Udåd: Mod Gandhi. Af Breivik
Fra : Bo Warming

Dato : 04-08-11 10:02

Udåd: Mod Gandhi. Af Breivik
Debatører overalt leder efter noget at sammenligne Oslo masakren med
Det bedste jeg kan finde er, da hindu-aktivister myrdede deres
beundrede idol Gandhi, som netop havde skaffet landet uafhængighed
(ved at USA ønskede det og Gandhi, som var kristen og medie-dygtig,
skabte PR og tilgiver-tække til projektet)
Gandhi var alt for tossegod og naiv og imødekommende vedr. muslimer og
havde han haft politisk top-magt en uge mere, ku en million YDERLIGERE
hinduer være blevet myrdet af muslimer, som var ved at tilrane sig
hele Indien
Hindu-fanatikeren, der efter samråd med kloge trosfæller begik
attantat mod den aldrende Gandhi fik dødsstraf efter loven.
Han sikrede et wakeup call, der gavnede Indien og en acceptabel
Pakistan-løsning
Han vil nok af en fjern eftertid blive rost .
Det kan ikke udelukkes, at Breivik tilsvarende har gavnet udfra en
ufolkelig, sær, klog: størst mulig lykke for flest mulig mennesker
kalkule.
I den intense borgerkrig, som attentatet afsluttede, myrdede hinduer
lidt flere fjender end muslimer gjorde - men de havde også enormt
flertal i befolkningerne og de handlede lidt mere i selvforsvar end
Islam gjorde. Hinduerne var mere til fornuft og lykkemaximering end
hellig-krig-modparten - de fortjente at blive reddet på målstregen.
Bo Warming, Bjelkes Alle 46, 2200 N

Fra : Bo Warming

Dato : 05-08-11 01:32

Gandhi-mord gavnede.
- Breiviks næppe
Da UK slap tøjlerne i Indien, var spontane folkemord mellem indere og
muslimer ved at få helt grassat
Fordi Gandhi især prækede at hans hinduvenner skulle være overbærende,
var det nødvendigt at dræbe ham, for ikke at alt for store stater
skulle tilfalde Islam.
Det var en svoren Gandhitilhænger blandt hinduerne, som nødtvunget
dræbte sit idol.
Dette mord har samme komplicerede præg som Breiviks mord på 77, der
ikke ramte egentlige helligkrigere
Det udførtes af Nathuram Godse i januar 1948, i Indiens første år som
selvstændigt land