Sende /modtage mails med T39....
Fra : Asboe

Dato : 12-08-01 11:06

Er der nogen her, som kan sende og modtage mails med Ericsson T39?

--
Hilsen Asboe

Fra : Peter Jensen

Dato : 12-08-01 14:08

Har du en data/fax konto?

Fra : Martin Eklund Jensen

Dato : 12-08-01 20:36

De fleste mobil-selskaber tillader at man selv kan ring ud med data opkald
men ikke modtage..
Så det er sådan set ligemeget om man har det eller ej...

Men for at svare til Asboe, kig evt. i gruppen alt.cellular.ericsson hvor
der er mange der skriver om T39..

Martin...

Fra : Asboe

Dato : 13-08-01 10:55

Martin Eklund Jensen skrev i meddelelsen:
<3b76da98$0$386$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>

>Men for at svare til Asboe, kig evt. i gruppen alt.cellular.ericsson hvor
>der er mange der skriver om T39..

Der vil jeg så prøve at holde øje - tak!

--
Hilsen Asboe

Fra : Asboe

Dato : 13-08-01 10:55

Peter Jensen skrev i meddelelsen:
<9l5v93$57q$1@sunsite.dk>

>Har du en data/fax konto?

Ja - Jeg kan godt hente/sende mine mails ved hjælp af min PDA, hvor
T39 er modem.

--
Hilsen Asboe

Fra : Peter Jensen

Dato : 13-08-01 18:51

> Ja - Jeg kan godt hente/sende mine mails ved hjælp af min PDA, hvor
> T39 er modem.

Ja ja det er heller ikke noget problem jeg har helleringen problemer med at
sende og modtage mails på min Palm Vx men det er ikke det samme så vidt jeg
har kunne finde ud af. ( Har snakket med teledanmark)

Når du henter mail over pda ringer du op til et nr som bruges af
internetudbyderen... ( det gør jeg i hvert fald men man skal ringe op
til et andet nr når man vil hente og sende på T39... det er det man i følge
teledanmark vil bilde mig ind i hvert fald

men med en Data/Fax konto skulle det også gå noget hurtigere med at henet og
sende.

Med venlig hilsen
Peter.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 13-08-01 21:00

> [...]
>til et andet nr når man vil hente og sende på T39... det er det man i følge
>teledanmark vil bilde mig ind i hvert fald

Det lyder underligt. Jeg har ikke prøvet en T39/R520, men med R380, 9110i og
9210 er der ikke noget problem i at ringe til internetudbyderen. Så når du kan
bruge din T39 som modem, skal ud også kunne bruge den direkte.

Jeg har læst, at DNS opslag ikke altid virker med T39/R520. I det tilfælde
skulle du kunne komme udover problemet ved at bruge IP adresserne direkte.

Peter

Fra : Asboe

Dato : 14-08-01 08:17

Peter Rongsted skrev i meddelelsen:
<3b783083.1294169049@news.tele.dk>

> [...]
>skulle du kunne komme udover problemet ved at bruge IP adresserne direkte.

Jeg har prøvet med direkte IP adresser uden at det ændre på noget.
Tænker at hos Wol, har de flere post-servere, som opkald bliver
fordelt ud på, og derved også flere ip adresser, måske er det her
problemet opstår!?

--
Hilsen Asboe

Fra : Peter Rongsted

Dato : 14-08-01 13:33

Asboe <radiator@image.dk> wrote:

> [...]
>Tænker at hos Wol, har de flere post-servere, som opkald bliver
>fordelt ud på, og derved også flere ip adresser, måske er det her

Jeg ringer op til 38321300 med V.110-opkald (ISDN). Min mailbox ligger på
serveren mail.worldonline.dk, som har 3 IP adresser: 212.54.64.153,
212.54.64.154 og 212.54.64.155. De skal alle kunne svare på din request, men
en af dem kan jo være nede.

Peter

Fra : Asboe

Dato : 14-08-01 14:42

Peter Rongsted skrev i meddelelsen:
<3b7919b7.1353877766@news.tele.dk>

> [...]
>serveren mail.worldonline.dk, som har 3 IP adresser: 212.54.64.153,
>212.54.64.154 og 212.54.64.155. De skal alle kunne svare på din request, men

Jeg har prøvet med nøjagtig de samme indstillinger og samtlige IP'er.

--
Hilsen Asboe

Fra : Peter Rongsted

Dato : 16-08-01 21:58

Asboe <radiator@image.dk> wrote:

>Peter Rongsted skrev i meddelelsen:
><3b7919b7.1353877766@news.tele.dk>

>Jeg har prøvet med nøjagtig de samme indstillinger og samtlige IP'er.

Kommer lige i tanke om, at Ericsson godt kan lide tre cifre i hver af de fire
tal. Skrev du IP adressen som 212.054.064.153?

Peter

Fra : Asboe

Dato : 16-08-01 22:28

Peter Rongsted skrev i meddelelsen:
<3b7c3396.1557139881@news.tele.dk>

>Kommer lige i tanke om, at Ericsson godt kan lide tre cifre i hver af de fire
>tal. Skrev du IP adressen som 212.054.064.153?

Ja - desvære

--
Hilsen Asboe

Fra : Michael Jensen

Dato : 12-08-01 22:27

> Er der nogen her, som kan sende og modtage mails med Ericsson T39?

Jeg kan fint modtage! Derimod kan jeg ikke sende! Har Tiscali Mobile,
benytter Orange datakalds nummer, Cyber City e-mail.

Fra : Asboe

Dato : 13-08-01 10:55

Michael Jensen skrev i meddelelsen:
<9l6s4l$2gl0$2@news.cybercity.dk>

>Jeg kan fint modtage! Derimod kan jeg ikke sende! Har Tiscali Mobile,
>benytter Orange datakalds nummer, Cyber City e-mail.

Jeg har prøvet med Tiscali Mobile og Telmore. Kan hente/sende mails
via min pda og T39 hos World Online.

Jeg har prøvet datakaldsnummer hos Tdc og Tiscali Mobile - og kommer
igennem begge steder på min T39. (kan Wappe)

Jeg tænker at det må være min opsætning af mailkontoen på T39 eller
en "fejl" hos World Online, der gør at jeg ikke kan få kontakt med
mine mails denne vej rundt.

Mærkeligt er det at jeg ikke får nogen fejl meddelelse - T39 afbryder
bare efter 9 - 11 sekunder!

--
Hilsen Asboe

Fra : Peter Rongsted

Dato : 14-08-01 13:36

"Michael Jensen" <michael-j@FJERNDETTEcool.dk> wrote:

>Jeg kan fint modtage! Derimod kan jeg ikke sende! Har Tiscali Mobile,
>benytter Orange datakalds nummer, Cyber City e-mail.

Tiscali tillader kun du bruger serveren smtp.worldonline.dk, hvis du er koblet
op via deres linier. Det er for at sikre deres server i at blive brugt som
mail relay (til spam).

Peter

Fra : [A]

Dato : 13-08-01 11:51

et lille hint som hjalp mig.....opsæt mailkontoen med IP nr. ikke med navn
(mail.stofanet.dk....)

mvh./regards
Henrik Abel Larsen
Louisegade 16, 2th - DK-9000 Aalborg
+45 98104222 +45 20806305
hal@wanadoo.dk - www.Xperiment.dk

Fra : Asboe

Dato : 14-08-01 08:24

[A] skrev i meddelelsen:
<3b77b0bc$0$31243$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>

>et lille hint som hjalp mig.....opsæt mailkontoen med IP nr. ikke med navn
>(mail.stofanet.dk....)

Det har jeg jeg prøvet.....

--
Hilsen Asboe

Fra : Asboe

Dato : 14-08-01 08:47

Jeg har nu fået oplyst at der er en software opdatering på vej fra
Ericsson om en måneds tid. Den skulle forbedre mail delen!

Jeg vil i hvertfald vente!

--
Hilsen Asboe

Fra : Peter Rongsted

Dato : 14-08-01 13:39

Asboe <radiator@image.dk> wrote:

>Jeg har nu fået oplyst at der er en software opdatering på vej fra
>Ericsson om en måneds tid. Den skulle forbedre mail delen!

Hvilken version har du? R2K blev trukket tilbage, men skulle være til at få,
hvis du ber om det. ellers er nyeste R2G.

Du kan se seneste version på http://www.telesupport.se/dokument/senaste_sw.htm

Peter

Fra : Asboe

Dato : 14-08-01 15:18

Peter Rongsted skrev i meddelelsen:
<3b791b91.1354351674@news.tele.dk>

>Hvilken version har du? R2K blev trukket tilbage, men skulle være til at få,
>hvis du ber om det. ellers er nyeste R2G.
>
>Du kan se seneste version på http://www.telesupport.se/dokument/senaste_sw.htm

Det er R2G. Har undersøgt mulighederne for at opdatere til R2K, men
det har lidt lange udsigter her i Århus. Det er åbentbart et spørgsmål
om den hardware, der skal bruges.Telecomcenter i Odense skulle kunne
gøre det.

Så jeg venter

--
Hilsen Asboe