Muslimer i Danmark mindes norske ofre
Fra : Vidal

Dato : 29-07-11 13:06

Fredag aften er det en uge siden, at Anders Behring Breivik gik i land på øen
Utøya, og tiden gik i stå i Norge.

På ugedagen mindes det muslimske samfund i Danmark ofrene for tragedien.

Det sker, når Islam Ahmadiyya-menigheden i aften klokken 19 byder alle velkommen
til en mindehøjtidelighed i deres moské i Hvidovre.

- Vi vil vise en almen medmenneskelig respekt. Højtideligheden er desuden vores
måde at give vores sympati videre og vise, at vi tager skarp afstand fra det,
der er sket, siger Kashif Ahmad, der er initiativtager bag aftenens arrangement.

Det officielle Norge vil også være repræsenteret ved mindehøjtideligheden, idet
den fungerende leder på den norske ambassade i København, Katrine Biering,
holder tale.

- Det er svært at finde ord i den her tid, men det er fantastisk at se folk
blive samlet på tværs af alle religioner. Der er mindehøjtideligheder i kirker,
synagoger og moskéer mange steder i verden, siger hun

http://www.b.dk/nationalt/muslimer-i-danmark-mindes-norske-ofre

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 29-07-11 13:33

Den 29-07-2011 14:05, Vidal skrev:
> [...]
> folk blive samlet på tværs af alle religioner. Der er
> mindehøjtideligheder i kirker, synagoger og moskéer mange steder i

Det lyder skam som en ganske hjertelig gestus, men nu ER du vel
forhåbentlig også godt klar over at netop Ahmadiyya-muslimerne ligefrem
kætterforfølges af andre muslimer for bla. at være "for moderate" i
deres tilgang til Islam, ikke?

http://da.wikipedia.org/wiki/Ahmadiyya

Det er ligeledes den danske konvertit til Ahmadiyya-Islam, Abdus Salam
Madsen, som står bag den "gamle" danske Koran-oversættelse fra 1967, som
i mange år var Danmarks eneste:

http://da.wikipedia.org/wiki/Abdel_Salam_Madsen

Af samme årsag - nemlig at Abdus Salam Madsen tilhører denne særlige og
relativt fredsøgende sekt indenfor Islam - har hans Koran-oversættelse
fra flere sider (herunder af ellers meget Islam-venlige forskere som
Kate Østergaard, som jeg engang har studeret faget "Islams Formative
Periode" hos) været kritiseret for tendensiøsitet ved at nogle af
Koranens ellers meget klare og ganske ubehagelige, militante passager er
dysset ned eller helt udeladt.

Heroverfor skulle Ellen Wulffs nyere danske Koranoversættelse vist være
mere korrekt og mindre skønmalende.

Hun har i hvert fald et ganske solidt uddannelsesgrundlag:
http://www.forlagetvandkunsten.dk/97505/

Der findes en meget nødtørftig online-søgemaskine med tilhørende
stikordsregister her:

http://www.forlagetvandkunsten.dk/97507/

Anders Peter Johnsen

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 29-07-11 14:28

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget klare og ganske ubehagelige, militante passager er dysset ned eller

Det er ikke kun muslimer der tager anstød af Ahmadiyya-Islam også
dialogcentret har fordømt Ahmadiyya-Islam pga deres tro på at kristus døde i
Indien, noget der i 90 erne vakte meget vrede i den lutherske andedam.

Fra : Vidal

Dato : 29-07-11 22:51

Den 29-07-2011 14:32, Anders Peter Johnsen skrev:

> [...]
> http://www.forlagetvandkunsten.dk/97505/
>
> Der findes en meget nødtørftig online-søgemaskine med tilhørende

Jeg må indrømme, jeg ikke er inde i de finere grupperinger/
detaljer inden for islam.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-07-11 22:52

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4e332b24$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Jeg må indrømme, jeg ikke er inde i de finere grupperinger/
> detaljer inden for islam.

Belejligt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-07-11 22:27

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4e32a212$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Det sker, når Islam Ahmadiyya-menigheden i aften klokken 19 byder
> alle velkommen til en mindehøjtidelighed i deres moské i Hvidovre.

Hahahaha. Dine "muslimer" bliver slagtet som hedninge af alle andre muslimer
over hele verden.

Troller du ikke bare, Villy Dalsgaard?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 29-07-11 22:53

Den 29-07-2011 23:26, Jens Bruun skrev:
> Vidal<vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> 4e32a212$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hahahaha. Dine "muslimer" bliver slagtet som hedninge af alle andre muslimer
> over hele verden.

Det må ikke være rart.

> Troller du ikke bare, Villy Dalsgaard?

Det tror jeg virkeligt ikke, Jens Bruun. Med mindre det
at nævne muslimer i en positiv forstand er trolling i
denne gruppe.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-07-11 23:05

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4e332b97$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Det må ikke være rart.

Næppe.

> Det tror jeg virkeligt ikke, Jens Bruun. Med mindre det
> at nævne muslimer i en positiv forstand er trolling i
> denne gruppe.

Du har da ikke nævnt muslimer i en positiv forstand. Du har nævnt en
forsvindende lille minoritet, der kalder sig selv "muslimer", men som slås
ihjel over hele verden af muslimer pga. netop dét. I Pakistan har man endda
officielt erklæret Ahmadiyyaerne for vantroende.

Du er sgu' for viderekommende, Villy Dalsgaard.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ivannof

Dato : 30-07-11 06:04

On 29 Jul., 15:27, "\(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)" <l...@get2net.dk> wrote:

> [...]
> Indien, noget der i 90 erne vakte meget vrede i den lutherske andedam.- Skjul tekst i anførselstegn -

Det er nok fordi "Dialogcentret" ikke er noget center for dialog, men
et kristent center for tilsvining af anderledes tænkende under et
dække af objektivitet. En djævelsk opfindelse.

Hilsen Ivan

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 30-07-11 13:11

Den 30/07/11 14.03, Ivannof skrev:
> [...]

> et kristent center for tilsvining af anderledes tænkende under et
> dække af objektivitet. En djævelsk opfindelse.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Nå! Jeg troede at det var en Marxistisk-Leninistisk opfindelse! Måske
kulturmarxisme?

MvH
Jens

Fra : DADK

Dato : 07-08-11 20:10

On 29-07-2011 14:05, Vidal wrote:
> [...]
> folk blive samlet på tværs af alle religioner. Der er
> mindehøjtideligheder i kirker, synagoger og moskéer mange steder i

Men mainstream islam gør ikke. Lige netop Ahmadiyya-kulten opfattes ikke
i muslimske kredse som værende muslimsk. Det opfattes som en enten
hedensk eller i bedste fald kristen version af islam. Det er derfor de
har en stor moske ude i Hvidovre, fordi det første store indryk af
muslimer i Danmark skete i form af Ahmadiyyamedlemmer, der flygtede fra
deres hjemlande, Ahmadiyya-retningen er forfulgt og ulovlig i lande som
Pakistan og Saudi-Arabien.