Rep af surfbradt
Fra : HM

Dato : 12-08-01 10:15

Der er kommet en 8 cm gennemgående revne, materialet
er en form for plastic, hverken helt hår eller decideret blød,
måske det som nogle kalder thermoplast, lidt ala de mælke-
kasser man ser i supermarkedet. (eller pioneer joller)

Skal der "fyldes ud" med en special-lim, eller silicone, ?

Hvor stor er sandsynligheden for at polyester vil binde ?

Smelte materialet måske, omkring revnen ?

Alle forslag og Råd er Velkomne

MVH

Henrik Mahler

Fra : Sven Fafner

Dato : 13-08-01 08:19

"HM" <henrik-mahler@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kasser man ser i supermarkedet. (eller pioneer joller)
>
> Skal der "fyldes ud" med en special-lim, eller silicone,

Loctite har en lim (nr. 406), der er beregnet til plast der ellers ikke kan
limes.
Måske kan den bruges. Evt med primer 770.
Se her: http://www.loctite.dk/PRODUCTS/406.htm
Jeg har ikke selv erfaring med limning af plast, men prøv at kontakte
Loctite.

--
Venlig hilsen
Sven Fafner

Fra : HM

Dato : 13-08-01 09:29

Tak, Jeg prøver at kontakte Loctite

MVH

Henrik Mahler

Sven Fafner <sven.fafner@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b777fa8@news1.bec.dk...

Fra : HM

Dato : 13-08-01 13:25

Som siger at de ikke har noget der er "rigtigt" godt

-HM

Fra : Batman rules

Dato : 03-09-01 14:04

Hej Sven

Nummer 406 er nu ikke til plast der 'ikke kan limes', men derimod 'svære at lime' !! Lidt af en forskel
:) MEN, surfboards af den bløde slags er typisk af PE (PolyEthylen) hvilket kun kan repares á la sålen på
en ski. Der er blandt fagfolk en slags svejsemetode der kan lappe på PE, men en egentlig opbygning (hvis
det er det du har brug for) findes vist ikke. Snak evt. med en fagmand i en ski-shop om det
reperationssæt man sælger der.
Den lidt hårdere type plast boards såsom KLEPPER, MISTRAL, BIC, F2 mm. er af ABS plast. Dette kan nemt
repareres med et rep. sæt man kan købe i fleste surfforretningerne under SURF & SKI.

Hilsen Bjarne

' Hang loose '