Hvad bliver valgtemaet ?
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 26-08-11 13:57

Der er udskrevet valg til afholdelse torsdag den 15. september 2011. Hvad
bliver valgtemaet ? Hvis man skal tro de to store partier, Venstre og
Socialdemokraterne, så bliver den økonomiske politik men der er jo alle er
jo alle de andre partier som har brug for mere end det for at profilere sig.
Lad os tage dem fra en ende af fra Vestre mod højre:

Enhedslisten ønskede valgtema: Det kommer til at handle om større social
retfærdighed. Det kommer til at handle om Grøn politik (læs yderligere
brandbeskatning af bilister (ikke fordi de andre partier er meget anderledes
på det punkt)). Det kommer til at handle om at rulle skattepolitikken
tilbage til hvor den kom fra før skattereformen. Det kommer til at handle om
uddannelse til arbejdsløse og et stop for aktiveringsmøllen. Det kommer til
at handle om at Enhedslisten er garanten for hive Socialdemokraterne og SF
til venstre for midten hvis højreskridningen for de to partier fortsætter.
Det kommer til at handle om at fjerne alle eller mange af de regler for
regulering af indvandringen i Danmark.

SFs ønskede valgtema: Er stort set det samme som Socialdemokraterne da de
stiller op på et fælles valggrundlag.

De Radikales ønskede valgtema: Det kommer til at handle om at få sat gang i
den danske økonomi. Det kommer til at handle om uddannelse. Det kommer måske
til at handle om skattepolitik. Det kommer også i en vis udstrækning til at
handle om S-SFs valgtema men De Radikale har behov for skille sig ud. De
Radikale vil selvfølgelig agitere for at de er garanten for at efterlønnen
bliver afskaffet, at dette flertal stadig er til stede i det nye folketing.
Det kommer selvfølgelig også til at handle om et forsvar for
tiltrækningsreformen i sin helhed som et element i en ansvarlig økonomisk
politik (i følge De Radikale).

Kristendemokraternes ønskede valgtema: Det kommer til at handle om
sundhedssektoren i udkants-Danmark. Er det rimeligt at man risikerer at
skulle rejse op i mod 100 km til nærmeste sygehus/hospital ? Det mener
Kristendemokraterne ikke. Det kommer i det hele taget til at handle om
udkants-Danmark. Kristendemokraterne har meget hårdt brug for
udkants-Danmarks stemmer. Kristendemokraterne vil efter al sandsynlighed
ikke være at finde i Folketinget efter den 15. september.

De Konservatives ønskede valgtema: Det kommer til at handle om
skattepolitik. De Konservative kommer især til at slås om det samme
vælgersegment som Liberal Alliance. Det kommer til at handle om besparelser
på den offentlige sektor og nedsættelse af skatten. Det kommer mindre
sandsynligt også til at handle om retspolitik. De Konservatives vigende
vælgertilslutning kan føre til valgtemaer som kan blive problematiske for
Venstre. De Konservative har hårdt brug for at profilere sig.

Liberal Alliances ønskede valgtema: Det vil være et krav om en flad skat på
maksimal 40 %. Liberal Alliance vil forsøge om at overhale De Konservative
højre om. Det er det samme vælgersegment som skal overtales til at stemme på
Liberal Alliance som vil stemme på De Konservative og Venstre. De mest
højresnoede Venstre-vælgere vil måske falde for Anders Samuelsen.

Dansk Folkepartis ønskede valgtema: Det vil handle om indvandrerpolitik,
sådan som det plejer at være. DF lever af problematikken omkring
uintegrerede indvandrere. Det kommer til at handle om at give indtryk af at
DF vil gøre noget for de svageste grupper i samfundet, altså først og
fremmest pensionisterne, især de ældre medborgere. Kontanthjælpsmodtagere
skal nok ikke regne med den store interesse fra DF, bortset fra fjendtlig
interesse. Der er jo som bekendt mange indvandrere blandt
kontanthjælpsmodtagere og alle de danske kontanthjælpsmodtagere er DF
ligeglade med, i bedste fald. Mindre sandsynligt kan det komme til at handle
om EU-politik.

Det er mine bud på partiernes ønsker til valgtemaer. Så bliver det gode
spørgsmål om de mindre partier kan presse dagsordenen fra de to store
partier. Der er jo ingen tvivl om at også denne valgkamp bliver en
præsidentiel valgkamp, altså det store "slagsmål" mellem Lars Løkke
Rasmussen og Helle Thorning Schmidt.

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 26-08-11 14:36

On Fri, 26 Aug 2011 14:57:06 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> jo alle de andre partier som har brug for mere end det for at profilere sig.
> Lad os tage dem fra en ende af fra Vestre mod højre:

Valgtema nummer 1 bliver suverænt: Økonomi

(Jeg retter lige din forkerte rækkefølge nedenunder).

> [...]
> Det kommer til at handle om at fjerne alle eller mange af de regler for

EL får ingen indflydelse på valgkampens temaer. De kommer kun til at samle
de vælgere op, der er blevet trætte af SF's højredrejning for at få fat i
taburetterne.

> SFs ønskede valgtema: Er stort set det samme som Socialdemokraterne da de
> stiller op på et fælles valggrundlag.

Mit gæt er at SF får et katastrofevalg. Højrefløjen i SF vil vælge Thorning
og venstrefløjen vil vælge EL.

> [...]
> Det kommer selvfølgelig også til at handle om et forsvar for
> tiltrækningsreformen i sin helhed som et element i en ansvarlig økonomisk

De Radikale får sikkert en stor indflydelse på valgets temaer, da de er
interessante fordi mange "røde" er enige i efterlønnensreformen.

> [...]
> udkants-Danmarks stemmer. Kristendemokraterne vil efter al sandsynlighed
> ikke være at finde i Folketinget efter den 15. september.

KristendemonkrateN er 100% ligegyldig.

> [...]
> ligeglade med, i bedste fald. Mindre sandsynligt kan det komme til at handle

Indvandrerpolitikken har altid været et relevant tema for mange vælgere.
For øvrigt er DF mere positiv overfor de "svage" i samfundet, end
socialdemokraterne er.

> [...]
> vælgertilslutning kan føre til valgtemaer som kan blive problematiske for
> Venstre. De Konservative har hårdt brug for at profilere sig.

Det er jeg enig i.

> [...]
> Liberal Alliance som vil stemme på De Konservative og Venstre. De mest
> højresnoede Venstre-vælgere vil måske falde for Anders Samuelsen.

Også enig, men jeg tror deres kamp med De Konservative om vælgerne, vil
drukne i det store slag Løkke/Thorning.

Helt enig.

Fra : Bo Warming

Dato : 26-08-11 15:20

>Valgtema nummer 1 bliver suverænt: Økonomi

OG DANSKERNE ER KLOGE NOK TIL AT INDSE AF DET ER VIGTIGST
- økonomi afgør erhvervsliv og EU

Elektronisk fængsling af mistænkte kan blive en stor sag hvis DF er
klog nok til at tage SSF på ordet

Det parti der tør kræve ændriner af politiet vinder meget på det

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 29-08-11 08:29

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Også enig, men jeg tror deres kamp med De Konservative om vælgerne,
> vil drukne i det store slag Løkke/Thorning.

Din rækkefølge er forkert. DF står på den yderste højrefløj sammen med
Liberal Alliance. På retspolitik og indvandrer-området er der intet parti
som er mere højresnoet end DF. Kun angående deres pensionister (som jo er en
del af deres vælgersegment), er DF et midterparti.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 29-08-11 09:00

On Mon, 29 Aug 2011 09:29:22 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Din rækkefølge er forkert. DF står på den yderste højrefløj sammen med
> Liberal Alliance.

Nej, det er DIG der tager fejl. Hvis du fjerner udlændingepolitikken så er
DF reelt socialdemokrater.

> På retspolitik og indvandrer-området er der intet parti
> som er mere højresnoet end DF.

Der er MANGE andre områder. På f.eks. socialområdet er DF nærmest mere røde
end SD.

> Kun angående deres pensionister (som jo er en
> del af deres vælgersegment), er DF et midterparti.

Du har bildt dig selv ind at DF er ultra højreorienteret, og ikke alverdens
beviser vil ændre din fordom på det område, så det er spild af tid at
forsøge.

Du er selv DF'er i hjertet, og hader dig selv for det.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 29-08-11 10:57

> Nej, det er DIG der tager fejl. Hvis du fjerner udlændingepolitikken
> så er DF reelt socialdemokrater.

> Der er MANGE andre områder. På f.eks. socialområdet er DF nærmest
> mere røde end SD.

Absolut ikke. Det er kun deres pensionister som de gør en lille smule for
landspolitisk. Ude i kommunerne har de indgået forlig som har været til
skade for dette væglersegment også. Realpolitisk er DF ganske uberegnelige.

> Du har bildt dig selv ind at DF er ultra højreorienteret, og ikke
> alverdens beviser vil ændre din fordom på det område, så det er spild
> af tid at forsøge.

Mange andre opfatter helt korrekt Dansk Folkeparti som et parti ude på den
yderste højreflanke. Det er jo heller ikke nogen hemmelighed at højrerabiate
miljøer har medlemskaber i DF. Det bare helst ikke noget at DF vil snakke
om. Nu hvor DF har indgået forlig med regeringen om
tilbagetrækningsreformen, herunder en kraftig beskæring af efterlønnen,
viser dette parti sig nu som et vaskeægte borgerligt parti uden nogen social
ansvarsfølelse. DF står for stort set alt det modsatte af hvad jeg står for.
At deres politikere så er fyldt med løgn, jamen det er de jo ikke alene om i
det politiske miljø. De siger en ting men de gør noget helt andet. Jeg håber
på at DF får sin første vælgerlussing denne her gang, fordi de har virkelig
fortjent det. De har svigtet deres lavtuddannede vælgersegment. Alt dette
pakket ind ansvarlighedsvrøvl. Deres ansvar er først og fremmest deres
vælgere. Dem har de taget røven på. Det eneste som står tilbage hos DF er
deres galoperende indvandrerhad. Dette indvandrerhad har jeg på ingen måde
nogen sympati for. Det ENESTE sted hvor DF og jeg er enige er at der skal
ske opstramninger i straffeloven. Det skal være meget meget dyrere at begå
personfarlig kriminalitet. Her vil DF på ingen måde leve op til de krav jeg
har til ændringer af straframmerne, altså klare gennemsolide skærpelser især
af minimumsstraffe men så afgjort også et heftigt løft på maksimumsstraffe.

> Du er selv DF'er i hjertet, og hader dig selv for det.

Jeg kan ikke fordrage DF, prøv nu at fatte det,

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 29-08-11 12:23

On Mon, 29 Aug 2011 11:56:53 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> skade for dette væglersegment også. Realpolitisk er DF ganske uberegnelige.

Ikke mere end alle andre partier.

F.eks. her i kommunen kørte Socialdemokraterne (før kommunevalget) på at en
stemme på de borgerlige var en stemme på at nedlægge folkeskoler i
massevis, og en stemme på S/SF var en garanti for at bevare folkeskolerne.

Hvad var resultatet. S/SF vandt OG noget af det første de gjorde, var at
nedlægge halvdelen af folkeskolerne i kommunen.

> Mange andre opfatter helt korrekt Dansk Folkeparti som et parti ude på den
> yderste højreflanke.

Kun folk der ikke kan tænke selv.

> Det er jo heller ikke nogen hemmelighed at højrerabiate
> miljøer har medlemskaber i DF.

HVILKE "højrerabiate miljøer".?

> Det bare helst ikke noget at DF vil snakke
> om.

De smider da de højrerabiate ud når de opdager dem.

> [...]
> viser dette parti sig nu som et vaskeægte borgerligt parti uden nogen social

En simpel nødvendighed for at bevare en forsvarlig økonomi.

> DF står for stort set alt det modsatte af hvad jeg står for.

Det viser testene jo IKKE er tilfældet. Du går jo NETOP ind for DF's
holdninger, men nægter bare at erkende det.

> At deres politikere så er fyldt med løgn, jamen det er de jo ikke alene om i
> det politiske miljø.

Hvornår ved du at en politiker lyver.?

Når de åbner munden.

> De siger en ting men de gør noget helt andet.

Vrøvl. De siger da NETOP hvad de vil gøre.

> Jeg håber
> på at DF får sin første vælgerlussing denne her gang, fordi de har virkelig
> fortjent det.

Det må være dit selvhad der taler der.

> De har svigtet deres lavtuddannede vælgersegment. Alt dette
> pakket ind ansvarlighedsvrøvl. Deres ansvar er først og fremmest deres
> vælgere. Dem har de taget røven på.

Du æder ALT fra den røde propagandamaskine råt.

> Det eneste som står tilbage hos DF er
> deres galoperende indvandrerhad.

Endnu en af dine forkerte fordomme. HVOR ser du det "indvandrerhad".???

> Dette indvandrerhad har jeg på ingen måde
> nogen sympati for.

Det indvandrerhad findes kun i din fantasi.

> Det ENESTE sted hvor DF og jeg er enige er at der skal
> ske opstramninger i straffeloven.

Var det ikke deres retspolitik, som du kaldte "højrerabiat".?

> [...]
> af minimumsstraffe men så afgjort også et heftigt løft på maksimumsstraffe.

Du er altså MERE højrerabiat end DF.

> Jeg kan ikke fordrage DF, prøv nu at fatte det,

Men alligevel deler du deres holdninger.

Du hører tydeligvis til dem der IKKE vil indrømme hvem de reelt er.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 29-08-11 19:07

> [...]
>
> Du er altså MERE højrerabiat end DF.

> Men alligevel deler du deres holdninger.
>
> Du hører tydeligvis til dem der IKKE vil indrømme hvem de reelt er.

Du er komplet faktaresistent og total spild af tid, chatnar.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 29-08-11 19:28

On Mon, 29 Aug 2011 20:07:16 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Du er komplet faktaresistent og total spild af tid, chatnar.

Du evnede altså ikke svare på et eneste spørgsmål, men kom kun med en
one-liner sviner. Ynkeligt.

Fra : NoTrabajo

Dato : 29-08-11 14:19

Den 26-08-2011 14:57, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
> [...]
> jo alle de andre partier som har brug for mere end det for at profilere sig.

Valgtemaet burde være, at vi ikke vil finde os i uintegrerbare,
knivstikkende og voldtagende muhamedanere.

Det er på tide at vi får gjort op med årtiers slappe udlændingepolitik.

Det skal dog nok lykkes politikerne at få valgtemaet til fortsat at
dreje sig om ligegyldig økonomi. Selv DF synes ikke at have lyst til at
tage muhamedanernes ugerninger op til debat. De er blevet åh-så-pæne.
--
NoTrabajo