/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Lighed for loke og Thor
Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)


Dato : 31-07-11 17:19

Hedder et gammelt nordisk ordsprog, jeg tænker her på at gruppens racister
alle dage har holdt alle verdens muslimer ansvarlige for den terror der blev
begået af individer af Muslimsk herkomst.

Nu har vi så den modsatte situation nemlig at en en højreorienteret kristen
bombemand der slagter næsten 100 teenagere og knap nok er det sket førend
alle indlæg fra højrefløjen handler om at det her det er ikke et produkt fra
højrefløjen, nej nej det er skam muslimer og det er socialisterne, ja det er
alle, undtaget den fløj som terroren kom fra.



 
 
Jens Bruun (31-07-2011)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 31-07-11 18:38

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) <la45@get2net.dk> skrev i meddelelsen
j13vaj$qde$1@speranza.aioe.org:

> Hedder et gammelt nordisk ordsprog, jeg tænker her på at gruppens
> racister alle dage har holdt alle verdens muslimer ansvarlige for den
> terror der blev begået af individer af Muslimsk herkomst.
>
> Nu har vi så den modsatte situation nemlig at en en højreorienteret
> kristen bombemand der slagter næsten 100 teenagere og knap nok er det
> sket førend alle indlæg fra højrefløjen handler om at det her det er
> ikke et produkt fra højrefløjen, nej nej det er skam muslimer og det
> er socialisterne, ja det er alle, undtaget den fløj som terroren kom
> fra.

Flemse for helvede. Du laver flere grundlæggende fejl hér: Det modsatte af
muslimer er ikke højreorienterede. Muslimer ER højreorienterede. Muslimer
ønsker et samfund som det, Muhammed advokerede for for 1.300 år siden. Og du
af alle må sgu' da kunne identificere dig med ABB. Jeg mener - I deler en
voldsom personlighedsforstyrrelse.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



\(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\) (31-07-2011)
Kommentar
Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)


Dato : 31-07-11 19:07


"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:No-dnZI9_46bDqjTnZ2dnUVZ8vKdnZ2d@giganews.com...
> (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) <la45@get2net.dk> skrev i meddelelsen
> j13vaj$qde$1@speranza.aioe.org:
>>
> Flemse for helvede. Du laver flere grundlæggende fejl hér: Det modsatte af
> muslimer er ikke højreorienterede. Muslimer ER højreorienterede. Muslimer
> ønsker et samfund som det, Muhammed advokerede for for 1.300 år siden. Og
> du af alle må sgu' da kunne identificere dig med ABB. Jeg mener - I deler
> en voldsom personlighedsforstyrrelse.
>
> --
> -Jens B.
>

Jamen tro det eller ej, da du forsvandt omkr fredag da ABB gik amok, da
troede jeg faktisk et øjeblik at du havde noget med sagen at gøre.Men lad os
rekapitulere Islam står for nåde og tilgivelse ABB står for nakkeskud.
Spørgmålet Jens må stille sig selv er hvem af de 2 har jeg mest tilfælles
med.



Jens Bruun (31-07-2011)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 31-07-11 19:46

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) <la45@get2net.dk> skrev i meddelelsen
j145kl$9tg$1@speranza.aioe.org:

>> Flemse for helvede. Du laver flere grundlæggende fejl hér: Det
>> modsatte af muslimer er ikke højreorienterede. Muslimer ER
>> højreorienterede. Muslimer ønsker et samfund som det, Muhammed
>> advokerede for for 1.300 år siden. Og du af alle må sgu' da kunne
>> identificere dig med ABB. Jeg mener - I deler en voldsom
>> personlighedsforstyrrelse.
>
> Jamen tro det eller ej, da du forsvandt omkr fredag da ABB gik amok,
> da troede jeg faktisk et øjeblik at du havde noget med sagen at
> gøre.

Flemse, for helvede. Jeg "forsvandt" for tre uger siden. Jeg har sejlet
omkring Bornholm, men har da holdt lidt øje med, hvordan I skejede ud hér i
mit fravær.

>Men lad os rekapitulere Islam står for nåde og tilgivelse ABB
> står for nakkeskud. Spørgmålet Jens må stille sig selv er hvem af de
> 2 har jeg mest tilfælles med.

Hahahahaha. Nej, Flemse. Det er ikke dét spørgsmål, jeg må stille mig selv.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Bo Warming (01-08-2011)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 01-08-11 05:36

On Sun, 31 Jul 2011 20:07:19 +0200, "\(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)"
<la45@get2net.dk> wrote:

>
>"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:No-dnZI9_46bDqjTnZ2dnUVZ8vKdnZ2d@giganews.com...
>> (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) <la45@get2net.dk> skrev i meddelelsen
>> j13vaj$qde$1@speranza.aioe.org:
>>>
>> Flemse for helvede. Du laver flere grundlæggende fejl hér: Det modsatte af
>> muslimer er ikke højreorienterede. Muslimer ER højreorienterede. Muslimer
>> ønsker et samfund som det, Muhammed advokerede for for 1.300 år siden. Og
>> du af alle må sgu' da kunne identificere dig med ABB. Jeg mener - I deler
>> en voldsom personlighedsforstyrrelse.
>>
>> --
>> -Jens B.
>>
>
>Jamen tro det eller ej, da du forsvandt omkr fredag da ABB gik amok, da
>troede jeg faktisk et øjeblik at du havde noget med sagen at gøre.Men lad os
>rekapitulere Islam står for nåde og tilgivelse ABB står for nakkeskud.
>Spørgmålet Jens må stille sig selv er hvem af de 2 har jeg mest tilfælles
>med.
>

Ingen af os ordets folk på ng har meget fælles med Breivik

Hvis S får dårligt valg, skal et mirakel ske

Ku Breivik forudse mirakel, er han en gud!

Han har skadet vor sag - øv!

Vidal (31-07-2011)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 31-07-11 20:20

Den 31-07-2011 18:19, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:

Lighed for Loke såvel som for Thor er formuleret af
Grundtvig, såvidt jeg ved.

--
Venlig hilsen,

Vidal

\(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\) (31-07-2011)
Kommentar
Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)


Dato : 31-07-11 20:23


"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4e35aad8$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Den 31-07-2011 18:19, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:
>
> Lighed for Loke såvel som for Thor er formuleret af
> Grundtvig, såvidt jeg ved.
>
> --
> Venlig hilsen,
>
> Vidal

Ja og?



Vidal (31-07-2011)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 31-07-11 20:28

Den 31-07-2011 21:22, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:
> "Vidal"<vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:4e35aad8$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Den 31-07-2011 18:19, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:
>>
>> Lighed for Loke såvel som for Thor er formuleret af
>> Grundtvig, såvidt jeg ved.

> Ja og?

Det er blot ren information. Jeg mener ikke, Grundtvig
skrev gamle nordiske ordsprog, men det kan man måske
godt mene?

--
Venlig hilsen,

Vidal


Bo Warming (01-08-2011)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 01-08-11 05:39

On Sun, 31 Jul 2011 21:22:51 +0200, "\(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)"
<la45@get2net.dk> wrote:

>
>"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>news:4e35aad8$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Den 31-07-2011 18:19, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:
>>
>> Lighed for Loke såvel som for Thor er formuleret af
>> Grundtvig, såvidt jeg ved.
>>
>> --
>> Venlig hilsen,
>>
>> Vidal
>
>Ja og?
>
Så kan det ikke oversættes hvilket du kan med det analoge

Jeg er modstander af hvad du mener, men jeg vil slås for din ret til
at sige det. Voltaire (1694-1778)

@ (31-07-2011)
Kommentar
Fra : @


Dato : 31-07-11 20:47

On Sun, 31 Jul 2011 21:19:50 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Den 31-07-2011 18:19, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:
>
>Lighed for Loke såvel som for Thor er formuleret af
>Grundtvig, såvidt jeg ved.


meget muligt

<<<<<
http://danmarkshistorien.dk/leksikon-og-kilder/vis/materiale/chr-joergensen-filosof-eller-jesuit-1945/
Frihed lad være vort Løsen i Nord,
Frihed for Loke saavel som for Thor.

Ja, saadan kvad Grundtvig, og han vidste nok, hvem Loke var; men
Professoren fortæller den forbavsede Læseverden, at man ved Loke paa
denne Tid "forstaar Enevældens Modstandere" (altsaa ogsaa Grundtvig
selv). Naturligvis maa Friheden have sine Grænser, hvad Grundtvig
ogsaa selv siger: "Frihed, ikke som Ild og Vand, ikke som Pest og
Hunger og Ødeland". Men Friheden maa væsentlig kun begrænses af de
almene moralske Grundsætninger, som man kender hos alle civiliserede
Folk: Du maa ikke myrde, du maa ikke stjæle. Derfor skal der ikke være
nogen Begrænsning i den frie Diskussion om, hvad der tjener os bedst;
men man skal blot ikke have Frihed til at gennemføre sine Anskuelser
med Vold. Men selv om man har faaet Flertal for en Anskuelse, "et
Ideal", maa man ikke i mindste Maade begrænse Friheden til at
diskutere dette Ideals Værdi i Forhold til andre Idealer; ellers
risikerer man jo blot, at man har faaet Loke paa Tronen, og nu bliver
nødt til at beholde ham. Her staar man ved den afgørende Forskel paa
det sande Demokrati og dem, der i Demokratiets Navn baade vil have Lov
til at bruge Vold til at indføre deres "Idealer" og bagefter Ret til
at begrænse Friheden til kun at gælde deres egne Meningsfæller.
<<<<<<


Bo Warming (01-08-2011)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 01-08-11 05:57

On Sun, 31 Jul 2011 21:47:08 +0200, "@" <Snabel@snabel.net> wrote:

>On Sun, 31 Jul 2011 21:19:50 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>
>>Den 31-07-2011 18:19, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:
>>
>>Lighed for Loke såvel som for Thor er formuleret af
>>Grundtvig, såvidt jeg ved.
>
>
>meget muligt
>
><<<<<
>http://danmarkshistorien.dk/leksikon-og-kilder/vis/materiale/chr-joergensen-filosof-eller-jesuit-1945/
>Frihed lad være vort Løsen i Nord,
>Frihed for Loke saavel som for Thor.
>
>Ja, saadan kvad Grundtvig, og han vidste nok, hvem Loke var; men
>Professoren fortæller den forbavsede Læseverden, at man ved Loke paa
>denne Tid "forstaar Enevældens Modstandere" (altsaa ogsaa Grundtvig

Grundtvig var modstander af vort kommende demokraturs pøbelvælde så
sent som i1845
Han havde høje tanker om kongemagten, selvom hans digt til Fr6s
begravelse var uærbødigt
Chr8 og især dennes dronning havde høje tanker om Grundtvig og DET
gjorde Grundtvig til demokrat, omsiderDa det var et tabt slag at
giveFr7 magt.


Grundtvig var en opportunistisk vejrhane og et samlingspunkt for de
opvakte som heldigvis påvirkede ham

Han var længe om at gå imod Napoleon og han var længe om at forlade
håb om Ejdergrænse
SÅ NFSG foræredeBismark vor 1864 dumstolthed

Han støttede utroligt længe vort slaveri på sukkerøer ogdroppede kun
erhvervsmandens ret til menneskelige husdyr da farlige
fængselsreformer herhjemme var alternativ.

Han var storbøndernes mand og foragtede kriminelle keltringe og ville
ikke indføre humane fængsler til dem og var til sin død imod AL
SOCIALHJÆLP

Reelt gavnede han derved Estrup VÆRDIFULDT

Dovne fattigrøve sku gøre sig stavnsbundne under en storbonde eller
hattedamer og være taknemlig for almisser

Jens Bruun (31-07-2011)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 31-07-11 21:04

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4e35aad8$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Lighed for Loke såvel som for Thor er formuleret af
> Grundtvig, såvidt jeg ved.

Flemse fulgte - med egne ord - ikke så godt med i skolen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



\(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\) (31-07-2011)
Kommentar
Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)


Dato : 31-07-11 22:53


"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4e35aad8$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Den 31-07-2011 18:19, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:
>
> Lighed for Loke såvel som for Thor er formuleret af
> Grundtvig, såvidt jeg ved.
>
> --
> Venlig hilsen,
>
> Vidal

Så er det ikke længere et ordsprog.



Bo Warming (01-08-2011)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 01-08-11 06:11

On Sun, 31 Jul 2011 23:53:26 +0200, "\(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)"
<la45@get2net.dk> wrote:

>
>"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>news:4e35aad8$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Den 31-07-2011 18:19, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:
>>
>> Lighed for Loke såvel som for Thor er formuleret af
>> Grundtvig, såvidt jeg ved.
>>
>> --
>> Venlig hilsen,
>>
>> Vidal
>
>Så er det ikke længere et ordsprog.
>
Det er en BETYDNINGSFULD verselinie der næsten er ophøjet til aforisme
og ordsprog, onliner og slogan

Men få ved at Thor er ædel kongeagtig og Loke er taberagtig kæltring
og en løgner uden halvgud-glorie

Idag læser vi myterne så Loke er en Prometeus der glemmer at tage
misteltenen i ed men nytænker hvad Odin aldrig evnede.

En humorist der lokker Thor i kvindeklær

NFSG ku har sagt frihed for Hansen så vel som for vonScholten, men
vikingen i ham slog to fluer med et smæk og snart var højskolernes
læsen om Freia og Balder på dansk, så respekteret som gymnasiets
læsen om Helene og Achileus på græsk -hvilet var eneste rigtige
almendannelse da jeg startede på Metropolitanskolen

Grundtvig var geniql til at drive udviklingen frem i de helt rigtige
retninger hvor andre havde gjort forarbejdet

Soeren Friberg (01-08-2011)
Kommentar
Fra : Soeren Friberg


Dato : 01-08-11 04:01

Den 31-07-2011 21:19, Vidal skrev:
> Den 31-07-2011 18:19, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:
>
> Lighed for Loke såvel som for Thor er formuleret af
> Grundtvig, såvidt jeg ved.
>
Nej, det er formuleret af trådstarter.
Men "Frihed for Loke såvel som for Thor!" er et citat fra “Rim-Brev til
Nordiske Paarørende”, som er indledningsdigt i “Nordens Mythologi af
1832” af Grundtvig. Nogle opfatter det som indbegrebet af Grundtvigs
frihedssyn.

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk - http://sfriberg.smugmug.com
http://www.facebook.com/fotofriberg.dk
http://1x.com/artist/sfriberg/photos

Soeren Friberg (01-08-2011)
Kommentar
Fra : Soeren Friberg


Dato : 01-08-11 04:08
Bo Warming (01-08-2011)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 01-08-11 05:26

On Mon, 01 Aug 2011 05:00:53 +0200, Soeren Friberg
<hushovmesteren@msn.com> wrote:

>Den 31-07-2011 21:19, Vidal skrev:
>> Den 31-07-2011 18:19, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:
>>
>> Lighed for Loke såvel som for Thor er formuleret af
>> Grundtvig, såvidt jeg ved.
>>
>Nej, det er formuleret af trådstarter.
>Men "Frihed for Loke såvel som for Thor!" er et citat fra “Rim-Brev til
>Nordiske Paarørende”, som er indledningsdigt i “Nordens Mythologi af
>1832” af Grundtvig. Nogle opfatter det som indbegrebet af Grundtvigs
>frihedssyn.

Netop i1830erne var GRundtvig blevet idømt forhåndscensur pga et
sagligt svar fra ham til en arrogant teologiprofessor HN Clausen

Men NFSG-overmennesket tog på sig at forsvare håneret og
ytringsfrækhed for tabere, der var vulgære mod de kongelige som
GRundtvig var en stor lovpriser af. Ord er kun ORD.

De udløser ikke vold hvis ikke de er del af et stort indforstået
system. Som ved Krystalnatten1938

"Error of opinion may be tolerated ,where reason is left free to
combat it."               Thomas Jefferson

Soeren Friberg (01-08-2011)
Kommentar
Fra : Soeren Friberg


Dato : 01-08-11 03:55

Den 31-07-2011 18:19, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:
> Hedder et gammelt nordisk ordsprog,

Nej, det hedder:
"Frihed for Loke såvel som for Thor!"

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk - http://sfriberg.smugmug.com
http://www.facebook.com/fotofriberg.dk
http://1x.com/artist/sfriberg/photos

Bo Warming (01-08-2011)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 01-08-11 05:29

On Mon, 01 Aug 2011 04:54:31 +0200, Soeren Friberg
<hushovmesteren@msn.com> wrote:

>Den 31-07-2011 18:19, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:
>> Hedder et gammelt nordisk ordsprog,
>
>Nej, det hedder:
>"Frihed for Loke såvel som for Thor!"

Ja,hvis ordret citat men i subject line benyttes handy telegramstil og
målgruppen er folk der kender citatet

Soeren Friberg (01-08-2011)
Kommentar
Fra : Soeren Friberg


Dato : 01-08-11 07:40

Den 01-08-2011 06:29, Bo Warming skrev:
> On Mon, 01 Aug 2011 04:54:31 +0200, Soeren Friberg
> <hushovmesteren@msn.com> wrote:
>
>> Den 31-07-2011 18:19, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:
>>> Hedder et gammelt nordisk ordsprog,
>>
>> Nej, det hedder:
>> "Frihed for Loke såvel som for Thor!"
>
> Ja,hvis ordret citat men i subject line benyttes handy telegramstil og
> målgruppen er folk der kender citatet
Vås, Grundtvig havde ingen interesse i lighed, men interesserede sig
derimod voldsomt for frihedsrettigheder.

Det hedder i verset:

Ja, I sønner af kæmpe-æt!
Lad os forstå vor fordel ret!
Slagne vi er over hver sin læst,
frihed er, hvad os tjener bedst,
frihed, men ikke som ild og vand,
pest og hunger og ødeland,
frihed, men ikke som ulv og bjørn,
ikkun som voksne menneskebørn.
......
Frihed lad være vort løsen i Nord,
frihed for Loke såvel som for Thor,
frihed for ordet i verdenen ny,
som til sig selv det har skabt under sky:

At erstatte "frihed" med "lighed" er ikke bare en lille misforståelse.
Det er en eklatant misforståelse, der muligvis passer til budskab, man
ønsker at fremføre. Men det gør det bestemt ikke mere korrekt.

Af samme grund opfattes grundloven af 5. juni 1849 som et "frihedsbrev",
hvor netop ovenstående citat blev så berømt, da det netop udtrykte loven
så klart.

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk - http://sfriberg.smugmug.com
http://www.facebook.com/fotofriberg.dk
http://1x.com/artist/sfriberg/photos

Bo Warming (01-08-2011)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 01-08-11 09:51

On Mon, 01 Aug 2011 08:39:57 +0200, Soeren Friberg
<hushovmesteren@msn.com> wrote:

>Den 01-08-2011 06:29, Bo Warming skrev:
>> On Mon, 01 Aug 2011 04:54:31 +0200, Soeren Friberg
>> <hushovmesteren@msn.com> wrote:
>>
>>> Den 31-07-2011 18:19, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:
>>>> Hedder et gammelt nordisk ordsprog,
>>>
>>> Nej, det hedder:
>>> "Frihed for Loke såvel som for Thor!"
>>
>> Ja,hvis ordret citat men i subject line benyttes handy telegramstil og
>> målgruppen er folk der kender citatet
>Vås, Grundtvig havde ingen interesse i lighed, men interesserede sig
>derimod voldsomt for frihedsrettigheder.

Det er en interessant tanke at Grundtvig var overmenneskedyrker og
lagde lidet vægt på lighed

HAn ku ha sagt Frihed for Ingemann så vel som for Estrup,

Men han ku ikke have sagt frihed for Hansen så vel som for Estrup
For en Hansen er ofte en husmand uden dyb respekt for højskolelærer
Trier, men en fattig tyskimporteretr samledigter Ingemann vil i et
demokrati bevare enevældens kontinuitet og indvælge så kloge hoveder
som stænderforsamlingernes

Gav man stemmeret til alle Hansener ku vi få fransk revolution og
Grundtvig så hellere en Napoleon end en Robespiere

Grundtvig havde god sagtnende indflydelse på det revolutionære 1800
tals input i DK

Er det hvad du mener?

Soeren Friberg (01-08-2011)
Kommentar
Fra : Soeren Friberg


Dato : 01-08-11 11:04

Den 01-08-2011 10:51, Bo Warming skrev:
> Er det hvad du mener?

Jeg mener, at det er det rene vås og misforstået, at oversætte:

"frihed for Loke såvel som for Thor"

til

"Lighed for loke og Thor"

og tankerne bag citatet har ingen vel formuleret bedre end Grundvig selv
i det citerede i tråden. En søgning giver ret hurtig det fulde vers.


--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk - http://sfriberg.smugmug.com
http://www.facebook.com/fotofriberg.dk
http://1x.com/artist/sfriberg/photos

Bo Warming (01-08-2011)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 01-08-11 17:37

On Mon, 01 Aug 2011 12:03:37 +0200, Soeren Friberg
<hushovmesteren@msn.com> wrote:

>Den 01-08-2011 10:51, Bo Warming skrev:
>> Er det hvad du mener?
>
>Jeg mener, at det er det rene vås og misforstået, at oversætte:
>
>"frihed for Loke såvel som for Thor"
>
>til
>
>"Lighed for loke og Thor"
>
>og tankerne bag citatet har ingen vel formuleret bedre end Grundvig selv
>i det citerede i tråden. En søgning giver ret hurtig det fulde vers.

Min tolerance overfor trådstartens sjuskede telegramstil mener jeg
at kunne redde i land således:

Samme frisprog for Thor som for Loke - Guden Thor har klart total
ytringsfrihed, - og det har vi sgu også råd til at give spasmager
Loke for det er jo kun ord.

Ligemagernes lighed er slet ikke inde i billedet.

Selvfølgelig skal Loke&Thor ikke have lighed vedr samfundets
økonomiske love

Men nulcensur er billig i drift så når det er underforsået så lad
trådstarteren sjuske

Men du har da helt ret, principielt et.

Soeren Friberg (02-08-2011)
Kommentar
Fra : Soeren Friberg


Dato : 02-08-11 00:48

Den 01-08-2011 18:37, Bo Warming skrev:
> Samme frisprog for Thor som for Loke - Guden Thor har klart total
> ytringsfrihed, - og det har vi sgu også råd til at give spasmager
> Loke for det er jo kun ord.

:)

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk - http://sfriberg.smugmug.com
http://www.facebook.com/fotofriberg.dk
http://1x.com/artist/sfriberg/photos

Bo Warming (02-08-2011)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 02-08-11 12:07

On Tue, 02 Aug 2011 01:48:08 +0200, Soeren Friberg
<hushovmesteren@msn.com> wrote:

>Den 01-08-2011 18:37, Bo Warming skrev:
>> Samme frisprog for Thor som for Loke - Guden Thor har klart total
>> ytringsfrihed, - og det har vi sgu også råd til at give spasmager
>> Loke for det er jo kun ord.
>
>:)

Ja så Loke skal også have FRIHED TIL INJURIER OG RACISE

"      92 procent af landets lovgivning er overflødig -
deriblandt injurielovgivningen.
Selv om Ekstra Bladet dagligt på forsiden udråbte mig til rovmorder,
ville jeg ikke anlægge sag.
Hvis man vil have en sag frem i lyset,
må man henvende sig til pressen,
der både arbejder hurtigere og er bedre egnet til at finde frem til
sandheden end landets domstole, der ofte er befolket af pæne ældre
herrer uden kontakt med nutiden.      Glistrup, 1971

"   Alle store sandheder begynder som blasfemier      GB
Shaw
"   Millhouse(friend of the more clever kid, Barts friend) "We got
to spread this stuff around. Let us put it on the internet" Bart: "No
- we have to reach people , whose opinion actually matter." The
SimpsonsFamily, TV3+

"Words wound. But as a veteran of twelve years in the United States s
enate, I happily attest that they do not kill.'   Lyndon Johnson.
USA-præsident 1965-69

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste