|
| En defekt kommer sjældent alene Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 16-08-11 18:37 |
|
Som nogen måske har bemærket har der været usædvanligt stille fra min
hånd de sidste 14 dage. Min Medion PC skulle på værksted og have ny
harddisk. Den er så kommet hjem igen (de har også monteret ny front,
fordi jeg har knækket lidt af Medion navneskiltet af - fin service).
Men som skrevet, kommer et uheld sjældent alene, så vidt jeg husker
plejer defekter at komme i en stime af 3.
Horfor skriver jeg det i en bilgruppe - jo såmænd fordi den lille fine
Golfvogn opgav at køre forrige torsdag. Konen var på vej hjem fra
arbejde og pludesligt ville den ikke skifte gear. En "rebot" hjalp og
hun kom hjem. Torsdag aften køre jeg så til Hadsten lige efter starten
på hjemturen var det samme ballade.
På med VCDS kabel (som jeg underligt nok havde lånt et par dage i
forvejen). "Periodisk ustabilt signal" lød diagnosen, nå jeg resatte og
kørte en tur, kiggede på signaler og hvad ved jeg, ingen problemer. Lod
dog computeren stå i bilen for lige at prøve slæden af igen fredag
morgen.
Resultat: Ingen gear overhovedet ville noget som helst......
Mobillitetsservice her we go.
Øsen slæbt til Silkeborg, der kunne konstatere at de havde meget ferie,
så om eftermiddagen kom jeg forbi efter en "lånegolfvogn".
Mandag kom dommen - "Defekt i gearkasse, på så ny en gearkasse reparerer
vi ikke, vi skifter", desuden havde de fundet fejl på kølekompressoren
til klimaen og en pibelyd jeg selv har opdaget er fra en magnetkobling
på vandpumpen. "vi har er gearkasse onsdag, så der er bilen klar til
dig" var meldingen. Og det var den, dog kunne de ikke skaffe en
vandpumpe, så den skal monteres senere.
Fandengalemig godt at der stadigvæk er garanti på lortet, regningen
(eller rettere en kopi heraf kom i dag. Kølekompressor = 6500 kr + moms,
gearkasse = 43.000 + moms (og selvfølgelig montering).
Jeg kan så konstatere at jeg nu har en gearkasse med fornyet 2 års
garanti, så må vi se hvor længe den holder.........
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Min hjemmside: http://www.moppe.dk
Nyt forum om modeltog og tog i 1:1: Baneforum.dk
| |
Ukendt (16-08-2011)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-08-11 19:26 |
|
Den 16/08/11 19.36, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Mandag kom dommen - "Defekt i gearkasse, på så ny en gearkasse reparerer
> vi ikke, vi skifter", desuden havde de fundet fejl på kølekompressoren
> til klimaen og en pibelyd jeg selv har opdaget er fra en magnetkobling
> på vandpumpen. "vi har er gearkasse onsdag, så der er bilen klar til
> dig" var meldingen. Og det var den, dog kunne de ikke skaffe en
> vandpumpe, så den skal monteres senere.
De kunne skaffe en ny gearkasse, men ikke en ny vandpumpe... Hmm...
--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.
Det er ikke en fejl - det er en udokumenteret feature!
- www.reklameside.dk - Reklamer for alt muligt
| |
Klaus D. Mikkelsen (16-08-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 16-08-11 19:39 |
|
Anders Sørensen skriver:
>
> De kunne skaffe en ny gearkasse, men ikke en ny vandpumpe... Hmm...
Måske fordi de først kunne få bilen ud at rulle onsdag og dermed
fejlsøge på pibelyden
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://www.moppe.dk
| |
Armand (16-08-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-08-11 23:09 |
|
Den 16-08-2011 20:26, Anders Sørensen skrev:
> Den 16/08/11 19.36, Klaus D. Mikkelsen skrev:
>
>> Mandag kom dommen - "Defekt i gearkasse, på så ny en gearkasse reparerer
>> vi ikke, vi skifter", desuden havde de fundet fejl på kølekompressoren
>> til klimaen og en pibelyd jeg selv har opdaget er fra en magnetkobling
>> på vandpumpen. "vi har er gearkasse onsdag, så der er bilen klar til
>> dig" var meldingen. Og det var den, dog kunne de ikke skaffe en
>> vandpumpe, så den skal monteres senere.
>
> De kunne skaffe en ny gearkasse, men ikke en ny vandpumpe... Hmm...
>
.. . . . Hvorudfra man kan drage konklusionen at VAG's reservedelslager
udemærket ved hvad der 'står af' - Eller at de er løbet tør for
vandpumper fordi det er dém der altid står af.
Vælg selv!
--
Armand.
| |
TDN (16-08-2011)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 16-08-11 20:09 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4E4AAAB2.E705BAA6@du.kan.finde.den...
> Som nogen måske har bemærket har der været usædvanligt stille fra min
> hånd de sidste 14 dage. Min Medion PC skulle på værksted og have ny
> harddisk. Den er så kommet hjem igen (de har også monteret ny front,
> fordi jeg har knækket lidt af Medion navneskiltet af - fin service).
>
> Men som skrevet, kommer et uheld sjældent alene, så vidt jeg husker
> plejer defekter at komme i en stime af 3.
>
>
> Horfor skriver jeg det i en bilgruppe - jo såmænd fordi den lille fine
> Golfvogn opgav at køre forrige torsdag. Konen var på vej hjem fra
> arbejde og pludesligt ville den ikke skifte gear. En "rebot" hjalp og
> hun kom hjem. Torsdag aften køre jeg så til Hadsten lige efter starten
> på hjemturen var det samme ballade.
>
> På med VCDS kabel (som jeg underligt nok havde lånt et par dage i
> forvejen). "Periodisk ustabilt signal" lød diagnosen, nå jeg resatte og
> kørte en tur, kiggede på signaler og hvad ved jeg, ingen problemer. Lod
> dog computeren stå i bilen for lige at prøve slæden af igen fredag
> morgen.
>
> Resultat: Ingen gear overhovedet ville noget som helst......
>
> Mobillitetsservice her we go.
>
> Øsen slæbt til Silkeborg, der kunne konstatere at de havde meget ferie,
> så om eftermiddagen kom jeg forbi efter en "lånegolfvogn".
>
> Mandag kom dommen - "Defekt i gearkasse, på så ny en gearkasse reparerer
> vi ikke, vi skifter", desuden havde de fundet fejl på kølekompressoren
> til klimaen og en pibelyd jeg selv har opdaget er fra en magnetkobling
> på vandpumpen. "vi har er gearkasse onsdag, så der er bilen klar til
> dig" var meldingen. Og det var den, dog kunne de ikke skaffe en
> vandpumpe, så den skal monteres senere.
>
> Fandengalemig godt at der stadigvæk er garanti på lortet, regningen
> (eller rettere en kopi heraf kom i dag. Kølekompressor = 6500 kr + moms,
> gearkasse = 43.000 + moms (og selvfølgelig montering).
>
> Jeg kan så konstatere at jeg nu har en gearkasse med fornyet 2 års
> garanti, så må vi se hvor længe den holder.........
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
> Min hjemmside: http://www.moppe.dk
> Nyt forum om modeltog og tog i 1:1: Baneforum.dk
En af min mors vennepar har en Touran med 2.0 TDI af de første med pumpedyse
og den havde først motorhaveri (de har vist svagt topstykke, oliepumpe og
turbo'er), det blev lige ca. kr. 30.000 og nu kort tid efter er DSG gearet
gået, så der er en regning på + kr. 40.000 på vej...... og den er ude over
garanti og kulance..... surt.
Mvh
Thomas
| |
Klaus D. Mikkelsen (16-08-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 16-08-11 20:12 |
|
TDN skriver:
>
> En af min mors vennepar har en Touran med 2.0 TDI af de første med pumpedyse
> og den havde først motorhaveri (de har vist svagt topstykke, oliepumpe og
> turbo'er), det blev lige ca. kr. 30.000 og nu kort tid efter er DSG gearet
> gået, så der er en regning på + kr. 40.000 på vej...... og den er ude over
> garanti og kulance..... surt.
Det er fandemig surt.
Underligt nok har min 2,0 TDI + DSG i Touranen nu rundet 204.000 km uden
problemer.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://www.moppe.dk
| |
Klaus G. (16-08-2011)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 16-08-11 20:31 |
|
> Underligt nok har min 2,0 TDI + DSG i Touranen nu rundet 204.000 km uden
> problemer.
Nogle modeller af 2.0TDI er MEGET udsatte mht. defekte topstykker, turbo og
hvad har vi. Andre er næsten fejlfri. Så man skal virklig være OBS på hvad
modeller der er dårlige, hvis man vil købe en 2.0TDI PD.
--
Klaus G.
| |
Henrik B. (16-08-2011)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 16-08-11 20:33 |
|
> "Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen
> news:4E4AC111.EDAF8AC@du.kan.finde.den...
>
> Underligt nok har min 2,0 TDI + DSG i Touranen nu rundet 204.000 km uden
> problemer.
Man skal bare passe på sin DSG-kasse, da VW har valgt en tåbelig løsning,
m.h.t. baggearsspær.....
--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
| |
Klaus D. Mikkelsen (16-08-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 16-08-11 21:22 |
|
"Henrik B." skriver:
>
> Man skal bare passe på sin DSG-kasse, da VW har valgt en tåbelig løsning,
> m.h.t. baggearsspær.....
Passe på - Hvad mener du?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://www.moppe.dk
| |
Henrik B. (17-08-2011)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 17-08-11 14:03 |
|
> "Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen
> news:4E4AD17F.98761C18@du.kan.finde.den...
>
>> Man skal bare passe på sin DSG-kasse, da VW har valgt en tåbelig løsning,
>> m.h.t. bakgearsspær.....
>
> Passe på - Hvad mener du?
At DSG-gearkassen kan sættes i bakgear under kørsel! Og det koster kassen
livet - med et brag!
--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
| |
Klaus D. Mikkelsen (17-08-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 17-08-11 17:17 |
|
"Henrik B." skriver:
>
> At DSG-gearkassen kan sættes i bakgear under kørsel! Og det koster kassen
> livet - med et brag!
Det må jeg lige prøve efter. Mener nu at den spærrer indtil man er langt
nede i fart.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://www.moppe.dk
| |
Henrik B. (17-08-2011)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 17-08-11 19:18 |
|
> "Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen
> news:4E4BE995.A5E7DA72@du.kan.finde.den...
>
>> At DSG-gearkassen kan sættes i bakgear under kørsel! Og det koster kassen
>> livet - med et brag!
>
> Det må jeg lige prøve efter. Mener nu at den spærrer indtil man er langt
> nede i fart.
Teknologisk har en smadret DSG-gearkasse stående, som har været en tur i
bakgear under fremdrift. Farmand havde lånt sønnike bilen. Og formentlig
under nedbremsning frem mod et kryds, sætter sønnike bilen i bakgear (han
var nok vandt til at køre med manuel gear, og satte den ubevidst i
"første"). VW har så lavet den KÆMPE bøf, at de har ladet bakgearsspærret
styre af bremselyskontakten. SÅ hvis du triller med 40 km/t hen mod et
kryds, alt imens du bremser blødt, ja så kan gearkassen sættes i bakgear.
Havde VW tænkt sig om, ville de have ladet Hall-giveren (ABS-sensoren) styre
bakgearsspærret.
--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
| |
Klaus D. Mikkelsen (21-08-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 21-08-11 22:38 |
| | |
Henrik B. (22-08-2011)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 22-08-11 10:30 |
|
> "Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen
> news:4E517AC3.FA251DAE@du.kan.finde.den...
>
>> Havde VW tænkt sig om, ville de have ladet Hall-giveren (ABS-sensoren)
>> styre
>> bakgearsspærret.
>
> Hvorfor ABS, når nu udgangsføleren på gearkassen kunne bruges?
Det kunne så også være et alternativ. Under alle omstændigheder noget der er
mere sikkert, end den løsning VW har valgt!
--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
| |
Armand (16-08-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-08-11 23:20 |
|
Den 16-08-2011 21:08, TDN skrev:
>
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i
> meddelelsen news:4E4AAAB2.E705BAA6@du.kan.finde.den...
>>
>> Jeg kan så konstatere at jeg nu har en gearkasse med fornyet 2 års
>> garanti, så må vi se hvor længe den holder.........
>>
>
> En af min mors vennepar har en Touran med 2.0 TDI af de første med
> pumpedyse og den havde først motorhaveri (de har vist svagt topstykke,
> oliepumpe og turbo'er), det blev lige ca. kr. 30.000 og nu kort tid
> efter er DSG gearet gået, så der er en regning på + kr. 40.000 på
> vej...... og den er ude over garanti og kulance..... surt.
>
Og netop til aften fik jeg historien om min svogers kollega, hvis Passat
2,0 TDI flækkede topstykket ved omkr. 100.000km. Efter reparation tog de
på den årlige campingferie, men kom ikke gennem Tyskland før motoren
total-strandede p.g.a. flerfoldigt nedbrud af smøring og turbo =
Efter rep. hjemme i DK kom køretøjet ikke så meget som i nærheden af
carporten, men blev taget direkte med på en indkøbsrunde som endte med
en BMW.
Det var mandens første Volkewogn, anskaffet på naboers og venners
lovprisning, men 50.000,- i rep.omkostninger indenfor et halvt år på så
ung en bil var alligevel for meget for hám!
--
Armand.
| |
Leo Jensen (17-08-2011)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 17-08-11 00:38 |
|
On 17 Aug., 00:20, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Den 16-08-2011 21:08, TDN skrev:
>
> > "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> skrev i
> > meddelelsennews:4E4AAAB2.E705BAA6@du.kan.finde.den...
>
> >> Jeg kan så konstatere at jeg nu har en gearkasse med fornyet 2 års
> >> garanti, så må vi se hvor længe den holder.........
>
> > En af min mors vennepar har en Touran med 2.0 TDI af de første med
> > pumpedyse og den havde først motorhaveri (de har vist svagt topstykke,
> > oliepumpe og turbo'er), det blev lige ca. kr. 30.000 og nu kort tid
> > efter er DSG gearet gået, så der er en regning på + kr. 40.000 på
> > vej...... og den er ude over garanti og kulance..... surt.
>
> Og netop til aften fik jeg historien om min svogers kollega, hvis Passat
> 2,0 TDI flækkede topstykket ved omkr. 100.000km. Efter reparation tog de
> på den årlige campingferie, men kom ikke gennem Tyskland før motoren
> total-strandede p.g.a. flerfoldigt nedbrud af smøring og turbo =
> Efter rep. hjemme i DK kom køretøjet ikke så meget som i nærheden af
> carporten, men blev taget direkte med på en indkøbsrunde som endte med
> en BMW.
>
> Det var mandens første Volkewogn, anskaffet på naboers og venners
> lovprisning, men 50.000,- i rep.omkostninger indenfor et halvt år på så
> ung en bil var alligevel for meget for hám!
>
> --
> Armand.
Det er ikke svært at finde tilsvarende historier: Jeg har 4 kollegaer
med nyere VAG-diesel. Foreløbig har de 3 fået skiftet turboer ved
100-125.000 km samt en DSG-gearkasse (de 3 andre er manuelle...).
Octavia'en holder foreløbig som den eneste sig fri af dyre
problemer...
MVH Leo
| |
Andreas Møller Hanse~ (16-08-2011)
| Kommentar Fra : Andreas Møller Hanse~ |
Dato : 16-08-11 20:30 |
|
Den 16/08/11 19.36, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Fandengalemig godt at der stadigvæk er garanti på lortet, regningen
> (eller rettere en kopi heraf kom i dag. Kølekompressor = 6500 kr + moms,
> gearkasse = 43.000 + moms (og selvfølgelig montering).
>
> Jeg kan så konstatere at jeg nu har en gearkasse med fornyet 2 års
> garanti, så må vi se hvor længe den holder.........
>
Det er da en god ting at Skoda tør give 4 års garanti på de samme
komponenter...
--
mvh
Andreas M. Hansen
| |
Anders Majland (17-08-2011)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 17-08-11 09:57 |
|
> Det er da en god ting at Skoda tør give 4 års garanti på de samme
> komponenter...
Det gør de kun når de sidde i en octavia/fabia og kun 100.000km - I en
superb giver de ikke mere end 2år.
Peugeot giver 200.000km garanti på motoren (med nogle undtagelser)
Da vi skiftede bil her i foråret overvejde vi kraftigt at købe en med lang
garanti _OG_ en serviceaftale, men endte med at købe skodaen med kun 2års
garanti.
/A
| |
Allan F (17-08-2011)
| Kommentar Fra : Allan F |
Dato : 17-08-11 12:11 |
|
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
news:4e4b8299$0$305$14726298@news.sunsite.dk...
>> Det er da en god ting at Skoda tør give 4 års garanti på de samme
>> komponenter...
>
> Det gør de kun når de sidde i en octavia/fabia og kun 100.000km - I en
> superb giver de ikke mere end 2år.
>
> /A
4 år og 250.000 km.
| |
Anders Majland (18-08-2011)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 18-08-11 13:38 |
|
> >> Det er da en god ting at Skoda tør give 4 års garanti på de samme
> >> komponenter...
> >
> > Det gør de kun når de sidde i en octavia/fabia og kun 100.000km - I en
> > superb giver de ikke mere end 2Ã¥r.
> 4 år og 250.000 km.
Hvilken bil ?
http://www.skoda.dk/Eftermarked/Garanti/
2 års garanti på Fabia, Roomster og Superb
4 års garanti på Yeti og Octavia fra modelår 2009
(maks 100.000 km eller 2 års garanti med ubegrænset km.)
3 års lakgaranti
12 års garanti mod indefra kommende rustgennemtæring
2 års garanti på eftermonterede ŠKODA originale reservedele og originalt
tilbehør
Jeg tog så fejl med fabia'en - det var yeti'en istedet
/A
| |
Allan F (22-08-2011)
| Kommentar Fra : Allan F |
Dato : 22-08-11 02:34 |
|
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
news:4e4d07ad$0$306$14726298@news.sunsite.dk...
>> >> Det er da en god ting at Skoda tør give 4 års garanti på de samme
>> >> komponenter...
>> >
>> > Det gør de kun når de sidde i en octavia/fabia og kun 100.000km - I en
>> > superb giver de ikke mere end 2Ã¥r.
>
>> 4 år og 250.000 km.
>
> Hvilken bil ?
>
> http://www.skoda.dk/Eftermarked/Garanti/
> 2 års garanti på Fabia, Roomster og Superb
> 4 års garanti på Yeti og Octavia fra modelår 2009
> (maks 100.000 km eller 2 års garanti med ubegrænset km.)
> 3 års lakgaranti
> 12 års garanti mod indefra kommende rustgennemtæring
> 2 års garanti på eftermonterede ŠKODA originale reservedele og originalt
> tilbehør
>
> Jeg tog så fejl med fabia'en - det var yeti'en istedet
>
> /A
Superb fra april 2010.
>
| |
Anders Majland (22-08-2011)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 22-08-11 12:28 |
|
>> 4 år og 250.000 km.
> Superb fra april 2010.
> http://www.skoda.dk/Eftermarked/Garanti/
> 2 års garanti på Fabia, Roomster og Superb
Og den garanti har du på skrift ?
Hvad har den kostet extra ?
Lyder godt nok underligt hvis de gav 4Ã¥rs garanti i 2010 mens de her i 2011
kun giver 2Ã¥r ....
/A
| |
Henrik B. (22-08-2011)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 22-08-11 12:37 |
|
> "Anders Majland" skrev i meddelelsen
> news:4e523d7c$0$302$14726298@news.sunsite.dk...
>> 4 år og 250.000 km.
>> Superb fra april 2010.
>
> Og den garanti har du på skrift ?
> Hvad har den kostet extra ?
>
> Lyder godt nok underligt hvis de gav 4Ã¥rs garanti i 2010 mens de her i
> 2011 kun giver 2Ã¥r ....
Jeg husker godt, at der var en periode i 2010, hvor Skoda reklamerede med de
4 års garanti. Jeg husker ikke anledningen..
--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
| |
Klaus D. Mikkelsen (22-08-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 22-08-11 15:04 |
| | |
Bjørn J. (22-08-2011)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 22-08-11 15:49 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4E5261D0.91DBD6D5@du.kan.finde.den...
KLIP
>> Lyder godt nok underligt hvis de gav 4Ã¥rs garanti i 2010 mens de her i
>> 2011
>> kun giver 2Ã¥r ....
>
> De har vel lært af deres fejl?
Tjaee.. deres gearkasser er vel også magen til VW´s ....
--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !
| |
Klaus D. Mikkelsen (22-08-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 22-08-11 16:28 |
|
"Bjørn J." skriver:
>
> Tjaee.. deres gearkasser er vel også magen til VW´s ....
Netop!
Havde en længere snak med en VW værkstedsmand i dag og spurgte ind til
om jeg skulle til at være urolig......
1½ år gammel bil og en garantirep der ender ud i cirka 100.000 med moms,
når jeg har fået skiftet vandpumpen (det er der magnetkoblingen til
kompressoren er i).
Kan lige se at den skal det samme igennem om 1½ år igen.....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Min egen hjemmeside: http://www.moppe.dk
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk
| |
Bjørn J. (22-08-2011)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 22-08-11 16:34 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4E527585.3D7948BB@du.kan.finde.den...
KLIP
> Kan lige se at den skal det samme igennem om 1½ år igen.....
Da du har fået lavet potten under garantien (pisse heldig ikke selv at
skulle betale), ville jeg skyndsomt sælge den, hvis jeg var dig.
Har lige fået lavet 120.000 km eftersyn/service på Bimmeren inkl.. ny
bremsevæske samt forreste bremseklodser.
Det kostede 6.301,50 kr. For det beløb kom jeg dårligt indenfor porter hos
Autohuset Vestergaard A/S med min hedengangne Volvo S80 T6.
--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !
| |
Henrik B. (22-08-2011)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 22-08-11 16:38 |
|
> "Bjørn J." skrev i meddelelsen
> news:4e5276e9$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Har lige fået lavet 120.000 km eftersyn/service på Bimmeren inkl.. ny
> bremsevæske samt forreste bremseklodser.
>
> Det kostede 6.301,50 kr. For det beløb kom jeg dårligt indenfor porter hos
> Autohuset Vestergaard A/S med min hedengangne Volvo S80 T6.
Det er også den erfaring taxa-vognmænd gør, når de skifter MB'en ud med den
billigere (i indkøb) Volvo. De får nogle værkstedsbon'er som rykker godt i
regnskabet...
--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
| |
Klaus G. (16-08-2011)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 16-08-11 20:34 |
|
> Fandengalemig godt at der stadigvæk er garanti på lortet, regningen
> (eller rettere en kopi heraf kom i dag. Kølekompressor = 6500 kr + moms,
> gearkasse = 43.000 + moms (og selvfølgelig montering).
>
> Jeg kan så konstatere at jeg nu har en gearkasse med fornyet 2 års
> garanti, så må vi se hvor længe den holder.........
Er det en 1.4TSI du har dig? For der er vist lidt fejl på den motor også :/
Knastkæden skulle være ret udsat.
--
Klaus G.
| |
Klaus D. Mikkelsen (16-08-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 16-08-11 21:23 |
|
"Klaus G." skriver:
>
> Er det en 1.4TSI du har dig?
Jeps
> For der er vist lidt fejl på den motor også :/
> Knastkæden skulle være ret udsat.
Så vidt jeg hører rundt omkring er den ike mere udsat end så meget andet
- måske jeg tager fejl?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://www.moppe.dk
| |
Hans Mouridsen (21-08-2011)
| Kommentar Fra : Hans Mouridsen |
Dato : 21-08-11 19:44 |
|
On 2011-08-16 19:34:08 +0000, Klaus G. said:
> Er det en 1.4TSI du har dig? For der er vist lidt fejl på den motor
> også :/ Knastkæden skulle være ret udsat.
Jeg har læst flere steder, at VW udfaser 1.4 TSI motoren, fordi den er
for dyr og kompliceret at producere, og går tilbage til single turbo...
Det med knastkæden har jeg også læst...
Mvh
Hans
| |
Klaus D. Mikkelsen (21-08-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 21-08-11 19:57 |
|
Hans Mouridsen skriver:
>
> Jeg har læst flere steder, at VW udfaser 1.4 TSI motoren, fordi den er
> for dyr og kompliceret at producere, og går tilbage til single turbo...
TSI har single turbo.....og nogen af dem kompressor.
> Det med knastkæden har jeg også læst...
Så vidt jeg forstår er det noget med at parkere i gear - med skifterobot
er det intet problem....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Min egen hjemmeside: http://www.moppe.dk
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk
| |
Henrik B. (21-08-2011)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-08-11 20:03 |
|
> "Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen
> news:4E5154EA.A5B2B176@du.kan.finde.den...
>
>> Jeg har læst flere steder, at VW udfaser 1.4 TSI motoren, fordi den er
>> for dyr og kompliceret at producere, og går tilbage til single turbo...
>
> TSI har single turbo.....og nogen af dem kompressor.
Jeg er sikker på Hans mener - som jeg forstod det - at man ville skifte til
en turbo, uden også at benytte kompressor.
--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
| |
Klaus D. Mikkelsen (21-08-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 21-08-11 22:39 |
|
"Henrik B." skriver:
>
> Jeg er sikker på Hans mener - som jeg forstod det - at man ville skifte til
> en turbo, uden også at benytte kompressor.
Man kan vel ikke betegne det som et skifte, når nu den allerede er i
programmet?
Klaus (160 HK incl kompressor - der virker!)
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Min egen hjemmeside: http://www.moppe.dk
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk
| |
Ukendt (17-08-2011)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-08-11 16:23 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message news:4E4AAAB2.E705BAA6@du.kan.finde.den...
> Fandengalemig godt at der stadigvæk er garanti på lortet, regningen
> (eller rettere en kopi heraf kom i dag. Kølekompressor = 6500 kr + moms,
> gearkasse = 43.000 + moms (og selvfølgelig montering).
Øv hvor trist at tjansen som mekaniker har udviklet sig til ikke at kunne ret
meget andet end at skifte en gearkasse som enhver med hænderne skruet
rigtig på selv ville kunne gøre.
Det samme med motorhavari, her er standardbeskeden også at der skal en
ny motor til hvis f.eks en tandrem knækker.
--
Tom
| |
KASO (18-08-2011)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 18-08-11 08:03 |
|
Surt show - men godt, at garantien dækkede endnu!
Jeg må tilstå, at når jeg læser tråde som denne, med rigtigt mange eksempler
på VW havarier, så undrer jeg mig over, at der stadig er så mange, der
forsøger at påstå, at VW holder en højere kvalitet end f.eks. de franske og
koreanske konkurrenter....
PS. Min søsters Polo fra 2005(?) med mindre end 70.000km på tælleren holder
pt. på værksted. :-|
| |
Martin (18-08-2011)
| Kommentar Fra : Martin |
Dato : 18-08-11 16:42 |
|
"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:4e4cb913$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Surt show - men godt, at garantien dækkede endnu!
>
> Jeg må tilstå, at når jeg læser tråde som denne, med rigtigt mange
> eksempler på VW havarier, så undrer jeg mig over, at der stadig er så
> mange, der forsøger at påstå, at VW holder en højere kvalitet end f.eks.
> de franske og koreanske konkurrenter....
>
> PS. Min søsters Polo fra 2005(?) med mindre end 70.000km på tælleren
> holder pt. på værksted. :-|
Jeg har et par "sjove" VW billeder, taget uder reparationer på værkstedet
hvor jeg er indsat, Øhh..ansat :)
VW Polo 1,4TDI, kørt ca 140000km. Dysernes o-ringe var utætte, og
dieselolien væltede op langs dysen, og rendte ned over løfterne=ingen
smøring til knast/løftere.
https://picasaweb.google.com/109630886582028619523/CupKippinge#5642220215965871122
VW Touran 2,0TDI, 2008, BMM motor, kørt 125000km. Hvorfor det er sket vides
ikke. Men det skete da bilen var 2 år og 4 mdr gammel. Importørens svar var:
"øv for dig, den er over 2 år"
https://picasaweb.google.com/109630886582028619523/CupKippinge#5642220294412123010
Mvh
Martin
| |
|
|