Økonomi eller kaos!
Fra : Lyrik

Dato : 27-08-11 10:09

Det er kun få valg vi får som danskere når økonomien skal reddes.
Det ser ud som om det kun kan ske hvis vi arbejder til vi bliver firs,
forsager efterlønnen og alle dens gerninger.(Efterlønnen har forvandlet
sig fra et godt otium, til Djævelen, Satan selv) Og det var de
konservatives mago der tryllede den om!

Om vi kunne spare på krigsudgifter, landbrugsstøtte(18 milliarder) er
end ikke på tale.

Vi skal arbejde mere! Altså fra et land hvor konen hyggede sig hjemme og
passede børn, mens manden arbejdede 40 timer.
Over til begge på arbejdsmarkedet 64 timer, mens fremmede passer deres
børn, skal vi nu op på flere timer mens pensionsalderen skal op på 69 år!!!

Hvorfor? jo så vi alle kan følge den amerikanske drøm om at hver borger
skal være en konge der bor i et kongeslot på 750 kvadratmeter på toppen
af hver sin bakke omkranset af pigtråd og bevogtet af vagtposter.

Måske er der et enklere liv, familier med børn der leger sammen i
nærområdet, forældre der har tid til at hygge sig i haven med kaffe og
rare sladdertanter på besøg. Familier med boliger der ikke er slotte med
jacuzier, men ramme om en families trivsel?

MvH
Jens

Fra : Nicky

Dato : 27-08-11 12:15

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> rare sladdertanter på besøg. Familier med boliger der ikke er slotte med
> jacuzier, men ramme om en families trivsel?

Morten Koch idyllen hører en fjern fortid til, og vender aldrig tilbage. Jeg
ser nu at familien danmark anser Lars Løkke for den bedst egnede kandidat
til at føre DK sikkert i gennem den globale krise. Ganske imponerende i
betragtning af at underskuddet på de off. finanser bliver i størrelsesorden
af 85 mia. kr i indeværende år. Den mand kan ganske enkelt sælge sand i
Sahara....:)

Fra : Lyrik

Dato : 27-08-11 14:35

Den 27/08/11 13.15, Nicky skrev:

> [...]
> imponerende i betragtning af at underskuddet på de off. finanser bliver
> i størrelsesorden af 85 mia. kr i indeværende år. Den mand kan ganske
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Fortiden vender ikke tilbage, men det kunne andre visioner om nutiden gøre.
En enklere tilværelse i harmoni med sin familie og sit nærmiljø.

Som Enhedslistens vision om at Co2 besparelse skal figurere lige så
højt som økonomiske besparelser. Hvorfor ikke?

Kan vi spare mere på energi-ressourcerne end nabolandene, eller
fremskaffe energi på en vedvarende måde, så er vi førende på
energiområdet, hvilket vil udmønte sig i en øget eksport på det område.
Venstre har i en periode fjernet støtten til udvikling af vedvarende
energi, har jeg set på "Ingeniøren"

Underskuddet på de offentlige finanser er fremkommet via skattelettelser
som har drænet kassen. Vel at mærke til de rigeste.
Mon ikke valgkampen vil afsløre "sandsælgeren"? Som fidusmager?

Et kryds er let at flytte!

mvH
Jens

Fra : Nicky

Dato : 27-08-11 16:30

> [...]
> vil udmønte sig i en øget eksport på det område.
> Venstre har i en periode fjernet støtten til udvikling af vedvarende

Problemet med Enhedslistens visioner er bare at politikere ikke er sat på
tinge for at udpege fremtidens arbejdspladser i en verden under konstant
forandring. Det er en forældet planøkonomisk tankegang, som er dømt til at
mislykkes. Politikernes opgave er at skabe bedre rammer for dansk
erhvervsliv, herunder energisektoren, men at lade markedet klare den del,
der omhandler, hvor fremtidens arbejdspladser skal findes.

> Underskuddet på de offentlige finanser er fremkommet via skattelettelser
> som har drænet kassen. Vel at mærke til de rigeste.

Skattelettelser til de rige, halvering af dagpengeperiode, og senest et
udspil i form af en virkningsløs boligpakke. Rent gak gak.

> Mon ikke valgkampen vil afsløre "sandsælgeren"? Som fidusmager?

Måske. Men sandsælgeren skal vurderes i forhold til Gucci-damens 12 berømte
minutter, betalingsring, dyrere cigaretter og andre tåbelige forslag. Hvem
er værst - jeg ved det ærlig talt ikke.

> Et kryds er let at flytte!

Jeg synes det er ualmindeligt svært.