Eneste kur mod sindsyge Tæn k selv
Fra : Bo Warming

Dato : 05-08-11 19:17

ENESTE KUR MOD sindsygeTænkSelv

   Af alle trøste-midler er der intet, der gør folk, som trænger
til trøst, så godt som den påstand, at i deres situation gives ingen
trøst. Der i ligger en sådan udmærkelse, at de på ny rejser hovedet.
Friedrich Nietzsche
site   Argumenter for dine begrænsninger og sandelig de er dine.
Anders Bak-Nielsen
site   Det er ikke længere blot et spørgsmål om at være rask. I dag
skal man finde sig en sygdom, man kan lide. Jackie Mason
Site   Hvor var Buddha og Muhammed eller Shakespeare dog lykkelige,
at der ikke var nogle gode slægtninge og læger, som helbredte dem for
deres ekstaser og inspiration. Hvis Muhammed havde taget ormepulver
for sine nerver, kun arbejdet to timer i døgnet og drukket mælk, så
ville der ikke være blevet mere tilbage af dette enestående menneske
end hans hund.
Læger og gode slægtninge sørger i sidste instans for, at menneskeheden
bliver sløvet. Middelmådighed vil blive anset for genialitet, og
civilisationen vil gå til grunde.    Tjekhov
site   Jo tak, jeg har det nogenlunde. Dødsårsagerne holder hinanden
i skak. C.J. Hambro
site   Man skal ikke søge at eliminere sine komplekser - man skal
bringe sig i overensstemmelse med dem: Det er dem der styrer vor
opførsel her i verden. Camus
site   Much of your pain is self chosen. It is the bitter potion by
which the physician within you heals your sick self.      Kahlil
Gibran
site   The strongest symptom of wisdom in man is his being sensible
of his own follies.      Rochefoucauld (1613-1680)French
Classical Writer
site   There is a pleasure sure, in being mad, which none but madmen
know,       John Dryden
siteEn meget stor dyd består i at dræbe sine lidenskaber. En større
dyd, der består i at afbalancere dem. Camus
sitepotsif"Målet er ikke enhed eller harmoni - det er skældsord for
Nietzsche -målet er at det fortrængte og problematiske kanaliseres
over i noget konstruktivt" Safranski
siteps   En genial mand begår ingen vildfarelser. Hans fejl er
viljesakter og er portaler til opdagelse. James Joyce
siTEPSib   Sanity is a madness put to good uses, waking life is a
dream controlled.      George Santayana
siterapiadselv   Først har man møje med at emancipere sig fra sine
lænker, og sluttelig må man endog emancipere sig fra denne
emancipation! Enhver af os må, om også på meget forskellig vis,
doktorere på sin lænke-syge (Ketten-Krankheit), også efter at han har
brudt lænkerne.Nietzsche
siterf   Det er mig ikke nok at lynet ikke mere gør skade. Jeg vil ikke
aflede det: det skal lære at arbejde for mig. Zarathustra/Nietzsche
(bog4 kap 13,7.)
sitesdselv   Først har man møje med at emancipere sig fra sine
[...]
siteSdselv   Selvet siger til jeg'et "Føl smerte her" . Og da lider
det og tænker på, hvordan det ikke mere skal lide - og just derfor bør
det tænke.Selvet siger til jeg'et "Føl lyst her" . Da fryder det sig
og tænker på, hvordan det igen og igen skal fryde sig - og just derfor
bør det tænke. . Nietzsche
siTEsfso   There is a wisdom in this beyond the rules of physic:
siTESib   Noble deeds and hot baths are the best cures for depression.
Dodie Smith
siTEsib   Problemet er ikke at jeg er paranoid men at jeg ikke er
paranoid nok      Woody    Allen
siTEsib   The foolishness is a shrine of protection against the outside
world       Peter Bamm
siTEsibsom   Look into the depth of your own soul and learn first
to know yourself, then you will understand why this illness was bound
to come upon you and perhaps you will thenceforth avoid falling ill.
Sigmund Freud
siTEsidLø   To lie still and think little is the cheapest
medicine for diseases of the soul.Nietzsche
siTEsk   "Jeg har den lykke efter hele årtusinders vildfarelser og
forvirringer at have genfundet den vej, der fører til et ja og et nej.
Jeg lærer et nej til alt, hvad der svækker - alt hvad der udmatter.
Nietzsche
siTEuePASSERsibmk   Ofte indgår to idioter et fornuftægteskab.
Wieslaw Brudzinski
siTEufielsb    A man should not strive to eliminate his complexes,
but to get into accord with them: they are legitimately what directs
his conduct in the world.      Sigmund Freud