Hvad er der galt?
Fra : Claudia

Dato : 12-08-01 10:04

Jeg er har haft fisk i 2 -3 år nu. 4 slørhaler og 2 sugemaller.

Problemet er at den ene af mie slørhaler svømmer på ryggen nogle gange. Og
ikke nok med det, men når den ligger stille i akvariet ligger den på ryggen.

Den ser ellers ud til at trives, så hvad er der galt??

Udover det, ville jeg gerne lige høre om det er normalt for slørhaler
(orange) at de mister lidt farve?! Jeg har hørt at det kan være hvis de er
stressede.

På forhånd tak

Claudia

Fra : Johs

Dato : 12-08-01 16:44

Claudia <tilanne@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b764664$0$275$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
ryggen.

> Den ser ellers ud til at trives, så hvad er der galt??

Den er syg.....den kan have ballanceforstyrrelser...og dør på et tidspunkt.
Jeg ved ikke om man kan få medicin.

> Udover det, ville jeg gerne lige høre om det er normalt for slørhaler
> (orange) at de mister lidt farve?! Jeg har hørt at det kan være hvis de er
> stressede.

Ja, det er helt normalt...

Mvh, Johs

Fra : Harald Blaatand

Dato : 12-08-01 21:06

Claudia skrev i meddelelsen
> [...]
>
>Udover det, ville jeg gerne lige høre om det er normalt for slørhaler
>(orange) at de mister lidt farve?! Jeg har hørt at det kan være hvis de er

Jeg ved ikke om din slørhale bare har fundet ud af at nyde livet i sit
glasbur ?

Men jeg ved at sværddragere kan blive helt afblegede hvis de bliver jagtet
hele tiden,måske for ikke at være så synlige ?Derfor vil den mest
dominerende i flokken vil som regel være let genkendelig !
Så mon ikke slørhaler har det på samme måde ?

Mvh HB

Fra : Allan Thomsen

Dato : 13-08-01 10:25

Hej

De er kulturfisk som er fremavlet... De opføre sig ikke altid helt normalt.

Mvh

Allan

Fra : Johs

Dato : 13-08-01 19:12

Allan Thomsen <aht@krone-skandinavien.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b778f05$0$307$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> De er kulturfisk som er fremavlet... De opføre sig ikke altid helt
normalt.
...Det er helt rigtigt Allan
Hilsen Johs

Fra : Ard

Dato : 14-08-01 01:52

On Mon, 13 Aug 2001 10:24:34 +0100, "Allan Thomsen"
<aht@krone-skandinavien.dk> wrote:
>De er kulturfisk som er fremavlet... De opføre sig ikke altid helt normalt.

Det genkender jeg godt. Jeg er også et kulturmenneske.
Ard