Engelsk historiker: "De hvide er blevet so~
Fra : Lyrik

Dato : 14-08-11 09:01

»Problemet er, at de hvide er blevet sorte«.

Sådan sagde historikeren David Starkey i går under en debat i
tv-programmet Newsnight på BBC 2 om årsagen til de oprør, der har præget
England siden forrige torsdag.

(De hvide drenge/piger har adopteret sort hip-hop kultur og har fået den
sorte mand i sjælen.
Afrika er kommet til London!)

(De politisk korrekte prøvede derefter åndelig talt at drukne ham i
"Tiberen")

I sin tv-optræden henviser Starkey til en tale fra 1968, som blev holdt
af den engelske politiker Enoch Powell og omtales som 'The Rivers of
Blood Speech'.

Talen kritiserede immigration fra Commonwealth-landene og
antidiskriminations-lovgivningen og advarede mod, at størstedelen af
immigranterne med tiden ville ønske at gøre oprør og dominere resten af
England, »så floden Tiberen ville skumme af blod« - et citat kopieret
fra en gammel romersk tale.

citater fra Politiken.dk

MvH
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 14-08-11 09:11

On Sun, 14 Aug 2011 10:00:36 +0200, Lyrik <jenserikbech@gmail.com>
wrote:

> [...]
>immigranterne med tiden ville ønske at gøre oprør og dominere resten af
>England, »så floden Tiberen ville skumme af blod« - et citat kopieret

Ja vi er nødt til at bekæmpe bøllerne fra luften, med helikoptere og
dronefly og elektronik der afslører deres mobiltelefonkæder

Gummikugler og vandkanoner, ja tak

Gør fængslerne afskrækkende, som i japan som derfor kan skaffe sig
lovlydighed via meget korte fængselsstraffe

Fratag de dømte hærværksfolk deres boliger så de må spilde tid i
offentlige transportmidler - det kan mærkes

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-08-11 11:02

On 14/08/11 10:11, Bo Warming wrote:

> [...]
>
> Fratag de dømte hærværksfolk deres boliger så de må spilde tid i
> offentlige transportmidler - det kan mærkes

Det er bureaukratisk vanvid der bevirker at politiet ikke overvåger al
kommunikation i flamme- og hærgezonen. Med et par kameraer på hvert
gadehjørne ville de kunne pin-pointe nøjagtigt hvor der skal sættes ind.

Voldsfeberen er også en knusende dom over de rødes og velmenernes
uheldige indflydelse på samfundet gennem en menneskealder.
Japserne har aldrig haft den trang til flagellantisme og selvransagelse
som Vesten. De har haft seppuku som nødløsning, og har ikke været plaget
af revolutionære dagdrømme og kulturkristent efterslæb.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 14-08-11 14:20

On Sun, 14 Aug 2011 12:02:09 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>som Vesten. De har haft seppuku som nødløsning, og har ikke været plaget
>af revolutionære dagdrømme og kulturkristent efterslæb.

Sepuku selvmordet var ikke nødløsning vedr forkert krig

Det var fordi en taber må ikke stå i vejen for et nyt regime

Japanerne var lykkelig fri for nid, nag, dagdrøm, efterslæb JA

Uenig i at elektronik og gas ku klare det hele?

Udsigtspost er nemere og billigere ja

Droner ku være elegant og når de sætterchips i bølle så også i bil

Fra : P.N.

Dato : 14-08-11 13:42

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> England siden forrige torsdag.
>
> (De hvide drenge/piger har adopteret sort hip-hop kultur og har fået den

Jamen det er den multikulturelle verden i en nøddeskal. I Soweto lærer de
små piger at danse Ballet, så det går begge veje.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-08-11 14:43

On Sun, 14 Aug 2011 14:42:12 +0200, "P.N." <235@mail.dk> wrote:

>"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Jamen det er den multikulturelle verden i en nøddeskal. I Soweto lærer de
>små piger at danse Ballet, så det går begge veje.

Det er megetlidt de gider lære af os

Men før muslimer kom, var knivstik ukendt i DK

Fra : DADK

Dato : 18-08-11 18:06

On 14-08-2011 10:00, Lyrik wrote:
> [...]
> England siden forrige torsdag.
>
> (De hvide drenge/piger har adopteret sort hip-hop kultur og har fået den

Og det er jo en måde at se det på. Den er sand, men en lidt alternativ
facon, trods alt. Men Vidal jubler sikkert og klapper i sine små hænder.
Nu er hvide lige så ringe som negrene og bekæmper aktivt og bevidst
deres eget samfund. Intet kunne gøre en multikulturel-fortaler som Vidal
mere glad. Det viser jo, hvordan vi kan bryde sociale normer og fordomme
ned på tværs af racer og kulturer. Vi kan alle være med til at nedbryde
vores egen civilisation. Indvandrerne har ikke nødvendigvis patent på det.

> [...]
> immigranterne med tiden ville ønske at gøre oprør og dominere resten af
> England, »så floden Tiberen ville skumme af blod« - et citat kopieret

Der sikkert har været "flinke" i deres oversøttelse

Fra : Vidal

Dato : 18-08-11 19:04

Den 18-08-2011 19:06, DADK skrev:

> [...]
> kulturer. Vi kan alle være med til at nedbryde vores egen civilisation.
> Indvandrerne har ikke nødvendigvis patent på det.

Du skriver det formentligt for at provokere. Men som
sædvanligt passer jeg ikke ind i de stereotyper, du
helt rutinemæssigt forsøger at presse mig ned i.

Ingen, selv i denne gruppe, har talt mere for at få nedbrudt
det multikulturelle til fordel for det multietniske her i
Danmark, netop for at kunne undgå situationer i Danmark, som
i London.

Du hælder blot en spand stråmænd ud. Tag dig sammen, DADK.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : DADK

Dato : 18-08-11 19:45

On 18-08-2011 20:04, Vidal wrote:

> Du skriver det formentligt for at provokere.

Gid det var så vel. Gid det var så vel.

Men som
> sædvanligt passer jeg ikke ind i de stereotyper, du
> helt rutinemæssigt forsøger at presse mig ned i.

Jo, du kan bare ikke selv se det, af én eller anden mystisk grund.

> Ingen, selv i denne gruppe, har talt mere for at få nedbrudt
> det multikulturelle til fordel for det multietniske her i
> Danmark, netop for at kunne undgå situationer i Danmark, som
> i London.

Ingen, end hvem? Vi ser London og omegn plus en række andre britiske
multikulturelle "hotspots" gå bananas. Du ser "de kloge" stadig ikke kan
forklare det, de danser om den varme grød - på et tidspunkt MÅ
spørgsmålet om multikulturalitet blive taget i anvendelse af én af de
PhD'ere DR2 bruger - og så er katten sluppet ud af sækken. Det VIL ske,
med mindre hele KU er hjernevasket.

> Du hælder blot en spand stråmænd ud. Tag dig sammen, DADK.

Nej, jeg er såmænd blot kommet med den eneste forklaring der kan
forklare det der er sket. Dvs den forklaring alle angiveligt leder
efter. Du har end ikke mødt mig med et modspil! Du tropper ikke op med
alternative forklaringer eller præciserer hvor jeg skulle tage fejl.
Nej, jeg "hælder blot stråmænd ud"

Fra : Vidal

Dato : 18-08-11 22:14

Den 18-08-2011 20:45, DADK skrev:

> Gid det var så vel. Gid det var så vel.

Altså bevidste stråmænd. Det er da ikke en fornuftig måde
for et fornuftigt menneske at diskutere.

> Men som

> Jo, du kan bare ikke selv se det, af én eller anden mystisk grund.

Jeg kan ikke se mig selv som multikulturalist, fordi det
er jeg ikke. Jeg går ikke ind for mere indvandrig af mellemøstlige
typer, jeg går ind for at indvandrerne skal integreres, selv
om jeg ikke går ind for den tvang, du nu går ind for.

Jeg ser dig eller som et fornuftigt menneske, der kan se
fordomsfrit på mange ting, men nogle ting er helt ude i
hampen.

Med dig er det sådan, at den ene dag, skal kun de indvandrere,
der er særligt motiverede optages i samfundet, den næste dag
skal de med vold og magt presses på alle måder.

Det er svært at argumentere med/mod. Men du ser det som noget
særligt fornemt, at du kan have to (eller flere) modsatrettede
meninger om det samme.

Dine tanker om banker har jeg forsøgt at holde dig fast
i, man ikke kan have to modsatrettede synspunkter på en
gang, men jo, det er jo det, der gør dig til noget særligt.

Hvis vi ellers er enige om noget, affejer du det ofte med
replikken: Ja, det sagde jeg også for x antal år siden og
da ville ingen tro det.

> Ingen, end hvem?

Ingen, som i ingen. Ingen som mig.

> [...]
> så er katten sluppet ud af sækken. Det VIL ske, med mindre hele KU er hjernevasket.

Det her er jo et slags oprør fra en no jobs - no future
generation. Der hopper du så med på Lyriks synspunkt, det
er da selvfølgeligt fordi negre laver hip-hop

> [...]
> præciserer hvor jeg skulle tage fejl. Nej, jeg "hælder blot stråmænd ud"

Altså, optøjerne i London sker, fordi jeg går ind for
multikulturalitet og negrene spiller hiphop. Selv du
må da kunne se, det er noget vås.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : DADK

Dato : 18-08-11 23:02

On 18-08-2011 23:13, Vidal wrote:

> Altså bevidste stråmænd. Det er da ikke en fornuftig måde
> for et fornuftigt menneske at diskutere.

Jeg aner en person moden til overgivelse. Jeg har prøvet det før, vidal,
folk skal have tid til at modne sig og der findes jo en hel myriade af
standpunkter man pludselig skal forholde sig til, man ikke har tænkt på
før...

> [...]
> typer, jeg går ind for at indvandrerne skal integreres, selv
> om jeg ikke går ind for den tvang, du nu går ind for.

Der er ikke nogen der er uenig med dig

> [...]
>
> Det er svært at argumentere med/mod. Men du ser det som noget
> særligt fornemt, at du kan have to (eller flere) modsatrettede

Jeg ser det som en stor kvalitet.

> Dine tanker om banker har jeg forsøgt at holde dig fast
> i, man ikke kan have to modsatrettede synspunkter på en
> gang, men jo, det er jo det, der gør dig til noget særligt.

Så har du muligvis ikke set det sidste kæmpesvar til dig, hvor jeg har
afsat et helt afsnit til netop dit spørgsmål om banker. Naturligvis kan
man ikke have modsatrettede syn ift bankerne.

> Hvis vi ellers er enige om noget, affejer du det ofte med
> replikken: Ja, det sagde jeg også for x antal år siden og
> da ville ingen tro det.

Ja, og selv når jeg ikke gør det tænker jeg det samme. Det er op til dig
at gøre nuet og argumenterne til dine.

> Ingen, som i ingen. Ingen som mig.

Det kan jeg lide

> Det her er jo et slags oprør fra en no jobs - no future
> generation. Der hopper du så med på Lyriks synspunkt, det
> er da selvfølgeligt fordi negre laver hip-hop

Jeg tolker dit svar som et forsøg på at lave sjov over noget der er sket
i England, som du dybest set ikke kender årsagen til og sikkert er
forvirret overfor?

> Altså, optøjerne i London sker, fordi jeg går ind for
> multikulturalitet og negrene spiller hiphop. Selv du
> må da kunne se, det er noget vås.

Well, ja, naturligvis. Men lad os vende den om. Hvis ikke du var gået
ind for multikulturalitet, og nogle negre ikke havde spillet hiphop,
havde vi så set dette mytteri i de engelske gader?

Fra : Vidal

Dato : 19-08-11 11:55

Den 19-08-2011 00:02, DADK skrev:

> [...]
> skal have tid til at modne sig og der findes jo en hel myriade af standpunkter
> man pludselig skal forholde sig til, man ikke har tænkt på før...

Du aner mange mærkelige ting, dog oftest noget, der ikke
er realitetsbaseret. Hvis England tror, det kan klare
sociale problemer med fængselsstraffe og skyde skylden
på folk med en anden hudfarve, ja, så kommer det til at
gå frygteligt galt. Aner vi konturerne af en racistisk
bølge.

> Der er ikke nogen der er uenig med dig

Så det behøver du ikke at forvrænge eller fortolke, så
det betyder det modsatte af det, jeg mener? Når jeg
har det synspunkt, at integrationen bør fremmes fremfor
at være en naturlig fremadskridende proces, er det naturligvis
på grund af DF-segmentets synspunkter på andre kulturer,
som deles af mange i denne gruppe.

> Jeg ser det som en stor kvalitet.

Du ser det som et skjold, der beskytter dig mod al
personlig stillingtagen. Og det er jo meget bekvemt.
Du kan tilsyneladende have alle synspunkter på én gang.

"Du siger, jeg går ind for få store banker. Nej nejda,
jeg går ind for mange små banker."

"Du siger, jeg går ind for mange små banker, Nej, nejda,
jeg går ind for få store banker."

Endda ofte i samme indlæg.

"Du siger, jeg er LA-tilhænger, nej, nejda, det var da
for en uge siden. Hvor dum er du egentlig, Villy Dalsgaard".

> Så har du muligvis ikke set det sidste kæmpesvar til dig, hvor jeg har afsat et
> helt afsnit til netop dit spørgsmål om banker. Naturligvis kan man ikke have
> modsatrettede syn ift bankerne.

Jeg har ledt efter det, men kan ikke finde det. Under
hvilket emne skriver du det, hvilken tråd? Er det et
svar af nyere dato? Har jeg svaret på det allerede?

> Ja, og selv når jeg ikke gør det tænker jeg det samme. Det er op til dig at gøre
> nuet og argumenterne til dine.

Jeg kan da ikke indrette mine meninger på, hvad du skrev
for 10 år siden.

> Det kan jeg lide

KU?

> Jeg tolker dit svar som et forsøg på at lave sjov over noget der er sket i
> England, som du dybest set ikke kender årsagen til og sikkert er forvirret overfor?

Så tolker du mit svar forkert. Og jeg er ikke forvirret
over årsagerne. Mit synspunkt på det har jeg givet udtryk
for i andre indlæg, i dette med det hjemmelavede udtryk,
'no jobs - no future generationens' oprør.

Men mit svar er blot et lille forsøg på at gøre mig munter
over jeres tanker om hiphopmusikken og negrene som årsag
til optøjerne.

> Well, ja, naturligvis. Men lad os vende den om. Hvis ikke du var gået ind for
> multikulturalitet, og nogle negre ikke havde spillet hiphop, havde vi så set
> dette mytteri i de engelske gader?

Jeg er ikke, som ofte nævnt før ikke multikulturalist, men går
ind for, vi forholder os til det samfund, vi lever i. Men
det kan selvfølgeligt være svært at forholde sig til virkeligheden
frem for nogle fikse ideer, første gang formuleret for ti år
siden.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : DADK

Dato : 19-08-11 14:38

On 19-08-2011 12:54, Vidal wrote:

> [...]
> på folk med en anden hudfarve, ja, så kommer det til at
> gå frygteligt galt. Aner vi konturerne af en racistisk

Ja, hvis England tror de kan lukke facebook ned og give folk 4 års
fængsel for at have debatteret på Facebook, så virker det helt normalt
på dig? På mig virker reaktionerne og dommene som noget vi ellers ville
se i et diktatur. Men som jeg tidligere har forklaret : Går
multikulturen ind går civilisationen ud. Det er en observation man ikke
kan bestride logisk eller med argumenter.

> [...]
> at være en naturlig fremadskridende proces, er det naturligvis
> på grund af DF-segmentets synspunkter på andre kulturer,

Ah. Helt klassisk. Når du nu selv har fundet ud af at multikultur er en
dårlig ide, så ligger skylden naturligvis hos DF. Det næste bliver 100%
sikkert at du vil arbejde for "bedre vilkår" for dem der indvandrer, for
at imødegå DF's "hetz". Held og lykke. De færreste nytilkomne føler sig
ramt af DF, og jeg tror de ville betakke sig for at agere løftestang i
din hadretorik.

> Du ser det som et skjold, der beskytter dig mod al
> personlig stillingtagen. Og det er jo meget bekvemt.
> Du kan tilsyneladende have alle synspunkter på én gang.

Ja, jeg er meget rummelig. Der er endnu ikke det synspunkt jeg ikke har
kunne forstå. Men hvad der er godt for Danmark er en helt anden historie.

> [...]
> jeg går ind for mange små banker."
>
> "Du siger, jeg går ind for mange små banker, Nej, nejda,

Ja, jeg forstår ikke helt hvor du mener konflikten er? Jeg ser da rigtig
gerne mange små banker, men jeg ser ikke noget problem i kun at have
f.eks 3 store. Hvad er det du ikke forstår, så skal jeg gelejde dig til
oplysning.

> "Du siger, jeg er LA-tilhænger, nej, nejda, det var da
> for en uge siden. Hvor dum er du egentlig, Villy Dalsgaard".

Du kan vel godt abstrahere fra den kendsgerning at vi debatterer politk
i dk.politik? Jeg opfatter ikke mine egne svar som ultimative, og jeg
kan kun se noget positivt i at sige, at nu stemmer man XXX i stedet for
YYY. Det er vel demokratiets kerne. Og når man debatterer politik, som i
dk.politik, burde det jo nærmest give 13 hvis man hævdede at den
politiske debat havde fået én på andre tanker. Men jeg kan desværre ikke
hævde at dine skriverier har fået mig til at stemme "rødt". Tvertom
bestyrker dine skriverier mig, og sikkert flere andre, os i, at den
største katastrofe for det danske samfund ville være hvis vi fik en S-SF
regering der udlever deres valgpolitik.

> Jeg har ledt efter det, men kan ikke finde det. Under
> hvilket emne skriver du det, hvilken tråd? Er det et
> svar af nyere dato? Har jeg svaret på det allerede?

Jeg aner det virkelig ikke. Jeg ved bare at blot ét af de kæmpesvar jeg
har givet til dig. på 500 linier, vil kunne give dig forløsning. Jeg ved
jeg har skrevet til dette om bankerne som svar til dig mindst 10 gange.
Hvis ikke du VIL kan jeg ikke gøre mere.

> Jeg kan da ikke indrette mine meninger på, hvad du skrev
> for 10 år siden.

Hvad af "Det er op til dig at gøre nuet og argumenterne til dine" fik
dig til at tænke på mig, for 10 år siden?

> [...]
> for i andre indlæg, i dette med det hjemmelavede udtryk,
> 'no jobs - no future generationens' oprør.

Suk. Så lad os tage den helt forfra. Hvad mener du trigger 'no jobs - no
future generationens'??? Du har skrevet "liberalisme", men eftersom vi
jo hverken er liberale i England eller Danmark er det jo at tage
sorgerne ekstra meget på forskud. Du kunne lige så godt skrive
"djævleuddrivelse", der vist er populært i England

> Men mit svar er blot et lille forsøg på at gøre mig munter
> over jeres tanker om hiphopmusikken og negrene som årsag
> til optøjerne.

??? Det er vist dig der er fuld nu, jfr din kommentar i en anden tråd.

> Jeg er ikke, som ofte nævnt før ikke multikulturalist,

Hurra

> [...]
> det kan selvfølgeligt være svært at forholde sig til virkeligheden
> frem for nogle fikse ideer, første gang formuleret for ti år

Alle der har deltaget i gruppen vil kunne bekræfte at jeg er gået fra
"rød" socialist til liberal/borgerlig. Så jeg dyrker ikke bare en
kæphest som for 10 år siden - I MODSÆTNING TIL DIG

Fra : Vidal

Dato : 20-08-11 14:13

Den 19-08-2011 15:37, DADK skrev:

> Ja, hvis England tror de kan lukke facebook ned og give folk 4 års fængsel for
> at have debatteret på Facebook, så virker det helt normalt på dig?

Hvor har jeg givet udtryk for den tankegang. Men måske
er det normalt for de engelske myndigheder? Jeg ved det
ikke.

> På mig virker
> reaktionerne og dommene som noget vi ellers ville se i et diktatur.

Ja.

> Men som jeg
> tidligere har forklaret :
> Går multikulturen ind går civilisationen ud. Det er en
> observation man ikke kan bestride logisk eller med argumenter.

Jeg er uenig med dig. Jeg tror ikke, optøjerne havde noget
med multikultur at gøre.

> [...]
> "hetz". Held og lykke. De færreste nytilkomne føler sig ramt af DF, og jeg tror
> de ville betakke sig for at agere løftestang i din hadretorik.

Jeg troede, danskerne var anderledes. Jeg husker,
jeg blev temmeligt chokeret, da jeg først gang hørte
indvandrer vitser og det var endda den i dag ret
uskyldige betegnelse 'kloakbeduin'.

> Ja, jeg er meget rummelig. Der er endnu ikke det synspunkt jeg ikke har kunne
> forstå. Men hvad der er godt for Danmark er en helt anden historie.

Ok, jeg forstår. Men at tilslutte sig modstridende synspunkter
på samme tid er ikke rummelighed . Det er mangel på dømmeevne.

Men fortæl mig, hvorfor indvandring er nyttig og givende
for det danske samfund.

Det er et synspunkt, jeg fint kan tilslutte mig. Jeg ville,
hvis man havde spurgt mig for 20 år siden, have sagt, det
ville give danskerne større forståelse for andre kulturer
og f.eks. på et helt lavpraktisk niveau give indsigt i andre
madkulturer.

> [...]
> mange små banker, men jeg ser ikke noget problem i kun at have f.eks 3 store.
> Hvad er det du ikke forstår, så skal jeg gelejde dig til oplysning.

Jo, men begge dele er en stor fordel for det danske
samfund, ikke.

> [...]
> jo nærmest give 13 hvis man hævdede at den politiske debat havde fået én på

Jo, men havde det været en simpel oplysning, at nu var du
ikke LA mere, så er det også fint. Det, jeg protesterer mod,
er den garnering, du giver dit svar.

> [...]
> andre, os i, at den største katastrofe for det danske samfund ville være hvis vi
> fik en S-SF regering der udlever deres valgpolitik.

Ja, stik mod al fornuft.

> [...]
> skrevet til dette om bankerne som svar til dig mindst 10 gange. Hvis ikke du VIL

Ok.

> Hvad af "Det er op til dig at gøre nuet og argumenterne til dine" fik dig til at
> tænke på mig, for 10 år siden?

Det er jo dig, der kommer med din 10-års information
og mener det er op til mig at aktualisere dem.

> Suk. Så lad os tage den helt forfra. Hvad mener du trigger 'no jobs - no future
> generationens'???

Den situation, de ikke har jobs og de ikke ser nogen løsning
på det i et fremtidigt perspektiv, trigger.

> Du har skrevet "liberalisme", men eftersom vi jo hverken er
> liberale i England eller Danmark er det jo at tage sorgerne ekstra meget på
> forskud.

Nej, du kan vel ikke se, Tony Blair var mere liberal, end
socialdemokrat. Det kunne Fogh godt se. Og du mener ikke
den borligt-liberale regering i øjeblikket er liberal?

> Du kunne lige så godt skrive "djævleuddrivelse", der vist er populært i
> England

Nej det kunne jeg ikke og det vidste jeg ikke.

> ??? Det er vist dig der er fuld nu, jfr din kommentar i en anden tråd.

Hvilken kommentar?

> Hurra

Nej, det er blot en af dine stråmænd, der dør. Men det kan
du selvfølgeligt godt råbe hurra over.

> [...]
> socialist til liberal/borgerlig. Så jeg dyrker ikke bare en kæphest som for 10

Det er jo ikke til at vide, hvad du er eller vil. Du snakker
endda stadig om at stemme Enhedslisten, men vil tilsyneladende
ikke, fordi de gamle er gået ud af partiet. Ikke at det generer
mig, jeg ville hellere stemme Enhedslisten end DF.

På vanlig vis strækker din politiske spændvidde sig langt.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : DADK

Dato : 21-08-11 23:55

On 20-08-2011 15:12, Vidal wrote:

> Hvor har jeg givet udtryk for den tankegang. Men måske
> er det normalt for de engelske myndigheder? Jeg ved det
> ikke.

Nej, det er naturligvis en provokation. Jeg ønsker jo at se dig
indrømme, at det multikulturelle samfund er en dårlig ide. Det fører til
ufred og kaos, og den eneste måde man kan håndtere problemet på er rå
magt. Det er jo lidt morsomt at den engelske premierminister og hans
undersåtter ikke kan finde på bedre "metoder" end de regimer de selv
kalder udemokratiske og faktisk er villig til at bekrige for at gøre
"demokratiske". Jeg synes det ligger i fin forlængelse af min these om,
at når multikulturen går ind går civilisationen ud.

> Ja.

Så tror jeg vi er enige, grundlæggende.

> Jeg er uenig med dig. Jeg tror ikke, optøjerne havde noget
> med multikultur at gøre.

Jeg er 100% sikker på, at "multikulturen" skaber sociale uligheder og en
kløft mellem det enkelte menneske og samfundet. Mennesket er ikke
multikulturelt, det bekender sig til en stamme, en familie. Det er
muligvis en udvikling der vil komme at mennesket ikke gør det, men
indtil videre ser vi altså danskere bekende sig til danske værdier,
tyrkere bekende sig til tyrkiske værdier og så fremdeles. Det er nemt at
finde undtagelser, men undtagelserne bekræfter kun reglen.

> Jeg troede, danskerne var anderledes. Jeg husker,
> jeg blev temmeligt chokeret, da jeg først gang hørte
> indvandrer vitser og det var endda den i dag ret
> uskyldige betegnelse 'kloakbeduin'.

Ja, helt enig. Jeg er vokset op på Bornholm, tilbage i 80'erne, og det
var på den tid de første spirende multikulturelle kløfter blev lanceret.
Men vi så det som et "pro-indvandrer"-sprøgsmål, altså vi var FOR
indvandrere, og det viste vi ved at gå i blackjackets, i modsætning til
racisterne, der var grønjakker. Senere blev jeg rigtig gode venner med
masser af indvandrere på de første kollegier jeg boede på, det var
dengang det var interessant og også at indvandrerne var imødekommende,
Vi havde skakrejser sammen osv. Det chokerede mig virkelig jeg engang på
et pizzaria, i Måløv - vi dyrkede at tage på indvandrerklubber og tale
med "fremmede", mig og mine kammerater mente det var meget mere
interessant end normale diskoteker osv - hørte, at de muslimer der, som
de åbenbart var, mente vi lå i krig med dem. Men dengang talte vi helt
åbent om det. Det er måske 95 eller 96. Men det undrede mig virkelig
meget, hvordan kunne man bo i Danmark og mene at "jeg" var deres fjende?
Vi kom jo som venner. Jeg tror stadig jeg kan få gratis øl i klubberne i
Ballerup, vi invaderede bare stederne - og spurgte de gamle mænd der
knap kunne tale dansk om de ikke ville spille kort eller skak med os. Og
det yllkedes, fine mennesker. Men langsomt forrykkede balancen sig, og
så kom 11.09 jo

Jeg føler mig overhovedet ikke skyldig i en forråelse eller en isolation
ift indvandrere. Tværtimod har jeg nok været mere sammen med indvandrere
end de fleste. Der skete bare et underligt skred omkring 2000, også før
nine eleven.

> Ok, jeg forstår. Men at tilslutte sig modstridende synspunkter
> på samme tid er ikke rummelighed . Det er mangel på dømmeevne.

Det er ikke så slemt. I enhver disciplin findes der paradokser.

> Men fortæl mig, hvorfor indvandring er nyttig og givende
> for det danske samfund.

Fordi det er nødvendigt. Fordi vi ikke kan reproducere os selv. Fordi vi
har behov for gener udefra. Fordi vi ikke kan løfte opgaven selv.

Simple as that. Men det er jo ikke det samme som at alle former for
indvandring er et gode. Det nytter jo ikke noget at importere
arbejdsløshed og sociale problemer, for at løse en problematik om f.eks
kommende sociale problemer.

> [...]
> ville give danskerne større forståelse for andre kulturer
> og f.eks. på et helt lavpraktisk niveau give indsigt i andre

Hmm, lige det sidste kan jeg som en person der elsker at lave mad
tilslutte mig, ny inspiration, men var det så bare blevet ved det. Jeg
kan fortælle, og det gælder også en anden af mine kammerater, at jeg
ikke er blevet overfaldet om natten fordi alle de unge indvandrere tror
jeg er sindssyg. Jeg har en vane med at køre rundt i nattemiljøet på
cykel, og der ser jeg lidt af hvert. De siger jeg er "psyko" og det
skyldes nogle bestemte begivenheder, og jeg er ift de lidt ældre
indvandrere "fredet" fordi jeg var i den lektieklub i sin tid, men
ellers er alle andre free game. Det generer mig i voldsom grad. Jeg
synes det er urimeligt at man må ty til respekt og vold blot for at få
lov til at cykle i fred i en by med 35.000 indbyggere. Min kammerat
David har de samme vaner som mig, og han har oplevet at blive tvunget
til at "slås for sjov", f.eks, kl 3 om natten på en parkeringsplads med
en pistol for panden. Jeg har også prøvet at få sat en pistol for panden
af indvandrere, men jeg bankede dem og konfiskerede pistolen, og det
skete også ved 21-tiden hvor der stadig er mennesker så de blev skræmt
af selve forløbet. Men generelt kan "almindelige mennesker" inkl unge
piger ikke bevæge sig ned i Albertslund centrum efter kl 23 uden at
blive chikaneret af indvandrerbander.

De undgår kun mig, fordi de ved jeg ikke lader mig skræmme og slår igen.
Ganske enkelt.

> Jo, men begge dele er en stor fordel for det danske
> samfund, ikke.

At have mange banker kan ikke siges at have været en decideret ulempe,
men ingen kan jo vide hvordan det ville se ud med kun f.eks 5 banker.
Men generelt vil jeg vove at påstå, at store banker er bedst hvis vi ser
på den sikkerhed kunderne får. Men omvendt, det ville jo havde fungeret
fint, og fungerede fint, i 100 år før finanskrisen.

> Jo, men havde det været en simpel oplysning, at nu var du
> ikke LA mere, så er det også fint. Det, jeg protesterer mod,
> er den garnering, du giver dit svar.

???

> Men jeg kan desværre ikke hævde at dine skriverier har fået mig
>
> Ja, stik mod al fornuft.

Du burde slå ordet "fornuft" op i en ordbog Jeg må indrømme, at jeg
bliver lidt bekymret når jeg ser en type som dig der vel ikke er nogen
årsunge virkelig helt gravalvorligt gå ind for S-SF. Jeg forstår godt
alle de unge gør det, og alle de dumme arbejdere, men at lige du holder
fanen højt undrer lidt. Du virker ikke til at være dum, du forstår
mekanismerne og du er med på al det med reformer osv, selvom du har en
anden tolkning. Det er bekymrende. Måske er en S-SF regering bare
uundgåelig, altså ift pendulet hvert 10-år svinger den anden vej, når
vælgerne er blevet trætte af en blok.

Lige præcis denne gang er det bare vigtigt at fastholde kursen, i øvrigt
som du selv har været inde på ift Fogh blot overtog Nyrup-regeringens
politik. Hvis S-SF må æde store dele af VKO's politik, hvilket meget
tyder på, så er skaden jo ikke uendelig stor.

Her tænker jeg på tilbagetrækoningsreform og udlændingepolitik.

(...)

> Den situation, de ikke har jobs og de ikke ser nogen løsning
> på det i et fremtidigt perspektiv, trigger.

Og hvad har trigget at de ikke har jobmuligheder?

Husk, jeg kan få et arbejde ved at knipse med fingrene. Hvad adskiller
mig fra alle andre? Her gider jeg ikke høre på noget med at jeg skulle
have en særlig uddannelse for jeg har ikke en uddannelse osv. Men prøv
at forestil dig en tænkt situation hvor en Muhammed der er bedre end mig
til alt søger jobbet, og jeg så alligevel får det. Hvad kunne være
forskellen på at jeg får jobbet, og vores tænkte Muhammed ikke får det?

> Nej, du kan vel ikke se, Tony Blair var mere liberal, end
> socialdemokrat. Det kunne Fogh godt se. Og du mener ikke
> den borligt-liberale regering i øjeblikket er liberal?

OK. Måske spændte jeg buen for hårdt der. Men så alligevel ikke, Helle T
kunne jo for cirka et 3/4 år sideb bryste sig af at få Tony Blairs og
Bill Clintons fulde støtte op til valgkampen. Så jeg har det jo ikke
totalt fra fremmede.

> Nej det kunne jeg ikke og det vidste jeg ikke.

Også en dum bermærkning fra mig

> Hvilken kommentar?

Jeg erindrer ikke hvilken nu, men jeg husker jeg var ret oprørt over et
modsætningsforhold imellem det du skrev her og så et andet sted.
Diskrepans hedder det vist. Med lad det ligge.

> Nej, det er blot en af dine stråmænd, der dør. Men det kan
> du selvfølgeligt godt råbe hurra over.

Jeg troede ærlig talt du var varm fortaler. Det ændrer lidt på min
opfattelse af dig at jeg ikke længere skal opfatte dig som komplet idiot

> Det er jo ikke til at vide, hvad du er eller vil. Du snakker
> endda stadig om at stemme Enhedslisten, men vil tilsyneladende
> ikke, fordi de gamle er gået ud af partiet.

Lige netop. Der er ingen grund til at stemme på Ø længere.

Ikke at det generer
> mig, jeg ville hellere stemme Enhedslisten end DF.
>
> På vanlig vis strækker din politiske spændvidde sig langt.

Jeg kan sige til det samme til dig, ift den måde du har responderet på
mine svar til dig på. Du har gjort det fint, er ikke ultimativt
fordømmende, og jeg tror virkelig at du sætter pluralisme og forskellige
meninger højere end dit eget personlige projekt.

Du er en god debattør jeg godt kan lidt at læse og svare på.

Fra : J. Nielsen

Dato : 19-08-11 18:05

On Fri, 19 Aug 2011 12:54:41 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Men mit svar er blot et lille forsøg på at gøre mig munter
>over jeres tanker om hiphopmusikken og negrene som årsag
>til optøjerne.

Her er et lille bidrag til munterheden:

En Somalier ankommer som ny indvandrer til Danmark.
Han stopper den første han møder og siger: "Tusind tak Hr. Danmark for
at du lod mig komme til dit land, gav mig bolig, mad, tøj, fri medicinsk
hjælp og gratis uddannelse."

Manden siger: "Du tager helt fejl. Jeg er pakistaner."

Somalieren henvender sig til en anden:
"Tusind tak for at I har et så dejligt land her i Danmark."

Svaret lyder: "Jeg er ikke dansker, jeg er polak."

Han stopper den næste og siger:
"Tusind tak for alt det gode I har her i Danmark!"

Manden siger: "Jeg er fra Indien."

Til sidst stopper somalieren en kvinde og spørger: "Er du dansker?"
Hun svarer: "Nej, jeg er fra Afrika."

Lidt forvirret spørger han: "Hvor er alle danskerne henne?"

Den afrikanske kvinde ser på sit ur: "På arbejde går jeg ud fra..."
--

-JN-