde det stik modsatte der blev regnet for helte og fædrelands kærlige
efter krigens ophør i 45 ...

Ikke dermed sagt at alle fundatser er huld i hovedet f.eks vil det være
tåbeligt at skrive test i jura gruppen - men efter som det ikke
ødelægger eller forandre debatten at xposte mellem dsm og dk.politik så
går det nok meget fint ..

jeg tror ikke man skal følge regler for reglernes skyld - men fordi
reglen i sig selv er fornuftig ..er den ikke det så tror jeg ikke man
skal tillægge den for stor betydning ..

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 01-09-11 19:54

> [...]
> den ene - hvorfor de da også statistisk taler 3 gange så meget , som
> mænd , hvorfor man nogen gange må trække i nød bremsen ..når nej tak

Se, du er ude af stand til at fatte dig i korthed. Det er da derfor hun
ikke forstod at du egentligt ikke gad snakke med dig, når du er et
kvarters tid om at formidle budskabet...

> *snip*

> der stod en del tænker du på noget specielt ?

At du måske kunne have formuleret det kortere?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-09-11 23:51

Den 01-09-2011 20:54, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110901 skrev:

> Se, du er ude af stand til at fatte dig i korthed. Det er da derfor hun
> ikke forstod at du egentligt ikke gad snakke med dig, når du er et
> kvarters tid om at formidle budskabet...

ja sådan kan man godt se på det

> At du måske kunne have formuleret det kortere?

Nahh bare det er på skrift så går det nok

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-11 13:17

"BØv
> ja sådan kan man godt se på det

Var det svært/overraskende at komme til den erkendelse?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-09-11 14:29

Den 11-09-2011 14:17, Eyvind Dk skrev:

> Var det svært/overraskende at komme til den erkendelse?

de stor spørgsmål er gratis for dem stiller vi selv

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 12-09-11 15:57

Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com> writes:

> de stor spørgsmål er gratis for dem stiller vi selv

Eyvind er bare bange for at det skal gøre ondt på ham selv til den tid.