Linux: 2 netkort, DHCP-klient fejler, TDC ~
Fra : Jakob Sandholm

Dato : 12-08-01 11:51

Hejsa

Jeg har et meget underligt problem.
Jeg har TDC Webspeed (kabel-internet) med et såkaldt K2-modem.

Jeg har en firewall der kører linux. Den har 2 netkort.
Det ene, eth0 (100Mbit), er forbundet til min lokale hub.
Det andet, eth1 (10Mbit), er forbundet til K2-modemet.

eth0 får en statisk ip
eth1 er sat op til DHCP vha. programmet "pump"

Min opsætning har virket upåklageligt i mange måneder.
Pludselig en dag begynder DHCP for eth1 at fejle.
Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor?? Et mysterium!

Når jeg kører "pump -i eth1" får jeg timeout og "failed".

Jeg har prøvet at bytte rundt på kabler, slots på motherboardet og
andet. Hvis jeg kun har det ene netkort siddende i som eth0 virker det
fint (det er altså ikke TDC der er problemet). Begge netkort virker
fint, alle slots virker fint, kabler virker, der er tilsyneladende ingen
io- eller irq-konflikter. Route-tabellen ser også fin ud.

HVAD KAN VÆRE GALT?

Mvh
Jakob Sandholm

ps. jeg kører RedHat 6.2 med kerne 2.2.19 så vidt jeg husker..