USA orkanens værk
Fra : Lyrik

Dato : 27-08-11 23:32

1 million amerikanere har allerede mistet strømmen. Obama og Fema (en
slags Røde Kors) får topkaraktér som hjælpere. Noget helt andet end da
Bush var ved roret.
Men orkanen fortsætter imod New York....

MvH
Jens

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 28-08-11 01:26

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> Bush var ved roret.
> Men orkanen fortsætter imod New York....

Orkenen forventes kun at være en storm når den når New York. FEMA er det
føderale katastofeberedskab. Svarer til Beredskabskorpset i Danmark.
--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes.

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 28-08-11 07:22

""Jesper Ørsted"" <shefan@hotmail.com> skrev i meddelelsen news:1k6oumf.8oreyt1ne1gxuN%shefan@hotmail.com...

> Orkenen forventes kun at være en storm når den når New York. FEMA er det
> føderale katastofeberedskab. Svarer til Beredskabskorpset i Danmark.
> [...]

Jeg synte faktisk ogsaa han har gjort det udemaerket, det er ligesaasnart at landet blev krigs traet og
oekonomien var alvorligt presset, at meget af modstanden mod en farvet praesident forsvandt!
Han gjort det langt bedre end de fleste forventede!

Sane Peter

Fra : Lyrik

Dato : 28-08-11 08:31

Den 28/08/11 02.26, Jesper Ørsted skrev:

> Orkenen forventes kun at være en storm når den når New York. FEMA er det
> føderale katastofeberedskab. Svarer til Beredskabskorpset i Danmark.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det er godt at du forsøger at glatte ud, men du forstår ikke hvad det er
der er på spil.

Synkront med stormen som ganske rigtigt er "nedgraderet" til en tropisk
storm, er det faktum at den falder synkront med en højvandsstigning.
Ud over at det har det regnet i 30 timer hvor der er faldet op til 35
centimeter regn!
Dele af New York ligger meget, meget lavt. Den er afhængig af strøm til
højhusenes elevatorer og til ventilation i højhusene, hvor der kun
vanskelligt kan udluftes via vinduer!

Skrækscenariet er en stille og rolig oversvømmelse af husenes "fødder"
Under disse er enorme kældre med hele byens "nervesystem" af elkabler og
vandforsyning, samt kloakafledning.
Dette system er forældet, men det fungerer.
Områder af den kan blive ubeboelige i lang tid hvis byens fødder bliver
oversvømmet og kældrene fyldt med vand.

MvH
Jens

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 28-08-11 19:42

> [...]

> Dette system er forældet, men det fungerer.
> Områder af den kan blive ubeboelige i lang tid hvis byens fødder bliver

Stormen har passeret New York. Bortset fra nogle oversvømmelser på den
sydlige del af Manhattan er der intet sket.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 28-08-11 22:22

""Jesper Ørsted"" <shefan@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Stormen har passeret New York. Bortset fra nogle oversvømmelser på den
> sydlige del af Manhattan er der intet sket.

Jo der er også væltet nogle træer.

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Lyrik

Dato : 29-08-11 08:17

Den 28/08/11 23.22, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) skrev:
> ""Jesper Ørsted""<shefan@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo der er også væltet nogle træer.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Og 4 millioner uden strøm, så hvad kan jeg sige?:"Her går det godt, fru
kammerherreinde! her går det godt! her går det godt!-Tra-la-la-la.

Ikke Jesper?

MvH
Jens

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 29-08-11 11:24

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Og 4 millioner uden strøm, så hvad kan jeg sige?:"Her går det godt,
> fru kammerherreinde! her går det godt! her går det godt!-Tra-la-la-la.
>
> Ikke Jesper?

Det er vist fire millioner i de andre stater. I New York er der vist ikke så
mange som har mistet strømmen. Orkanen tabte pusten da den nåede til New
York og blev heldigvis kun til en tropisk storm. Ser vi på de andre stater
længere syd på, så har "Irene" skabt skader for flere milliarder dollars og
dræbt 14 mennesker, så det er en ganske alvorlig affære.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-08-11 04:43

On Sun, 28 Aug 2011 00:31:38 +0200, Lyrik <jenserikbech@gmail.com>
wrote:

>1 million amerikanere har allerede mistet strømmen. Obama og Fema (en
>slags Røde Kors) får topkaraktér som hjælpere. Noget helt andet end da
>Bush var ved roret.
>Men orkanen fortsætter imod New York....
Når vi skriver indlæg om store ulykker i udlandet på dk.politik
er det god proportionssans at prioritere hvad vi i DK kan og bør gøre
noget ved

Klarer USA det ikke meget godt selv?

Vedr lig i Tripoli er det uinteresssant om de er varme og man mangler
vand. Mærkeligt er at der er sunde stærke oprørere med biler men de
fjerne ikke ligene 100 m væk i ørkenen? De er altså kun på fotostedet
for en kort bemærkning

Det ville man gøre, hvis man ser det som sit land som man skal bo i

Er oprørerne kun skuespillere, og ligfjernelse står ikke i
rolleheftet?

Jeg tror at TV-billeder fra Libyen er MEGET FALSKE, næstem foto trick

Det gælder måske også billeder fra uvejr i USA