Nabokonflikt med børnehave1+2
Fra : Bo Warming

Dato : 24-08-11 09:31

   Nabokonflikt med børnehave1+2
1. Barfods-provokatørens icecubes
Uden at have gjort noget kriminelt, har jeg bidraget til at
misstemning og nabokonflikt er opstået mellem børnehaven, der er min
nabo, og mig. Min ingeniørfar var soldyrker med Diogenes som ideal og
jeg blev det samme.
Da jeg i 1977 købte en villa med solrig have på Nørrebro, læste jeg
avis på det modsatte fortov hvor der var sol kl 8-10 og først
derefter kommer den ind i min have. Når jeg ikke medbragte termokande
med kaffe, medbragte jeg juice med isterninger og børnehavebørn bag
trådgitter spurgte nu ikke kun "Hvad hedder du og "hvorfor har du ikke
sko på" men også "Hvad er det" om isterningerne og da jeg så en
pædagog overvågede børnene på tæt hold gav jeg en gennem trådhegnet og
forbød at den puttedes i munden, kun til leg på asfalten og pædagogen
tilføjede "ja det er rigtigt" dvs godkendte, men et år senere kom
betjente til mit hjem og truede med tilhold pga isterningen og jeg
klagede til kommunen over ikke at kunne bruge offentlig fortov til
solrig avislæsning og efter to år og mange rykkere svaredes, at nu ku
jeg genoptage min vane, idet en ny forstander var udnævnt.
Under sagsbehandlingen fik jeg af kommunens mægler kopi af brev fra
børnehaveforstander til politi hvor ønske om tilhold begrundedes med
rygter om, at jeg havde solbadet på fortovet uden bukser- hvad ikke
var sket, men det inspirerede mig til tækkelig nederdelsbrug sidenhen.
Jeg har hørt et barn sige om mig til sin forælder på gaden "Når han må
gå barfodet, hvorfor må jeg så ikke" og var stolt over at flytte
grænser i det små.

2. Teenage-tyrks demo-ynk.
En græsplæne Bjelkes Alle 43 var indil 2009 indhegnet af havegærde
som pga ælde fjernedes det år.
Derefter ku jeg lægge mig på græsplæne opad højhus syv meter fra
børnehaven og usynligt for børnehavebørnene og jeg bar nu en løsere
nederdel der aldrig blottede penis - ved JEG. Men at ingen bukser ses
fik børnehavepersonale til til at fabulere om penissynlighed og en
tyrkisk teenager med kendskab til børnehaven fortalte mig fornylig at
tyrkiske forældre ikke lader deres bøn se dem nøgne og er bange for
at børn der således aldrig har set en penis, sku se min penis.
Havde jeg kendt til den ubegrundede angst, havde jeg henvendt mig til
og forsøgt at berolige forstanderen .
Jeg ser en ædel sag i at flytte grænser for alle kan lide afslappet
tøj, og når jeg ved, at ingen krænkelse sker, må det være legalt
gradvis at modne folks tolerance til, at dette er OK, da ingen
uterlighed. Og intet fortsæt til sådan og ingen interesse i børns
reaktion, voksne er min primære målgruppe
Den tyrkiske teenager mente at forældre med opvækst i Tyrkiet har
grund til vrede, og at jeg bevidst provokerer og at fremmedkulturelle
bør ynkes og tages særlig hensyn til.
Havde børnehaven forelagt mig misforståelsen havde kompromis kunne
været aftalt, men jeg troede at man blot var irriteret, fordi mit
plankeværk engang har haftDF-opslag.

Kampen for frigjorthed er om ynk-accept og latterlighed
Nørrebro bryster sig af mangfoldighed vedr etniske tilflyttere og
tolerance, ses som forklaring på, at konflikter er ret få.Jeg er så
anti-vold som Gandhi og har altid haft som livssag at øge frigjorthed
og anti-pedanteri
At jeg færdes på mit fortov og på offentlig plæne på modsat side af
vejen i tækkelig nederdel, ser jeg som en konstruktiv
bagatel-provokation, der flytter de overraskedes grænser pø om pø
Jeg bifalder DF-holdningen at indvandrere ved indrejse ser Danmarks
film med piger med bare bryster for, at de er indstillet på, at
shariaregler gælder ikke her - at næsten alt andet end vold er tilladt
i Danmark.