N. hårdhed PÅTAGET, min svinskhed DOVEN,BE~
Fra : Bo Warming

Dato : 01-08-11 07:44

N. hårdhed PÅTAGET, min svinskhed DOVEN,BEGGE er integreret mening og
100% os
Præstesønnen Nietzsche var glad for romerske helte og flirtede med
nul-medlidenhed som værdigt for voksne mænd
Jeg forsker i om der er ubehag ved at tåle naturlig svinskhed og min
accept af det uæstetiske er 100% mig
At Nietzschepå den sidste dag af sit forfatterliv havde lidt ynk med
en tortureret hest, gør ham ikke dobbeltmoralsk, for han pralede ikke
af sin empati.
Min far og min mor smagte på deres medlidenhed når de gav penge til en
god sag
Jeg mener man skal udføre sådan godhed hvis det kommer indefra, ikke
af pligt eller farisæisme
N. udtrykker langsigtet sympati med svage i hele sit forfatterskab så
han er utiitarist vedr alt andet end at han fandt et par fremstående
britiske utiitarister overfladiske ved at de ikke forstod
selvhad-pga-fortrængning